Op 1/3 van mijn reis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Op 1/3 van mijn reis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Op 1/3 van mijn reis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Op dit moment zit ik wat betreft tijdsbestek ongeveer op 1/3 van mijn totale reis naar een kankervrij bestaan. Dat heb ik dus mooi achter de rug. Terugkijken naar deze tijd doe ik nu niet. Ik kijk liever vooruit. Eind 2009 heb ik een terugblik geschreven en op zich is wat betreft beleving niet zo heel veel veranderd. Voor wie het niet gelezen heeft kan ik aanraden om het reisverslag: "2009" te lezen. (http://janskebeks.waarbenjij.nu/?page=message&id=3258545)
Het reisverslag dat daarop volgt heet: "De berg 2010". In dat reisverslag beschrijf kort hoe ik tegen 2010 aankijk. Ook in dat opzicht is er niet veel veranderd.
Vandaag heb ik van een aantal mensen de vraag gehad of ik Bob ken. Bob was gisteren met zijn gezin bij Hart in Actie op televisie. Ja, Bob ken ik wel. We hebben een keer samen op een kamer gelegen en toen hebben we samen Chemo Kaspers gekregen. Daarnaast heb ik een paar weken geleden nog samen met Bob naar de poppenkast gekeken. Toen liet hij ook al blijken dat hij helemaal weg is van K3, dus ik geloof direct dat hij een topdag heeft gehad en zijn kamer nu helemaal geweldig vindt. Bob is een lotgenoot van mij, evenals Chris, die regelmatig reageert op mijn site. En nu kwam hij ook nog eens met een geweldige tip voor mij. Jullie begrijpen dat de chocola vanaf vandaag niet meer aan te slepen is in huize Beks, want ondanks dat ik mijn medicijnen goed inneem kan ik me voorstellen dat het met chocolade eromheen nog veel lekkerder is.
Ik moet wel even wennen om zonder sonde door het leven te gaan. Niet zozeer omdat ik niet goed eet, maar het is allemaal weer even wennen. Zo kan ik nu ineens weer gewoon met een zakdoek mijn neus afpoetsen zonder tegen een slangetje aan te komen. Ik kan zelfs mijn neus nu weer snuiten en ook dat ben ik niet verleerd. Als ik nu ademhaal door mijn neus krijg ik twee keer zoveel lucht binnen en dat is wel prettig. Daarnaast heb ik niet steeds zo'n slangetje achter of langs me hangen en hoef ik ook geen slangezakje meer te dragen. Helemaal zonder rugzak kan ik nog niet, dus ik pak hier regelmatig een rugzak waar ik dan een tijdje mee rondloop. Vanmorgen liep ik niet veel rond, want ik heb eerst heel vast geslapen. Dit was niet de hele nacht in mijn eigen bed. Toen ik wakker werd had ik ontzettende dorst. Eerder kreeg ik 's avonds nog sondevoeding en dat is dus ook veel vocht. Nu krijg ik 's nachts niets, dus dat merk je wel als je 's morgens wakker wordt. Na 3 halve bekers water was mijn dorst een beetje minder geworden. Ik heb tot negen uur geslapen en om half 10 lag ik alweer op de bank. Oma Tumtum en papa zijn aan het klussen gegaan, maar ondanks hun herrie heb ik toch nog een hele poos op de bank geslapen. Hierdoor was ik vanmiddag lekker fit en heb ik oma en papa flink meegeholpen met klussen. Ook heb ik nog samen met Lieke en haar vriendinnetje Fleur gespeeld en ook Meike deed natuurlijk gezellig mee.
Morgen moet ik nog 1 keer 6-MP (= chemo) innemen en daarna heb ik in ieder geval tot dinsdag rust met betrekking tot de chemo. Maandag moet ik bloed laten prikken en als de waarden nog voldoende zijn mag ik dinsdag weer beginnen met het volgende kuurblok. Dit betekent weer Dexamethason, maar daar proberen we nu nog maar niet teveel aan te denken. Dat geldt dan met name voor papa en mama, want Lieke, Meike en ik zijn daar sowieso nog niet mee bezig. Wel wordt het tijd dat het weer wat beter wordt, want het huis wordt wel een beetje te klein en dus wordt het tijd dat we wat vaker buiten zouden kunnen spelen. Daar ga ik nu maar eens van dromen.

Groetjes Janske

• 12 Maart 2010 - 07:06

Judith & Ron, Wout:

Goedemorgen allemaal!

Uitrusten, energie opdoen en deze binnen weer met z'n allen kwijt zien te raken.
    Dat klinkt allemaal zo heerlijk "gewoon"
    Prachtig hoe je laat zien Janske dat zo'n rugzak er op een gegeven moment bij hoort!
    Wij wensen jullie, ook met aandacht voor de Dexa-ervaringen in de rugzak van papa en mama, een heel goed weekend en we duimen dat het weer een beetje meezit!

Zet 'm op!

• 12 Maart 2010 - 07:24

HOI DAPPER HUMMELTJE ,EN DE REST
    WAT EEN FIJN GEVOEL MOET DAT ZIJN ,GEEN SLANG IN JOU NEUSJE ,EN GEEN RUGZAK.
    HER ZOU INDERDAAD GEWELDIG ZIJN ALS HET MOOI WEER WORDT.
    MAAR HET IS NOG STEEDS WINTER HOOR.

DIE DEXA DAT IS DAT SPUL WAAR VAN JIJ DIE RARE KARAKTERVERANDERINGEN VAN KRIJGT ?HEB IK HET GOED ,MAAR IK GA NU AL FIKKEN DAT DAT SPUL ZICH VAN DE GOEDE KANT LAAT ZIEN ,DUS WEG VERDRIET EN WAT AL NIET MEER WEL VROLIJKHEID WIL IK VOOR JOU.IK HOOP DAT HET ZO DOORGAAT EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 12 Maart 2010 - 07:34

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een ander gezichtje zo zonder het sonde slangetje.
    En idd probeer met zijn alle maar zoveel mogenlijk energie op te doen voor volgende week.
    En wat was er geklust ??
    Dus jij maakt nu van de pilletjes ook kleine paaseitjes. Kijk maar uit dat Meike ze niet ziet liggen ;-)

Groetjes uit Leende

• 12 Maart 2010 - 07:37

Judith & Ron, Wout:

Iets vergeten...

Even aandacht voor de oude schoenen actie bij Scapino:

Lever allemaal je oude schoenen, pantoffels, slippers etc. in bij Scapino, voor ieder paar doneert Scapino een bedrag aan Kika!

Er is vast wel overal een paar oude schoenen te vinden!!

Groetjes!

• 12 Maart 2010 - 07:51

HOI NOGMAALS DE MUTS.
    ZIE JE NOU WEL FAM BEKS DAT JULLIE VEEL ENERGIE HEBBEN OPGEDAAN IN DE 5STERREN SCHUILHUT OP DE BERG IN KENIA ,NU ZIT ER EEN DERDE VAN DE KLIM OP, MAAR ER ZIJN NOG MEER 5STERREN HUTTEN HOOR, MAAR OOK NOG ENKELE GEVAARLIJKE PLEKKEN, EN GEVAARLIJKE WEERSOMSTANDIGHEDEN ,MAAR MET ZIJN ALLE ZIJN WIJ STERK.GENIET VAN DE KOMENDE DAGEN EN HOPELIJK BLIJFT DAT ZO TOT DINSDAG DAG LEKKER JONG DORRY

• 12 Maart 2010 - 08:02

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat mooi, de foto zonder slangetje. Nu zien we jou weer helemaal! En dat jij je rugzak af en toe mist is heel logisch, je bent er zo aan gewend.
    En dat jij gewoon weer lekker je neusje kan snuiten is ook weer een nieuwe belevenis. Gewoon snuiten en nergens op letten dat werkt nog steeds het best.

1/3 van je reis zit erop? Nu gaan we voor de rest verder met allemaal goede energie.
    We klimmen met z'n allen mee en geven jou af en toe een duwtje omhoog als er niet genoeg energie is. Zo kom je er wel.

Voor dinsdag weer veel succes en als dat Dexa-draakje z'n kopje weer opsteekt zijn wij er allemaal klaar voor en sturen hem weer terug.
    Draakjes zijn normaal gesproken wel leuk maar deze toevallig niet. En daarom willen wij hem ook niet.

Hou je taai, kleine guit, en geniet van het binnen/buiten spelen.

Lieve groeten en houdoe, Gerda.

• 12 Maart 2010 - 09:14

Wilma Van De Vin:

Hoi Lieve Janske,

Wat ben je toch een knapperd! Zonder sonde, ziet er heel anders uit. Ik wens je heel veel succes om het eten en drinken weer helemaal op orde te krijgen, want wat zal dat weer wennen zijn!

Ik heb daarnet bijna een uur met jullie pap staan kletsen op de parkeerplaats bij school. En een koude voeten dat ik had! Ze zijn nu eindelijk weer op temperatuur!

Kanjer, zet hem op!Succes met het laatste beetje chemo voor deze week.

Dikke knuffel
    familie van de Vin

P.S. Wil je op de hoogte gehouden worden van de perikelen van Pascalle Geraets: www.familie-geraets.nl

• 12 Maart 2010 - 11:36

Cor En Diny..:

Hoi super Janske en de rest van de Bekskes.

Janske, Oma tumtum heeft weer een hele klus gehad met het opknappen van jou bed.
    Ik moet zeggen het is wel erg mooi geworden, nou ga jij zeker vroeg naar bed om lekker te dromen van de fijne dingen die jij samen met je zusjes hebt gedaan.

Wat fantasties dat je geen slangetje meer nodig hebt, blijf maar goed je best doen om te drinken en te eten dan heb je het slangetje voorlopg niet meer nodig, en je verdiend er nog stikkers mee.

Janske als je nog stikkers kan gebruiken lat het dan even weten de postbode komt komt ze graag bij jullie brengen.[Wij horen het wel}

Beste familie Beks,wat een doeie berichten hebben wij van jullie te horen gekregen, en wat het beklimmen van die grote berg is wij zullen proberen om met jullie deze hoge berg op te gaan.
    En als wij dan boven zijn zetten wij er vlaggen neer de Brabantsevlag, de nederlansevlag en wij zetten er de vlag van Zesgehuchten bij om jullie een steuntje in de rug te geven.
    Een heel fijn weekend en geniet er met z'n alle van.
    Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Knuffels voor iedereen en Houdoe he!!!!!!!!!!!!!!!

• 12 Maart 2010 - 13:31

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Dat ziet er alweer heel wat beter uit zonder dat sondeslangetje. Ik denk dat jij niet de enige bent die daar weer aan moet wennen. Dat moeten wij inmiddels ook. Het hoorde gewoon een beetje bij jou.
    Nu moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat deze verandering aanzienlijk minder energie kost als andersom.

We gaan nu met ons allen duimen voor wat beter weer, zodat jij met je zusjes nu ook nog heerlijk buiten kunt gaan spelen en daar de nodige energie op kunt doen.

Fijn weekend en dikke knuffel van
    oma Hanny en opa Frans

• 12 Maart 2010 - 13:42

Leanne:

Wat fijn dat je slangetje er nu in ieder geval uit is! Je hebt vast al veel stickers kunnen plakken?
    Blijf zo doorgaan hè!
    Ik zal mee duimen voor beter weer, want daar is iedereen volgens mij wel aan toe.

Groetjes en een dikke knuffel, Leanne

• 12 Maart 2010 - 18:22

Melissa:

hoi Janske,
    ken je me nog??
    ik vind het fijn voor je dat je geen slangetjes meer in hoeft.
    je hebt wel hele rode wangetjes!!! (hihihi)
    maar dat maakt niet uit. ik vind het fijn dat het weer wat beter met je gaat en ik hoop dat je weer snel beter zult worden.

iedereen daar:
    de groetjes uit geldrop!!!!!!!

janske, een dikke zoen voor jouw en tot ziens

xxxxxxxxx melissa

• 12 Maart 2010 - 18:23

Melissa:

hoi Janske,
    ken je me nog??
    ik vind het fijn voor je dat je geen slangetjes meer in hoeft.
    je hebt wel hele rode wangetjes!!! (hihihi)

iedereen daar:
    de groetjes uit geldrop!!!!!!!

janske, een dikke zoen voor jouw en tot ziens

HIER BEN IK,EN JIJ BEN DAAR>
    EN NU IS HET GEDICHTJE KLAAR
    voorjou die dappere MEID
    n dikke KNUFFEL
    en zet hem op je kunt het
    groetjes uit someren

• 12 Maart 2010 - 21:20

Nikki En Jannie:

Hoi Janske,

Goed om te horen dat je nu zonder sondevoeding kan en je meer bewegingsvrijheid hebt. Hoe slaapt je nieuwe bed. Er ligt in elk geval een mooi dora dekbed op.

Groetjes aan je familie

• 13 Maart 2010 - 08:25

H & H & I:

Wat fijn he Janske zonder sonde ! En wij zagen dat de blauwe plekken rond jou ogen nu ook beginnen te vervagen.

En heb je nog gedroomd van heerlijk lenteweer ?
    Volgens mij is iedereen daar wel aan toe.

Fijn weekend en die dexadraak versla ook deze keer weer.

Dikke knuffel en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 13 Maart 2010 - 08:35

DORRY:

HOI JANSKE EN DE AANHANG.

Geen bericht ,dus gekke dingen zijn er niet voorgevallen ,hoop ik.
    het weer werkt zelfs mee, wie doet je wat.DIT KWAM IN MIJ OP EEN VERSJE VAN VONDEL HA HA .
    ik ken een mooi meisje dat woont in heeze.
    het is super janske ,die is aan het genezen.
    ze is heel dapper en heel sterk, en hopelijk doet de chemo goed zijn werk,
    janske heeft nog twee leuke zusjes ,en samen spelen ze, en doen met de ouders klusjes
    ze hebben een erg lange en moeilijke weg te gaan, maar ooit staat er een vlag op de KILIMAJARO en dan is het met de leukemie gedaan,er zijn heel veel mensen die hun steunen, en dat helpt een beetje ,daar kunnen ze op leunen.
    een derde van het gevecht hebben ze achter de rug, die tijd komt nooit meer terug, nu nog knokken voor de rest van de reis, en dan behalen ze het allerhoogste DE EERSTE PRIJS, dan is die rot kanker uit jou lijfje ,en dan kunnen jullie hopelijk weer onbezorgd genieten klein wijfje.met zoveel liefde om jullie heen, blijven die rot leuko\s nooit op de been een dikke vette hifive lowfife Dorry

• 13 Maart 2010 - 14:40

Ome Gijs Tante Nelly:

hallo Janske
    Ik heb het verhaal van
    "1/3 van mijn reis"
    gelezen,en nu de berg op,en ome gijs en tante nelly gaan met je mee,we gaan vol goede moed verder.Wat fijn dat je gewoon mag eten je neus snuiten,geen slangetjes
    meer,het zijn van die kleine dingen maar voorjouw is het bijzonder.En dan komt delente er ook nog aan,met hopelijk mooi weer voor biuten te spelen met je zussen.Wij hopen dat het goed mag blijven gaan.

groetjes aan jullie allen

ome gijs en tante nelly

• 13 Maart 2010 - 15:11

Lambert En Tineke:

Hallo Janske, wat een goed bericht!! Lekker zelf eten dus géén sonde. Geweldig hoor! En zoals jij je medicijnen zelfs inneemt,mét of zonder chocola, stoer!!!
    Wij hopen dat je een gezellig weekend hebt al is het nog wel koud hé. Maar misschien heb je toch wel buiten kunnen spelen?? Voor a.s. dinsdag wensen wij je heel veel sterkte, ook voor jullie, Joke en Ferry!!!

Veel liefs vanuit Hilversum