Klaar voor de MTX?? - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Klaar voor de MTX?? - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Klaar voor de MTX??

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 December 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het lijkt dan bijna zover te zijn dat ik mijn laatste hoge dosis MTX krijg. Echter......

Inmiddels is alles klaar om morgenvroeg naar Nijmegen af te reizen. We hebben afscheid genomen van Meike en Lieke, die weer naar hun vertrouwde oppasadressen zijn. Wat ik overigens zeker niet moet vergeten om te vertellen is dat Lieke vandaag naar de orendokter is geweest. Dit om te kijken of alles goed was met haar buisjes was. En ja hoor, het was prima. De oren waren mooi droog, de buisjes zaten op de goede plaats en ze waren open. Vanavond mocht Lieke dus weer douchen en ik mocht vanavond voorlopig voor het laatst douchen. Daar hebben we beide dankbaar gebruik van gemaakt. Ook zijn papa en mama bij de juffen op school geweest voor een tien minuten gesprek en de juffen gaven aan dat Lieke het prima doet op school. Dat wisten we natuurlijk al, maar voor ons weer een bevestiging dat we met een gerust hart kunnen afreizen naar Nijmegen. Al zullen we Lieke en Meike natuurlijk wel ontzettend missen. Gelukkig hebben we al Skype-afspraakjes.
Het programma voor morgen is dat mijn voeding vannacht om 5.00 uur stop gezet moet worden. Om 7.00 uur moeten we in de auto zitten om ons om 8.30 uur te melden op Q2 de Zee. De PAC zal direct aangeprikt worden, zodat er contrastvloeistof gespoten kan worden voor de MRsI-scan. Tevens zal ik een drankje krijgen waardoor ik tijdens de MRI nog een dutje kan doen en dat valt niet mee in die herrie. Terug op de afdeling zal er begonnen worden met spoelen, krijg ik een ruggeprik en daarna zal de MTX aangehangen worden. Hoe mijn lichaam daar echt op reageert weten we op zijn vroegst vrijdag. Als we het eerder weten is het sowieso niet goed. Dit is in ieder geval de planning.
Hoe het echt gaat lopen is nog even afwachten, want momenteel (20.30 uur) hebben we een hotline met Nijmegen. Vannacht heb ik weer een zeer onrustige nacht gehad en gespuugd, vandaag zijn mijn ogen alleen moor roder en dikker geworden en zojuist had ik een verhoging van 38,1. Niet echt de ideale omstandigheden om "uitgerust" een MTX kuur in te gaan. Het is momenteel dus zelfs afwachten of ik morgenvroeg pas naar Nijmegen afreis. Hoe dan ook, mijn volgende bericht zal vanuit Nijmegen zijn.

Groetjes Janske

• 08 December 2009 - 19:50

Wijnand En Janneke:

Nou, Janske ik zie dat je jouw verhaal net een dikke tien minuutjes geleden erop hebt gezet. Telepathie zullen we maar zeggen! Ik hoop dat je een rustig (maar helaas kort) nachtje tegemoet gaat en dat de verhoging zal zakken. De MXT is al heftig genoeg natuurlijk dus je moet zo fit mogelijk zijn. Wij denken aan je en duimen voor een voorspoedige dag morgen! Tot zondag! xxx

• 08 December 2009 - 20:11

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Janske, Wij willen jou heel veel succes wensen met je MTX kuur.

Het is spannend en wachten af hoe het verder met zal gaan, blijf er vertrouwen in hebben jij hebt niet voor niks de naam Super Janske gekregen, en wij weten dat je er voor gaat vechten hoe moeilijk het voor jou en je familie soms ook kan zijn.

Lieve familie Beks het allerbeste, en voor straks een goede nachtrust en slaap lekker.TOI TOI TOI.
    Met onze gedachten zijn wij bij jullie, Heel veel Knuffels en de groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Hou vol allemaal!!!!!.
    Houdoe he.

• 08 December 2009 - 20:23

Tante Door En Ome No:

ha die super janske.
    wat een mooie foto,s zeg van jullie en de sint en piete wat zullen jullie genoten hebben maar ook dik en dubbel verdient.
    nou wens je heel veel sucses morgen met je kuur en hopen dat het goed blijft gaan en dat je weer vlug thuis in heeze bent nou janske ferrie en joke heel veel sterkte .
    knuffels en kus van tante door en ome nol.

• 08 December 2009 - 20:53

Asmara:

Hallo Janske

Hopelijk gaat de koorts weer zakken zodat je morgen de MTX kuur kunt ondergaan. We wensen jullie veel succes de komende tijd.

Vele kusjes en tot later.
    Groetjes Asmara

• 08 December 2009 - 20:55

Willy En Jeanet:

Hoi Janske
    Wij wensen je morgen veel succes,we zullen voor je duimen.
    En voor vannacht een rustige nacht en dat die temperatuur mag zakken.
    kus Willy en Jeanet

• 08 December 2009 - 20:58

Ome Renier:

Hey Janske,

Nou hopelijk gaat het allemaal meevallen.... je weet het maar nooit! In ieder geval heel veel succes. Wel jammer dat jij en je zusjes gisteren allemaal al sliepen.

Liefs,
    Ome Renier

• 08 December 2009 - 21:19

Papa En Mama:

We blijven vannacht nog in Heeze en morgenvroeg gaan we naar Nijmegen (mits er vannacht niets raars gaat gebeuren). De temperatuur is inmiddels gedaald naar 36,5 en ze ligt heerlijk te slapen.

Groetjes van ons

• 08 December 2009 - 21:31

Elles:

Hai Janske,
    Ik heb netjes al je berichtjes gelezen de afgelopen dagen maar heb niet meer gereageerd. Nu is het dus echt weer tijd voor een berichtje. Ik las dat ik er met het aantal kralen raden niet ver vanaf zat..het was zomaar een wilde gok..ik ben nog nooit in t casino geweest dus daar heb ik het niet geleerd!
    Ik las net de laatste update van papa en mama dat je temp weer gezakt is. Slaap maar lekker deze nacht! Succes morgen met de kuur, we gaan er gewoon van uit dat het door kan gaan he?! Zet 'm op en zwaai je over skype een keer naar meike en lieke namens mij? Heb de beide dames ook al even niet meer gezien.
    Groetjes Elles

• 08 December 2009 - 21:33

Marian En Maarten:

Lieve Janske en Joke en Ferry,

Spannend hoor, maar het laatste bericht van papa en mama doet weer goed.
    Janske, blijf maar lekker slapen tot morgen vroeg.
    Wat waren de foto's weer leuk. Jullie met z'n drieen lijken wel fotosterretjes! Geen wonder dat Sinterklaas zo graag bij jullie komt.
    Voor morgen: zet hem op en toi,toi,toi, en dan zie ik jullie donderdag.
    Dikke kus.

• 08 December 2009 - 21:36

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Gelukkig heb jij met je zussen samen het sinterklaasfeest kunnen vieren. Daar zijn we allemaal heel blij mee. Jullie hebben er ook heel erg van genoten, dat was te zien en te horen.

Helaas dat je nu weer met ontstekingen te maken hebt en we hopen maar dat dat geen gevolgen voor de komende behandeling gaat hebben.

Morgen weer een spannende dag en laten we hopen dat de MTX nu wél uit je lijfje verdwijnt. We steken een kaarsje voor je aan en hopen er weer het beste van.

Allemaal veel sterkte voor de komende tijd in Nijmegen....

Dikke kus en knuffel van oma Hanny en opa Frans

• 08 December 2009 - 21:42

Ineke En Peter:

Janske, we willen je heel veel sterkte wensen en we duimen, dat alles kan verlopen zoals gepland. In elk geval hopen we, dat nu eerst de koorts en je ontstoken oogjes snel verbeteren,zodat alles niet weer uitgesteld moet worden. We blijven aan jou en je familie denken. Veel liefs van ons.

• 08 December 2009 - 21:54

José:

Ha Janske,

Ik lees net dat je lekker slaapt met een mooie temperatuur. Prima, zo ken ik je weer. Veel succes morgen! Kus, ook voor papa en mama,

José.

• 08 December 2009 - 21:55

Gertie Uit Stein:

Hoi Hoi Janske ook vanuit Stein HEEL veel sterkte meid . Ik hoop dat de koorts zo laag blijft en dat je lichaampje goed genoeg is uit gerust om deze kuur te kunnen verwerken.
    Sterkte Allemaal en een knuffel voor de 3 meisjes

• 08 December 2009 - 22:10

Lieseth:

hallo Janske ik wens je morgen heel veel sterkte toe. Was wel kei gaaf dat je in het kasteel van Sint bent geweest en dat je in ieder geval lekker thuis Sinterklaas hebt kunnen vieren. Zet hem op klein groot dapper meiske. liefs

• 08 December 2009 - 22:17

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Fijn te horen dat je lkr thuis slaapt ..we waren al bang dat je vanavond nog naar Nijmegen moest. gelukkig belde je Mama dat je in Heeze bleef vannacht ,laten we er op vertrouwen dat het zo de hele nacht blijft.
    Lieke slaapt lekker , is meteen gaan slapen. en Tellina Talieke en Jantje ook .
    Van alle drie een poot
    (sorry beentje)

Succes he meidje

Opa en Oma

• 08 December 2009 - 22:48

Mechteld:

Dat meisje,

Gelukkig leg je lekker te slapen, met een goeie temperatuur. Bijna klaar voor de strijd.
    Inmiddels hebben we hier ook een ziekenboeg. Anke moest vandaag ziek thuis blijven van school ivm verhoging, hoesten en hoofdpijn. Nadat ze vanbmorgen op de bank had vertoefd, even een dutje en daarna een spelletje met mama, knapte ze een beetje op. Ze dacht dat ze ´s middags wel weer naar school kon. Ze miste de juf. Maar helaas mocht dat niet. Toen we Amber hadden opgehaald bij oma Asten zag zij er erg lodderig uit. Rode ogen, tranen en een loopneus. Tijdens het omkleden voelden haar oksels erg heet. Zij had 39,2. Een zetpil erin en toen meteen slapen. Dat vond ze allemaal maar niks. Wat dat betreft moeten onze dames nog erg veel van jou leren. Anke weigert nl. een hoestdrank te nemen om de vastzittende hoest wat op te lossen. Het smaakt vies zegt ze. Als ik dan aan jou denk, denk ik, tjemig wat doe jij het toch goed, zonder te mopperen. Of mopper je toch wel eens?

Nou lieverdjes, heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel sterkte, succes en hopelijk ben je snel weer terug op je vertrouwde plekje in de Heipolderstraat.

Dikke knuffel van ons.

• 09 December 2009 - 05:21

DORRY:

HOI FAM BEKS EEN SUPER JANSKE.
    VANDAAG WAREN DE BERICHTEN MINDER LAS IK ,MAAR NA REGEN KOMT ZONNESCHIJN.
    Ik ga er in de SINT JAN TWEE AANFIKKEN DAT HET DOOR MAG GAAN DE M.T.X. KUUR, EN DE VERHOGING GAAL WEER ZAKKEN, LET MAAR EENS OP. JOU FOTO WAS WEER EEN JUWEELTJE JANSKE PANSKE KEVERTJE EN FAM IK WENS JULLIE HEEL VEEL SUCCES EN STERKTE HOU VOL JULLIE ZIJN AL EEN HEEL END EEN HELE DIKKE VETTE ,DOE ER MAAR TWEE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 09 December 2009 - 06:39

Janske,Ferry En Joke:

Hopelijk zijn jullie al op weg naar Nijmegen,voor alweer een spannende dag te beleven.Heel veel sterkte en succes met alles.Het gaat jullie zeker lukken.Veel groetjes Ger en Tonny.

• 09 December 2009 - 06:58

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Hopelijk heb je toch goed kunnen slapen en loopt het vandaag volgens de gemaakte plannen.
    Zet 'm op, meid. We volgen, duimen en het kaarsje brandt.

Liefs!

• 09 December 2009 - 07:32

Je Stapmaatjes:

Hoi Lieve Janske, Ferry, Joke, Meike en Lieke,

Fijn te lezen dat je genoten hebt met het vieren van sinterklaas..

En ook jullie zijn lekker verwent....
    Hopelijk gaat vandaag alles goed en mag je starten met de MTX....

Wij gaan gewoon naar Joepie en naar school, Ja Brent helaas niet die is ziek...
    Onze papa's en mama's gaan naar hun werk.....

Wij willen jou veel sucses wensen vandaag....

Jens, Brent, Sven en natuurlijk onze zusjes Daisy en Fenne......

• 09 December 2009 - 07:39

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

Ik hoop dat de MTX goed gaat aanslaan, zonder complicaties. Zet hem op meisje!

Hopen dat vrijdag of later goed nieuws volgt en dat je waardes in het bloed goed zijn.

Liefs Krisna

• 09 December 2009 - 07:53

Lambert En Tineke:

Lieve Janske,

We duimen voor je!!! En hopen dat de MTX goed verloopt zodat we a.s. vrijdag in elk geval al goed nieuws krijgen. Veel lieve groetjes, ook voor je papa en mama, uit Hilversum

• 09 December 2009 - 08:09

Willeke:

Hallo Janske, Ferry en Joke,

Heel veel sterkte vanddag toegewenst en dat alles goed mag verlopen.
    We denken aan jullie en de kaarsjes branden voor jullie. Succes.
    Groetjes Willeke

• 09 December 2009 - 08:51

Ingrid:

Lieve Janske heel veel sterkte, we denken aan je.
    Hans,Ingrid,Koen en Robin

• 09 December 2009 - 10:50

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Als het allemaal loopt volgens planning ben je al bijna een halve dag verder.
    We wachten vol spanning op het volgende verslag.

Veel succes en sterkte met deze kuur.
    Doe je ouders de groetjes

Groetjes uit Leende

• 09 December 2009 - 12:55

Nikki En Jannie:

HOi Janske
    Wat heb je een mooie suprise gekregen. Crea bea zijn jullie allemaal geweest. Wat boffen dat de volgende dag de sint ook nog bij jullie thuis is geweest. Hier op joepie is hij ook geweest en waren de kinderen erg blij met de nieuwe kadootjes voor op de groep.
    Succes met de mtx kuur

kus vanuit joepie

• 09 December 2009 - 19:41

Gerda:

Hey Super Janske fideranske,

Ik hoop dat deze laatste MTX-kuur meevalt en niet al te veel bijwerkingen heeft zodat je snel weer thuis bent en een gezellig kerstfeest mee kunt vieren. Dat lijkt me wel het minste wat er in het verschiet ligt voor jou en je familie. Deze donkere dagen voor kerst hebben een bepaalde sfeer die niemand wil missen ondanks de naam die eraan gegeven is. Hou je taai kleine guit en mijn kaarsje brand voor je en mijn engeltjes zorgen voor je, daar vraag ik regelmatig naar. En als ik ze bedank zorgen ze echt voor je. Weet ik uit ervaring en ik stuur ze ook naar jou want ze hebben nog best wat ruimte om te zorgen voor iemand. Daar heb ik jou voor uitgekozen zodat je extra steun krijgt en lekker kunt slapen en intussen goed herstellen.

Hou je taai, dit is alweer een laatste gift van een onderdeel van het protocol.

Je doet het geweldig en bent zo sterk.
    Ik heb veel bewondering voor je.

Lieve groeten en houdoe, Gerda.

• 09 December 2009 - 21:38

Joli Claes:

ha superjanske en familie
    hoop dat alles goed gegaan is vandaag, en dat het een beetje is mee gevallen. hou vol en zet 'm op. wacht met spanning op het verslag van deze dag.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 09 December 2009 - 22:20

Tante Angela:

Hoi Super Janske, Joke en Ferry

Ben benieuwd hoe jullie dag is verlopen.
    Hier is alles prima gegaan. Meike draait hier gewoon weer mee en dat gaat heel goed.
    Vanmiddag zijn we naar opa en oma geweest en hebben Lieke en Meike fijn geknuffeld en gespeeld.
    Vanavond bij het eten nog gelachen; We aten frietjes alleen had ik nog een bordje met bruine bonen, spek en aardappelpurree van gisteren. En wat denk je.
    Meike wilde ook bruine bonen i.p.v. frikandel.
    Na het eten heeft ze fijn gedouched en is heerlijk gaan slapen. Dat ga ik nu ook doen.

Welterusten allemaal.

Knufjes van tante Angela

• 09 December 2009 - 22:51

Ome Tan:

Wat tante Angela vergat te vemelden is dat de bijwerkingen van bruine bonen ook zichtbaar,voelbaar en hoorbaar waren tot grote hilariteit van de rest van het gezin.

Van wie zou ze dat toch hebben.... ?

Al met al is het echt een scheetje, jullie Meike.

groetjes en suc 6,7, 8 en negen.

Ome Tan