O, kom maar eens kijken......... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu O, kom maar eens kijken......... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

O, kom maar eens kijken.........

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 December 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik heb een paar dagen niets van me laten horen, maar dat kwam doordat ik het te druk had met leuke dingen doen en daarnaast er vooral voor zorgen dat ik het vol hield om al deze leuke dingen te doen. Er is toch niets mooiers dan op 6 december 's morgens met je twee zussen de trap af te komen en te kijken of de Sint (nog een keer) is geweest. Dat wilde ik zeker meemaken en zodoende ben ik weer tot het uiterste gegaan.
Zoals jullie weten ging het donderdag nog niet zo best met mij. Op vrijdag ging het iets beter, maar nog zeker niet best. Omdat ik er zaterdag bij de surprise toch heel graag bij wilde zijn heb ik die dag vooral mijn accu nog proberen op te laden. Tevens heb ik mijn laatste hand gelegd aan de surprise die ik moest maken voor Sietske. Zo werd er in huis nog heel wat geknutseld en gedicht. Dat dichten was ditmaal niet met pur of kit, maar gewoon met pen en papier. 's Morgens was Sinterklaas bij Lieke op school geweest en gelukkig had de rommelpiet alle klasseboeken weer bij zich. Lieke had het op het schoolplein goed geregeld, want ze is natuurlijk nog 1 van de kleinste op het schoolplein. Als Sinterklaas dan aankomt, zie je niet veel. Echter wel als je wat kinderen kent die ouder zijn. Lieke had Anke opgezocht en een vriendinnetje van Anke tilde Lieke op, zodat Lieke toch goed zicht had op Sinterklaas.
Op zaterdag was de grote dag van de surprises bij opa IJsje en oma Tumtum. 's Morgens weer heel rustig aan gedaan en toen vlug begonnen met het uitpakken van de surprise. Wat wel grappig was, was dat ik een surprise voor Sietske had gemaakt en Sietske een surprise voor mij. Ik had een taart van dozen en bekkentjes gemaakt. Dit had ik al in het ziekenhuis gedaan, tegelijk met schilderen van de raam. Maar dat kon ik jullie natuurlijk niet eerder vertellen. Sietske had voor mij de "Weg met Leukemie" gemaakt. Kei lief en mooi. Voor de rest waren het allemaal mooie surprises van Bart, Rens, Imke, Lieke en Meike. Na het uitpakken van de surprises bleek ook nog dat Sinterklaas ook bij opa en oma was geweest en bij Tellina in het hooi lagen allemaal grote zakken met kadootjes. Helemaal super. Daarna waren de oudere aan de beurt en toen zij klaar waren werd er nog even gezamenlijk gegeten en toen vlug naar huis. Tijdens deze middag ben ik een aantal keer naar bed gegaan om te gaan slapen, omdat ik heel moe was. Als ik mijn ogen dan dicht deed vond ik het toch niet zo'n goed iddee en dan stond ik maar vlug weer op om verder te gaan.
Thuis hadden we de schoen nog mogen zetten. Lieke had al aangegeven dat Sinterklaas al bij opa en oma was geweest en dat dat dus echt geen zin had. Niet geschoten is altijd mis dachten we. Vanmorgen gingen we dan ook vol spanning naar beneden, en ja hoor, wederom was Sinterklaas geweest. Er stond een hele grote stapel met kado's. Wat een verwennerij. Ik heb onder andere een nieuwe autostoel gekregen, iets waar ik veelvuldig gebruik van zal maken.

De titel vandaag is: "O, kom maar eens kijken.....", blijkt nu net dat daar mijn grote probleem ligt op dit moment. Alle Sinterklaasperikelen lagen achter me, dus ik kon me weer bezig gaan houden met mijn strijd tegen de Leukemie en de bijbehorende gezondheidsproblemen. Zoals eerder al aangegeven lukte het mij niet om gisteren overdag te gaan slapen. Dit was met name doordat mijn ogen pijn doen als ik ze dichtdoe. Dit heb ik niet laten blijken, tot aan vanmiddag. Gisteren kwam er wel al uit 1 oog een klein beetje vuiligheid, maar niet echt noemenswaardig. Toch vonden papa en mama het al iets om extra de aandacht op te vesigen. Vanmiddag kwam er uit beide ogen vuiligheid en ook niet zo'n beetje ook. Toch maar even een telefoontje naar Nijmegen. Ik had geen koorts en als het goed is ben ik ook niet neutropeen, dus niet echt reden voor paniek. Wel was het een reden om toch gezien te worden door een dokter. Mijn enigste kans om in 2 jaar tijd meer dan een week niet in een ziekenhuis te komen ging dus verloren. Ik moest me melden in Eindhoven. Daar werd er bloed afgenomen door middel van een vingerprik. Tevens is er een kweek genomen van de pus die uit mijn ogen komt. Toen was het weer wachten op de uitslag. De bloedwaarden waren voldoende. Alleen de ontstekingswaarde van mijn bloed gaf aan dat er iets speelt, maar deze waarde was ook weer niet heel erg hoog. Ik heb oogdruppels meegekregen en mijn temperatuur moet goed in de gaten worden gehouden. Zoals het er nu naar uitziet heeft dit geen gevolg voor de MTX-kuur van woensdag. Het was vooral heel vervelend, want het is vandaag natuurlijk 6 december en dan moet je eigenlijk met je speelgoed spelen en het liefst met je hele familie. Gelukkig wilde tante Angela op Lieke en Meike komen passen, zodat papa en mama met mij mee mochten. Hierdoor kon zij vandaag ook niet zien hoe Bart, Sietske en Rens met hun kado's aan het spelen waren. We willen haar en haar hele gezin dan toch super bedanken dat ze vandaag bij ons heeft opgepast.

Groetjes Janske

• 06 December 2009 - 23:00

Joli Claes:

ha janske en zusjes
    wat hebben jullie veel cadeau's gekregen zeg.
    jullie zijn wel super verwend door de sint en zijn pieten, maar eerlijk gezegd hebben jullie dat ook heel erg verdiend.
    en het is heel leuk om via de foto's met jullie mee te genieten.
    janske, ik hoop dat je oogjes weer snel beter zijn en dat alles goed blijft gaan.
    zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 07 December 2009 - 05:26

DORRY:

HOI FAM BEKS EN SUPER JANSKE.
    WAT EEN LEUKE SINT BIJ JULLIE, EN WAT EEN BERG CADEAUTJES,
    JIJ HOEFDE GELLIKIG NIET OPGENOMEN TE WORDEN, JOU OOGJES WORDEN WEL WEER BETER MEISJE .
    NU NOG IETS LEUKS, DAT VIND IK LEUK, IK HEB SEM HET ZOONTJE VAN JAN EN HEIDI VAN 9MAANDEN HIFIVE AANGELEERD.
    ALS IK HIFIVE SEM ZEG DAN GAAT DAT PIEPKLEINE HANDJE OMHOOG ,ZO LEUK, NU NOG EEN DIKKE VETTE, MAAR HIJ HEEFT DIKWIJLS EEN SNOTNEUS, DUS EVEN WACHTEN TOT HIH ZELF ZIJN NEUSJE KAN AFPOETSEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 07 December 2009 - 05:29

NOGMAALS DIE MUTSDORRY.
    IK WAS VERGETEN TE TYPEN WAT EEN MOOIE FOTO'S ,EN ZOIETS MAG JE NIET VERGETEN EEN HELE DIKKE VETTE DORRY

• 07 December 2009 - 06:55

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Kijk dat heb je maar weer mooi gedaan.
    Je hebt het goed vol gehouden om deze dagen thuis te blijven.
    Gelukkig maar.
    Ook fijn voor je ouders en je zussen en de rest van de familie dat alles door is kunnen gaan.

En wat een berg kado's
    weer een record denk ik.

Nou veel plezier met spelen geniet nog maar even voordat je woensdag weer mag gaan kuren.

