Weer even samen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Weer even samen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Weer even samen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 Januari 2010 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag was een grote dag voor ons allemaal, want vanmiddag kwamen Lieke en Meike bij ons op bezoek. Dit was natuurlijk veel vlugger dan we hadden verwacht, maar mijn herstel liet het toe. Nu is het vandaag wederom het bekende gezegde van 2 stapjes vooruit en 1 achteruit, maar dan in een andere verhouding. Zoiets van 3 stapjes vooruit gisteren en vandaag weer 2 stapjes terug. Dit was natuurlijk niet gedurende de tijd dat Lieke en Meike hier waren, want toen heb ik gewoon lekker met hun meegespeeld. Ze waren met oma Hanny en Frans meegekomen.
Dat het mij veel energie heeft gegeven blijkt wel uit het feit dat ik nu om half 12 nog steeds niet slaap. Ik ben echt een feestje aan het bouwen en allemaal liedjes aan het zingen. Verstoppertje aan het spelen en met mezelf tik, tik, tik wie ben ik aan het spelen. Hartstikke gezellig allemaal, maar papa, mama, de zusters en dokters denken daar anders over. Om half negen vanavond kreeg ik al een slaapmedicijn. Rond 23.00 uur kwamen ze tot de conclusie dat dat niet echt ging helpen, want ik werd er alleen maar vrolijker van, maar niet slaperiger. Zojuist heb ik een natuurlijk slaaphormoon gekregen en als dat ook niet werkt krijg ik over een uur weer het slaapmedicijn. Ik snap het niet. Het is zo gezellig en ik kan nog wel de hele nacht doorgaan.
Op zaterdag de hele nacht doorgaan, dat zal in de toekomst ook nog wel gaan gebeuren. De vraag is alleen met wie, want mijn stapvriendjes moeten zich nu toch echt zorgen gaan maken. Vanmorgen kreeg ik post van mijn buurjongen van kamer vijf. Hij had een kadootje voor mij gemaakt, een heel mooi knutselwerk, met de tekst: "Heel veel groetjes van Daimon, kamer vijf". Het is te hopen voor de stapvriendjes dat ik niet te lang in Nijmegen hoef te blijven en weer vlug naar Heeze mag, want ik vertelde al meteen tegen papa en mama dat ik ook voor Daimon ga knutselen.
Vanmorgen had ik daar geen tijd voor, want ik voelde toch wel dat ik heel weinig slaap. Vanmorgen heb ik lekker in mijn bed doorgebracht en rustig aan gedaan. Tijdens het poetsen van mijn kamer wilde ik best even plaats maken op mijn kamer en ben dus voor het eerst weer van mijn kamer geweest. Met mondkapje mocht ik in de buggy met mijn paal naar de grote hal. Papa en mama gingen ombeurten met de lift weg om telkens op een andere manier tevoorschijn te komen. Toen mama net de lift instapte zei ik tegen papa dat ik moest spugen. Papa rende heel hard met de buggy en de paal terug naar de afdeling. In de bocht botsten we nog bijna tegen Daimon aan, want die ging met zijn bed naar een onderzoek. Bij de voorraadkast is papa gestopt en heeft vlug een bekkentje gepakt. Toen heb ik daar dus gespuugd. Het was ook meteen mijn beste verstopplek, want mama kon ons natuurlijk niet vinden. Gelukkig wist ze vrij vlug waar we waren. Helaas heb ik vanavond weer moeten spugen en morgenvroeg zal er toch weer wat bloed worden afgenomen voor onderzoeken.
Het lijkt er nu toch op dat het hormoon begint te werken, want ik word toch al wat slaperig, dus ik ga vlug proberen of ik nu wel lekker een nachtje kan slapen.

Groetjes Janske

PS Namens Lieke, Meike, papa, mama en natuurlijk mijzelf wil ik Bart Sanders van harte feliciteren met zijn verjaardag. Hij is dinsdag (op de dag dat Meike ook jarig is) pas jarig, maar vandaag kreeg hij een surpriseparty. Ik hoop dat het een gaaf feest is geworden en wij komen er later nog wel 1 op drinken.

  • 23 Januari 2010 - 23:25

    Fam. Wijnen:

    Misschien helpt een slaap liedje?

    Slaap kindje, slaap.
    Je moeder is een aap.
    Je vader is een krokodil.
    Die bijt je zomaar in je bil.
    Slaap kindje, slaap.
    Je moeder is een aap.

    GRAPJE!!!!!!
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAH

    Nee, nu effe serieus.
    Hier komt de slaapversie:

    Slaap kindje, slaap.
    Daar buiten loopt een schaap,
    Een schaap met witte voetjes,
    Die drinkt zijn melk zo zoetjes,
    Slaap kindje, slaap.
    Daar buiten loopt een schaap.

    Janske, nu moet je echt gaan slapen hoor. Dit kunnen je papa en mama echt niet meer aan. Ze zijn geen 18 meer!!

    Dus............Slaap lekker......allemaal.

    Groetjezzzzzzzzzzzzz
    van onzzzzzzzzzzz

    PS. Lieke...Succes met dansen!! Zet hem op meid.

  • 23 Januari 2010 - 23:27

    Joli Claes:

    ha janske
    dat moet gezellig geweest zijn, je zussen op bezoek.
    en dan ben je nog niet moe?
    ik hoop dat het slaapmedicijn vlug zijn werk doet. want als jij goed slaapt en lekker uitgerust bent,kun je nog veel vaker en langer met je zusjes spelen.
    en papa en mama kunnen dan ook een beetje rusten.
    wel jammer dat je weer moest spugen.
    ga nu maar lekker slapen, dan heb je morgen weer genoeg energie om wat leuke dingen te doen.
    welterusten
    dikke kus van ons xxxxxx

  • 23 Januari 2010 - 23:29

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Superjanske,

    Wat was het toch fijn om vandaag jou weer te zien. En je verraste ons ook nog met die gulle lach van je. Ongelooflijk hoe je er vandaag weer tegenaan ging. Het speelpaleis Janske was in volle bedrijvigheid. Ook je zusjes genoten ervan.
    Op de terugweg waren ze bek-af. Lieke had haar tut niet bij zich en probeerde op diplomatieke wijze om de tut van haar zusje Meike te krijgen. Maar die liet zich het kaas niet van het brood eten en hield haar begerenswaardige tut de hele reis vast. Ondanks regelmatige pleidooien van haar zusje Lieke.
    Met als gevolg allesbehalve slapende kinderen op de achterbank.
    De reis is verder prima verlopen en we hebben de kroost weer veilig bij de logeeradressen afgezet.
    Ook zij konden de slaap niet pakken hoor Janske.
    Het was ook beregezellig!
    Toch hoop ik dat je dadelijk alsnog lekker gaat slapen en morgen weer fit opstaat. Dat is je papa en mama ook gegunt!

    Lieverd, een dikke pakkerd en slaap lekker!

    Oma Hanny en opa Frans

  • 23 Januari 2010 - 23:36

    Ome Tan:

    Okè zaterdag is de dag om door te zakken maar je moet nu echt gaan slapen en stoppen met die wodka-redbull

    Ook al heb je dit niet vreemde, jou Papa kan namelijk ook niet stoppen als het gezellig is.

    Gezelligheid kent geen tijd.

    Je lieve zusje ligt alweer enkele uren te snurken en ik ga dat nu ook doen.

    Welterusten allemaal

    Ome Tan

  • 24 Januari 2010 - 04:04

    Fam Sanders:

    Goedemorgen Lieve Janske Joke en Ferry
    Wat een geweldig nieuws dat die knokker van jullie al weer zo goed aan het opknappen is!!!!Nu al die artsen nog met een goeie oplossing komen(en wij geloven erin dat die er snel gaat komen)
    Het is nu 4.45 uuur en we hebben net de laatste rotzooi van Bart zijn zeer geslaagde abrahamfeestje(we misten jullie wel en we hebben aan jullie gedacht maar we begrepen t natuurlijk wel!!) op geruimd.We hebben een zeer leuk bedrag met zn allen voor Janske opgehaald en als jullie weer thuis zijn komen we dat heel graag aan jullie overhandigen.Nou wij gaan slapen dikke kus van ons

  • 24 Januari 2010 - 08:15

    Amber:

    ][poiu]xz\ njhhhhyyy bgfgjhg ffpoiuytrewq .kjhgfsdsac
    1234567890-=qwertqwertyuuiop[] \zxcvbnm,./ =-08987654321

  • 24 Januari 2010 - 08:25

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske,

    Tsja, natuurlijk; inhalen geblazen. Je hebt natuurlijk nog wat uren in de min staan en die moeten ten volle worden geleefd.
    Je hebt daar gelijk in alleen denken we dat het handig is om je inhaalslag een beetje te spreiden...
    Toch, als we zo naar je kijken dan hebben wij het idee dat half-doen niet jouw ding is. Of helemaal en anders maar niet.
    We genieten van je snoet op de foto's samen met je zussen; wat een rijkdom om weer zo met z'n 3en op een bed te zitten.

    Zet 'm op!

  • 24 Januari 2010 - 08:36

    DORRY:

    HOI RAKKER EN OUDERSEN DE REST.
    WATEEN DRIEDUBB
    GAAT HET AL GOED, HET GAAT WEER DE KANT VAN HEEZE OP VIND IK,
    GEWELDIGE FOTO'S EN JANSKE IS AL WEER BEHOORLIJK IN VORM, EN HEEFT GEEN ZIN IN TE SLAPEN, EN ZIT VOL MET STREKEN, EN EEN PAAR DAGEN GELEDEN NOG ONBERIEKBAAR DIE HUMMEL,HET IS EEN WERELDWONDER EN DE WONDEREN ZIJN ECHT NOG NIET OP.
    DIE GEBEUREN MET JOU MEISJE.EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 24 Januari 2010 - 09:04

    Karin:

    Goedemorgen janske en mama en papa.Wat leuk om te zien dat iedereen weer effe lekker bijelkaar kan zijn heerlijk,nu maar hopen dat het gauw weer in heeze kan!Veel liefs van karin.

  • 24 Januari 2010 - 10:33

    Leanne:

    Wat gezellig zeg, je zussen op bezoek!
    Je hebben vast en zeker gezellig met ze kunnen spelen.

    Is het ondertussen al gelukt om een beetje te slapen? Ik hoop het, ook voor je papa en mama.

  • 24 Januari 2010 - 10:58

    Fam Van Gaal :

    Hey Super Janske

    Wat zal het gister bij jouw in bed een feest zijn geweest.
    Samen met je zussen knuffelen en spelen. En wat zullen papa en mama hebben genoten van de 3 kanjers bij elkaar.

    Maar nu even een vraag heb je al wat kunnen slapen of heb je papa en mama weer wakker gehouden.
    Wij wensen je voor vandaag weer een goede dag met veel leuke spellen...
    Groetjes aan papa en mama

    Dikke kus Renske Gijs en Nicole

  • 24 Januari 2010 - 10:58

    DORRY:

    HOI SCHATJE EN DE KRING OM HAAR HEEN.
    NU HET WEER DE GOEIE KANT OPGAAT MET JANSKE KAN IK WEL WEER WAT SLAPPE KLETS TYPEN, DAT BREEKT WAT HE'HUMMEL, EN STERKER EN SPANNENDER MAKEN IS VOOR MIJ GEEN ZWARE OPDRACHT, IK ZAL WEL WAT FOUTEN TYPEN MAAR IK BEN WEER OPGEFOKT.
    ONZE HOND HEEFT HET OP ZIJN HEUPEN, HIJ DOET VAN ALLES WAT NIET MAG , MAAR VOLGENS COR IS HET DE PUBERTIJD
    HIJ IS NU9MAANDEN DUS HET ZAL WEL.
    DE KINDERWAGEN VAN SAMIJN STOND ONDER DE OVERKAPPING, MET INHOUD FLEURTJE EN EEN POP MET EEN ZEER WISSELENDE NAAM ,HET BEGON MET PUPPY
    WIJ ZAGEN PACO DOOR DE TUIN SCHEUREN ,MET IETS IN ZIJN BEK,EN WIE DENK JE DAT HIJ IN ZIJN BAKKES HAD ,JIUST JA FLEURTJE ,ZE WAS NET EEN BOSJESVROUW IUT HET OURWOUD ZO ZWART,EN PACO GOOIDE HAAR MAAR OP EN NEER ,OOK PUPPY LAG IN DE BOSJES, MAAR WAT DOET DIE SLIMME HOND HIJ HEEFT OOK HET FLESJE UIT DE KINDERWAGEN GEPAKT, EN WAS DAT AAN HET OPENEN, HIJ DACHT MIJN KINDEREN ETEN GEEN GRAS MAAR KRIJGEN DE WITTE MOTOR,
    HEIDI REDDE DE KINDEREN VAN SAMIJN EN TOEN GING HIJ HET KEUKENTJE VAN SAMIJN IN, HAALDE DAAR EEN PLASTIC BANAAN FRITES EN CHIPS.
    TOEN GING HIJ NOG HET NET VAN DE VIJVER AFTREKKEN, MAAR DAT ZAT VASTGEVROREN, EN HIJ GAAT OP EEN DAG HEEL VEEL NAAR BUITEN HIJ SPRINGT ALLE DEUREN OPEN EN OOK DE POORT,EN DAN KOMT HIJ NIET ALS JE HEM ROEPT HIJ LACHT JE GEWOON IUT, DE HELE TINNEGIETER HEEFT HEM AL MEE THUIS GEBRACHT LIEVE MENSEN DAT WEL, MAAR OP ZO'N MOMENT KAN IK HET BEEST WEL SLACHTEN.
    HET GAAT HEEL GOED MET HEM ,ALLEEN HET ER TUSSEN UIT PIEPEN ,EN DAN NET DOEN OF HIJ OORKLEPPEN OP HEEFT,WE ZULLEN DE HONDENFLIUSTERPERSOON BELLEN, OF MARTIN WOUS DIE KAN ER WAT VAN
    NET SCHROK IK MIJ HET APENZUUR ,EN DAT IS ZERG ZUUR HOOR,PACO HAD EEN SCHILMESJE VAN HET AANRECHT GEPAKT, EN TOEN KREEG IK HARDKLOPPINGEN ZOU HIJ SUICIDAAL ZIJN? IK WEET DAT ER PUNTJES OP DAT WOORD MOETEN, MAAR ER IS NIEMAND THUIS ,EN IK WEET NIET HOE IK ER DIE PUNTJES OP MOET KRIJGEN.IK WEET DAT HET EEN HOOP TEKST IS WAAR JE NIKS AAN HEBT, MAAR IK BEN BLIJ OMDAT HET MET JANSKE WEER DE GOEIE KANT OP GAAT .
    AL DRIE DAGEN PANNEN IN DEN BOSCH ,IK KAN NIET FIKKEN MAAR DAT KAN THIUS OOK HOOR, ALS ER NOG IEMAND TIP[S HEEFT HOE WIJ PACO KUNNEN LATEN LIUSTEREN ALS WIJ HEM ROEPEN ,DIE ZIJN ERG WELKOM.
    HIJ ZIT NU AL OP DE TWEEDE OPLEIDING, EN DAAR ZEIDEN ZE EEN HEEL SLIM BEEST MAAR EIGENZINNIG, NIET SLAAN ALS HIJ ZO DOET,NOG EEN VOORVAL GISTEREN ZEI DE LEIDING VAN WIE DE HOND NIET LIUSTERT NAAR DEZE OPDRACHT ,DIE MOET TRACTEREN,EN WIE DENK JE DAT DAT BVOLGENDE WEEK MOET JIUST JA WIJ
    HIJ MOEST GAAN ZITTEN GING GOED ,COR MOEST WEGLOPEN VAN HEM, EN PACO MOEST BLIJVEN GOED, MAAR TOEN COR BIJNA BIJ HEM WAS LIEP HIJ ZO HARD HIJ KON WEG, EN DE MENSEN ZEIDEN OOK NOG HIJ ZIT JOU NET NIET UIT TE LACHEN,DAN GA JE WEL AF ALS EEN GIETER HOOR.
    HET IS EEN ERG LANG HONDENVERHAAL GEWORDEN,MAAR JE HOEFT HET NIET TE LEZEN,MAAR PACO LIKT OOK GRATIS DE SNOTBEL VAN SEM WEG, DAT DOET HIJ ALS HIJ KAN, EN DAN MOET JE JAN EN HEIDI HOREN, IK LET WEL OP DAT HIJ DAT NIET DOET MAAR ALLA .EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 24 Januari 2010 - 11:53

