Afscheid van papa - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Afscheid van papa - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Afscheid van papa

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 November 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Langzaam maar zeker lijkt het erop dat ik wat aan het opknappen ben. Mijn koorts is nu 24 uur weg. Toch weet ik het voor papa en mama nog wel spannend te houden want vanavond was het om precies te zijn 37.9 graden. Nu is dit mijn lievelingsnummer want steeds als iemand mijn temperatuur heeft opgenomen vraag ik, hoeveel is het? Ik antwoord dan altijd zelf met 37,9. Vanavond heb ik dus nog gelijk ook.
De afgelopen week zijn er verschillende kweken afgenomen van mijn bloed en ontlasting. Hier is verder niets uitgekomen van een bacterie. Daarom heeft de arts vandaag besloten om de antibiotica te stoppen. Zo wil de arts kijken of ook door dit te stoppen mijn koorts weg blijft. Laat de kaarsen dus maar flink branden dat alles goed mag gaan.

Ook met de voeding lijkt het de goede kant op te gaan. De dokter vond namelijk dat ik het al weer zo goed doe dat de voeding via het bloed eraf mag. Dit betekent dan wel dat de voeding via de sonde weer hoger staat en dit gaat goed. Ik klaag niet over buikpijn en heb al een aantal dagen niet meer hoeven spugen. Om het nog mooier te maken heb ik gisteren zelfs een hele lolly opgegeten. Om niet te hard van stapel te lopen heb ik vandaag toch wel even een rustdag ingelast en niets zelf gegeten of gedronken.

Aan het einde van de middag heb ik uigebreid afscheid genomen van papa. Gelukkig had mama nog bezoek van Tante Jose dus bleef ze niet direct alleen met me achter maar kon ze ook nog even fijn met haar tante praten. Ik heb zelf ook nog even met Jose gespeeld. Ze had namelijk heel veel stickers mee genomen en die heb ik allemaal op mijn beer geplakt. De reden dat papa naar huis moest was omdat Lieke namelijk morgen weer aan de beurt voor het krijgen van nieuwe buisjes. Ik wil daarom Lieke heel veel succes wensen morgen en ik zal iets heel moois voor je knutselen.

Voor nu welterusten en zoals ik hier ook altijd tegen de zusters zeg:
Houdoe

• 26 November 2009 - 20:13

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Na het lezen van jouw berichtje, heb ik uiteraard onmiddellijk de kaarsjes aangestoken. En nu maar hopen dat het morgen nog beter gaat, zodat je naar huis terug kunt.

Wat een te gekke stickerbeer heb jij zeg......Het is inmiddels wel een beestenboel daar op die kamer. Een paard en twee beren.

Vanuit Heeze krijg je een dikke knuffel en hopen we dat je vannacht lekker slaapt.

oma Hanny en opa Frans

• 26 November 2009 - 20:39

H & H & I:

Hoi Janske,

Wat knap die prachtige schildering op de raam. Ik wist niet dat jou papa dat kon :) Maar heb je wel een plekje opengehouden om naar de Bob de Bouwers te kijken ?

En voor Lieke heel veel succes morgen !

Dikke knuffels van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXXX

• 26 November 2009 - 20:43

Opa Ijsje:

Als je mama vandaag of morgen even de tijd heeft vraag is of ze de kraaltjes wil tellen...

wacht ik heb een ander idee :

het is vandaag de 26ste... er komen vast nog wel paar kraaltjes bij tot 1 december

iedereen mag raden hoeveel kraaltjes je per 1 december hebt.

wie het dichts bij is krijg van jou een speciale sticker tekening met Janske ondertekend vind je dat leuk .

schrijf je gewoon in je bericht ook even de prijsvraag...

als je het een stom idee vind , dan doe je niks

Opa

• 26 November 2009 - 20:44

ik ga al raden

100

• 26 November 2009 - 20:47

Opa Ijsje:

ik ben er nou het dichtste bij haha

• 26 November 2009 - 21:01

Lieke:

Dag lieve Janske,

Inmiddels zijn wij thuis aangekomen. Papa heeft mij opgehaald bij opa en oma en ik heb weer afscheid genomen en ze weer super bedankt voor het feit dat ik afgelopen week weer bij hun heb mogen logeren. Oma had mij al helemaal klaar voor de nacht, dus ik was al in de douche geweest en had mijn pyama aan. Ik heb papa laten zien hoe goed ik kan eten. Helaas ging in mijn enthousiasme wel de soep om, maar gelukkig was mijn pyama niet vies geworden (helaas oma's broek wel). Ik heb weer honderd uit verteld tegen papa over alles wat ik afgelopen week heb meegemaakt en wat ik geknutseld heb voor jou. Ook hebben enkele klasgenootjes van mij mooie tekeningen voor jou gemaakt.
    Thuis aangekomen moest ik direct naar bed, want ik moet morgen om half 8 in het ziekenhuis op de juiste plaats aanwezig zijn. Van papa mag ik op mama haar plaats slapen in het grote bed. Helemaal super dus. Ik laat je morgen wel weten hoe het bij mij geweest is. Als jij er dan voor zorgt dat je de temperatuur niet verder laat oplopen, dan komt het allemaal wel goed. Laat hem trouwens maar iets zakken, want je maakt het wel iets te spannend voor papa en mama en natuurlijk de rest die met je meeleeft.

Groetjes en een dikke kus van je grote zus en natuurlijk ook van papa.

• 26 November 2009 - 21:29

Mechteld:

Hé wijffie,

Je bent me er één. Je houdt wel van wat spanning, maar voor ons mag het wel ietsje minder zijn. Ik vind wel ja je een kei mooi raam hebt gekregen en volgens mij zag ik nog wel een gaatje om naar de bob de bouwers te kijken.

Wij wensen Lieke bij deze ook heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte. Ook jij bent een bekske, dus laat maar eens zien dat je sterk bent.
    Je bent wel een bofferd he, dat je in het grote bed mag slapen.
    Niet te veel keten met papa, maar goed slapen, hoor.

Ik zal over het vraagstuk van de kralen nog even goed nadenken. Ik win nooit met spelletjes, maar het is toch leuk voor de lol. Toch? Als je het een leuk spel vindt, hoevaak mag je dan raden?

Slaap lekker,..... enne.... werk ze aan die temperatuurverlaging.

Hele dikke knuffel van Ons

• 26 November 2009 - 21:34

Tante Angela:

Hey die Janske,

Ik heb geen idee hoeveel kralen je hebt maar je kan er in ieder geval al mee touwtje springen. Ik zal ook wel vast een schatting maken; 150 ? of zit ik dan veel te hoog?
    Ik zal nog even laten hoe de dag hier weer is verlopen.
    Vanmorgen ben ik met Bart mee naar de Groenschool geweest dus heeft Asmara op Meike gepast en dat was volgens mij wel heel gezellig geweest. Toen we terugkwamen lag Meike al weer heerlijk te slapen. Vanmiddag heb je zelf gezellig met haar gekletst. En toen ik naar school moest op de kindjes weer op te halen, kwam ome Tan net thuis (het regende inmiddels weer) en mocht Meike thuisblijven. Daar was het niet mee eens en liet dat dan ook wel even blijken. Verder heeft ze nog lekker gespeeld maar vooral lekker gegeten. Ik zal een foto doormailen. Ome Tan had gekookt en dat viel erg in de smaak.
    Ik ben met Rens en Sietske naar Rens zwemmen gegaan, waar hij zijn zeehond diploma had gehaald, goed he! Toen we thuis kwamen wilde Meike al weer naar bed en ja die is dan niet meer te stoppen dus ze lag om kwart voor 7 al weer lekker te slapen.
    Je moet het inderdaa niet te spannend maken met de temperatuur hoor!
    Ik kom jou morgen met ome Tan een bezoekje brengen.

Welterusten en heel veel knuffels van tante Angela

LIEKE HEEL VEEL STERKTE MORGEN!!!!!!!!!!!!!!

• 26 November 2009 - 22:27

Gertie Uit Stein:

Hoi Janske nog even terug komen op je verslag van gisteren ook ik lees het liever ongecompliceerd hoor ik vind het heeel knap van je zoals je het doet en zoals papa mama je zusjes en het hele hulpteam om je heen er mee om gaan geweldig wel volhouden allemaal en jij kleine schat bent SUPER ook je zussen zijn geweldige opdonders ze moeten toch maar steeds ergens anders heen ook al is het bij opa oma en oom en tante ze zullen jou en papa en mama en hun eigen kamertje ook best wel eens missen .
    MAAR over een tijdje als heel veel water de maas af is zijn jullie weer voor altijd bij elkaar en word het vechten tegen deze ziekte beloond.
    Dus voor morgen wens ik je een super dag . En nog even voor LIEKE hoop dat het meevalt en sterkte morgen . Dag meisjes ook ik denk heel veel aan jullie . Als ik morgen vroeg wakker word zal ik meteen een kaarsje aansteken voor jullie allemaal . Groetjes en houdoe uit Stein

• 27 November 2009 - 05:23

Dorry:

HOI HUMMEL EN JOKE.
    WAT EEN VROLIJKE MAIL, HET GAAT BETER, EN VAN HET FIKKEN HOEF JIJ ECHT NIET TE ZEGGEN ER STAAT AL MAANDEN EEN KAARS DAG EN NACHT IN DE sINT JAN IN DE FIK.
    WAT EEN VERSCHIL MET ANDERE BERICHTEN GEWELDIG IS DAT LIEKE KANJERZUSJE VEEL STERKTE MET HET PLAATSEN VAN DE BIUSJES, IK DENK DAT JIJ WEL WEER IN HET GROTE BED MAG JANSKE DE KETTING IS GEWELDIG ,MAAR IK DOE MAAR EEN GOOI NAAR HET AANTAL IK DENK 200 ALS IK TE HOOG SCHAT MOET EEN ZUSTER DIE MAAR BIJGEVEN, WANT IK VIND 10.000 NOG TE WIENIG ZO GOED DOE JIJ HET SCHATJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 27 November 2009 - 08:30

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.
    Dat is een mooie foto waar jij samen met Papa op bed knuffelen, het is ook niet fijn om afscheid van papa te moeten nemen.
    Janske, Lieke heeft papa nou ook nodig omdat ze weer nieuwe buisjes in haar oren krijgt dan kan papa voor Lieke zorgen.
    Lieke heel veel succes met het plaatsen van de buisjes en van harte beterschap.
    He He even goed bericht uit Nijmegen wat betreft het onderzoek in jou bloed en ontlasting, gelukkig geen bacterie gevonden!!!!!!

Heel goed Janske dat je niet meer hebt hoeven spugen, ga zo door Meiske.
    Wat de kaarsjes betreft die blijven voor jou bij ons ook branden, en als wij naar de kerk gaan steken wij kaarsjes aan bij het Maria beeld.
    Ze moeten daar boven toch een keer wakker worden om jou te helpen met het vechten tegen de leukemie.
    Janske en Joke het gaat jullie goed in NIjmegen en de Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Knuffels en hou vol allemaal. Houdoe he.

• 27 November 2009 - 11:35

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Goed hoor, dat je de goegemeente eens helder duidelijk hebt gemaakt dat ziek ook echt ziek is! Met de hoeveelheid kralen laat je dat heel goed zien. Ongelofelijk. Ik moet dat echt met eigen ogen zien en daarom kom ik morgen op bezoek. Opa ijsje vindt het goed.
    Ik wil je vragen of je dan met mij een knutsel werkje wil maken. Ik neem alles mee. We moeten knippen,plakken, schilderen en stickeren. Schilderspullen hebben jullie zelf, dat heb ik al gezien. Wat we gaan maken bijft nog even een verrassing. Tot morgen.
    Dikke kus.

• 27 November 2009 - 11:54

Wilma Van De Vn:

Volgens mij heb je op 1 december 180 kralen.

Gelukkig heeft mijn grote kaars met de 3 engeltjes er naast, die ik speciaal voor jou gekocht heb al wat geholpen. De engeltjes staan voor hoop, geloof en liefde. Hij is weer aan, want ik wil graag dat je goed aansterkt, zodat je volgende week hopelijk thuis sinterklaas kunt gaan vieren. Want niets is fijner dan gewoon bij je zussen zijn!

Heel veel groetjes,

Wilma van de Vin

• 27 November 2009 - 15:44

B & B Ospel:

Hoi hallo Janske

Afscheid nemen is niet leuk,maar om zo even te knuffelen met pappa is toch wel fijn.
    En Lieke had ook wel hulp nodig met haar buisjes, we hopen dat het goed is gegaan.
    Elke avond een gebedje voor jou zal hopenlijk ook wel helpen,naast alle kaarsjes.
    We kunnen aan jou snoetje zien dat je weer wat bent. opgeknapt,houen zo meiske.
    Zeg Janske we willen ook wel meedoen met het kralenraden,want een sticker van jou met handtekening vinden we wel leuk;Bertie zegt 199 en Berke zegt 205
    Vele groetjes en een dikke Knus van:
    Bertie en Berke.
    Ook van tante Liny en ome Harrie het allerbeste met jou.

• 27 November 2009 - 18:46

Judith & Ron, Wout:

Hoi, Hoi,

Wij gokken op 204 kralen op 1 december....

Daaaaag

• 27 November 2009 - 20:31

Opa Ijsje:

he ze zijn al volop aan het raden..

Opa is met zijn 100 een happenmakertje (zoals jij altijd zegt)
    Jij heb laatst al is aangegeven in een reisverslag hoeveel het er toen waren , komt Opa aan met 100

Hapjas

Dag Schat