Daar geloven jullie niks van - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Daar geloven jullie niks van - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Daar geloven jullie niks van

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 November 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Een gevleugelde uitspraak van mij afgelopen week is: "Daar geloven jullie niks van!". Dit was telkens om voor mezelf een nieuwe uitdaging ergens in te vinden. Als ik zelf in mijn bed wilde klimmen, zei ik tegen papa en mama: "Daar geloven jullie niks van dat ik dat kan". Zo deed ik dat ook bij het zelf handen wassen, tanden poetsen, plassen op de wc, het aanzetten van de spierballenmeter, de thermometer in het hoesje doen enz., enz. En zo had ik telkens een steeds hoger doel.
Nu heb ik er eentje voor jullie en dat is dat ik vandaag Sinterklaas en drie zwarte Pieten bij Sfeer in Geldrop heb gezien. Daar geloven jullie niks van. Toch is niets minder waar, want ik mocht vandaag naar huis. In plaats van de 14 dagen vakantie die mij beloofd is, krijg ik alsnog van de dokters ruim 1 dag vakantie. Wel met meer medicijnen dan verwacht, maar toch. Iets is beter dan niets. Vanmiddag rond 15.00 uur kwam ik aan bij opa IJsje. Daar waren ook Bart, Sietske en tante Angela. Zij hadden met zijn allen in de tussentijd op Meike en Lieke gepast, zodat papa ons komen halen in Nijmegen. Hierna thuis eten en tijdens het eten vertelde papa dat hij nog even moest gaan werken. Wij dachten dat hij nog een badkamer moest gaan tekenen of een mooie tegelvloer voor iemand moest gaan uitzoeken. Toch vroeg Lieke of zij mee mocht en papa zei ja. Toen was ook mijn interesse gewekt en ik vroeg of ik ook mee mocht en weer zei papa ja. Toen vroeg hij of wij het leuk vonden als mama en Meike ook meegingen. Dat vonden wij een goed idee en zo zij we dus naar Sfeer Badkamercomfort en Tegelstijlen (http://www.sfeerbadkamers.nl)gegaan. Eenmaal daar aangekomen kregen we te horen dat Sinterklaas daar zou komen. Anke en Amber waren er ook al. Het was supergaaf, maar dat zal ik jullie morgen laten weten. Dan zal ik er ook voor zorgen dat er foto's van zijn.
Maandagmorgen om 8.30 uur moet ik me weer melden in Nijmegen. Eerst wordt er bloed geprikt, daarna een echo van mijn buik gemaakt en daarna hebben we een gesprek met Dr. Jan Loeffen, mijn oncoloog. Als alles goed is wordt er maandag dan weer gestart met chemo die ik thuis kan krijgen. Eerst stond deze afspraak op dinsdag, maar de dokters wilden niet zo lang wachten om mij terug te zien.

Groetjes Janske

• 28 November 2009 - 23:55

Joli Claes:

ha janske
    fantastisch dat je weer thuis bent.
    en dan ook meteen met papa gaan werken.
    e3n dan ook nog eens de sint en zijn pieten op bezoek krijgen. jouw dag kan niet meer stuk.
    ik hoop dat de sint ook nog een mooi kado voor jr had meegebracht, en voor alle andere kindjes natuurlijk ook.
    maar dat horen we nog wel van jou denk ik.
    geniet ervan.
    dikke kus van ons xxxxxxx
    [nit op de fouten letten, het is ook al midden in de nacht, sstt]

• 28 November 2009 - 23:56

Joli Claes:

nog even over je kralen, ik denk 101.
    welterusten. xxxxx

• 29 November 2009 - 09:06

DORRY:

HOI SUPER JANSKE EN JOKE DAAR IN NIJMEGEN.
    WAT KAN JIJ AL VEEL ZELF, EN DAN DAT JIJ SINT EN DE PIETEN HEBT GEZIEN ,GAAF HOOR.
    EN NU OOK EVEN WEER THIUS HET GAAT DE GOEDE KANT OP, IK LEES OOK NIKS DAT JIJ HEBT OVERGEGEVEN SUPER DE SUUP
    DUS AL MET AL GAAT DE KUUR WAARSCHIJNLIJK DOOR ,
    IK HAD 200 KRALEN GERADEN, MAAR IK DOE ER 50 BIJ, ALS JIJ NU TEGEN DE KRALENZUSTER ZEGT DAT IK GRAAG WIL WINNEN, OMDAT IK DAN IN HET BEZIT KOM VAN EEN KUNSTWERK VAN JOU ,DOET ZIJ MIJN WENS MISSCHIEN WEL IUT LATEN KOMEN.
    DAG JANSKE PANSKE KEVERTJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DAG HEERLIJK JONG DORRY

• 29 November 2009 - 09:42

Mechteld:

Ha die Janske,

Dat was nog eens een verrassing. GEWELDIG!!
    Je kwam stralend binnen, had er echt zin in. Ik wacht met smart op je stukje met foto´s.

Dikke Sfeervolle kus van het Sfeer team.

• 29 November 2009 - 10:05

Cor En Diny.:

Hallo familie Beks uit de Heipolderstraat.

Janske daar geloven wij niks van [jou uitspraak] dat je nu lekker in Heeze bent, wat is het toch wisselvallig "net als het weer"
    Maar ik denk niet dat jij zal jokken, dus dit geloven wij wel!!!!!.
    En dan gezellig met papa en mama mee naar Sfeer, want papa moest nog even werken en toevallig kwam daar Sinterklaas en Zwartepiet
    Zouden die geweten hebben dat jij naar huis mocht??
    Nou Bekskes probeer er een fijn weekend van te maken samen met de Opa,s en Oma,s en de rest van de familie.

Ferry even een vraag aan jou,jij leest graag Donald Duck misschien heb ik er nog voor jou uit de jaren 70 en 80 die zijn van Anita en Mirjam maar die mag jij wel lenen.{iets om je tijd te slijten}
    Laat het mij even weten, morgen komt onze Frans bij ons kaarten dan kan ik ze aan hem meegeven Ferry wel even bellen als het kan vandaag dan kan ik ze bij Anita en Mirjam gaan halen.

Janske en voor morgen heel veel succes het beste ermee.
    Knuffels en de groeten van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe allemaal!!!!

• 29 November 2009 - 11:16

Cees En Annelies:

Lieve Janske,

Al hebben we altijd tussen de regels doorgelezen, wat je me nu maakt hebben we dus echt niet voorzien. Geweldig.
    Nu voor maandagochtend veel sterkte, hopelijk ben je maandagavond dan weer lekker thuis.

Cees en Annelies
    de JOngh-v.d. Sommen

• 29 November 2009 - 11:31

Judith & Ron, Wout:

Jippie!

Super dat je even thuis bent.
    Maandag gaan we er weer voor. Ieder stukje tijd met z'n allen is goud waard!
    Veel plezier en zet 'm op!

• 29 November 2009 - 13:07

Fam Den Boer:

Hoi die Janske

Wat lekker dat je weer naar Heeze bent gekomen. En dan ook nog sinterklaas en zwarte piet gezien. Ook Elke en Job hebben sinterklaas en zwarte piet gezien maar ze vonden ze wel een beetje eng. Maar ze krege aal twee een leuk kadootje en dat is natuurlijk wel helemaal gaaf. Wij denken dat het de lol piet is geweest want hij ging bij iedereen op schoot zitten en vertelde allemaal grapjes.
    Welke Piet hebben julli gezien?

Groetjes Nathalie,John, Elke en Job

• 29 November 2009 - 14:49

Lambert EnTineke:

Hoi Janske!!

Heb je genoten van je weekendje thuis?? Weer lekker met je zusjes gespeeld? Dat was wél een verrassing dat de Sint langs kwam zeker!!
    En nu zijn we weer erg benieuwd wat er volgende week zal gaan gebeuren met jou. Het zou toch héél fijn zijn als je inderdaad thuis verder kunt gaan met je chemo-kuur. We duimen maar weer voor je!!

liefs uit het Gooi

• 29 November 2009 - 17:55

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske,

Wat goed van je dat je weer thuis bent.
    En wat goed van je grote zus dat ze zich ook zo dapper heeft gedragen met het krijgen van de buisjes.

En gelukkig net op tijd om met papa mee te gaan "werken".
    Heb je ook nog wat gekregen van zwarte piet en sinterklaas??
    Maar dat zien we anders wel op foto's

O ja Op Ijsje
    ik gok op 225 kralen.
    Krijgt degene die er het verste vanaf zit ook een poedelprijs??

Nou weer veel succes morgen en maar weer hopen dat er morgen weer Heeze boven je verslagje staat.

Groetjes uit Leende.

p.s. volgens mij zijn er verkeerde foto's geplaatst. Er zijn namelijk foto's bij van alleen de kamer en ik zie daar geen Janske op.
    Volgens mij heeft mama de verkeerde erop gezet.

• 29 November 2009 - 18:07

Tante Angela:

Hey die Super Janske,

Ik wilde nog even laten weten dat ik het vrijdag heel leuk vond om met jou verstoppertje te spelen en stickers te plakken, je had volgens mij al je energie van de dag opgespaard. Super.
    Gisteren was het natuurlijk ook erg fijn om jou weer (bij opa Ijsje) te zien.
    Vandaag zijn we vooral bezig geweest met de surprises.
    Je bent net met papa, mama en Lieke, Meike hier af komen zetten die speelt nu weer heel fijn met Sietske en Rens.

Janske heeeeeeeel veeeeeeel sterkte morgen en welterusten voor dadelijk!!

Dikke knuffels van tante Angela