Wat wil ik nou? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Wat wil ik nou? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Wat wil ik nou?

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 Februari 2010 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag weet ik het even niet meer. Ik wil van alles doen, maar op het moment dat ik dat doe heb ik er geen zin meer in. Dan word ik boos en wil weer iets anders doen. Dit is zo'n beetje de hele dag doorgegaan. Dit is best druk voor papa en mama, want ze rennen maar achter mij aan en ruimen de troep achter me op. Voor mij is het gewoon heel vervelend. Eigenlijk ben ik dus de hele dag boos en daar kan ik niets aan doen. Gelukkig was de boosheid vandaag verdeeld over de gehele dag en hierdoor had ik niet zo'n heftige buien als gisteren.
Imke, tante Hariette en oma Tumtum kwamen op bezoek. Voor Imke was het wel een voordeel dat ik telkens iets anders wilde. Natuurlijk is het niet fijn dat ze haar nichtje soms zo boos ziet, maar ze heeft wel veel van mijn afdeling kunnen zien. Zo hebben we geknutseld in de speelkamer, geknutseld in de grote hal, gespeeld in de grote hal, op schoot gezeten in de grote hal en zijn we een paar keer op mijn kamer geweest. De laatste keer hadden we de televisie op Radboud TV gezet en wie zagen we daar? Inderdaad Janske Beks die naar de poppenkast aan het kijken was. Imke wilde het graag afkijken, maar na een paar minuten hield ik het weer voor gezien.
Vandaag is er weer met de oncoloog gesproken. Morgen wordt de Vincristine en de Doxorubicine gegeven. Verder wordt er gestart met de 6-MP. Ik moet sowieso dan nog een nachtje blijven, omdat we niet de reactie hebben gezien die we verwacht hadden. Natuurlijk ben ik wel heel boos geweest en mezelf kwijtgeraakt, maar ik reageerde wel steeds op papa en mama. Al waren de reacties wel ooit heftig. Dat was 3 weken geleden niet het geval. Conclusie hieruit is dat het niet aanspreekbaar zijn niet komt van de Dexamethason. We kunnen onze borst dus nat maken, want komende anderhalf jaar krijg ik elke drie weken gedurende vijf dagen Dexamethason. Telkens zal de Dexa-draak dan weer zijn kop opsteken. Nu zijn papa en mama vooral bezig hoe we dit thuis "gemanaged" krijgen, want die periodes zullen voor niemand leuk zijn en dus ook niet voor Lieke en Meike.
Morgen is het hopen dat ik geen onverwachte reacties krijg op de cytostatica en dat ik dan weer vlug naar huis mag.

Groetjes Janske

• 26 Februari 2010 - 22:22

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

We weten eigenlijk niet goed wat we hier nu op moeten zeggen. Van de ene kant is het goed dat je aanspreekbaar blijft maar aan de ander kant niet omdat die stomme draak dan de hele tijd komt vervelen. :-(
    Verder was het goed geregeld met 3 dagen per week en nu word het weer anders.
    Ik snap goed dat je papa en mama nu niet weten hoe ze dit weer moeten oplossen.
    Maar we hadden het al eerder over die grote rugzak die je mee moest zeulen de berg op. Daarop is al gezegd verdeel hem maar ik kleine zakjes en deel die maar uit.
    Dus ook nu weer deel maar uit die rugzakjes.
    Enne...... laat inderdaad maar die onverwachte reacties weg zodat je weer lekker naar huis mag.
    Wel trusten

Groetjes uit Leende

• 26 Februari 2010 - 22:32

Mechteld:

Ach vrouwke,

Wa is't toch iets.
    Het zit niet altijd mee. Maar goed dat er dan zo'n goedlachs bezoek komt. Dan gaat de tijd wat sneller. Ik vind jou schilderskunst wel prachtig, vooral de bodypaint!! Heb je vandaag goed opgelet dat je tut niet weer op reis ging?
    Weet je in de Efteling is ook een draak, die bewaakt een schatkist. Die maakt ook boze geluiden. Jou draak bewaakt ook een schatkist, jou hartje van goud. Misschien moeten we proberen vriendjes te worden? Maar hoe zullen we dat doen? Iemand ideeën?

Slaap lekker!!

Dikke knuffel van ons.

• 26 Februari 2010 - 23:19

Joli Claes:

ha janske
    wat een gedoe toch met die vervelende draak. de dokters moeten maar eens wat vinden zodat hij niet zoveel vuur spuuwt.
    en dan kun je misschien zoals mechted zegt wel vriendjes worden. een andere manier weet ik op dit moment ook niet.
    ik hoop toch dat je vanacht rustig kunt slapen en dat de draak zich morgen ook wat rustiger houd.
    welterusten, ook voor papa en mama.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 26 Februari 2010 - 23:35

Opa Ijsje.:

Ferry en Joke.

Ook dit keer , zullen wij (de harde kern) een oplossing vinden.
    Reken maar van YES !!

• 26 Februari 2010 - 23:38

Opa Ijsje:

ging iets mis was nog niet klaar.

Dat wij weer alles in het werk zullen stellen om het jullie 3en dragelijker te maken.

