Eventjes rust - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Eventjes rust - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Eventjes rust

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 November 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was de 1e van 2 rustdagen. Gisteren ben ik nog naar Nijmegen geweest voor een gift ARA-C. Het is ook bijna niet meer bij te houden wanneer ik alles krijg. Tot aan vandaag dacht ik ook dat woensdag de volgende gift zou zijn en dat het schema dus weer een dag naar voren geschoven zou zijn. Dit is niet het geval. Dit betekent voor deze week dat ik woensdag naar Eindhoven moet om bloed te prikken en donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag naar Nijmegen voor ARA-C. Zoals het er nu naar uitziet verder geen spectactuculaire (heel moeilijk woord en ik weet niet eens of het zo goed geschreven is) dingen. Nou denken we dat wel vaker aan het begin van de week en eindigt de week toch nog anders. Laten we nu eens met zijn allen hopen dat we gewoon 1 week volledig volgens planning kunnen laten verlopen. Dat zou toch geweldig zijn.
Inmiddels is papa ook een beetje ziek geweest en heeft een dag in bed gelegen. Hierdoor is Mechteld gisteren mee naar Nijmegen geweest en is Meike bij oma Hanny gebleven. Lieke heeft Mechteld een rondleiding over de afdeling gegeven en dan met name natuurlijk de speelkamer. Ze was nog niet klaar met de rondleiding of we konden alweer gaan, want het was gisteren zo gepiept. Natuurlijk moesten we Meike nog ophalen en oma Hanny en opa Frans waren inmiddels een week thuis en hadden geen rare vlekjes gekregen. Hierdoor durfden we het wel weer aan om eens flink met hun te knuffelen, want dat was ook wel weer lang geleden. Prettige bijkomstigheid was dan ook nog eens dat ze allemaal leuke spulletjes voor ons hadden meegenomen, dus daar zijn we allemaal heel blij mee.
Vanmorgen begon, na een week vakantie, de school weer voor Lieke. Ze moest nog wel even van school gehaald worden, want ze moest nog naar de huisarts, want ze had weer een oorontsteking en heeft dus wederom anti-biotica, oordruppels en neusspray. Meike, papa, mama en ik zijn weer eens lekker bij opa IJsje en oma Tumtum op de koffie geweest. Dat blijft toch altijd een fijn moment van de dag. Ik heb zelfs samen met Meike nog meegeholpen om Tellina buiten te zetten. Wij mochten het touw vasthouden terwijl we in de bakfiets zaten. Opa liep mee en papa fietste. Ik heb Lieke mee van school gehaald en dat zelfs 2 keer. Voor mij was het bijna ook geen doktervrije dag, want we moesten aan het eind van de dag nog naar de huisarts voor een griepprik. Dit is zeg maar de "gewone" griepprik. Papa en mama hebben deze al gehad en vandaag waren dus de kinderen aan de beurt. Na veel telefonisch overleg met Nijmegen is uiteindelijk besloten om mij deze griepprik (nog) niet te laten halen. Dit vanwege het feit dat niet bekend is hoe ik nu zit met mijn witte bloedcellen en ook omdat ze er nog steeds niet uit zijn wat nu wijsheid is. Tijdens de bezoeken deze week in Nijmegen zal er nog over gesproken worden en dan zal de beslissing toch vallen. Lieke en Meike hebben vandaag die prik dus wel gehad. Meike deed het keistoer en vond het vooral leuk, want ze kreeg een cadeautje van de dokter. Lieke had er iets meer moeite mee, maar dat mag ook, want uit ervaring kan ik zeggen dat prikken niet fijn zijn. Ik blijf het gewoon keistoer van mijn zussen vinden dat ze dit voor mij overhebben.
Als laatste wil ik nog even bij het volgende stilstaatn, want Ome Tan is inmiddels ook al een hele poos ziek en bij hem wil het maar niet beter worden. Bij deze wil ik hem dan ook beterschap wensen. Zet hem op!

Groetjes Janske

• 02 November 2009 - 23:10

Fam Wijnen:

Hey Janske ( en de rest
    natuurlijk ook ).

Spectaculaire is het juiste woord maar we zijn er zeker van dat papa en mama jou dat allemaal nog leren zodat het later allemaal appeltje eitje voor jou is.
    Misschien moet je bij Ome Tan wat stickers op zijn hoofd plakken, dan wordt hij vast en zeker snel beter.

Het is wel erg vervelend voor hem dat hij nu ook geveld is maar we zijn er zeker van dat hij er snel weer bovenop komt, zeker als hij jou als voorbeeld en inspiratie gebruikt.

Nou meid, de rest van de week weer vel kracht gewenst en we zien en spreken jou/jullie vlug.