Groetjes uit Leende

• 07 December 2009 - 07:36

Renske Van Gaal:

Hallo Super Janske en zussen!!!!!!!!

En ik maar denken dat de sint mij heeft verwend met al die pakjes. Maar niets is minder waar. Ik denk dat jullie het winnen.
    En wat een mooie surprise was er voor je gemaakt zeg...

Ik wens je veel speel plezier vandaag en morgen en natuurlijk heel veel succes als je woensdag weer naar Nijmegen moet.

Dikke kus Renske

• 07 December 2009 - 09:45

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,

Dat was een spannend sinterklaasfeest hoor!! Wát een leuke suprises heeft iedereen gemaakt, en dan nog alle cadeau's! Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad en ik denk dat jij niet de enige was die daarna moe was!!! Janske, rust nog een paar dagen lekker uit en heel veel sterkte voor a.s. woensdag!!!
    Veel liefs van Lambert en Tineke

• 07 December 2009 - 15:09

Leanne:

Fijn dat de sint ook bij jullie is langs geweest!
    Dan zijn jullie vast en zeker heel erg lief geweest!

Geniet maar fijn van jullie cadeautjes!

• 07 December 2009 - 18:21

Judith & Ron, Wout:

Hallo lieve Janske,

Whoewhiee, wat een kadoos.
    Helemaal gaaf, joh!
    Wat een goeie van Sietske; Weg met leukemie!

Zo zie je maar hoeveel kracht er in je zit: alles geven om van de momenten dat het je gegund is intens te genieten. Super...Kunnen veel mensen nog een boel van leren.

Wij hebben het ook heel erg leuk gehad. Wout heeft allemaal gereedschap gekregen van Sinterklaas en als iemand zegt: Kunnen wij het maken? Dan roept hij heel hard: Nou en of!
    We hoeven jou natuurlijk niet te vertellen dat dit van Bob de Bouwer is!

Zet 'm op, Janske, we weten dat je het weer kunt.
    Met bewondering blijven wij naar jullie kijken.
    Doe je papa, mama en je zussen de groetjes?

Daaag!

• 07 December 2009 - 18:41

Cor En Diny.:

Lieve Familie Beks.

Het is bijna niet te geloven zoveel cadeautjes jullie hebben gekregen van Sinterklaas en zijn Pieten.

Eerst bij Opa ijsje en Oma tumtum, en dan is Sinterklaas ook nog bij jullie in Heipolderstraat geweest.
    Jullie verdienen dit ook!!!!!!
    Wel leuk Janske dat jij het zo goed hebt volgehouden en slim om af en toe even te gaan rusten zo heb toch van alles kunnen genieten samen met je neefjes en nichtjes, en de rest van de familie.

Wij hopen dat je oogjes vlug wat beter zijn, en nou met goede moed Woensdag beginnen aan je volgende kuur.

Janske wij blijven voor jou duimen en de kaarsjes blijven branden dat alles goed zal verlopen, en er geen vervelende dingen bij komen.

Hou je taai allemaal en het gaat jullie goed.
    Heel veel succes.

De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny een dikke knuffel.
    Houdoe he!!!!.

Sorry, vergeten te zeggen dat de foto's heel erg mooi zijn.
    Daar genieten wij ook van als wij die vrolijke snoetjes van jullie zien.

• 07 December 2009 - 20:17

GeKkE NEeF BArT:

Hoi janske , ome ferry ,tante joke ,lieke en meike

nog steeds bedankt voor de surprise ik ben er heel blij mee . helaas heeft mijn meester er nog niet op gereageert .
    o ja toen ik op de bank naast janske zat en haar rugzak af deed vroeg ik of dat niet zwaar was de hele dag met een rugzak rond te lopen en toen zij : JA HOOR MAAR IK BEN GROOT EN STERK . en toen zij ik : EN LIEF.
    sietske vind het wel fijn een zusje er bij ik vond het in het begin wat druk maar nu blijk dat ze best rustig is als je er een paar auto s geeft of zo kan ze uren spelen eigewijs is ze soms nog wel maar ......... slimheid komt met de jaren .