Opa ijsje

• 27 Februari 2010 - 06:39

DORRY:

HOI PECHVOGELTJE EN FAM.
    DUS FIKKEN HELPT OOK NIET OM DIE KLIER WEG TE JAGEN, IK BLIJF HET TOCH PROBEREN.
    AFSCHUWELIJK DAT JIJ ER ZO BOOS WISOELTURIG EN VERDRIETIG VAN WORDT
    NONDE JU, AKELIG ROT BEEST MECHTELD EEN GOED IDEE OM IETS TE BEDENKEN, DAAR DACHT IK OOK AL AAN MAAR WOU MIJN EIGEN EENS OP DE VLAKTE HOUDEN WAT HAD JIJ GEDACHT OM EEN STERK ROTJE IN ZIJN DRAKENLIJF TE STEKEN ,ZODAT DAT MORMEL ONTPLOFT, ZAL WEL EEN ZOOITJE ZIJN ,MAAR WIJ MOETEN IETS DIT IS GEEN DOEN VOOR JANSKE JOKE EN FERRY? MEISJE EN NU KRIJG JIJ NOG TWEE MOEILIJKE NAM MEDICIJNEN ERBIJ HOPELIJK HELPEN ZIJ DEXA MEE HET HOEKJE OM, EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE ROT DRAAK VERSTOP JE MAAR WANT MECHTELD EN IK ZIJN OP OORLOGSPAD DORRY

• 27 Februari 2010 - 08:04

Judith & Ron, Wout:

Hallo lieve luitjes,

Voor jullie alle 5 (en natuurlijk de mensen die direct om jullie heen staan)komt er weer een nieuwe etappe aan van de tour de Janske. Dit wordt een heftige, voor alllemaal...
    Niets zo lastig als een machteloos gevoel, niet weten wat met jezelf aan te vangen en bij alles eigenlijk meteen te denken dat dit het toch eigenlijk ook niet is.
    Weet dat we aan jullie denken en een wijs iemand in onze omgeving zei ooit als je ies niet kunt verslaan; erger je er dan niet aan, probeer je te verwonderen, dat scheelt veel aan energie.
    Haal maar alles uit de tijden dat de draak ligt te pitten.
    Zet 'm op.

• 27 Februari 2010 - 08:23

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Ik hoop dat jij en je Papa en Mama goed hebben geslapen vannacht.
    Wat een vervelende draak is dat, hij wil steeds weer zijn kopje opsteken en aanwezig zijn.
    Ik sluit me aan bij Dorry en Mechteld om iets te bedenken zodat DEXA-draakje niet meer aktief kan zijn bij jou.
    Hij moet echt ergens naar toe waar hij geen kwaad of narigheid kan veroorzaken.
    Nog even bedenken waar dat kan zijn, want ook andere mensen moeten hier geen last of narigheid mee krijgen, en dan gaan we gericht op pad met z'n allen.

Wie weet een plek waar DEXA-draakje veilig kan huizen zonder iemand lastig te vallen?

Voor vandaag weer veel succes met de andere medicijnen en ik hoop dat alles goed gaat met jou en je Papa en Mama.

Hou je taai kleine guit, het kaarsje brandt nog steeds, en geniet van de goede momenten.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 27 Februari 2010 - 12:41

Meike:

Hajo Janske, mama en papa,

Wat leuk dat blauw op jou hoofd, ik had net bruin op mijn hoofd, ik mocht namelijk mee de bak uitlikken van de mix van de chocoladecake die Rens en Sietske gebakken hebben. Ik vond het heerlijk en ik had ergens opgevangen dat een chocolademasker heel goed is voor je huid dus dat heb ik even uitgeprobeerd. Verder hebben we Bart naar en van de legoclub gehaald en zijn even bij ome Tan zijn werk gaan kijken, wat ik super leuk vond, je kon daar fijn rondrennen door het grind.
    Nu ga ik even een dutje doen. Welterusten en tot gauw.

houjoe dikke knuffel Meike en ook van de rest hier in Valkenswird.

• 27 Februari 2010 - 18:39

net alsof
    lezend in je boekje
    Maar JANSKE ik weet
    van je pijn en hoe
    oneerlijk het leven kan zijn.Weet dat alles anders wordt,
    en het leven weer mooi zal zijn.
    VOL LIEFDE

• 27 Februari 2010 - 18:40

Dorry:

HOI HUMMEL.
    IK HEB NOG EEN IDEE OM DEXA TE BEHANDELEN, JIJ KUNT ALS HIJ JOU WEER ZIT TE KLIEREN VRAGEN OF HIJ JOU WIL HELPEN, MET DE ZWARE STRIJD EN LAAT HEM OOK MAAR EENS ZIJN POOT UITSTEKEN ALS ZE JOU WEER MOETEN PRIKKEN.
    DAN WEET HIJ HOE JIJ JE VOELT ,EN DAN KIJK JIJ HEM AAN MET JOU PRACHTIGE KIJKERS DIE NIEMAND KAN WEERSTAAN, OOK DEXA HET MORMEL NIET ,EN DAN ZEG JIJ VRIENDEN DEX ZONIET DAN ZORGT MECHTELD ,WEL VOOR EEN ZEVENKLAPPER DIE KAN BETER BOODSCHAPPEN DOEN ALS IK ,IN MIJN STOEL
    EN EEN ZEVENKLAPPER KAN JIJ HECHTELD VAN VER AF GOOIEN WANT IK ZOU HET AFSCHUWELIJK VINDEN ,ALS JE IEMAND ANDERS LAAT ONTPLOFFEN, DOE JE BEST MEISJES HIFIVE LOWFIVE EEN DIKKE VETTE DORRY