Dat is geen sonde (meer?) - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dat is geen sonde (meer?) - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dat is geen sonde (meer?)

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was het een geweldige dag voor mij. Vanmorgen toen ik opstond wilden papa en mama even met mij praten. Ja, jullie lezen het goed, ook papa. Toen hij gisteren ziekjes in bed lag, ben ik bij hem in bed gekropen. Mama was weg. Toen mama thuis kwam mocht mama in mijn bed slapen en heb ik lekker met papa in het grote bed geslapen. Hier is papa ontzettend van opgeknapt. Papa vertelde gisteren al dat het eten waarschijnlijk verkeerd was gevallen en naar nu blijkt is dat zo. Maar goed, ik wilde jullie dus iets vertellen over dat gesprek.
Er werd mij verteld dat ik vandaag stickertjes kon verdienen. Dit kon als ik iets at of dronk. Stickers verdienen is altijd leuk, dus ik ging flink mijn best doen met eten en drinken. Samen met Leanne heb ik ook nog een kaart gemaakt, waar ik de stickers op kan plakken. Hierdoor kunnen we precies zien wanneer ik goed heb gegeten. Aan het einde van de dag vonden papa en mama dat ik voldoende had gegeten en toen kwamen ze met een super verrassing. Na ruim 22 weken mag mijn sondeslang eruit en zolang ik goed eet mag deze er ook uitblijven. Helemaal super dus. Natuurlijk moet ik dan ook mijn medicijnen door mijn mond innemen, maar dat gaat wel lukken. De kaliumfosfaat is gelukkig gestopt en op dit moment kan ik samen met Lieke de medicijnen innemen. Dat maakt het voor mij nog makkelijker en leuker.
Met Lieke gaat het best wel goed. Haar bulten in de nek zijn nog niet veel kleiner, maar ze voelt zich prima. Zo goed zelfs dat ze deze week een loge heeft meegenomen naar huis. Het is Flappie en Flappie is de logeerhond van haar klas. Ook heeft Flappie zijn vriend "Beer" meegenomen. Daarnaast had hij ook nog een koffertje bij met allemaal spullen die hij deze week nodig heeft, waaronder natuurlijk een tandenborstel. Volgende week zal ik of Lieke jullie wel eens vertellen wat Flappie allemaal heeft meegemaakt. Nu kan ik in ieder geval alvast verklappen dat Flappie lekker bij Lieke in bed ligt te slapen.
Als ik het dan toch over bedden heb, het leek vandaag wel een verhuisbedrijf bij ons boven. Oma Tumtum heeft voor mij een ander bed opgeknapt. Dus nu slaap ik in een ander bed en zonder slangetje in mijn neus. Helemaal gaaf dus. Ook Meike vindt het helemaal gaaf, want zij heeft nu mijn "oude" bed gekregen. Zij slaapt vannacht dus voor het eerst in een groot bed. Ze wist meteen dat het van haar was en toen ik er nog even op wilde gaan zitten mocht dat niet van haar. Dat begrijp ik natuurlijk wel, want ze is zo trots als een pauw. Ze is dan ook meteen gaan slapen en nu hoop ik maar dat ze er vannacht niet uitvalt.

Groetjes Janske

• 10 Maart 2010 - 22:13

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Er is een liedje dat heet:

We openen en sluiten met artiesten:

Saskia en Serge zongen:
    Het zijn de kleine dingen die het doen.

En daar sluiten wij ons bij aan.

Helemaal geweldig :

Janske die weer gewoon eet

Lieke die op flappie mag passen

Meike ,die vanaf nu een grote meid is.

Papa ,die ook weer gewoon eet.

en ach ja Mama , Mama gaat gewoon verder.

Dit zijn leuke dingen voor de mensen , (Paul v Vliet)

• 10 Maart 2010 - 22:24

Willy En Jeanet:

Hoi Super Janske

Dat is nou een heel mooi nieuws dat jij zonder zonde mag,en dat je nu zelf heel goed gaat eten en drinken zonder al die slangetjes,dat is geweldig nieuws.
    En nu heel veel stickertjes winnen meid.
    Fijn dat het nu stukken beter gaat met je,papa ook weer een stuk beter.
    Een ander bed voor jou, en dat meike nu ook in een groot bed mag slapen.
    En dat lieke een loge heeft,dat is alleen maar geweldig nieuws.
    Nou ik wens jullie allemaal een fijne bedrust vannacht.
    Het is jullie allemaal gegund,
    Welterusten
    Groetjes Willy en Jeanet

• 10 Maart 2010 - 22:51

Joli Claes:

ha janske en familie
    het nieuws dat uit heeze komt word steeds beter.
    ik hou daar wel van.
    lieke word geknuffeld door haar loge.
    meike is een super grote meid in een groot bed.
    papa is weer beter.
    janske zonder rugzak, wat zal dat een fijn gevoel zijn.
    nou wel goed je best blijven doen met eten, maar dat gaat jouw wel lukken.
    en mama's zijn nou eenmaal van het sterkste geslacht dat er bestaat, en gaan altijd gewoon door. [denk je ook wel aan jezelf joke?]
    geniet er met z'n allen van.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 11 Maart 2010 - 05:24

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een geweldig goed nieuws dat het sondeslangetje eruit mag. Alweer een stap vooruit!
    Nu goed blijven eten en stickertjes verdienen maar daar ben jij heel goed in.
    Fijn dat Papa ook weer beter is en Lieke en Meike hun eigen verrassingen hebben.

Hou je taai kleine guit.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 11 Maart 2010 - 05:55

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    WAT EEN HOOP VERANDERINGEN.
    ECHT ETEN DAT IS SUPER. EEN NIEUW BED MEIKE IN EEN GROOT BED, MET LIEKE GAAT HET GOED ,EN MET PAPA, EN MAMA SLOFT GEWOON DOOR JOKE KONDEN WIJ HET MAAR EEN DAGJE OVERNEMEN ,MAAR WAT HEB JIJ AAN SLAPPE KLETS.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY JOKE IK GA VOOR JOU EEN ENERGIE KAARS FIKKEN DORRY

• 11 Maart 2010 - 08:02

Tante Angela:

Hoi Super Familie,

Hou vol zo!!!!!

Groetjes tante Angela

• 11 Maart 2010 - 08:05

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een leuke berichten allemaal. Enne als de stickertjes op zijn dan doe je maar gewoon een oproep.
    Heb je nou niet het gevoel dat je iets mist? gelukkig maar ;-)

Groetjes uit Leende

• 11 Maart 2010 - 08:14

Oma Blijham:

Lieve Janske, wat een goede berichten allemaal. Heb je een mooi bed? Heeft Meike het goed gedaan inhaar nieuwe bed en is ze er niet uit gevallen? Ga zo maar verder, dan komt het vast wel goed met jou.Een dikke knuffel van oma.

• 11 Maart 2010 - 08:28

Marleen:

Wat zullen jullie allemaal lekker geslapen hebben! Nieuwe bedden slapen altijd extra lekker. Hoop dat er veel nachtjes volgen waarin jullie alle 5 lekker kunnen slapen!

groetjes Marleen

• 11 Maart 2010 - 08:40

Fam Van Gaal:

Hey hallo super Janske.

Wat een super goed nieuws zeg. Dat je nu zo goed eet en drinkt. Hoeveel stickers heb je al gekregen??
    Wat zullen papa en mama trots op je zijn.
    En natuurlijk wat fijn voor Papa dat hij weer beter is. Maar wij denken dat het ook wel heeft geholpen dat jij bij papa in bed hebt gelegen en even met hem hebt liggen knuffelen.

Een hele fijne dag voor jullie allemaal.
    X Renske Gijs en Nicole.

• 11 Maart 2010 - 09:33

DORRY:

NOGMAALS HOI ALLEMAAL.
    IK VERGAT TE TYPEN FERRY DAT HET FIJN IS DAT JIJ WEER IN DE STARTBLOKKEN STAAT, EN DAT DE FOTO'WEER ZO MOOI EN LEUK ZIJN DE VETTE GROETEN DORRY

• 11 Maart 2010 - 09:43

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

Wat een super nieuws zeg. Dat is wel fijn dat je weer lekker kunt eten, want het is allemaal zo lekker. Vooral die toetjes bij jullie zien er heeeeerlijk uit.

Fijn dat Lieke zich goed voelt. Hopen dat de bulten ook snel verdwijnen.

Dat je aankomende tijd maar veel stickers mag verdienen.

En trouwens......wat een gaaf bed!

Liefs Krisna

• 11 Maart 2010 - 10:18

De Stapvriendjes.:

Hey Janske,

Wat een gave bedden hebben jullie!! Ze zijn echt mooi!!

Wat fijn voor je dat de slangetjes weg zijn!!
    Hopelijk mag je vaak een sticker plakken.Daar ben je tenslotte erg goed in!!

Wij hebben al enige tijd niets van ons laten horen maar dat komt omdat we allemaal erg snotterig enz. zijn.
    Dan dan heb je even geen zin om na te denken over de meisjes.

Maar natuurlijk zijn wij wel jaloers op de logee van Lieke. Wij willen ook wel een keer in die gave bedden slapen. Maar wij denken dat we daar toch nog een aantal jaar mee moeten wachten. En tegen die tijd zullen we denken wij eerst goedkeuring van de papa's en mama's moeten krijgen. Voor als nog blijven we dus maar lekker thuis slapen. Het is zo, 13 jaar verder.

Dikke kus van ons.
    Brent,Sven,Jens en de zusjes Fenne en Daisy

• 11 Maart 2010 - 17:32

Marielle:

Beste Joke, Ferrie en Janske, Lieke en Meike,
    Ik heb net helemaal bijgekletst met oma. Die heeft er zoveel verdiet van. Maar veel hoop dat het nu beter zal gaan. Lieve Janske je ziet er zo dapper uit op die foto's en zo klein. Ik wil jullie alleen laten weten dat ik zo vaak aan jullie denk en ik hoop voor al het beste. En wat goed dat je zonder slangetje weer voorzichtig kan eten. Hopelijk verdien je heel veel stickers.
    Liefs Marielle

• 11 Maart 2010 - 17:33

Judith & Ron, Wout:

Wat een heerlijk verhaaltje, daar worden we heel vrolijk van!
    Wat heeft je bed een mooie kleur, Janske.
    Lief hoor, van je oma!

Zet 'm op!

• 11 Maart 2010 - 18:19

Chris Stavast:

Hoi Janske,
    Wat super goed van je dat je zonder sonde mag! Ik heb nog een tip voor je, wat bij mij heel erg goed ging. Papa deed in de magnetron eerst wat chocolade verwarmen, daar gingen de pilletjes door. Dan heel even in de koelkast hard laten worden en dan kon ik ze zo met wat water naar binnen slikken! Zonder vieze smaak. Net een echt diner.
    Zet hem op! Ook een dikke knuffel voor Lieke en Meike.

Knuffel Chris Stavast

• 11 Maart 2010 - 20:34

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Geweldig dat je die akelige sonde kwijt bent.
    Ja , dat komt natuurlijk omdat je zo goed eet. En samen met Lieke de medicijnen innemen, is echt gezellig.
    Hebben jullie de tip van Chris al geprobeerd. Wij willen wel voor chocolade zorgen, indien nodig. Laat maar weten...
    En is Papa intussen ook weer opgeknapt?

Slaap lekker, dikke knuffel
    Oma Hanny en opa Frans