groetjes : GeKkE nEeF bArT

P.S : kom je nog een keer skypen of gezelig kletsen bel me maar hoor

ddddddddddddddddddoooooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 08 December 2009 - 05:09

HOI JANSJKE EN FAM.
    IK HOOP DAT ALLES NOG EEN BEETJE GOED GAAT MET JULLIE.
    EN DAT JULLIE VEEL KUNNEN SPELEN MET ALLE NIEUWE CADEAUTJES.
    MORGEN ALS ALLES GOED IS WEER EEN KUUR, DAT GAAT LUKKEN HUMMEL, EN DIE SLAAT AAN DAAR HEB IK VOOR GEFIKT, DUS EEN KIP IS GEEN MUS.
    DE HELE FAM BEKS VEEL GELOOF HOOP EN LIEFDE WENS IK JULLIE .
    TREK VANDAAG MAAR WARME KLEREN AAN ,IK VOND HET FRIS BIUTEN MAAR HETIS NOG ZO VROEG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 08 December 2009 - 10:30

H & H & I:

Hoi Janske,

Het was een SUPER leuke dag zaterdag en we hebben allemaal flink genoten !

Heel veel succes morgen !

Groetjes, dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariette en Imke XXX

• 08 December 2009 - 12:18

Willy En Jeanet:

Hoi Janske en Familie
    Ik had nog een berichtje naar de stadspromotie gestuurd oom te bedanken dat jullie daar naar toe mochten komen.ik kreeg een bericht terug. Ik zal het laten zien wat ik en hun terug geschreven hadden...

Hallo Sinterklaas en Alle Pieten en de Hele team

Janske Beks en haar zusjes Papa en Mama zijn vandaag bij jullie op bezoek geweest.
    Ondanks haar ziek zijn en die hele moeilijke tijd die ze de laatste maanden hebben mee gemaakt
    Is er vandaag Door dit gezin zo genoten van alles wat ze bij jullie hebben gezien.
    In een woord Geweldig,ze zijn zo vol lof ze zijn heel gelukkig gemaakt die stralende snoetjes.
    Ik wil jullie allemaal bedanken wat jullie voor hun hebben gedaan ,
    Jullie zijn geweldig.
    Jullie kunnen dit ook lezen op internet.......... Janskebeks.waarbenjij.nu

Duizendmaal dank

Met vriendelijke groeten Jeanet Nouris

en dit kreeg ik terug...

Beste Jeanet,

Wij zijn erg blij dat wij dit voor het gezin van Janske hebben kunnen betekenen.
    Helaas kon ik er zelf niet bij zijn, maar op de website zie ik dat het bezoekje zeer zeker geslaagd is.

Namens de organisatie van het Kasteel van Sinterklaas wil ik het gezin heel veel sterkte wensen.

Met vriendelijke groet,

Amber Rijssemus
    Stadspromotie Helmond

Postbus 695
    5700 AR Helmond

Ik hoop dat het met jullie goed gaat.

Tot de volgende keer
    Groetjes Jeanet en Willy

• 08 December 2009 - 15:32

Gerda:

Hey Super Janske fideranske en familie,

Wat fijn dat jullie met z'n allen het Sinterklaasfeest hebben kunnen vieren.
    Dat op zich is al een cadeautje!
    En iedereen is superverwend zie ik op de foto's.
    En Janske, wat ontzettend goed van jou dat je over de hele dag je energie zo goed heb verdeeld en alles hebt kunnen meemaken. Heel knap van jou.
    Ook al zijn je oogjes moe jij wil hier niets van missen begrijp ik.
    Zou ik ook zo doen, dus keigoed van jou!

Voor morgen wens ik jou en de hele familie heel veel sterkte en mijn kaarsje voor jou brand nog steeds!
    Het komt goed, dus hou je taai en heel veel sterkte voor allemaal.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 08 December 2009 - 18:48

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Wij wensen jullie alle 3 en Janske in het bijzonder heel veel succes de komende dagen in Nijmegen.
    Hou jullie haaks

Opa en Oma