Groeten en dikke kus van ons

• 02 November 2009 - 23:12

Fam Wijnen:

En ja, vel moet veel zijn, voordat je ons ook terecht wijst, hahaha

• 03 November 2009 - 05:51

DORRY:

HOI MENSEN EN HUMMEL.
    IK VOND HET BEST GOED NIEUWS ALLEMAAL.
    DAT OP EN NEER RIJDEN IS WEL EEN HELE KLUS ,MAAR DAN DEN JIJ DE REST VAN DE TIJD DIE OVERBLIJFT WEL IN HEEZE.
    WAT EEN KANJERS VAN ZUSJES HEB JIJ ,MAAR DIE ZIJN NU OOK BESCHERMT TEGEN DE GRIEP.
    EEN VETTE DIKKE HIFIVE LOWFIFE DAG ALLEMAAL DORRY

• 03 November 2009 - 06:41

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Geniet maar lekker van de 2e vrije dag.
    Ome Tan Beterschap.

En verder morgen weer veel succes met bloed prikken. En ik vond het een goede dat je wilt dat deze week eens volgens planning loopt.
    Ik zal voor je mee duimen

Succes en de groetjes uit Leende

• 03 November 2009 - 10:30

Ome Cor En Tante Din:

Lieve Bekskes uit de Heipolderstraat.

Nou Janske dat is even boffen een extra dag thuis in Heeze, en lekker kunnen spelen met je zussen.
    En dan ook nog het paardje van Opa ijsje buiten zetten samen met Meike en Papa je moet wel een fijne dag hebben gehad.[ik ben de naam van het paardeje vergeten, wat ben ik toch een vergeet muts he!!!.
    Zeg maar Tegen Lieke en Meike dat het kanjers zijn om voor jou een griepprik te halen want zo fijn is het prikken niet.
    Ferry beterschap en ook Oma Tan van harte beterschap.
    Morgen Woensdag moeten jullie weer naar Eindhoven om bloed te laten prikken, wij hopen en wensen jullie heel veel succes en dat deze week eens volgens plan zal verlopen, en er niks bijzonders bij komt.
    Familie Beks het allerbeste en wij blijven gewoon doorgaan met Duimen!!!!.
    Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny, en hiier zijn de Knuffels weer en voor iedereen XXXXX.houdoe.

• 03 November 2009 - 10:43

Tante Diny:

Opa ijsje
    Weer niet goed het bericht gelezen voor ik het verzonden heb.
    te vlug {foutjes} ja ja Ops ijsje jij bent niet de enige. Groetje van je lieve zus uit Geldrop XXX.

• 03 November 2009 - 11:18

Haaa Janske:

Goed om te horen dat je nog steeds in Heeze bent op je eigen stekie. Met je familie zo dicht mogelijk in de buurt. De foto dat je op de traktor zit met je rugzak achterin vinden we wel een hele leuke foto. Goede oplossing van je hahaha Groetjes vanuit Joepie. Ps: zeg je tegen je zussen dat we trots op ze zijn na die griepspuit.

• 03 November 2009 - 11:20

Nikki En Jannie:

Oeps foutje. Niet opgelet het ik jouw naam onder geadreseerde staan. Zijn niet allemaal zo slim als jouw met je tractor oplossing.

• 03 November 2009 - 12:20

Asmara:

Hoi Janske

Ik hoop dat het inderdaad een keer een week wordt die wel goed loopt. Geen gekke dingen en alles volgens plan. Wat knap van je zussen dat ze de griepprik gehaald hebben. Ferry en ome Tan beterschap.

Groetjes en tot later.
    Asmara.

• 03 November 2009 - 18:01

Judith & Ron, Wout:

Weer mooi bericht, dat geeft de burger moed.
    Fijn dat jullie genieten van de bezoekjes aan de oma's en opa's, lekker blijven doen!
    Griepers (diagnose vullen we maar even in?!); beterschap!

En Janske, je bent en blijft dapper. Je zusen zijn uit hetzelfde hout gesneden, super knap!

Groeten van ons

• 03 November 2009 - 18:46

Tante Angela:

Hey die Janske,

Het bezoekje en de ballon die mama gisteren heeft gebracht heeft ome Tan erg goed gedaan. Hij voelt zich al een stuk beter.
    Als jou week verloopt zoals die moet verlopen dan zou dat wel heel fijn zijn. We duimen met iedereen mee.
    Succes morgen bij het bloedprikken en tot gauw!!!

Knufjes van tante Angela en de rest van de family

• 03 November 2009 - 20:03

Ome Renier:

Ha Janske,

Ben benieuwd hoe je vandaag bent doorgekomen. Vast weer leuk met je zusjes gespeeld.

Veel succes morgen in Eindhoven.

Liefs Ome Renier.

PS: Ome Tan ook veel beterschap gewenst.

• 03 November 2009 - 21:38

Opa Ijsje.:

Het is wel niet belangrijk in je ziekte beeld ,

maar denk toch wel leuk om te weten dat er nu al meer dan 90.000 bezoekers je site bekeken hebben.

Hoe zo dat toch komen ?

Misschien omdat jij zo'n super meisje bent.

en je Papa en Mama zich zo goed mogelijk proberen door hun zorgen heen te worstelen en jou op een voortreffelijke manier begeleiden en helpen

en je beide zusjes jullie aller steun zijn.

Ik denk het wel ,