Draakje lijkt toch op Zwelgje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Draakje lijkt toch op Zwelgje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Draakje lijkt toch op Zwelgje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 Februari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren had ik veel onrust in mijn lijf toen ik moest gaan slapen. Ik sliep wel, maar werd van elk geluid wakker. Ik wist niet direct wat er aan de hand was. Om half twaalf kreeg ik nog wat medicijnen, zodat ik beter zou slapen.
Vanmorgen begreep ik waarom ik zoveel onrust in mijn lijf had. Nadat er vanmorgen bloed was afgenomen en de controles waren gedaan kreeg ik te horen dat ik weer naar huis mocht. Ik was natuurlijk weer helemaal happy. Natuurlijk wisselde dit zich weer af met momenten van boosheid. Dit als niet alles liep zoals ik graag wilde dat het liep. Wel was de boosheid al een stuk minder. Gisterenavond heb ik mijn laatste Dexamethason gehad van deze kuurperiode en nu is het dus wachten op het moment dat de Dexa-draak weer helemaal weg is.
Voordat ik wegging in Nijmegen moest ik nog drie dingen doen. Ik heb afgelopen dagen een plankje beschilderd en daarna bewerkt met stickers, mijn handelsmerk. Dit plankje mocht ik vandaag plaatsen tussen allemaal andere kunstwerken van kinderen die op de afdeling hebben gelegen. Dit was natuurlijk een officieel moment. Daarna moest ik er weer voor zorgen dat het slangetje van mijn buik afging, want anders kon ik thuis niet in bad met mijn zussen. Het was maar goed dat we dit deden, want ik had weer flinke uitslag van de televisiepleister. Als laatste was het tijd om afscheid te nemen van de zusters. Mechteld had er voor gezorgd dat ze me niet meteen zouden vergeten, want ik mocht de zusters een doos chocola overhandigen. Zuster Patricia vertelde dat het niet lang zou duren voordat de chocola op was, want zusters zijn dol op chocola.
Daarna was het dan toch echt tijd om te gaan. Eerst nog het bekende ritueel. Medicijnen ophalen in de apotheek en nog even naar het Ronald McDonald huis. Voor mij om nog even te spelen met papa en mama heeft in die tussentijd de kamer opgeruimd en gepoetst. Papa en ik zijn nog wel even naar de kamer gegaan, want de verwarming op de badkamer werd niet warm. Papa heeft dat nog even opgelost door heel simpel de radiator te ontluchten.
Op weg naar huis heb ik lekker geslapen en dat heeft er voor gezorgd dat het draakje weer wat kleiner werd. Papa en mama hebben onderweg nog gegeten en jullie kunnen wel raden waar. Ik wilde heel graag Meike ophalen, dus we zijn doorgereden naar Valkenswaard. Daar heb ik nog even gespeeld en toen vond ik het daar ook wel welletjes en wilde naar huis. Gelukkig stond alles nog overeind toen we thuis kwamen, want het waaide vandaag wel erg hard. Niet echt prettig als je bijna een week in een vast klimaat hebt gezeten. Opa IJsje en oma Tumtum kwamen Lieke thuis brengen en zo zijn we weer compleet. Door de dag heen heb ik steeds minder boze buien. Het lijkt er dus toch op dat de Dexa-draak veel lijkt op Zwelgje, want als je hem niet voert dan krimpt hij weer. Helaas is het zo dat ik de draak komende anderhalf jaar nog vaak moet voeren, want Dexamethason is heel belangrijk in de behandeling tegen Leukemie.
Vandaag heb ik wel wat lichamelijke hinder van de chemo's die gisteren heb gekregen. Toch was het weer heel gezellig, zeker nadat we de verhalen van Dorry hebben gelezen. Papa is nog steeds zo ondernemend, al weet hij zich in Nijmegen goed te gedragen. We hebben weer lekker met zijn vijven aan tafel gezeten en gegeten. Daarna ben ik nog met Lieke en Meike in bad geweest en daarna vlug naar bed, want we zijn allemaal kei moe.
Dinsdag over 2 weken start de Dexamethason weer en zal de draak zijn kop weer opsteken. Daar denken we voorlopig maar niet aan. Zaak is het nu om eerst even bij te tanken, want tijdens de afgelopen dagen heb ik toch wel heel veel gevraagd van met name mama. Komende dinsdag moet ik me weer in Nijmegen melden en dan zal ik ze weer laten zien wie Janske Beks echt is.

Groetjes Janske

• 28 Februari 2010 - 20:21

Fam Den Boer:

Hoi Janske

Wat fijn dat je weer naar Heeze toegeregend en gewaaid bent. Die dexa-draak is wel een erg vervelende aangelegenheid.Misschien is het wel een moielijke vraag maar met welke pleisters plakken ze de Pac vast?
    toevallig heb ik pas iemand gezien die ook erg veel last had van de pleister en die had wel een goed alternatief misschien de moeite om te proberen als je dit al niet hebt.
    Maar ga nu eerst maar eens genieten van het feit dat je allemaal weer in de heipolderstraat bent.
    Weet je onze Job is vrijdag weer 3 jaar geworden en hij was heel erg jarig maar het was zo druk dat hij om half tien vroeg of hij naar huis toe mocht? (maar hij was al thuis).

Nou Janske heel veel groetjes van Elke, Job, Nathalie en John

• 28 Februari 2010 - 20:28

Ome Renier:

Ha Janske,

Ja, het waaide goed hard hier. Gelukkig zitten jullie nu met zijn vijven weer gezellig thuis! Rust morgen maar lekker met zijn allen uit.

Liefs,
    Renier

• 28 Februari 2010 - 20:40

Karin:

hoi allemaal,ja gelukkig weer bijelkaar werd weer tijd!Die kaarsjes hebben een beetje geholpen als we blijven fikken (zoals dorry zegt)branden wij hem wel weg.Fijn om jullie morgen weer te zien en kunnen jullie weer zometeen fris gaan slapen want alles is weer schoon.Welterusten karin

• 28 Februari 2010 - 21:36

Willemieke, Herman:

Ha die Janske en papa en mama,
    Ook hier in het hoge noorden waait het inmiddels hard. Het heeft even geduurd maar het is toch gekomen.
    Wat fijn dat je weer bij je lieve zussen bent. Gezellig hoor. Ook hier hebben de drie meiden heerlijk "gebadderd". Helaas voor hun moeten ze het met een douche doen, maar dat maakt de pret er niet minder om.
    Wat fijn dat ook nu de draak weer een zwelgje is geworden.
    Joke en Ferry, knap hoor!! hoe jullie alles doen...
    Geniet maar weer van de dagen met elkaar in huis en de "alledaagse" dingen voor zover je hier van kan spreken. Veel plezier
    Willemieke, Herman en kids

• 28 Februari 2010 - 21:42

Mechteld:

Wow, wat heb je hard gewerkt!! Gelukkig ben je weer thuis. Maaruh..... die chocolade kwam van opa ijsje, dus de eer moet naar opa, eerlijk is eerlijk. Maar ik snap wel dat je niet altijd alles kan volgen met je boze buien.
    Dag lieverdje, slaap lekker.
    Oh ja, leuk dat je ook op hyves zit, kunnen we samen krabbelen en kwekken. hahahahahahaha, wat een termen he.

Heel veel groetjes van ons 4en.

• 01 Maart 2010 - 05:24

DORRY:

WAT EEN GELUK DAT DE DEXA MINDER VUUR TUFT, OF HET IS EEN ANDER WOORD MAAR IK VIND TUFT ZO VET STAAN.
    WAT ZAL ER WEER GELACHEN EN GEGILT WORDEN IN DE POLDER .
    DUS IK BEN VAN MENING DAT DE DEXA OOK ZORGT VOOR HEIMWEE, VANDAAR DIE SOMBERHEID HUMMEL, MAAR WE FIKKEN HEM PLAT MET ZIJN ALLE.FERRY IK HOOP NOU NIET VOOR JOU DAT ALS ER MENSEN BIJ JOU IN DE BUURT KOMEN DAT ZE HUN ZWEMBOX MET TWEE HANDEN VASTHOUDEN, WEL GOEDKOOP DAN KUNNEN ZE NIET VEEL ETEN EN DRINKEN,MAAR ZE MOETEN WEL WETEN DAT DAT PUPERSTREKEN WAREN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY DE RODDELKLEP

• 01 Maart 2010 - 05:43

Gerda:

Goedemorgen Miss Super Janske fideranske,

Heb jij weer lekker in je eigen bedje geslapen?
    Fijn dat jullie allemaal weer thuis zijn.
    Nu draakje/zwelgje nog een kopje kleiner maken en je bent er weer.
    Geniet met z'n allen van het samenzijn.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda

• 01 Maart 2010 - 08:13

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Kijk zo hoort het lekker thuis. Rust maar zo veel mogenlijk uit.

Groetjes uit Leende

• 01 Maart 2010 - 12:18

Chris Stavast:

Hallo daar, Wat heb jij een mooi plankje gemaakt. Drie plankjes verder staat de smiley van mij.
    Goed te horen dat je weer lekker naar huis mag. Hopelijk houdt zwelgje zich weer rustig.
    High five, Chris

• 01 Maart 2010 - 12:23

Joli Claes:

ha janske en familie.
    wat fijn met z'n allen weer gezellig thuis in heeze.
    weer spelen met je zussen, lekker samen in bad, dat zal weer een hoop gezelligheid geven.
    de draak ga jij absoluut verslaan, dat had ik al gezegd dat jij dat kan, en zie hij is nu al zwelgje geworden.
    nog even en hij is weer helemaal verslagen.
    zoals ik je al een keer verteld heb, zit mijn dochter britta, voor een half jaar op curacao, maar het half jaar is alweer voorbij, dus die gaan we morgen ophalen op schiphol.
    dan zijn wij als gezin ook weer compleet.
    geniet van het thuis zijn, en doe papa en mama en je zussen de groetjes.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 01 Maart 2010 - 14:37

Gertie Uit Stein:

Hallo kleine schat en Fam. heel veel sterkte hoop dat je de dag van vandaag beter door bent gekomen en dat je ouders even hebben kunnen bijtanken .
    Geniet van het samen zijn knuffels vanuit het zuiden

• 01 Maart 2010 - 16:28

Ellen:

Hallo super Janske,

fijn dat je weer thuis bent en dat je nu weer lekker met je zussen kan spelen.

Geniet er maar van en laat jezelf en je ouders ook maar even goed rusten!

Veel liefs,
    Ellen

• 01 Maart 2010 - 17:51

Judith & Ron, Wout:

Hallo allemaal!

Zo, dit stuk zit er weer op en komt niet meer terug. Hopelijk nu even bijtanken, knuffelen, badje met z'n allen enz..

Wat een pracht plankje Janske! Toen Wout in Nijmegen lag hebben we deze wall of fame ook vaak bewonderd. Allemaal dappere kindjes!

Zet 'm op, extra dit keer voor Joke!

• 01 Maart 2010 - 18:24

Familie Kessels Ospe:

Hoi Janske, Joke, Ferry, Lieke en Meike. Wat fijn om te lezen dat jullie weer allemaal lekker thuis zijn. Heerlijk weer je eigen ding doen en heel veel rusten (ook voor mama Joke), zalig toch? En als het zonnetje weer eventjes doorbreekt lekker naar buiten om vitamines op te doen. Geniet van jullie samen zijn en de broodnodige rust. Groetjes uit Ospel van Tanja, Paul, Manou en Jorn.

• 01 Maart 2010 - 19:22

Lambert En Tineke:

Hallo lieve Janske,

Laten we het maar niet meer hebben over de afgelopen vervelende dagen,( voor jou maar óók voor je mama en papa !!!) Maak het maar zo gezellig mogelijk met je zusjes én probeer goed uit te rusten, zover dat mogelijk is!! Misschien kunnen jullie af en toe zelfs wel buiten spelen.

Liefs van ons

• 01 Maart 2010 - 20:40

Janny:

Hallo Super Janske,

Wat een mooie kunstwerkjes heb jij gemaakt zeg, je kan zo op de een kunstmarkt gaan staan.
    Fijn dat je weer thuis bent, geniet de komende dagen van de gezelligheid thuis samen met je papa, mama en je zusjes.

Gr.Fam.Vrienten

• 02 Maart 2010 - 08:56

HOI ALLEMAAL.
    PANNE HET VERZENDEN IS AL VIJF KEER MIS GEGAAN, DIT IS EEN TEST.DORRY

• 02 Maart 2010 - 09:09

DORRY:

HOI JANSKE EN STEUNPILAREN.
    NU KAN IK VOOR DE ZESDE KEER MAILEN, WAT BEN JIJ BELANGRIJK HUMMEL DAT IS NOG NIEMAND GELUKT, OM MIJ ZES KEER HETZELFDE TE LATEN DOEN ALLEEN JOU SCHAT.
    IS ZWELGJE NOG IN DE RUNNING, GENIETEN JULLIE NIET HEERLIJK IN DE POLDER VAN ELKAAR??
    JANSKE VRAAG EENS AAN PAPA OF JIJ OOK ZOVEEL BADSCHUIM IN BAD MAG ,ALS ONZE DENNIS IN FRIESLAND IN HET WATER DEED ,PRET EN EEN ZOOITJE HEB JE DAN.
    HEIDI JAN EN SAMIJN EN SEM ZIJN NOG MAAR EEN PAAR WEKEN BIJ ONS, DAN WONEN ZE WEER OP HUN EIGEN .WAT EEN VOORRECHT OM ALS GROOTOUDERS JE DOCHTER MET AANHANG WEER EEN HALF JAAR OM JE HEEN TE HEBBEN.
    MAAR EEN HOND WILLEN ZE ZELF GEEN,MAAR DAN MOETEN ZE ZELF DE SNOTBELLEN VAN SEM BIJHOUDEN,WANT PACO BLIJFT GEWOON IN DE TINNEGIETER BIJ COR EN DEZE MUTS.
    WAT ZAL IK S'MORGENS VOOR DE HAAN ZINGT HUN DIKKE VETTE MISSEN EN HIFIVE
    DAG ALLEMAAL EEN SNOTVRIJE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 Maart 2010 - 10:43

Fam Van Bree:

Hé allemaal

Fijn dat jullie weer thuis zijn.Is zwelgje nu nog rustiger geworden, zodat jij lekker bij kunt tanken en papa en mama ook. Geniet lekker van het thuis zijn. Zijn er overigens geen andere pleisters voor jou buikje, want het is wel een heel rode plek, of is de plek al snel minder rood geworden?
    nou dag lieve mensen heel veel groetjes van ons

• 02 Maart 2010 - 19:17

Ome Gijs Tante Nelly:

Hallo Janske
    Vandaag heb ik je verhaal
    gelezen van afgelopen
    zondag,want ik heb niet zoveel
    tijd gehad de afgelopen
    week ome Gijs was ook een
    beetje ziek,maar het gaat
    al weer beter,je krijgt de groetjes van ome Gijs.
    Fijn dat je nu weer thuis
    bent en weer lekker met je zussen kunt spelen,je
    bent toch wel een kanjer vinden wij.
    Groetjes aan iedereen
    ome Gijs en tante Nelly