Zo kan het ook - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Zo kan het ook - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Zo kan het ook

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 November 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren liet ik jullie achter met het feit dat mijn sonde er weer uit moest. De zuster was gelukkig op tijd (20.30 uur) hier en de sonde werd ingebracht. Dit ging helemaal zonder te huilen. Ik begin het door te krijgen, want als ik tijdens het inbrengen van de sonde blijf drinken, dan is het zo gepiept. Aangezien de sonde zovaak ingebracht moet worden heb ik hier toch maar een optimale manier voor gevonden.
Vandaag was een voorbeelddag uit het leven van een Leukemie patient. Vanmorgen moesten we op tijd naar Nijmegen. Lieke en Meike werden om 7.30 uur naar Joepie gebracht en hierna was het aan papa, mama en mij om naar Nijmegen te gaan. Daar aangekomen hadden we eerst een gesprek over hoe het met me ging. Ik werd weer gewogen en nagekeken. Nu blijkt dat ik toch iets doe tijdens deze kuur wat niet helemaal normaal is en dat is spugen. Er zijn natuurlijk veel soorten cytostatica en van sommige is bekend dat je er veel van moet spugen en van andere zou dat een stuk minder zijn. Op dit moment krijg ik alleen maar cytostatica waar het laatste voor zou moeten gelden. Ik ga dus super mijn best doen om mijn record te verbreken. Als ik het tot morgenvroeg kan volhouden, dan is het in ieder geval weer aangescherpt. Het aanprikken van de PAC ging wederom zonder problemen en ook de ARA-C zat er vlot in. Dat is mooi, we kunnen op tijd naar huis. Dus niet, want papa en mama hadden nog twee afspraken staan. Eentje bij de maatschappelijk werker en eentje bij de apotheek. Ik ging dus vol goede moed mee, maar wat een bla, bla, bla, bla. Toch heb ik het nog zo'n twee uur volgehouden en konden we alsnog naar huis. Op weg naar huis had ik natuurlijk heel veel energie en dus hebben papa en mama mij aan het werk gezet. Ik heb de buggy door het hele ziekenhuis geduwd, met alle spullen die we bij hadden, inclusief de jassen van papa en mama. Ook had ik zelf mijn rugzak om, dus het was een heel gesjouw, maar het ging me weer goed af en in de auto ben ik toen maar gaan slapen.
Om half vijf gingen we Lieke en Meike weer halen, want die moesten met papa en mama naar de dokter. Vandaag hebben ze allemaal weer een prikje gekregen. Deze keer tegen de Mexicaanse Griep. Tja, ook de zussen en ouders van een Leukemie patient moeten er soms aan geloven. Gelukkig ging het vandaag bij Lieke een heel stuk beter en Meike vind het daar alleen maar gezellig. Papa en mama moeten zich wel groot houden, dus die doen het ook heel goed. Heel ons gezin is nu dus "beschermd" tegen de griep en de Mexicaanse griep. In ieder geval gedeeltelijk, want er moeten nog vervolgprikken plaatsvinden. Wat betreft mijzelf, zijn ze er nog steeds niet aan uit. Ze hebben me beloofd om morgen uisluitsel te geven.
Tijdens het avondeten heb ik sinds enige tijd weer echt iets gegeten. Het was nog niet veel, een paar kleine stukjes paprika, maar ik ben er heel trots op. Ook heb ik daar wat ranja bijgedronken. Ik had natuurlijk vanmorgen gehoord dat spugen er niet bijhoord, dus dan kan ik misschien ook wel weer gewoon eten.
Nog even een antwoord over de vraag m.b.t. het mondkapje. Als ik in ruimtes kom waar veel mensen komen, zoals bij Lieke haar dansen en in het ziekenhuis, dan heb ik een mondkapje op. Buiten, thuis en bijvoorbeeld bij opa en oma hoef ik zo'n kapje niet op. Het kapje moet dus met name op waar het besmettingsgevaar het grootste is. De regels zijn natuurlijk strenger als ik slechter in mijn weerstand zit.

Groetjes Janske

  • 05 November 2009 - 22:15

    Fam. Kessels Ospel:

    Hoi familie Beks. He buggy waar ga jij met Janske naar toe? Het is toch ook geen doen he Janske, neem je je ouders mee om te helpen, laten ze je nog met alles sjouwen, ha ha. Fijn om te horen dat je weer een beetje zin in echt eten hebt en nou maar hopen dat het er allemaal in blijft zitten. Als het goed is kom ik je morgen (vrijdag) of zaterdag even opzoeken dan kunnen we eindelijk onze beloofde spulletjes af komen geven. Daarna wordt het een beetje moeilijk want dan zit ik zelf in de lappenmand, maar dan sturen we het wel door via opa IJsje en komt alles toch wel goed. Ik zal je alvast iets verklappen: het heeft te maken met de goed heilig man. Hopelijk voor jullie mama en papa slapen jullie op dit moment al lekker knus in jullie warme bedje en wordt het morgen een beetje een dag "volgens planning". Groetjes en een dikke knuffel oet Doospel van Tanja, Paul, Manou en Jorn.

  • 05 November 2009 - 23:13

    Joli Claes:

    prachtige foto.
    zo zie je maar dat je je naam weer eer aandoet nl.
    SUPER JANSKE.

    dikke kus van ons xxxxxx

  • 06 November 2009 - 05:22

    DORRY:

    HOI PAKEZELTJE EN FAM,
    WAT EEN STERK GRIETJE BEN JIJ NU AL GEWELDIG,
    EN HET OVERGEVEN IS AL MINDER, EN AL DIE ONDERZOEKEN WEER . JIJ KRIJGT DIKWIJLS MEDICIJNEN, EN DAN HOOR IK HET IN KEULEN DONDEREN ZO VEEL ONBEKENDE DINGEN, MAAR JOU RUGZAK VIND IK EEN HIPPE MOOIE KLEUR WAT BEN JIJ TOCH EEN HONNEPONNEKE DAG LUITJES JANSKE GEEF HEM WEER VAN JETJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 06 November 2009 - 08:27

    Fam Van Gaal:

    Hey Super Janske

    Wat een kanjer ben jij zeg. Dat jij zelf je buggy door het ziekenhuis hebt gereden. En dan ook nog eens met allemaal spullen erin. En wat goed van je dat je ook weer een beetje aan het eten bent. Ook al is het maar een heel klein beetje maar dit is het begin.
    Wij zijn echt trots op je.

    Voor vandaag wensen we jullie een fijne dag....

    Kus Renske Gijs en Nicole

  • 06 November 2009 - 15:39

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.
    Tjonge Jonge wat een gesjouw met al die spullen in de buggy, en ook nog eens de jassen van Papa en Mama.
    Waren Papa en Mama te moe om zelf de jassen te dragen, of vinden ze het wel makkelijk als Janske met de buggy alles tegelijk mee kan nemen.
    Nou die foto van jou met de volle buggy is wel kei gaaf, en dan moet je zelf ook nog je eten dragen!!!!.
    Het inbrengen van de sonde ging goed, zie je wel Janske elke keer leer je er weer wat bij.

    Ga zo door super Janske,wij zijn trots op jou.
    Oja, die foto boven jou site is om van te gieten, jij met de glimlach en die mooie ogen daar worden wij helemaal blij van.
    Familie Beks het allerbest en de groetjes van Ome Cor en Tante Diny, een dikker pakkert van ons. Janske je weet wat wij zeggen in Brabant Houdoe he.

  • 06 November 2009 - 19:39

    Brent,Sven En Jens:

    Hoi Lieve Janske,

    Toen we hoorden van onze mama's dat jij al was wezen kijken naar de nieuwe dans, waren we wel een beetje jaloers.... Maare het is je van harte gegunt......

    Hopelijk hebben jullie een rustig weekend en kun je lekker thuis genieten......
    Want thuis zijn bij je zussen en papa en mama is toch wel het fijnst....

    Sven wil je graag een keertje komen bezoeken.....
    Hij wil iedere dag even naar jou foto's kijken.....
    Enne die met de brandweer vond hij vet cool!!!!!!

    Fenne zit ook even te kijken naar en zegt, tenne ook, ze bedoelde dus dat Fenne de zelfde jurk aan heeft als Janske op de foto achter de buggy........

    Fam. Beks, geniet van het thuis zijn en alle mooie momenten met jullie drie kanjers.............

    Heel veel Liefs,
    Brent,Jens, Sven, daisy en fenne...


  • 06 November 2009 - 20:03

    Lambert En Tineke:

    Hoi Janske!!

    Zo, dat is wél een stoer gezicht hoor, jij achter die grote buggy!! Zit er misschien krachtvoer in die rugzak van jou?? Hoe is het vandaag met je gegaan in Nijmegen?? Ik hoop dat je niet weer je sonde uitgespuugd hebt, maar je kent nu de truc begrijp ik. Gewoon een flinke slok drinken!!!
    Wij wensen jullie allemaal een fijn weekend.
    groetjes van Lambert en Tineke

  • 07 November 2009 - 06:53

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske!

    Heel goed, zo kan het inderdaad ook! Zo zien we het ook heel graag!
    Knap hoor, heel goed gedaan. Zo kan iedereen weer even ademhalen en de batterij opladen..

    Tsja, wachten op papa en mama, bedenk je maar dat ook dat jou allemaal ten goede komt, meid.
    Ze zullen je vast nog wel eens gaan vertellen dat zij in deze periode ook vaak hun geduld hebben moeten bewaren.
    Vooral doorgaan!

    Zet 'm op!
    Groetje van ons.

    Wout zegt: "Ansk selluf oen."

  • 07 November 2009 - 07:19

    DORRY:

    HOI FAM SUPER EN SUPER DE SUUP JANSKE.
    IK HOOP DAT HET WEER ZO GOED MET JOU GAAT, EN DAT DE SLANG BLIJFT ZITTEN, EN PROBEER EENS EEN DANOONTJE, DAT LUKT MISSCHIEN OOK WEL. MAAR JULLIE WETEN ZELF HET BESTE WAT JE KUNT DOEN IK MET MIJN GEMOEI ,IK BEN EEN ECHTE MOEIMUTS AF EN TOE .LIEKE ZONDAG EEN FIJNE UITVOERING, EN JANSKE HET GAAT MET JOU DE GOEDE KANT OP.
    EEN GAAF WEEKEND HOPELIJK ZONDER VERVELENDE VOORVALLEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DAG MOOI MEISJE ,EN KRANIG SCHATJE DORRY

  • 07 November 2009 - 16:27

    Gerda:

    Hey Janske Fideranske,

    Wat een geweldige foto van jou met de buggy. En wat kan jij al weer veel helemaal in je eentje. Super, Super, super. Ik ben blij voor jou dat het lopen weer goed gaat en dat het huidige programma voor niet al te veel trubbels zorgt tot nu toe. Ga zo door kleine guit, je doet het geweldig, alle bewondering voor jou. Veel succes voor je zus Lieke zondag en voor allemaal een heel fijn weekend gewenst.

    Lieve groeten, Gerda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 2266399

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: