Veel in de buggy - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Veel in de buggy - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Veel in de buggy

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het was me weer een dag zeg. Vanmorgen keurig uitgeslapen tot 7.00 uur en toen leek het me leuk om door Lieke uit bed gehaald te worden. Lieke zag dit ook wel zitten dus samen kwamen we bij papa en mama op de kamer. Eenmaal daar ben ik weer vlug gaan liggen waarna ik toen iedereen was aangekleed in mijn pyjama beneden op de bank ben gaan liggen. Van daaruit heb ik gekeken hoe Meike mijn poetsactiviteiten samen met Karin deed. Ik heb ondertussen wat van een waterijsje geproefd. Helemaal opeten is echt te veel en daarbij gun ik mama ook wel wat. Daarna lekker met de buggy naar buiten. Eerst door de tuin heen en nadat we daar klaar mee waren door de straat naar de speeltuin op de hoek. Daar even met Meike op de wip gezeten en op de schommel. Terug in de tuin was het al weer tijd om Lieke van school te halen. Lieke was vanmorgen namelijk weer fit genoeg en Flappie (de hond van school) moest ook echt weer terug. We hebben leuke dingen met hem gedaan en we zullen hem dus ook zeker gaan missen.
Tijdens het middag eten kreeg ik toch echt wel veel moeite met mijn lijf. Ik wilde op schoot liggen, hangen en zitten tegelijk. Uiteindelijk ben ik na het eten tegelijk met Meike naar bed gegaan. Eenmaal in mijn bed wilde ik niet alleen zijn waardoor eerst papa en daarna mama bij me in bed heeft gelegen.
Omdat het zo'n mooi weer was en ik het het fijnste vind om wat rond te rijden in de buggy zijn mama en ik te voet Lieke weer van school gaan halen. Weer thuis hebben we samen (ik samen met Lieke en Meike) papa nog even geholpen. Hij was namelijk bezig lampen te vervangen in de tuin. We hebben wat gedronken en ik ben mama gaan helpen met het avondeten. Hier kon ik namelijk weer rustig zitten.
Na het eten wilde ik toch wel heel graag naar bed. Eenmaal daar was het toch weer net niet wat ik wilde. Inmiddels was mama op de badkamer om Lieke en Meike in bad te doen. Ja, dan wil ik wel onder de douche. Na wat verschillende houdingen geprobeerd te hebben had ik er een die me prima beviel. In die houding heb ik zeker 20 minuten gelegen. Lekker verstand op nul en zo min mogelijk voelen. En zo min mogelijk voelen is wel fijn na een dag overal pijn te hebben gehad. Na mijn douchebeurt was ik zo moe dat ik vlot in slaap ben gevallen.

Mijn eten loopt inmiddels weer continue en met voorverteerde voeding. Reden is dat ik vooral in de ochtend veel over buikpijn klaagde. Ook mijn medicijnen gaan weer via de sonde. Het gaat gewoon niet anders op het moment.

Groetjes Janske

  • 18 Maart 2010 - 22:13

    L & H Bergmans:

    Hallo Janske.

    Ben ik een reactie aan het plaatsen,kijk nog even op de site,hups is daar weer n nieuw bericht.
    Zeg jij hebt wel een dag met ups en downs vandaag.
    Vrolijk buiten en dan onder de douche voor pijbestrijding.
    Leuke foto's hoor van allemaal.
    Nou meidje hou je goed!

    De groetjes uit Ospel.

  • 18 Maart 2010 - 23:05

    Ome Tan:

    Omdat de douchefoto mij zoveel zegt maar ik het tegelijkertijd niet kan verwoorden heb ik ff een gedichtje opgezocht :

    De druppels lopen langs je lijf

    je denkt; nu even niet

    de pijn verdwijnt, je ontwaakt

    terwijl je van het water geniet.

    Door het afvoerputje
    spoel je al je zorgen

    zodat je fris en monter
    begint aan een nieuwe morgen.

    En als je dan die dag
    weer zorgen hebt opgedaan

    dan ja je er gewoon

    s'avonds weer onder staan.

    groetjes

    Ome Tan

  • 19 Maart 2010 - 07:02

    Lambert En Tineke,:

    Hoi Janske,
    Zitten, liggen, rijden, stukje lopen en onder de douche liggen. Wat een onrust en pijn zit er in dat kleine lijfje van jou. Ik weet er niet veel meer op te zeggen dan dat ik hoop dat deze dagen weer snel voorbij zullen zijn. En wat bijzonder Janske, dat je overal je eigen oplossing voor kiest.
    Lieke, fijn dat jij weer beter bent zodat je Flappie terug naar school kunt brengen. Hij zal daar wel veel te vertellen hebben!!!

    Liefs van Lambert en Tineke

  • 19 Maart 2010 - 07:28

    Judith & Ron, Wout:

    Dag lieve meid,

    Jouw ome Tan heeft hele mooie woorden gevonden om het gevoel bij de douchefoto te omschrijven.
    We spoelen en voelen mee.

    Wat vandaag is, is morgen alweer gisteren...

    Zet 'm op!

  • 19 Maart 2010 - 07:46

    Frank En Heidi :

    Hallo super Janske

    Och germ meiske toch.
    Waar moet je toch allemaal doorheen. :-(
    We sluiten ons aan bij de woorden van ome Tan.
    Nou sterkte daar met zijn alle

    Groetjes uit Leende

  • 19 Maart 2010 - 08:49

    Elles:

    Hai Janske,
    De foto's passen precies bij je verhaal, met ups en downs, dat is goed te zien. De foto onder de douche zegt zoveel...knap dat je toch door zoekt tot je die ene fijne houding hebt gevonden. Als je hem vergeten bent en niet lekker in je velletje zit kun je even terug kijken naar de foto, misschien dat dat wel helpt.
    Liefs Elles

  • 19 Maart 2010 - 15:45

    Gerie Uit Stein:

    Hallo lieve Janske en fam.
    Ik hoop dat het wegspoelen van de pijntjes heeft geholpen gisteravond en dat je /jullie dag toch weer iets beter is gegaan .
    Janske zet hem op he meisje je kunt het.
    Vanuit Stein wens ik jullie 'n rustig ,zonnig maar vooral een liefdevol weekend saampjes.
    groet gertie HouDOE en een knuf voor de 3 grietjes

  • 19 Maart 2010 - 17:25

    Gerda:

    Hey Miss Super Jansje fideranske,

    Wat een gedoe om de goede houding of de goede remedie te vinden tegen ongemak en pijn.
    En dat kan je alleen maar zelf doen, een ander kan dit niet voelen, alleen jij.
    Maar heel knap van jou om in de douche je eigen plekje en houding te vinden.
    Kei goed van jou. Ik hoop dat het helpt.

    Alweer geweldige foto's met een goede indicatie van de realiteit.

    Lieve Janske, hou je taai, je kaarsje brandt nog steeds en ik vraag mijn engeltjes om verlichting. Ik hoop dat het helpt en dat je een fijn weekend tegemoet gaat.

    Allemaal veel sterkte en dexa-draakje moet verdwijnen!!!

    Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

  • 19 Maart 2010 - 19:59

    DORRY:

    HOI DAPPER HUMMELTJE.
    TAN IK BEN OOK ZO GERAAKT DOOR DE DOUCHEFOTO, NONDE JU NONDE JU WAT STRAALT ER EEN MACHTELOOS GEVOEL VAN DIE FOTO , WAT EEN MOOIE WOORDEN GEBRUIKTE JIJ IN JOU VERS.
    MIJN MAIL IS ERG LAAT OMDAT IK DE HELE DAG IN BED HEB GELEGEN , IK WAS WAT ZIEK.
    KLEINE MEID WAT EEN ZOOITJE IN JOU LIJFJE ,ER IS ZOVEEL AAN DE HAND GEESTELIJK EN LICHAMELIJK, MAAR EENS KOMT DE DAG DAT JIJ WEER BETER BENT KLEIN HOOPJE MENS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 19 Maart 2010 - 19:59

    DORRY:

    HOI DAPPER HUMMELTJE.
    TAN IK BEN OOK ZO GERAAKT DOOR DE DOUCHEFOTO, NONDE JU NONDE JU WAT STRAALT ER EEN MACHTELOOS GEVOEL VAN DIE FOTO , WAT EEN MOOIE WOORDEN GEBRUIKTE JIJ IN JOU VERS.
    MIJN MAIL IS ERG LAAT OMDAT IK DE HELE DAG IN BED HEB GELEGEN , IK WAS WAT ZIEK.
    KLEINE MEID WAT EEN ZOOITJE IN JOU LIJFJE ,ER IS ZOVEEL AAN DE HAND GEESTELIJK EN LICHAMELIJK, MAAR EENS KOMT DE DAG DAT JIJ WEER BETER BENT KLEIN HOOPJE MENS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 19 Maart 2010 - 19:59

    DORRY:

    HOI DAPPER HUMMELTJE.
    TAN IK BEN OOK ZO GERAAKT DOOR DE DOUCHEFOTO, NONDE JU NONDE JU WAT STRAALT ER EEN MACHTELOOS GEVOEL VAN DIE FOTO , WAT EEN MOOIE WOORDEN GEBRUIKTE JIJ IN JOU VERS.
    MIJN MAIL IS ERG LAAT OMDAT IK DE HELE DAG IN BED HEB GELEGEN , IK WAS WAT ZIEK.
    KLEINE MEID WAT EEN ZOOITJE IN JOU LIJFJE ,ER IS ZOVEEL AAN DE HAND GEESTELIJK EN LICHAMELIJK, MAAR EENS KOMT DE DAG DAT JIJ WEER BETER BENT KLEIN HOOPJE MENS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 19 Maart 2010 - 20:16

    DORRY:

    HOI HIER IS DE MUTS WEER .
    IK DRUKMIJN MAIL AAN JOU ,MAAR LIEFST DRIE MAAL AF.
    IK WAS EEN BEETJE DE KLUTS KWIJT DOOR DE DOUCHE FOTO,NU GA IK FIKKEN LEKKER DAPPER JONG.
    JOKE EN FERRY IK WENS JULLIE HEEL VEEL KRACHT DORRY

  • 19 Maart 2010 - 21:33

    Peter En Ineke:

    Ach meiske, wat maak je weer een moeilijke week door. Wat fijn, dat je in de douche even verlichting hebt kunnen vinden. We hopen, dat je daarna ook een lange nacht lekker hebt kunnen doorslapen. Hopelijk gaat de dexadraak gauw weer lopen, zodat jij je weer wat beter gaat voelen. Gelukkig is zus Lieke weer beter. SuperJanske, Joke en Ferry, we bewonderen enorm de manier, waarop jullie dit alles doorstaan.
    Liefs van ons

  • 19 Maart 2010 - 21:46

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Inderdaad , die douche foto spreekt boekdelen.

    En vandaag hebben wij weer is gezien hoeveel pijn je hebt , onmenselijk veel pijn en toch als je ons aankijkt ben jij Janske die superkanjer , die dit allemaal over zich heen laat gaan , en huilen ho maar , soms rolt er één traan uit je ogen ,één traan die halverwege je wang blijft hangen , erg aandoenlijk.

    Veel mensen kunnen wat van je leren , jij vechtersbaasje.

    En op een heel simple manier ben jij gelukkig te maken.

    Zo vroeg je vandaag, Opa mag ik en stukje met je (nieuwe) auto meerijden en dan CD kabouter plop draaien.
    En dan is zo'n stukje Heeze-Sterksel-vlaamseweg-Heeze een geschenk voor ons om jou dan zo zien te genieten.

    En dan halver wege de rit zegt je ineens.

    Opa je hebt een mooie auto gekocht.

    Nou meidje Opa smolt.

    En als we daarna , bij jullie thuis frietjes eten , kom jij gewoon aan tafel zitten en zien wij je pijn hebben , maar toch blijf je je best doen en om normaal mogelijk mee te doen en wat te zeggen , al is het maar

    ik wil ook een frikandel , met mayonaise en curry ,

    die je dan helaas nu niet lust. (kunt lusten)

    Meisje we wensen dat dat smerige draakje snel weg is uit je lijfje en dat je weer wat minder pijn hoeft te lijden.

    JE BENT EEN KANJER ECHT EEN SUPER KANJER.!!!

    Wat een bewondering hebben wij voor jou.

    Natuurlijk ook voor jou Papa en Mama die dit 24uur per dag moeten zien en mee om moeten gaan.

    KNAP!!


  • 22 Maart 2010 - 19:19

    Cor En Diny.:

    Hoi super Janske.

    Janske is dat vervelend beest van een draak toch weer terug gekomen, dat hadden wij niet afgesproken hij mocht van ons niet meer bij jou in de buurt komen.
    Volgens mij kan die Draak niet goed luisteren.{Stom beest].

    Janske, wij zouden willen dat wij jou konden helpen als je de foto ziet waar jij onder de doche op je knietjes zit om minder pijn te hebben dat heeft ons erg geraakt, en wij hopen dat de pijn vlug minder zal worden.
    Zo'n klein hummelke met zo veel pijn, konden wij allemaal maar een klein beetje van jou overnemen

    Dat jullie allemaal gesloopt zijn is goed te begrijpen, het is ook een hele opgave.

    Lieve familie Beks hou vol allemaal, en probeer een beetje te genieten van het mooie voorjaars zonnetje misschien kan je daar wat kracht uit putten.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en knuffels voor iedereen.
    Houdoe he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 2266916

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: