Meer bewegingsvrijheid - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Meer bewegingsvrijheid - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Meer bewegingsvrijheid

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

03 November 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag kwam de postbode bij ons aan de deur. Nu gebeurd dat momenteel natuurlijk wel vaak, want ik en mijn zussen krijgen nog regelmatig post van allemaal lieve mensen die met ons meeleven. In dit geval kwam de postbode niet met brieven of kaarten, maar met 5 redelijk grote dozen. Dan wordt het natuurlijk wel spannend, want wat zou daar nu inzitten. In 2 dozen zaten sondevoeding. Dit waren de zwaarste dozen. Dit is nieuwe voeding, want telkens als ik overging naar de Energy Fibre voeding moest ik spugen. In het ziekenhuis kreeg ik Original voeding en dat ging redelijk. Daarom heb ik van het ziekenhuis ook wat voeding meegekregen voor thuis. Vanmorgen om 7.45 uur verbrak ik dan ook het record, want ik had op dat moment 24 uur niet gespuugd. Het is nu 22.30 uur en ik heb nog steeds niet gespuugd. Ruim 38 uur dus. Van de ene kant weet ik dat ik niet te vroeg mag juichen, van de andere kant weet ik ook dat ik elk succesje moet vieren en ervan moet genieten. Dat laatste doe ik dan ook maar het meest. Om toch mijn darmen te stimuleren zat er in de dozen Original Fibre voeding. Hopelijk gaat het met deze voeding ook goed.
In de derde doos zaten allemaal containers van een halve liter, zodat ik ook vocht via de sonde kan krijgen. Dit om ervoor te zorgen dat ik niet nogmaals wordt opgenomen wegens uitdroging. In de vierde doos zaten slangen, kraantjes, kaasplakken en nog meer materiaal om de komende tijd de sondevoeding goed te laten verlopen. Nu lijken dit allemaal niet zo'n leuke dingen voor mij, maar gelukkig zat er ook een vijfde doos bij. In deze doos zat een nieuwe rugzak en deze is wel geschikt voor kinderen van drie jaar. Deze rugzak sleept niet over de grond, ik kan hem zelf aan en uit doen en ook het slangetje is beter weggewerkt. Hierdoor krijg ik veel meer vrijheid. Als ik buiten ga fietsen of tractor rijden (al lukte dat vandaag niet met de regen), dan heb ik gaan aanhanger meer nodig. Ook kan ik me nu vrij door heel het huis bewegen en hoef ik niet steeds aan Lieke, papa of mama te vragen of ze mij willen helpen. Dit alles heeft wel tot gevolg dat ik vandaag door huis heb lopen stuiteren. Vier maanden opgekropte energie moet eruit. Dit alles natuurlijk met een zeer opgewekt humeur.
Gelukkig kwam Imke vanmiddag ook nog even spelen, dus we hebben met zijn vieren lekker het huis onveilig gemaakt. Imke en tante Hariette hebben ook nog bij ons gegeten, dus ook aan tafel was het beregezellig. Wel moest ik Imke even uitleggen waarom ik niet at, terwijl ik haar vertelde dat mijn boterhammen in mijn rugzak zitten. Gelukkig heb ik dan Lieke ook nog, die het haar perfect kan uitleggen.
Morgen naar Eindhoven voor een bloedprik en dus weer bloeduitslagen. Ik ben wel heel benieuwd naar deze uitslagen, want dan weet ik alweer meer of de planning blijft staan, dus ik ga maar vlug slapen.

Groetjes Janske

• 03 November 2009 - 22:39

Mechteld:

Wow, 5 dozen bij 1 post. Met allemaal lekker eten en eindelijk die gave rugzak. Welke kleur heeft ie?
    Ben reuze benieuwd.
    Ik zie het trouwens al helemaal voor me hoe jij door het huis stuitert. Misschien moeten we je af en toe stuiterballetje noemen.

Ik moet nog even iets grappigs van vandaag vertellen. Amber had een rode stift en een klein memoblaadje. Ze maakte heel veel puntjes met de stift. Ze houdt het omhoog en vraagt aan mij: zijn dit heel veel puntjes of nie? Want ik denk dat Janske wel van heel veel puntjes houdt.

En op de fiets klaagde ze over pijn aan haar lippen, die zijn rood en schraal van de wind. Ze vroeg of ze lippenstift (lippenbalsem) op haar bovenlip en benedenlip mag. hahaha. Ik vond het wel goed bedacht.

Nou, lekker slapen en zet em op morgen. Laat ze maar eens zien dat er bij de Bekskes ook wel eens iets normaal cq volgens plan kan verlopen.

Heel veel knufjes van ons.

• 04 November 2009 - 05:18

DORRY:

HOI JANSKE PANSKE KEVERTJE WAT ZAL DIE POSTBEZORGER HET IN ZIJN RUG HEBBEN ,VAN AL JOU VOEDING, SLANGEN, EN OOK NOG EENS EEN NIEUWE RUGZAK, EN DAN AL ZOVEEL UREN JE ETEN BINNEN JOUDEN SUPER DE SUUP IS DAT ,EN GA JE ENERGIE MAAR LEKKER GEBRUIKEN HEERLIJK NIEUWA ALLEMAAL,IK WENS JOU MORGEN IN EINDHOVEN SUCCES MET BK=LOEDPRIKKEN, DE UITSLAG VOORAL. EN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DAG KRANIGE FAM BEKS DORRY

• 04 November 2009 - 05:23

DORRY:

HALLO MIJN OGEN ZATEN NOG BEHOORLIJK DICHT BLOEDPRIKKEN.EN NIEUWS ALLEMAAL WAS VET FOUT GETYPT .ZOWAT HE'FRANS, MAAR TOCH MAAR EVEN VR-ERBETEREN HOUDOE ALLEMAAL DORRY

• 04 November 2009 - 07:01

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat vond ik het fijn dat je gisteren zo opgewekt was. Maar dat is te begrijpen natuurlijk. Die vrijheid is gewoon hartstikke fijn.

Ik had gisteren de indruk dat je de knuffels met mij ook aan het inhalen was. Dat doet me goed hoor en knuffel jij maar zo vaak als je wilt. Dat heb je wel verdiend.

Lieve Janske, toi, toi toi, voor vandaag in Eindhoven. Ik duim dat de bloeduitslagen goed zijn, zodat ze gauw verder kunnen met de behandeling in Nijmegen.

Grote knuffel van oma Hanny en opa Frans!

• 04 November 2009 - 07:12

Karin:

Hoi Janske,wij sluiten bij oma haar woorden aan laat het nu goede uitslagen zijn zonder tegenslagen dit keer en wensen jullie weer veel sterkte de komende dagen zet hem op!Groetjes van quincy hans karin.

• 04 November 2009 - 08:12

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Ik had je gisteren al succes gewenst maar .....

Ik wou nog even zeggen dat ik die foto boven aan geweldig is.
    Het straalt zoveel ondeugd uit :-)
    Ik hoop dat je die blik nog heel lang blijft behouden. Dan kunnen je ouders de jongens niet van de deur afslaan als je straks een tiener bent.

Groetjes uit Leende

• 04 November 2009 - 09:49

Wilma Van De Vin:

Hoi Janske,

Gisteren was je fijn met Meike aan het spelen om 15.30 uur, onder de paraplu. Heerlijk dat ik je daar weer regelmatig kan bewonderen.

Ik vind de foto bovenaan inderdaad ook helemaal het einde. Die viel meteen op: Grote boef Janske!

Een klein gedichtje:

Blijf het bewaren al je kracht
    Al gebeuren de dingen zo onverwacht
    Positiviteit en Janske het lijkt één geheel
    Want Janske, wat kun jij toch ontzettend veel

Je krijgt hulp van je familie en vrienden
    Zij die nu met je lachen en laatst met je grienden
    De reis is zo lang, maar je bent goed op weg
    Hou het vol, met al die hulp en niet te veel pech

Succes

Wilma

• 04 November 2009 - 11:06

Cor En Diny.:

Hoi die Super Janske, want dat blijf jij voor ons.
    Janske kei fijn dat je nou een rugzakje hebt gekregen die bij jou past, en datje hem zelf aan en uit kan doen is helemaal super.
    Dus jullie hebben gisteren [Dinsdag] een gezellige meiden dag gehad, wat zal het een gekwek geweest zijn met vier van die kletsende meiden, maarja dat hoort er allemaal bij zeker als je buiten je energie niet kwijt kan dan moet het wel binnen gebeuren.
    Wij hopen dat deze sonde voeding wel in jou buikje blijft zitten.
    Janske vandaag [Woensdag] moet je bloed laten prikken en wij duimen dat de uitslag voor jou positief is, verder wensen wij jullie heel veel succes met de volgende kuur en het gaat jullie allemaal goed.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en natuurlijk XXXXX.
    Houdoe he.

• 04 November 2009 - 12:50

Herman,Willemiek :

Hallo Super Janske,
    Wat fijn dat je een nieuwe rugzak hebt gekregen waar je lekker mee door het huis kan sjezen. Dat moet heerlijk zijn voor zo'n grote stoere meid als jij bent!!
    Wij zijn er allemaal weer heel nieuwsgierig naar. Fijn dat je weer thuis bent en dat jullie kunnen genieten met zijn vijfen. Zo hoort dat.
    We hopen ook dat de bloeduitslagen goed zijn...
    Succes en Lieve groeten van ons allemaal.

Ps Fenna wil graag weten waarom je soms wel een mondkapje voor hebt en soms niet. Daar is ze wel nieuwsgierig naar!!!

• 04 November 2009 - 15:38

Nikki En Jannie:

ha die super janske!

wouw .. 5 dozen..laat die postbode ook maar eens bij ons aan de deur komen..misschien krijgen we ook een rugzak! ;-)

de kinderen zijn weer hard aan knutselen voor jou..dus binnenkort krijg je misschien ook weer een grote doos maar dan met een mooi knutsel werkje.

we duimen voor je!

kus vanuit joepie

• 04 November 2009 - 18:15

Fam Van Gaal:

Hey lieve Super Janske

Zo te lezen zijn jullie lekker samen aan het genieten van elkaar!!!!!!!!!
    Lekker zo.

En zoveel dozen alleen voor jouw.. Hoe was het met de postbode die zal wel last hebben van zijn/haar rug met al die dozen voor je. Maar ja dat vinden wij niet erg he.

Enne hoe is het vandaag gegaan???

Dikke kus Renske Gijs en Nicole