KIKA - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu KIKA - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

KIKA

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 December 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag wil ik graag jullie aandacht vragen voor een hele mooie organisatie. Doodat deze bestaat heb ik een veel beter vooruitzicht op de toekomst. Deze organisatie heet KIKA.
KiKa (Kinderen Kankervrij) werft fondsen, die ten goede komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland: Emma Kinderziekenhuis AMC Amsterdam, UMC Groningen Koningin Beatrix Kinderkliniek, Willem-Alexander Kinder- en Jeugdcentrum Leiden, UMC St. Radboud Kinderziekenhuis Nijmegen, ErasmusMC - Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam, VU medisch centrum in Amsterdam, Wilhelmina Kinderziekenhuis Utrecht.

Om precies te zijn: aan onderzoek waarmee deze centra versneld therapieën beschikbaar willen maken voor een betere behandeling en genezing van kinderkanker. Minder pijn en strijd. En meer genezing en kwaliteit. Dat is waarvoor KiKa uw steun vraagt. Want kinderen met kanker worden liever gisteren beter dan vandaag.
Nu doet het me heel erg goed om te zien en te horen dat ook mensen in mijn omgeving hier oog voor hebben. Zo hebben Maike en Stijn het geboorte kaartje an hun zoon via KIKA. Maar ook Sfeer badkamers denkt mee. Zo sturen zij dit jaar geen kerstkaarten maar gaat het geld wat ze daar mee uitsparen naar KIKA. Van tante Angela en ome Tan kregen we een mooie kerstkaart waarmee ook zij KIKA sponseren. Lieke heeft van opa ijsje een sluitelhanger gekregen van de KIKAbeer en die heb ik al bij meer mensen in mijn omgevening gezien.Zo zie je maar dat er heel veel manieren zijn om mee te helpen om meer kinderen net als ik weer vlug beter te maken en onderzoek hierna te versnellen. Iedereen die hieraan bijdraagd heel erg bedankt!

Dan nu nog even de dag van vandaag.
Het lijkt de goede kant op te gaan. Ik heb al 36 uur niet gespuugd. Verder heb ik praatjes genoeg en mag ik weer over de afdeling lopen omdat ik niet meer in isolatie lig. Van deze vrijheid heb ik vanmiddag extra genoten want ik ben samen met mama buiten in de sneeuw geweest. Ik had niet in de gaten dat sneeuw zo koud en nat was. Verder heb ik op een afstandje gekeken hoe je een echt sneeuwgevecht houdt en heb aan het einde ook nog wat sneeuwballen naar zuster Dave mogen gooien. Verder zit ik weer vol slimme plannetjes zoals ik het zelf altijd zeg want ik wil weer drinken. Maar niet gewoon uit een glas of extra met een rietje. Nee, ik heb iets nieuws bedacht, drinken uit een spuitje. Dit vind ik zo leuk dat ik alles bij elkaar 50 ml water zelf heb gedronken. Ook heb ik want appelsap op en 10 hapjes yoghurt. Iedereen is heel trots op me. Nu ik moet gaan slapen van mama, papa is naar huis want Lieke had kerstviering, heb ik daar nog helemaal geen zin in. Maar ook hier heb ik iets op bedacht. De yoga oefeningen die papa me van de week heeft laten zien probeer ik nu zelf. Hier moet ik toch een keer moe van worden?

Tot ziens en houdoe.

• 17 December 2009 - 21:31

Tante Angela:

Hey die SUPER Janske,

Wat ben je toch een KANJER, al 36 uur niet gespuugd en ook al wat zelf gedronken en gegeten. Je bent op de goede weg.
    Meike heeft zich vandaag weer prima geamuseerd (en wij ook). Vanochtend is ze met ome Tan en mij gaan winkelen en hebben we nieuwe schoenen voor haar gekocht (hele mooie roze laarsjes) ze was er erg blij mee. Daarna heeft ze een dutje gedaan en om 4 uur mocht ze mee naar de kerstmarkt bij Bart, Sietske en Rens op school. Hier heeft het (helaas) niet zoveel gesneeuwd dus sneeuwballen gooien was er niet bij maar Meike en Rens vonden het kleine beetje sneeuw al heel erg leuk en ze dansten dan ook in het rond. Na de kerstmarkt ben ik met Rens naar het zwemmen gegaan en de rest met ome Tan mee naar huis (lekker opwarmen) daarna eten, douchen en lekker slapen.
    Hopelijk slaap jij inmiddels ook en anders heb ik ook nog wel wat oefeningen om in slaap te vallen. Die gebruikt Rens altijd en slaapt al voordat de oefenening afgelopen is (verhaaltje op cd) maar ja die heeft natuurlijk ook een heel ander leventje dan jij.
    In ieder geval welterusten ook voor mama.

Dikke knuffel tante Angela

• 17 December 2009 - 21:32

Marian En Maarten:

Lieve Janske en Joke en Ferry,

Wat een mooi verhaal over KIKA schrijf je daar. Bij Oom Maarten op het laboratorium wordt ook onderzoek gedaan dat betaald wordt van KIKA gelden. Allemaal onderzoek waardoor kinderen die ziek zijn zoals jij beter geholpen kunnen worden. Dus mooi dat je er eens even aandacht voor vraagt.
    En dat je al buiten hebt gespeeld in de sneeuw! Geweldig. Bij ons was er bijna geen sneeuw, maar vanavond ging er wel opeens wat meer vallen.
    Wat heerlijk dat je minder spuugt en zelfs zelf wat eet en drinkt. Super van je!
    Heb je de onderzoeken al gehad die je eigenlijk dinsdag zou krijgen?
    Hou vol.
    Ik ben ook benieuwd naar de eerste Kerstviering op school van Lieke.
    Ik heb zo het idee dat je nog helemaal niet slaapt en gezellig mamma bezig houdt. Want je verhaal klinkt nog erg wakker!
    Dikke kus.

• 17 December 2009 - 22:11

Opa Ijsje:

Even wat over hoe je kika kan steunen.

kijk op www.kika.nl
    klik dan op steun kika en dan op beren,
    kan je zien wat voor beren ze verkopen voor slecht 6,95 , 4 kleuren en super zacht
    ook kan je een klein beertje kopen als sleutelhanger van 2,95

de helft van de prijs is voor kika

onder aan de site zie je de verkooppunten.
    In heeze is er ook 1

dit ter info aan iedereen die kika wil steunen

opa

• 17 December 2009 - 23:18

Mechteld:

Dag lieve allemaal,

Wat goed dat je even stil staat bij KIKA. Ik kende de stichting al langer, omdat mijn oma ook regelmatig beren koopt voor de achterkleinkinderen. Ze zijn inderdaad superzacht!! En de sleutelhanger zat bij onze meisjes in de schoen dit jaar. Geweldig toch dat je op zo´n manier anderen kunt helpen. Want je ziet nu maar weer hoe ontzettend belangrijk die onderzoeken zijn. En we hebben het er heeeeeeel graag voor over.
    En weet je, Jos Haag, de tegelgroothandel, heeft ook een bijdrage gegeven ipv kerstkaarten. Goed he.
    Wat vind je van de slogan:
    Goed voorbeeld doet goed volgen.

Heel veel groetjes Mechteld, Barry, Anke en Amber

• 17 December 2009 - 23:23

Mechteld:

Ik ben trouwens wel kei jaloers op al die sneeuw bij jou. Wij hebben maar een flinterdun laagje. Daar kun je nog geen knikker van rollen, laat staan een sneeuwpop. En de kerstviering zag er heel gezellig uit, maar daar gaat Lieke jou denk ik zelf wel alles over vertellen.
    Ik ben wel kei blij dat het de goede kant op gaat met jou. Mogen we dan zachtjes hopen dat je snel weer naar huis mag, of moeten wij ook gewoon geduld hebben?

Nou ja, we gaan eerst maar eens lekker een nachtje slapen en dan zien we wel wat de dag ons morgen brengt.

Groetjes en welterusten

• 18 December 2009 - 05:59

DORRY:

HOI FILMSTER EN FAM.
    HEERLIJK NIEUWS DAT JIJ AL ZOVEEL UREN NIET MEER OVERGEGEVEN HEBT, EN DRINKEN MET EEN SPIUTJE DAT KEN IK HEB IK OOK IN HET ZIEKENHIUS GEDAAN, EN OOK NOG WAT HAPJES ZIUVEL GEWELDIG HUMMEL,
    KIKA IS INDERDAAD EEN GEWELDIGEORGANISATIE ,ONZE HOND VAN8MAANDEN HAD HET IJS OP DE VIJVER ONDEKT ,LEUK GEZICHT, HIJ KAN AL SCHAATSEN,IN NIJMEGEN LAG VEEL SNEEUW PRACHTIG TOCH IK ZET VANDAAG WEER BIJ HET FIKKEN IN DE SINT JAN A.U.B. EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 18 December 2009 - 07:54

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Zo, dat is lekker de dag beginnen met die ondeugende snoet van jou in de sneeuw en met verven.
    Je doet het weer super, meid!
    Wout vindt de rijp op de auto en op het gras ook al sneeuw dus waarschijnlijk is hij de enige hier in de wijde omtrek die ervan overtuigd is iedere dag dat het heeeeel veeeeel sneet heeft.
    Zet 'm op!

• 18 December 2009 - 16:03

Joli Claes:

ha knapperd
    wat ben jij goed zeg
    zelf drinken en een beetje eten, en dat zonder te spugen.
    ik ga duimen dat het zo goed blijft gaan en dat je met de kerst, thuis, met je zusjes in de sneeuw[als die er dan nog ligt] kunt spelen.
    dat zou helemaal geweldig zijn.
    hou vol en zer 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 18 December 2009 - 18:49

Gerda:

Hey Super, Janske fideranske,

Wat gaaf, die foto met de regenboogbril, wat maak jij toch leuke dingen mee.
    Gaat het nog steeds goed met je maagje nu de sonde is vernieuwd?
    Ik hoop het voor je want dat soort dingen is niet fijn en voelt niet lekker.
    Maar wat ontzettend goed van jou dat jij zelf wil drinken en een beetje eten.
    Weet je, als je over een paar .........wil zijn moet je het misschien nog maar eens proberen.
    Een beetje drinken, een beetje eten, en wie weet, alle beetjes helpen.

Nou kleine guit, hou je taai, geniet van de sneeuw of van het uitzicht en ik hoop je binnenkort weer te zien.

Lieve groeten en houdoe, Gerda.