Ik weet het echt niet meer - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ik weet het echt niet meer - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ik weet het echt niet meer

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 Februari 2010 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag was echt zo'n dag die je graag weer vergeet. Ik werd vanmorgen wakker en papa, die bij me had geslapen, mocht niet aan me komen. Zelf de luier verwisselen was niet bespreekbaar, ik welke in bed blijven en TV kijken. Eigenkijk betekend TV kijken ook dat ik dan alle tijd heb om aan losse velletjes te trekken. Is wat ik erg graag doe als ik me niet lekker voel. Papa had me helaas door en er moest zalf op mijn handen.
Einde van de ochtend was het tijd om me weer aan te sluiten aan de paal want ik moest nog de chemokaspers krijgen die ook bij dit kuurblokje horen. Nu wist ik de hele ochtend niet wat ik wilde doen maar een ding wist ik wel, ik wil geen nieuw slangetje aan mijn buik. Na wat protesten gaf ik het op en het aanprikken ging verder goed. De witte chemo werd direct gespoten en de oranje chemo moest een uurtje inlopen. Ik dus in de buggy met de paal naar de speelkamer. Nadat we daar waren wilde ik weer naar de grote hal, toen weer naar de kamer, daarna weer over de gang. Kortom ik weet echt niet meer wat ik wil. Dan weer schilderen, nee toch TV kijken, op schoot, in de buggy. Een grote ellende. In de loop van de middag werd dit alleen maar erger iets wat papa en mama erg veel onmacht gaf.
Het bezoek van oma Hanny en Frans kon helaas niets aan mijn humeur veranderen alleen het in de nek zitten bij papa kreeg van mij een kleine glimlach. Nu lig ik erg onrustig en bed te slapen. De laatste dexa voor 3 weken zit er weer in dus ik kan niet wachten totdat ik weer een beetje mezelf word.

Groetjes Janske

• 27 Februari 2010 - 21:54

Marga Van Zantvoort:

Hoi Janske
    Och Och wat een vervelende draak is dat toch. Het is maar goed dat je ouders weten waar hij vandaan komt, ik kan me voorstellen dat ze het soms ook niet meer weten wat te doen. Ik hoop dat hij snel weer weg is en dat jullie snel naar huis toe mogen.
    Dan is het gezinnetje weer bij elkaar en knap je vast weer op.
    Groetjes Marga

• 27 Februari 2010 - 22:00

Karin:

hoi lieve janske.Ik zou willen dat ik alles van je over kon nemen maar dat gaat helaas niet wat een ellende allemaal.Dan wil je leeker wat gaan doen en lukt het weer niet phoe phoe ik leef helemaal mee met je,en ook voor mama en papa is dit niet leuk.Maar wij blijven de kaarsen aansteken zodat we hopen dat die rot draken door het vuur gaan en plots verdwenen zijn!!Heel veel groetjes voor jullie en knuffels van ons quincy hans karin.

• 27 Februari 2010 - 23:00

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat vervelend als je jezelf zo in de weg zit. Gelukkig zit de laatste Dexa er weer in en ben je over een paar dagen weer de vrolijke, leuke SUPER Janske die wij kennen :)

Hopelijk vind je nog een beetje rust tijdens het slapen.

Papa en mama zet hem op !
    Het is lastig dat je je kleine meid niet kunt troosten en rust geven.

PS Ik zag op de foto's van gisteren dat ik wel weer eens wat zon kan gebruiken hahaha

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 27 Februari 2010 - 23:14

Ineke En Peter:

Ach Janske, wat maakt die dexadraak het je toch lastig. Hopelijk raak je hem nu snel kwijt, zodat je weer het vrolijke Janske kunt worden. Ook héél veel sterkte voor papa en mama, die ook niet meer weten, hoe ze het voor jou in deze periode nog enigszins draagbaar kunnen maken.
    We duimen, dat je snel weer de oude Superjanske wordt. Veel liefs van ons

• 27 Februari 2010 - 23:21

Opa Ijsje Oma Tumtum:

We zeggen nu net als Dorry.
    non de ju.
    Dit verdient geen mens !! en grote mensen kunnen nog proberen met andere dingen bewust hun gedachte en gedrag te veranderen.(boek lezen enz.)
    En jij klein meidje moet alles alleen verwerken , oh ja , natuurlijk sleep jij je Papa en Mama hierin mee , zeker voor hun ook een leidensweg.
    Het is in het reisverslag te lezen hoe moeilijk zij het hebben.

We spraken een tijd geleden over een hele hoge berg die jullie 3en moesten beklimmen , jullie zitten nu op een een weg die vol met (val) kuilen zit.
    Hopelijk zal die snel overgaan op een mooie asfalt baan , wat het klimmen wat gemakkelijker zal gaan.
    Ook al is de weg nog lang en soms heel stijl,
    maaaaaaaaaaaaaar !!!

Eens zal de vlag van het bereiken op de top geplaatst kunnen worden.

Knok door alle 3 , wij doen mee.

Opa en Oma

• 28 Februari 2010 - 01:41

Gerda:

Hey Miss Super Janske fidesranske,

Wat een dag weer voor jou en ook voor Papa en Mama. Vervelend als je van voren niet weet wat je van achteren wil gaan doen (uitspraak!).

Daar heb ik een mooi magneetje voor en die krijg jij van mij!
    Die kan je egens ophangen of plakken en
    dan weet je een volgende keer precies wat ermee wordt bedoeld.
    Ik zal hem morgen (vandaag?) aan Ome Tan en Tante Angela geven en dan komt het wel bij jou terecht.

Om de spanning nog wat groter te maken (en dat is de bedoeling) verklap ik alvast dat het gaat om een dier!?!

Nog even afwachten dus en dan zie je het vanzelf!

Hou je taai kleine guit en Papa en Mama ook.

Lieve groeten en houdoe,
    en slaap lekker alle allemaal,
    Gerda

• 28 Februari 2010 - 06:28

Tante Angela:

Goedemorgen Super Janske,

Hopelijk heb je een beetje een rustige nacht gehad en word je alweer een beetje jezelf, al zal dat niet meevallen na de chemo van gisteren, die gooit lichamelijk natuurlijk weer roet in het eten. Maar lieve Janske we weten allemaal hoe je eigenlijk bent en dat gaan we allemaal heel goed onthouden alleen is het natuurlijk wel heel moeilijk, met name voor papa en mama, omdat iedereen het beste voor jou wil en dat dat door die vervelende medicijnen eigenlijk gewoon niets is.
    En het is wat opa ijsje zegt; jij voelt wat je voelt maar weet niet hoe en wat en verzet je daartegen door vanalles te willen doen terwijl volwassen misschien zouden zeggen; laat me gewoon maar een aantal dagen met rust! Dat geldt natuurlijk niet voor een actief meisje van 3.
    Sterkte alledrie en tot vanmiddag!!

Dikke knuffel van tante Angela en Rens (de rest ligt nog lekker te slapen)

• 28 Februari 2010 - 07:31

Elles:

Hai Janske,
    Wat een ellende dat je niet lekker in je vel zit. Niet weten wat je wilt en niet weten wat je allemaal voelt is wel erg moeilijk voor een meisje van 3, phoe! Ik snap dat dit papa en mama veel onmacht geeft. Hopelijk wordt je weer snel gewone Janske en kun je weer genieten van je bezoek en de speelkamer. Dag meisje, bij deze een extra beetje sterkte voor papa en mama! Groetjes Elles

• 28 Februari 2010 - 09:44

HOI LIEF MEISJE.
    NONDE JU WAT BEN IK BOOS OP DEXA DAT LOEDER ,DAAR SCHIET JIJ NIKS MEE OP.
    MAAR JIJ BENT BIJNA BIJ EEN SCHUILHUT OP DE KILIMAJARO EN DAT IS EEN HELE FIJNE VIJF STERREN, ER STAAT ZELFS EEN TRACTOR. MEISJE WAT VOEL IK MIJ ONMACHTIG IK DENK VELE MET MIJ ,IK BEN NOG WEL EEN VREEMDE EEND IN DE BIJT,MAAR VOOR JOU OUDERS BLIJF IK OOK FIKKEN ,NET ALS VOOR J0U, EENS PLANT ER IEMAND EEN VLAG MET JOU NAAM BOVEN OP DE KILIMAJARO MAAR DAAR HEB JIJ NU OOK GEEN MIETER AAN, MAAR LUKKEN GAAT HET ,ER ZULLEN NOG VELE SNEEUWSTORMEN HITTE GOLVEN EN OVERSTROMINGEN KOMEN, MAAR DE MENSEN OM JOU HEEN BESCHERMEN JOU WEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE FRANS NOG EEN KEER NONDE NONDE JU IK HOU HET NOG EEN BEETJE NETJES NOG EEN KEER NONDE JU .DORRY

• 28 Februari 2010 - 12:29

Joli Claes:

ha janske
    boos of verdrietig of onhandelbaar of noem het maar op.
    wij weten allemaal hoe het komt. en jij blijft voor iedereen superjanske.
    en die draak...... die gaat de strijd verliezen, let maar op.
    zet 'm op en hou vol
    [ ook papa en mama ] dikke kus van ons xxxxxx

• 28 Februari 2010 - 12:56

Oma Blijham:

Lieve Janske, wat naar dat je zo'n last hebt van die medicijnen.Het voelt heel vervelend als je niet weet wat je wil. Gelukkig gaat het weer over en dan ben je weer een vrolijke Janske. Een dikke kus van oma.

• 28 Februari 2010 - 14:08

Wijnand En Janneke:

Als vanzelfsprekend sluit ik me aan bij alles wat mijn voorgangers hebben geschreven.....
    Het is slopend, oneerlijk, verdrietig, maar leef bij de dag...dat maakt het misschien een beetje te doen.
    Wat is het toch een enorme zure appel waar je doorheen moet Janske! Bedenk je maar dat elke dag toch maar weer een zure hap minder is en dat de dag dichter bij gaat komen dat die vieze appel op is!
    Het is een hele schrale troost, maar ik weet even niet veel beters!
    Zeg je tegen papa en mama dat als ze zin/behoefte hebben om eens een avondje te praten ze ons mogen bellen?!
    Liefs van ons...

• 28 Februari 2010 - 17:16

DORRY:

DIT HEB IK VERNOMEN VAN MIJN ZOON, HET WAS IETS WAT IK AL WIST, MAAR NU WEET IK DAT ALLEMAALZEKER.
    JANSKE JOU PAPIE WAS JAREN GELEDEN OOK EEN DEUGNIETJE. hij ging met de voetbalclub naar friesland ,en daar hebben ze de beer gereden, mijn kindje ook hoor, ze zaten in een bubbelbad ,met een fles bier aan de mond, en hadden zowat een hele fles badschuim in het bad gedaan ,het schuim kwam in de huiskamer ,ik heb een foto gezien, en of het hetzelfde jaar was dat jullie met korte broeken paard gingen rijden, en dat jorg zo allergisch was dat hij bijna van de edele knol afviel ,en jullie de binnekant van jullie billen ergbeurs aanvoeldenof wel heel erg pijn deed stelletje raddraaers , naar zo'n lange tijd op zo'n groot beest dat gaat zweten met blote genen.
    en ik hoorde ook nog van de keer dat jullie naar zee zijn geweest met die zelfde club, en jullie de zwembroek van een zekere broekman afgenomen hadden en dat jullie dubbel lagen van het lachen en dat Edwin met een badje waar je mee ping pongt zijn mannelijkheid wilde bedekken Onze Dennis zei we hadden het niet meer .
    wat was ik blij dat ik thuis was en oma tum tum ben ook maar blij want als die van ons los waren dan was het hek van de dam .
    joke wist jij dat allemaal? ferry ik hoop dat jij even hebt kunnen lachen een dikke vette hifive lowfive Dorry

• 28 Februari 2010 - 17:16

• 28 Februari 2010 - 17:23

DORRY:

HOI JANSKE EN DE HELE MEUTE.
    TWEE KEER AFGEDRUKT.
    FERRYKE JIJ BENT TOCH NIET PISSIG NU IK DAT UIT DE DOEKEN HEB GEDAAN HE''DORRY

• 28 Februari 2010 - 19:24

Janny:

Hallo Super Janske,

Het zit nu even niet mee, maar ik weet zeker dat het bij zo'n doorzettertje als jij bent het zeker gaat lukken.

Janske hou je taai, ook je papa en mama, dan komt het zeker goed,

Gr.Fam.Vrienten

• 28 Februari 2010 - 19:44

SIETSKE:

HOI JANSKE,

IK BEN BLIJ DAT JE NAAR HUIS MOCHT.
    MEIKE VOND HET HIER LEUK EN IK VOND HET FIJN DAT JE NOG EVEN HIER WAS GEKOMEN OM MEIKE OP TE HALEN.
    VEEL SUCCES VERDER.

GROETJES: SIETSKE

• 28 Februari 2010 - 19:52

HOI HUMMEL.
    IK LEES NET VAN SIETSKE DAT JIJ WEER THUIS BENT.
    JIJ HEBT DEXA TOCH WEL IN NIJMEGEN GELATEN HE',WAT FIJN ZEG WEER SPELEN MET JOU ZUSJES DE FAM OP DE KOFFIE ,EN WEER WAT WEERSTAND OPBOUWEN FIJN DAT SIETSKE DAT MAILDE DAG WERELDWONDER MET JE MOOIE OGEN DORRY