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat ben jij een nachtbrakertje zeg. Om 23.00 nog zo vrolijk zijn is wel heel bijzonder.
    Heeft het hormoonslaapmedicijn nog gewerkt?
    Jij zult vandaag toch moeten uitslapen om een beetje uitgerust aan de dag te kunnen beginnen. En jou Papa en Mama zullen ook wel moe zijn geworden van jouw energie.

    Het is wel genieten van de foto's zo met allen weer bij elkaar.
    Jij staat er als "Miss" Super Janske weer geweldig op met die guitige oogjes en jouw onweerstaanbare lach. Geweldig om te zien dat jullie van elkaar hebben genoten.
    Lieke wens ik veel succes met haar optreden vandaag.

    Ik wens jullie een hele goede dag en voor later een hele goede nachtrust.
    Hou je taai kleine guit. De kaarsen branden nog steeds en ik blijf duimen.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

  • 24 Januari 2010 - 13:10

    Geertje:

    Och Janske, kunnen papa en mama vast wennen als je 18 bent en lekker gaat stappen met je zussen en vriendinnen.
    Ik moet wel toegeven... je put ze wel uit he, een klein beetje medeleven mag wel, dus..slapen muppet!!!!

  • 24 Januari 2010 - 13:29

    Mechteld:

    He hallo,

    Hoe is het met je energie? We hebben enorm genoten van het skypen, Wat kunnen Amber en jij toch goed verstoppen! Het is gaan sneeuwen hier, is dat bij jullie ook?
    Enne misschien moeten we Dorry helpen met de hond. Wat een beest zeg. Volgens mij is het een varken. Dat gaat ze veel geld kosten, want het zal niet bij die ene keer tracteren blijven. En weet je, sommige mannen worden nooit volwassen. Stel dat dat met die hond ook zo is, och arme Dorry en Cor. Jan en Heidi kunnen tenminste nog vluchten naar hun eigen huis, maar Dorry en Cor niet. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van honden, weet jij iets?

    Fijne dag vandaag en tot morgen.

    groetjes Mechteld

  • 24 Januari 2010 - 14:20

    DORRY:

    HOI LIEVE MECHTELD VRIENDIN VAN JANSKE.
    JOU MEDELEVEN DOET MIJ GOED,MAAR ALS WIJ HEEL VEEL MOETEN TRACTEREN EN GEEN GELD MEER HEBBEN, KOMEN WIJ BIJ JULLIE TRACTATIE'S HALEN, IK DACHT AAN WAT PETJES EN ANDERE LEUKE SPULLEN VAN SFEER, GOED IDEE VAN MIJ HE',EN RECLAME VOOR JULLIE DE GROETEN DORRY

  • 24 Januari 2010 - 19:46

    Leanne:

    Ha Janske,

    Hoe is het daar in Nijmegen?
    Ik wilde jou en je papa en mama even laten weten dat het super goed is gegaan vanmiddag.
    Nadat Lieke door opa werd gebracht heeft ze zich weer omgetoverd tot een echt boefje.

    Met alle heibessums naar de kraaientent gelopen om daar op te treden.
    We moesten nog even wachten, maargoed dat vond Lieke niet erg.
    Bij de heren van de showgroep op schoot, achter Sven aanrennen etc. Aandacht genoeg dus.

    Beetje spannend en een "beetje" druk, maargoed..
    De dans ging goed en daarna de Kraaien een fijne carnaval gewenst d.m.v. hifives, boks en (heel veel) handjes schudden.

    Tante angela heeft alles gefilmd en Ome Twan en Sietske waren van de foto's. Laat je me weten wat je er van vindt?

    Het was een hele drukte...
    Is het daar weer wat rustiger? Al wat geslapen?

    Groetjes en hopelijk tot snel..

    Dikke knuffel.. Leanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: