Boem, auw, wat een pech - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Boem, auw, wat een pech - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Boem, auw, wat een pech

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

24 Januari 2010 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag stond Heeze in het teken van de receptie van Prins Jan d'n 3e van de Kraaienvangers. Helaas konden wij hier niet allemaal bij zijn, maar gelukkig was ons gezin vertegenwoordigd door Lieke. Zij heeft samen met de Sweet Candy voor de prins gedanst en wij kregen hier allemaal sms-jes dat ze het super gedaan heeft, evenals de andere jongens en meisjes natuurlijk. Omdat we het niet persoonlijk kunnen doen willen we prins Jan d'n 3e vanuit Nijmegen een super gave carnaval toewensen en wij hopen dat hij vandaag al heeft kunnen genieten van dit voorproefje.
Nadat ik gisteren het slaaphormoon had gekregen, sliep ik binnen een kwartier. De nacht is heel rustig verlopen en ik heb uitgeslapen tot kwart over negen. 's Morgens als je wakker wordt merk je meteen als je een goede nacht hebt gehad. Ik had meteen een goed humeur en papa heeft mij lekker gewassen met water en zeep. Meestal doen we dat hier met speciale warme doekjes, maar omdat het zo goed ging hadden papa en ik dit bedacht. Daarna lekker in de olie. Ondertussen was mama ook terug van het Ronald McDonald huis en ik had ook nog eens een live verbinding met Heeze op de Skype. Lieke en ik hebben nog lekker gekletst en verstoppertje gespeeld. Ook hebben we nog even met de familie Wijnen geskyped, maar ik had het idee dat nog niet heel de familie wakker was, want ik heb alleen Mechteld en Amber gezien.
Toen was het grote moment daar. Nadat ik de zuster lief had aangekeken, mocht ik een kwartiertje van de paal los en mocht ik even vrij rondlopen. Mijn eerste stapjes sinds maandag. Natuurlijk was dit mijn kans om van de vrijheid te genieten, dus ik was binnen de kortste keren in de grote hal. Natuurlijk wilde ik weer naar de liften. Het was rustig in de grote hal en daar liep ik dus alleen in de hele grote hal, met papa en mama achter mij aan. Op een gegeven moment......BOEM. Ik viel voorover met mijn voorhoofd op de grond. Dat was dus.......AUW. Papa en mama wilde terug naar de kamer, maar ik vond dat niet nodig. Mama moest maar een nat washandje gaan halen. Echter, binnen een minuut kreeg ik een dikke bult op mijn voorhoofd. Mijn trombo's waren vrijdag maar 12. Normaal horen deze rond de tweehonderd te zijn. Hierdoor had ik dus geen stolling van mijn bloed en de bult werd steeds dikker. Vlug terug naar mijn kamer, gekoeld, dokters gebeld en trombo's besteld. Toen de zaalarts en de oncoloog kwamen schrokken ze allebei wel heel erg, want de bult op mijn hoofd begon toch wel serieuse omvang aan te nemen. Gelukkig was ik goed bij bewustzijn en kon ik overal goed antwoord op geven. Elk half uur kreeg ik neurocontrole, wat nu elke twee uur plaats vindt. Ook heb ik een trombotransfusie gehad. Jullie begrijpen dat ik de rest van de dag niet meer ver van mijn bed ben geweest. De neurocontrole's zullen ook vannacht nog uitgevoerd worden, want de kans bestaat natuurlijk dat ik ook inwendige bloedingen in mijn hoofd kan hebben. Dit gevaar is na 24 uur geweken. Gelukkig hoeven de controle's vannacht niet meer zo vaak plaats te vinden, omdat het tot op heden goed met mij gaat en slaap ook heel belangrijk voor mij is. Zo zie je maar weer dat een goede dag nog een gevaar kan opleveren voor een leukemie patient, want een kleine val kan veel voor mij betekenen.
Volgens mij maken mijn stapvriendjes zich toch wel zorgen om mij, want vandaag hadden ze hun moeders op onderzoek uitgestuurd. Nency en Ester kwamen op bezoek. Ze hadden een heel mooi boekje bij van mijn stapvriendjes, waarin de afspraak voor over 13 jaar in is vastgelegd. Omdat daarin ook staat dat wij net zo lang weg mogen blijven tot de papa's en mama's ons komen halen, zijn mijn stapvriendjes vandaag al met de papa's mee geweest. Dit natuurlijk niet om hun te controleren, maar om hun te stimuleren, zodat zij over 13 jaar ons ook lekker onze gang laten gaan.

Groetjes Janske

• 24 Januari 2010 - 20:42

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

He, he, wat was dat weer schrikken zeg. Wat een gigantische bult daar op jouw hoofd. Gaat het inmiddels al wat beter nu? Nu verder even geen verrassingen meer he!
    Lieve schat, we hopen dat je morgen weer fit genoeg bent om aan de wandel te gaan en de horizon weer wat te verbreden. Zo'n ziekenhuiskamer is ook niet alles.

Vannacht lekker slapen he..... en níét rellen hoor! Papa en mama moeten ook goed slapen, zodat ze je op tijd op kunnen vangen als het mis gaat.

Dikke kus!
    oma Hanny en opa Frans

• 24 Januari 2010 - 20:59

Leanne:

Wat fijn dat je even in de grote hal mocht lopen...
    Maar auw, die bult is minder fijn!
    Nu weer even rustig aan?

Mooie foto's :)
    Stoer hè, tussen die twee politiemannen.

Hei of gin hei...
    BESSUM!

• 24 Januari 2010 - 21:03

Judith & Ron, Wout:

Pechvogeltje!

• 24 Januari 2010 - 21:04

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Tja het blijf moeilijk voor je om iets gewoon te doe. Bij jou gaat het meteen heel extreem. Nu weer een grote bult op je hoofdje.
    We hadden toen straks (Dian Peter Frank en ikke Heidi )nog over je. Dat we het zo knap vonden dat je je overal zo doorheen slaat. Waar haal je toch al die kracht vandaan. Maar we vinden het kei knap van je. Dus die bult zal je ook wel onder de knie krijgen.
    Ik heb het al vaker gezegt maar toch wil ik weer even zeggen.
    Ferry en Joke respect hoe dat jullie er mee omgaan.
    En Ferry mocht je je in de toekomst nog gaan vervelen kun je nog altijd schrijver worden (misschien al iets om in het ziekenhuis te gaan doen)Een boek over het leven van een leukemie patient. Ik weet zeker dat er veel ouders zijn die hier kracht uithalen. Als je ziet wat Janske al allemaal heeft meegemaakt. nou dan kan dat een heel boek worden. En dan kunnen we hem als film uibrengen als Janske 16 is geworden.
    Dan kan ze meteen met haar stapvriendjes eerst naar de bioscoop.

So het is toch een heel verhaal geworden Dus nu ga ik maar stoppen.
    Wel te rusten allemaal

Groetjes uit Leende

• 24 Januari 2010 - 21:04

Mechteld:

Vrouwke, vrouwke, wa hedde nou toch weer.
    Goed begin is het halve werk, maar vandaag dus niet. Jemig wat een bult.
    Gelukkig weten de mensen van het ziekenhuis wel wat er aan te doen is.

Amber is al begonnen aan de kleurplaat voor de Heibessums. Het is voor de mevrouw van de schmink. Als deze klaar is, gaat ze er nog een maken voor de andere mevrouw van de schmink. Ze vroeg of we na het aankleden naar de carnaval gaan. Ze heeft er dus erg veel zin in. We hopen dat jij ook een beetje carnaval kan vieren op jou manier. Ik denk dat we wel bij jou een polonaise komen lopen. De cd van de Heibessums heeft Anke mee naar school genomen, dus ook daar zijn de voorbereidingen in volle gang. Amber vond het versierde huis van de prinsen wel erg mooi. Ik vind het vooral erg handig voor de prinsen om zo dichtbij de feestpaleizen te wonen. Kunnen ze altijd nog naar huis rollen als ze........

Wij wensen jullie een rustige nacht en spreken elkaar morgen weer.

Groetjes familie wijnen

• 24 Januari 2010 - 21:09

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Nou zeg, dat is echt pech. Kan je je mooie groene rollator niet weer eventjes te leen krijgen? Dan kan je toch lekker de grote hal op. Want zo langzamerhand begrijpen we dat actief zijn en bewegen wel echt jouw ding is!
    Hopelijk doen de nieuwe trombo's hun werk goed.
    Komen er morgen weer lab-uitslagen?
    Die foto's van Lieke zijn prachtig. Is ze nou weer die boef?
    Dikke kus voor jullie alle drie.

• 24 Januari 2010 - 21:48

Tante Angela:

Wauw Janske wat een bult zeg. Je weet vast wel (papa en mama in iedergeval)dat Bart toen hij ongeveer zo oud was als jou ook regelmatig een flinke bult op zijn hoofd had maar dit overtreft echt alles.
    Hopelijk blijft het bij deze bult en doen de trombo's hun werk goed.
    Hier was iedereen behoorlijk onder de indruk van jou tijdens het skypen, en hadden wat moeite met slapen gaan maar inmiddels liggen ze lekker te slapen, jij ook? Dat moet haast wel na zo'n dikke telefoon nachtkus.

Wij vonden het optreden van Lieke ook Super en de videobeelden komen zo snel mogelijk jullie kant op.

Een hele dikke kus van tante Angela

• 24 Januari 2010 - 21:56

Gerda:

Hey Miss Janske fideranske,

Dat ziet echt uit als AUW. Wat een bult!
    Ik hoop dat die weer snel weg is en jij weer lekker (rustig) van je kamer mag.
    Nu proberen om net zo goed te slapen als afgelopen nacht dan lukt dat vast wel.

Slaap lekker allemaal en morgen weer een hele goede dag gewenst.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 24 Januari 2010 - 22:00

H & H & I:

Jeetje wat een grote bult !! Dat hij maar weer snel kleiner mag worden. Jammer dat het zo gegaan is want jij wil graag lopen en spelen. Misschien is dan de rollator wel weer een goed idee inderdaad. Hopelijk weerhoud dit de doktoren er niet van jou op tijd de hal in te laten gaan.

Wij hadden nog geprobeert te Skypen maar helaas geen contact. Wij hebben nog een nieuwtje voor je. Misschien morgen dan.

Slaap lekker en knuffels van ome Hans, tante Hariètte en Imke

• 24 Januari 2010 - 22:05

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Janske toch.!

• 24 Januari 2010 - 22:08

Opa Ijsje Oma Tumtum:

hoe moet dat morgen met de pasfoto ?

• 24 Januari 2010 - 22:13

Ome Tan:

3 keer verbaasd

Vandaag hebben alle drie de Ke-tjes ons verbaasd.

nr. 1 Meike, zij moest/mocht vanmorgen met Ome Tan en Tante Angela Rens en Sietske mee naar het handbal onder het motto we zien wel.
    Niets dan lof van ons maar ook van onze sportvrienden hoe lief ze wel niet was en zo'n leuke lachebek.

Slechts een keer moest de wedstrijd even stil gelegd worden omdat Meike even moest over steken verder ging het SUPER.

nr. 2 Lieke, zij moest optreden en was natuurlijk helemaal hyper van de zenuwen maar wist op het juiste moment precies wat ze moest doen. Een echt podiumbeest !

nr. 3 Janske, zij moest vandaag ons helaas verbazen door een valpartij die normaal met wat vallen en stotenzalf wel te verhelpen is maar nu toch voor extra KOP zorgen heeft gezorgd.

ik ga er weer gewoon vanuit jullie je koppie erbij houden en wens jullie een rustige nacht

welterusten

Ome Tan

• 24 Januari 2010 - 22:17

Joli Claes:

ha janske
    toch iets te veel van je vrijheid genoten?
    jeetje, wat een knoeperd van een bult op dat schattige bolletje van jou.
    volgende keer toch iets rustiger aan doen.
    kleine dingen hebben voor jou inderdaad grote gevolgen,maar ik kan me voorstellen dat je even met volle teugen wilde genieten van je korte vrijheid.
    voor nu lekker slapen.
    horen we morgen of de bult al wat kleiner is geworden.
    welterusten [ook voor papa en mama]
    dikke kus van ons xxxxxxxx

• 24 Januari 2010 - 22:46

Ineke En Peter:

Janske, wat een pech en wat een enorme bult! We hopen, dat je vannacht goed slaapt (en papa en mama ook). En ook dat je morgen genoeg trombo's hebt en dat je weer los mag van je paal, zodat je weer fijn vrij kunt bewegen. Veel groetjes en een knuffel van ons

• 25 Januari 2010 - 05:40

DORRY:

HOI FAM BEKS.
    HET LIJKT WEL OF JIJ IN DE BOTSAUTO'S HEBT GEZETEN,EN ZE TEGEN JOU HOOFDJE AAN ZIJNGEBOTST JEMIE NEE ZEG;
    EN LIEKE STOND OOK ZO LEWUK OP DE FOTO.
    IK HOU HET KORT GISTEREN WAS VEEL TE LANG PAS VANDAAG OPHUMMEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 25 Januari 2010 - 06:05

Karin:

Hallo lieve janske.Wat een pech zeg en wat een bult!Een klein beetje teveel van het goede geweest door op de gang te lopen maarja in bed is ook niet alles.Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter en goed uitkijken he?Groetjes aan mama en papa en hier de groetjes van ons quincy hans karin

• 25 Januari 2010 - 06:06

Karin:

oja lieke je staat er stoer op hoor leuke fotos tussen de mannen.karin

• 25 Januari 2010 - 08:05

Wilma Van De Vin:

Hallo Janske,

Wat een vreselijke pech zeg! Wat een bult op je hoofd. Hopelijk hebben de trombo's zich goed hersteld en heb je wederom een rustige nacht gehad.

Gisteren miste je Anke terwijl je aan het skypen was met de familie Wijnen. Maar die sliep toen niet meer, hoor. Die was 's morgens al heel vroeg wakker en ging 's avonds heel laat slapen.... Ze sliep niet thuis, maar bij Ilse. En toen we 's morgens naar oma Toos en opa André liepen (die wonen schuin tegenover opa IJsje en oma tum tum) toen kwam opa IJsje terug uit de Waarden. Helaas zonder paarden, want die had ie net weg gebracht.

Heel veel sterkte en waarom viel je eigenlijk in die grote lege hal????

Groetjes,

Wilma, Ilse en Lieke

• 25 Januari 2010 - 08:48

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

Auw, dat doet pijn. Dat je gewoon door wilde! Je bent al heel wat gewend, helaas.

En wat is jou zus een mooi boefje! Ze kan vast heel goed dansen.

Hoop dat de 24 uur goed verlopen.

Liefs Krisna

• 25 Januari 2010 - 10:50

Nency:

Hey Janske,

Hoe is het met de stickers? Heb je nog veel gestickerd?
    Wij vonden het heel erg fijn dat we gisteren bij je op bezoek zijn geweest. Eerst lekker een uurtje met je mama gesproken. En dan besef je pas echt wat ze allemaal mee maken en hoe ze jullie gezin draaiende houden. Echt petje af voor zulke kanjers.
    Daarna was jij wakker en konden we naar je toe. Je nam het boekje van je stapvriendjes in ontvangst. En al snel vulde je dat boekje met stickers. En zo hoord het ook. Het moet een boekje worden waarin jullie over zo'n 13 jaar terug kunnen kijken. Maar Janske, ik moet je wel verklappen dat je stapvriendjes met de papa's mee zijn gegaan om hun ook een beetje in de gaten te houden. Zo werkt het dus dubbel.
    Ik ben erg benieuwd naar de pasfoto van vandaag. Heb je blauwe ogen?

De foto's van je grote zus zijn echt geweldig!
    Maar het bezoek aan jullie had ik zeker niet willen missen, en we komen zeker nog vaker langs. Wel het liefst dan thuis!!

Lieve Janske we hopen dat het morgen voor jou en je lieve familie een Super dag gaat worden. En dat jij erbij kunt zijn.

Dikke kus en de volgende keer sturen de stapvriendjes de papa's bij je langs.

Zet hem op!!

Nency

• 25 Januari 2010 - 11:25

B & B Ospel:

Hoi Hallo Janske.

Hier is een carnavalsliedje met de woorden; Pats Boem Paaf!maar voor jou was het geen alaaf! Tjonge jonge wat een bult is het resultaat,hopenlijk verdwijnt hij snel. Je wilde natuurlijk even rennen,je ziet een ongeluk zit in een klein hoekje. we zijn benieuwd naar de volgende pasfoto,misschien dat de bult wel kleiner is,laten we het hopen.
    De foto,s van Lieke zijn heel mooi,een echt Boefje hoor!Je kunt zien dat ze er zin in heeft.
    Zo Janske een paar dagen kalmpjes aan dan zal het wel weer gaan.
    Groetjes uit Ospel van;
    Bertie en Berke. Hoie en Houdoe!

• 25 Januari 2010 - 19:14

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

ZO Janske dat is een grote hal waar jij in staat, we zien jou bijna niet.
    Janske hoe komt het dat gevallen bent?
    Was je zo blij dat even van de paal mocht, om samen met Papa en Mama naar de grote hal te gaan en heb je daarom een beetje te vlug gelopen.

Fijn Janske dat je goed hebt kunnen slapen en een rustige nacht hebt gehad, dus Papa en Mama hebben ook lekker door kunnen slapen. dat hebben ze hard nodig een goede nachtrust.

Nou Janske hou je agenda maar goed bij zodat je over enkele jaren nog weet met welke vriendjes je op stap gaat om met z'n alle lekker de boel op z'n kop te zetten.

Janske, Ferry en Joke wij wensen jullie voor straks een rustige nacht en slaap lekker allemaal.

Heel veel liefs en groetjes van Ome Cor en Tante Diny en dikke knuffels voor jullie.
    Houdoe he.