Geluksvogel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Geluksvogel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Geluksvogel

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag heb ik papa en mama weer eens kippevel bezorgt. Ik heb jullie wel eens verteld dat wij ongeveer een half jaar geleden naar boten zijn gaan kijken. Toen zat ik daar in mijn buggy tussen papa en mama in en vertelde toen dat ik een bofkont was. Vandaag kwam het zonnetje weer eens heel voorzichtig te voorschijn en papa en mama moesten eten. Op de plaats waar wij toen stonden is ook een restaurantje, dus daar zijn we heen gereden om te gaan lunchen. De buggy hoefde dit keer niet uit de auto, want ik voelde me sterk genoeg om te lopen. Eenmaal binnen zat papa aan zijn uitsmijter en mama aan haar sandwich. Ik zag dat ze genoten van het feit dat het weer beter met mij gaat. Ik deed daar nog maar een schepje boven op en vertelde: "Wat ben ik een geluksvogel." Eigenlijk doe ik nooit van dat soort uitspraken, dus papa en mama vonden het heel speciaal dat ik op dezelfde plek weer zo'n uitspraak deed. Ze hadden het er al over om nu vaker naar deze plek te gaan, maar nu hoop ik niet dat ik ze teleurstel als ik volgende keer niet zo'n uitspraak doe.
Ook in het ziekenhuis heb ik vandaag de lachers op mijn hand gehad. Dit alleen omdat ik het heel goed wilde doen. Er moesten drie cupjes bloed worden afgenomen door middel van een vingerprik. Het eerste cupje was afgenomen en de zuster legde het cupje weg. Ondertussen pakte ik zelf hetvolgende cupje en hield dit keurig onder mijn vinger, zodat ik zelf de druppeltjes kon vangen. De zuster voelde zich toch wel even overbodig. Voor de vingerprik kreeg ik weer een kraal, dus ik ging naar de vrijwiligster. De kralen lagen ergens anders, dus ik liep keurig mee met de vrijwilligster om de kralen te halen. Papa en mama hebben op dat moment ook getwijfeld of ze niet gewoon een taxi op en neer kunnnen laten rijden. Zelf hoeven ze dan niet meer mee en ze zijn ervan overtuigd dat ik mezelf wel redt. Nu ken ik ze al meer dan drie jaar, maar ik weet zeker dat ze dit niet zullen doen. Ze zijn gewoon ontzettend trots op mij. Niet alleen op mij natuurlijk, maar ook op Lieke en Meike. Ook hun doen het geweldig en 's avonds met het avondeten hebben we dan ook altijd veel plezier. Vooral tijdens het toetje zijn er geweldige momenten, die vaak veroorzaakt worden door Meike. Ze wordt gewoon enthousiast als ze toetjes ziet.
Vandaag ben ik ook meegeweest om voorjaarsbloemen te kopen voor in de tuin. Zo zorgen we weer voor een gezellige sfeer en weer wat kleur rondom huis. Morgen komt Leanne weer, dus dat wordt vast wel weer een gezellige dag.

Groetjes Janske

PS Op http://www.superjanske.nl is de pasfotofilm weer bijgewerkt.

  • 02 Maart 2010 - 23:53

    Opa Ijsje:

    Hoi Janske en de rest .

    Oma ligt al op 1 oor zoals wij dat zeggen , maar ik weet zeker dat Oma het hier helemaal mee eens is.

    Weet je wie nog meer geluksvogels zijn.

    Wij , Opa ijsje en Oma tumtum

    Die zo'n kleinkind hebben als jij bent , zo ziek , en dan deze uitspraak doen
    en Jij Janske je meent het ook.
    Hiermee willen wij de andere 6 kleinkinderen niet te kort doen dat begrijp je wel ,

    maar dit Janske dat een week geleden van beroerdigheid niet wist wat haar overkwam en daarmee Papa en Mama verdrietig , beangstigd zorgzamer , en vooral niet wetend hoe ze HUN kind op dat moment het beste konden helpen , krijgen 1 week later van dat zelfde Janske de opmerking

    Ik ben een geluksvogel
    te horen .

    Koude rillingen krijgen wij ervan.

    En ja je bent een geluksvogel net als de andere neefjes en nichtjes , dat jullie als vogeltjes in een warm Nest te recht zijn gekomen.

    En weet je wie nog meer geluksvogels zijn,

    Alle andere lieve mensen die jou een warm hart toedragen , want deze uitspraak van jou geeft iedereen voldoening voor alles wat zij voor jou doen en/of met jou en je Papa en Mama meeleven.

    SUPER SUPER SUPER JANSKE

    je bent op op te vreten


  • 02 Maart 2010 - 23:55

    Opa Ijsje:

    ik hoop dat iedereen deze uitspraak kent , of is het een brabantse uitspraak?

  • 03 Maart 2010 - 05:15

    DORRY:

    HOI GELUKSVOGEL EN DE REST.
    WAT EEN UITSPRAAK EN DAN VOOR EEN DRIEJARIG LIEFJE.
    IK KAN JOU WEL INLIJSTEN, NET ZO IETS ALS OPVRETEN FRANS GEWOON WERELDTAAL.
    WAT EEN GELUK DAT JIJ WEER JE EIGEN AAN HET WORDEN BENT.
    WEG DEXA EN HET IS THUIS SUPER OP DE MOOIE FOTO;S TE ZIEN DUS WEL DUIDELIJK OOK WAT HEIMWEE.
    EN DAN NEEM JIJ OOK NOG BLOED AF BIJ JE ZELZELF JIJ DURFT.
    KLEINE HUMMEL ALLES KOMT OOIT GOED GELOOF MIJ MAAR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 03 Maart 2010 - 07:27

    Frank En Heidi:

    Hallo Super Janske

    Dat zijn nou van die momenten waarop ouders weer heeeel lang kunnen teren. Wat ben je toch een kanjer. En inderdaad net zoals jou zusjes. Die moeten ook maar alles over zich heen laten gaan en accepteren wat er allemaal gebeurt. Ongeacht of ze het leuk vinden of niet. Ook hun hebben geen keus.
    Maar zo laat je maar weer zien dat iedereen om je heen goed bezig is. Ferry en Joke wat moeten jullie trots zijn geweest op moment.
    Lief klein meiske ben de gij. ;-)

    Groetjes uit Leende


  • 03 Maart 2010 - 08:27

    Fam Van Gaal :

    Hey lieve Janske en de rest van de familie Beks.

    Wat zullen papa en mama genoten hebben van "ZUSTER JANSKE". Wat goed zeg dat je zo goed hebt geholpen in het ziekenhuis.
    En wat een gezelligheid bij jullie aan tafel zeg.

    Voor vandaag wensen we jullie een goede dag.
    X Renske Gijs en Nicole

  • 03 Maart 2010 - 09:05

    Marian En Maarten:

    Lieve Janske,

    Die opa IJsje van jou kan het mooi zeggen. Wij zijn ook hartstikke trots op jou, maar we zijn ook heel trots op jouw papa en mama, want die maken dat jij dit zo welgemeend kan zeggen!
    En voor opa IJsje: boven de grote rivieren gebruiken we de uitdrukking: je bent om op te vreten, ook. En wij denken dat Meike die uitdrukking ook al heel goed kent, alleen gebruikt ze het voor iets anders. De foto's zijn prachtig.
    Ben je dinsdag alleen voor 3 cupjes bloed naar Nijmegen geweest of hebben ze nog meer gedaan?
    En wanneer moet je nu weer?
    Dikke kus voor julie allemaal.

  • 03 Maart 2010 - 09:11

    Krisna Reinders:

    Lieve Janske,

    Jij hebt de laatste tijd niet zoveel geluk gehad. Eigenlijk heel veel pech. Maar toch ben jij ergens een geluksvogeltje. Je hebt namelijk ontzettende lieve ouders en zusjes. Lieve Opa's, Oma's, Ooms, Tantes en vrienden. Jullie zijn een geweldig sterk gezin......!

    En wat die toetjes betreft. Ik word ook altijd ontzettend enthousiast als ik toetjes zie. Geweldig om jullie zo te zien genieten van die lekkere toetjes die jullie dan ook nog zelf mogen versieren.

    Liefs Krisna


  • 03 Maart 2010 - 10:43

    Lambert En Tineke:


    Hoi Janske,

    Wat een bijzondere uitspraak van een bijzonder meisje!! En kennelijk op een heel bijzonder plekje in Nijmegen!! Wat heerlijk Joke en Ferry dat er óók
    leuke momenten zijn om van te genieten, niet alleen van Janske maar ook van jullie twee andere geweldige meisjes!! Veel sterkte maar weer op de volgende étappe!

    Liefs uit het Gooi

  • 03 Maart 2010 - 11:17

    Judith & Ron, Wout:

    Wauwie, daar krijgen we het even lekker warm van!

    Zet 'm op!

  • 03 Maart 2010 - 16:38

    L & H Bergmans:

    Hallo lief Geluksvogeltje.

    Wat een uitspraak zeg! Dat jij je zo weer voelt na een paar minder leuke dagen,dat toont wel veel karakter hoor Janske.
    We weten zeker dat jouw Pappa en Mamma en ook Opa's en Oma's erg trots zijn op zo'n Kleinkind.
    En dat ook nog eens zelf kan helpen met de bloedafname,Toppie hoor!
    Nou Janske Ga zo door meidje dan komt het wel in orde.
    P.S. De foto's zijn ook erg leuk en vooral het toetjessnoetje van Meike.
    Vele groetjes,Hoie en Houdoe van tante Liny en ome Harrie uit Ospel

  • 03 Maart 2010 - 16:42

    Cor En Diny.:

    Hoi super Janske.
    Wat een goeie uitspraak dat jij een geluksvogel bent, het mag jullie ook wel eens meezitten.

    Een week geleden was dat stomme beest van een draak nog bij jou en was boos om miks, maar Janske het doet ons plezier als jij vrolijk bent.

    Janske probeer zo door te gaan dat is voor iedereen die heel veel van jou houden kei fijn als ze een vrolijk Janske zien.

    Wat kunnen Lieke, jij en Meike jullie toetjes mooi versieren, zo zou ik dat ook wel willen, maarja ik ben niet zo kreatief als jullie, smul mar lekker van de toetjes.

    Heeft Meike de schaal van de toetjes uit gelikt haar hele snoet zat vol wel leuk om te zien dat jullie er zo'n plezier in hebben.

    Heel veel groetjes en het aller beste allemaal, een dikke pakkert . Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.

    Houdoe allemaal.


  • 03 Maart 2010 - 17:10

    Willy En Jeanet:

    Tranen rollen over onze wangen,van vreugde.
    Wat een uitspraak waar veel mensen gelukkig van worden.Je pasfoto is ook mooi,je straalt weer een beetje,en roze wangetjes.
    Joke en Ferry wat een moordkind geweldig,ondanks alle ellende toch zo'n vrolijk kind,met zo'n uitspraak.Ze draagt aan ieder een warm hart toe.Jullie allemaal mogen trots op haar zijn.
    Nou meid je hebt een hele dikke kus verdiend.
    Je bent een schat.
    groetjes Willy en Jeanet

  • 03 Maart 2010 - 17:17

    Ellen:

    Hallo super Janske!

    Kijk, dat zijn nou de verhalen waar we allemaal vrolijk van worden. Wat een goede hulp geef jij in het ziekenhuis en wat zullen je papa en mama trots zijn op jou en je zussen.

    Ga zo door en hou je taai!

    veel liefs uit Soerendonk

  • 03 Maart 2010 - 19:48

    Fam. Kessels Ospel:

    Hoi Janske en de hele familie. We kunnen aan jouw snoetje zien dat het beter met je gaat gelukkig. De kleur is weer goed, jouw oogjes glimmen weer en bovenal je bent weer zelf aan het eten! Keigoed! Aan de foto's te zien was het keigezellig met eten bij jullie aan tafel en dat jullie graag toetjes hebben, dat begrijpen we nu helemaal met die versierde kommetjes. Trouwens Manou vond jouw paarse hoofddoekje zo mooi, hi hi! Heel veel groetjes oet de Doospelse Peel, waar de paardjes vandaag weer heerlijk vrij rondliepen in het zonnetje. Als je een keertje tijd en zin hebt, kom je maar eens kijken naar deze paardjes he! Heel veel liefs en een dikke knuffel van Tanja,Paul, Manou en Jorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 2266367

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: