Extra controle morgen. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Extra controle morgen. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Extra controle morgen.

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 November 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vanmorgen om kwart over negen belde papa alweer met het goede nieuws dat hij al weer op de terugweg was van het ziekenhuis samen met Lieke. Alles was goed gegaan en ze is weer de trotse eigenaar van 2 nieuwe buisjes. De KNO arts was wel weer zeer onder de indruk van Lieke haar linker oor. Ja lieve mensen dat zit in de familie, ook Lieke kan dokters doen verbazen. Haar oor was namelijk heel vies achter het trommelvlies en de dokter gaf dan ook aan dat het goed was dat ze het nu weer schoon heeft gemaakt. Dit had anders de komende winter weer voor veel problemen kunnen gaan zorgen.
Ikzelf heb het vandaag rustig aan gedaan. Ik heb een groot deel van de dag DVD gekeken. Lekker rustig op bed zitten en op zijn tijd de bouwvakkers in de gaten houden. Aan het eind van de ochtend mocht mijn infuus helemaal los en zat ik dus alleen nog maar aan de paal vast met mijn sondeslang. Langzaam maar zeker gaan we de goede kant op. Ook mijn temperatuur zit nu rond de 37 graden iets waar iedereen erg gelukkig van schijnt te worden.
Na mijn middagdutje ben ik samen met mama weer verstoppertje gaan doen in mijn kamer.Ik moet zeggen dat ik hier erg goed in aan het worden ben want mama doet er steeds erg lang over om me te vinden. Mama kan nog veel van mij leren wan haar zie ik bijna altijd direct staan.
Omdat mama zag dat ik toch ook erg graag met momenten los ben van de paal heeft ze met de zuster besproken of ze de voeding niet nog wat mochten opvoeren zodat ik ook een paar momenten per dag helemaal los mag. Dit leek iedereen een goed idee. Alleen mijn eigen maag ging daar tegen in protest en ik heb dus helaas weer moeten spugen aan het eind van de middag. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Omdat het zo druk is op de afdeling was ik pas om 17.00 uur aan de beurt om gezien te worden door de mijn eigen dokter. Hij was zeer onder de indruk van mijn persoon en hoe ik weer door de kamer liep. Hij zei letterlijk dat hij me heel anders had voorgesteld nadat hij alles van de zaalarts had gehoord. Hij vertelde verder dat mijn leverwaardes in het bloed veel te hoog zijn. Die zullen morgen weer opnieuw bepaald worden en daarna mag ik wel of niet herstarten met het anti-schimmel middel. Ook mijn lever zelf is vergroot maar dat is zeker niet de eerste keer sinds de behandeling. Dit kan ook niet direct kwaad maar moet wel in de gaten worden gehouden.
Na het bezoek van tante Angela en ome Tan ben ik lekker gaan slapen en we zullen zien wat de dag van morgen weer zal brengen.

Houdoe!

• 27 November 2009 - 21:23

Opa Ijsje:

raden we door met de kralen zie vorig bericht

• 27 November 2009 - 21:57

H & H & I:

Wat kun jij goed verstoppertje spelen ! Moest echt goed kijken op de foto om je te vinden.

En wat is jou mama fotogeniek.

Fijn dat het met Lieke allemaal snel en goed is gegaan. Ik had papa vanmiddag aan de telefoon en hij toen hebben we het er nog over gehad dat je nog steeds niet gespuugd had, jammer dat ik nu lees dat het wel zo is.

Hopelijk zijn de leverwaardes morgen weer wat beter zodat je de medicijnen tegen de schimmel weer kunt gebruiken.

Wel weer heel erg goed dat je temperatuur nu goed blijft.

Heel veel dikke knuffels van ome Hans, tante Hariètte en Imke xxx

• 27 November 2009 - 22:32

Ome Renier:

Ha Janske,

Nou jullie hebben volgens mij harstikke veel lol gehad met verstoppertje spelen. Gelukkig is het ook allemaal goed gegaan met je grote zus Lieke.

Tot snel.
    Dikke knuffel,
    Ome Renier

• 27 November 2009 - 22:32

Lieke En Meike:

Dag lieve zus,

Ik (Lieke) zal het verhaal maar vertellen als grote zus zijnde, want Meike vind het alleen maar leuk om alles mee te doen. Alleen snapt ze het nog niet zo goed. Zo waren we vanmiddag mens erger je niet aan het spelen met oma Tumtum en Bart en het ging goed. Meike had echter haar eigen spelregels en verstopte alle pionnen. Ze vond het leuk om met ons mee te spelen, alleen had ze helaas hele andere spelregels. Het lijkt Thijs K. te H. wel.
    Vanmorgen ging heel vroeg de wekker. Op naar het ziekenhuis. Ik kwam daar als vierjarige aan als ervaringsdeskundige. Zowel met ziekenhuizen als met het krijgen van buisjes. Zo stond er een koffer van de CliniClowns. Net zo een als jij in Nijmegen in de grote hal hebt staan. Ik heb mijn collega buisjes krijgers dan ook uitgelegd wat er allemaal in en aan zit. Ook het drankje uit het spui (oeps dat zou ik nog niet verklappen, dat zie je wel als je weer thuis bent). Hierna door naar boven. Nu lijkt het in Geldrop wel net Nijmegen, maar dan toch weer net anders. Jij kunt vanuit een schone kamer rustig kijken naar de Bob de Bouwers. Waar wij in Geldrop moesten wachten zaten wij midden tussen de Bob de Bouwers. Er was een behangster (inderdaad vrouwelijk) bezig. Iemand was de liften aan het schuren. Er was dus best wel wat stof en herrie, want het zijn ijzeren liften en als je die gaat schuren, dan hoor je dat vrij goed. Er waren twee man bezig om de plafondplaten erin te maken en op een gegeven moment ging er een patient in een bed de OK op en een man met kruiwagen en stenen liep erachter aan. Voordeel van dit alles was natuurlijk wel dat het wachten snel voorbij was en dat het eindresultaat heel mooi gaat worden. Helaas hadden we geen fototoestel bij, anders had ik een foto gemaakt van mij met de Bob de Bouwers.
    Toen ik aan de beurt was ben ik gaan liggen, heb (net zoals jij altijd doet) papa's vinger vast gehouden en ben heel rustig gaan slapen. Zoals je zelf al vertelde kwam er weer veel rotzooi uit mijn linkeroor. Ze hebben zowel links als rechts nieuwe buisjes geplaatst. Ook het wakker worden ging voorspoedig. Dit duurde alleen langer dan bij de rest, maar dat was bewust. Vanwege eerdere ervaring hadden ze de narcose iets anders gedaan. Daarna naar huis en ik had meteen reuze honger, dus goed gegeten. Opa IJsje en oma Tumtum zijn op visite geweest en ik heb met papa Bingo gespeeld. Hierna moest ik rusten.
    Toen ik wakker was heb ik nog een knutselwerk voor jou gemaakt en ben ik met papa naar de dokter geweest. Hij heeft de tweede prik tegen de Mexicaanse griep gekregen en is als het goed is nu helemaal beschermd.
    Hierna naar opa IJsje en oma Tumtum, want daar was Meike inmiddels. Ook Bart was daar. We hebben in de schuur gezeten, die nu heerlijk verwarmd wordt door een nieuw verwarmingssysteem. Wij hebben het vast getest voor jou en we weten zeker dat jij je daar ook helemaal thuis voelt. We hebben gekletst en gespeeld en frietjes gegeten. Toen was het tijd om naar huis te gaan. Ik heb papa over kunnen halen en vannacht mag ik weer in het grote bed slapen. Meike was zo moe dat ze al sliep voordat ik naar bed ging. Dit was ongeveer 5 minuten later. Het is fijn om met zijn drieen weer thuis te zijn, alleen missen we er nog twee. Hopelijk krijgen jullie vlug groen licht, zodat we weer lekker met z'n vijven thuis zijn.

Groetjes Lieke en Meike
    (natuurlijk ook van papa)

PS Naar aanleiding van het spelletje Mens erger je niet denk ik wel dat Meike het leuk vindt om met jou verstoppertje te spelen.

• 27 November 2009 - 23:16

Ineke En Peter:

Goh, Janske wat heb jij een mooie foto van je mama gemaakt! Dat belooft wat voor de toekomst. En in verstoppertje spelen ben je ook al zo goed. We konden je bijna niet vinden. Fijn, dat het weer wat beter gaat. Ook fijn, dat met Lieke alles voorspoedig verlopen is. We hopen, dat je leverfuncties morgen beter zijn, zodat je snel weer naar huis kunt en jullie weer allemaal bij elkaar kunnen zijn, vooral met het feest van Sint Nicolaas in het vooruitzicht. We blijven voor je duimen.
    Groetjes van ons

• 27 November 2009 - 23:42

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Ik heb verbaasd gestaan hoe goed jij je kunt verstoppen zeg....... Werkelijk invindbaar! Een struisvogel kan hier nog wat van opsteken!

En wat kun jij prachtige foto's van jouw moeder maken zeg. Zo mooi ziet ze er volgens mij in werkelijkheid helemaal niet uit ! (ha ha)

We hopen nu maar dat het met je gezondheid goed gaat en je snel weer naar huis terug kunt komen. Slaap lekker en morgen horen we het wel.

Knuffel van
    oma Hanny en opa Frans

• 28 November 2009 - 06:31

DORRY:

HOI KANJERS.
    GOEDE BERICHTEN,EEN PAAR MINPUNTJES ,MAAR ALLES KAN NIET IN EEN KEER OVER ZIJN , MAAR DE KOORTS IS WEG ,NU MOET JOU LEVER WEER KLEINER WORDEN EN DAT LEVERSPUL IUT JOU BLOED. EN EEN KEER OVERGEVEN IS EEN KEER TE VEEL ,MAAR TOCH BEN IK ERG BLIJ MET DIT NIEUWS LIEKE OOK WEER SCHONE OREN ENNIEUWE BIUSJES GOED GEDAAN MEID
    EEN HEEL FIJN WEEKEMD ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 28 November 2009 - 09:09

Wijnand En Janneke:

Lieve Janske,

Jij kan je goed verstoppen. Zelfs op de foto moesten wij goed kijken om jou gevonden te krijgen.

Leuk idee van opa ijsje om de kralen te raden.

Jij hebt al zo veel meegemaakt de laatste maanden dat je wel 1000 kralen verdient.
    Wij denken dat het er op 1 december 200 zijn.

En Lieke .. jij hebt het ook heel goed geaan samen met papa !!

Jullie zijn allemaal bikkels!

Hopelijk is de extra controle goed!!

Groeten en ook een dikke kus van onze Frederique

• 28 November 2009 - 11:28

Opa Ijsje:

Ik zie dat er toch wel flink geraden gaat worden.
    Ik zal bijhouden wie er wat geraden heeft en dan moet jij op 1 december maar zeggen hoeveel het er waren en wie de prijs heeft gewonnen

Opa

• 28 November 2009 - 13:01

Cor En Diny.:

Ha die Super Janske.

Een goed idee van jou om als je verstoppertje doet samen met Mama om achter de paal gaan te staan, want door al die slangetjes kan Mama jou natuurlijk heel moeilijk vinden. Slim hoor Janske.
    Voor Mama is het een stuk moeilijker omdat Mama groter is dan jij komt Mama boven de paal uit en dan zie jij ze meteen staan, dus het verstoppen voor Mama is niet zo makkelijk als voor jou,als ik het goed begrijp verliest Mama van jou.
    Janske het gaat goed met de sondevoeding,een klein beetje voorzichtig zijn en niet te gulzig worden.
    Mooie foto's heb je van het verstoppertje spelen .
    Lieve familie Beks wij wensen jullie heel veel goeds en de lieve groetjes met natuurlijk de knuffels van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe he.

• 28 November 2009 - 13:07

Diny Brouwers -Beks.:

Nou Janske ik doe ook een gooi naar het raden van de kraaltjes, volgens mij zijn het er 89.
    IK hoop dat ik win, want Opa ijsje weet er niks van!!!!!.
    Groetjes, en ik wacht vol spanning af of ik het goed heb.
    Dag Janske.

• 28 November 2009 - 14:40

B En B Sommers:

we zijn blij te horen dat het weer n beetje beter gaat JANSKE voor jou dit gedichtje
    er woont n clowntje in mijn hart ,heel klein en heel apart .het kan lachen en zingen,en als je even moet wenen ,mag je hem altijd van me lenen

n dikke knuffel van ons alle

• 28 November 2009 - 18:51

Asmara:

Goede avond allemaal.

Wat fijn voor lieke dat het goed is gegaan met het plaatsen van de buisjes. Janske wat kan jij goed verstoppertje spelen zeg. Opa ijsje ik wilde ook een keertje raden naar de kralen. Ik hou het bij 202.

Slaap lekker.
    Groetjes en tot later.
    Asmara

• 28 November 2009 - 22:13

Opa Ijsje:

He Janske , ik dacht Tante (van je papa)Diny Brouwers . slimmer was dan Opa maar niks hoor..

89 !

• 28 November 2009 - 22:34