De eerste keer ARA-C - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De eerste keer ARA-C - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De eerste keer ARA-C

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Oktober 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Na een goede nacht had ik er weer zin in vanochtend. Het leuke van alles is dat dat nog steeds was aan het einde van de dag. Vandaag kreeg ik de eerste gift ARA-C (cytosar) in mijn bloed toegediend. Dat verliep allemaal prima. Eerst even een vingerprik voor de huidige bloedwaarden, daarna wegen en meten, lichamelijk onderzoek, een gesprek en als laatste toediening van de ARA-C. Spullen pakken en weer naar huis. Hier ben ik verder niet ziek van geworden. Natuurlijk weet ik ook wel dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst, maar elke dag dat het goed gaat ben ik dik tevreden.
Op weg naar huis zijn we nog even naar tante Hariette gegaan om de babyfoon op te halen. Gelukkig was Imke ook even thuis van school, dus die heb ik ook nog gezien en ze had ook nog een mooi schilderwerk voor mij gemaakt. Hierna nog even gedag gezegd tegen Pucky en Kim en weer op weg naar huis.
Thuis moest ik nog van papa en mama op de bank gaan liggen om te gaan slapen, maar dat laatste zat er voor mij niet in. Gewoon gezellig wakker zijn is toch veel leuker. Vooral als je je lekker voelt. Ik ga wel overdag slapen als ik me beroerder voel.
Mama heeft Lieke van school gehaald en zij is nu ook thuis. Vanaf morgen gaan papa of mama samen met mij naar Nijmegen. Telkens rijdt er dan iemand met ons mee, want alleen rijden blijft link. Je weet nooit hoe ik reageer op nieuwe giften. Voordeel hiervan is dat papa of mama thuis zijn en dat betekent dan weer dat morgen Meike ook wordt opgehaald in Valkenswaard. Het ziet er dus naar uit dat we vanaf morgen weer echt met zijn vijven zijn, maar zoals we inmiddels weten, we mogen niet te vroeg juichen. Hopen daarintegen is in deze tijd heel gezond, dus we hopen van harte dat het zo zal gaan lopen en dat we dit dan ook het hele 1B blok volhouden.

Groetjes Janske

• 19 Oktober 2009 - 21:00

Ome Renier:

Hey Janske,

Dat klinkt goed, lekker weer met zijn vijven bij elkaar. Ik vond dat je er gisteren echt super fit uit zag.

Het mooiste is. Je hebt echt zulke mooie grote ogen!! En als ik dat zeg dan worden ze nog groter!

Slaap lekker (als je daar zin hebt)
    Liefs,
    Ome Renier

• 19 Oktober 2009 - 21:17

B En B Ospel:

Janske-Janske jij klein Guitje

Je doet ons weer versteld staan dat je nu weer thuis bent,fijn he!
    Hopenlijk blijft het zo door gaan met jou.Wat ook leuk is, dat Lieke ook weer beter is en fijn thuis kan zijn,als Meike dan ook nog komt is het hele gezinnetje kompleet .Wat goed zeg!
    Dan kunnen jullie weer van elkaar genieten.
    Dat we nog zo laat reageren,komt omdat we opnieuw iets moesten instaleren op de computer,en Liny heeft moeten wachten tot alles klaar was.Je zult nu al wel lekker slapen en misschien in dromenland zijn. Het ga jullie goed allemaal.
    Heel veel groetjes uit Ospel van:
    Bertie en Berke.
    Liny en Harrie Bergmans.

• 19 Oktober 2009 - 22:14

H & H & I:

Hoi Janske,

Wij vonden het heeeeeeeeeel erg fijn dat we jou even gezien hebben vandaag ! Imke moest dat natuurlijk meteen vertellen tegen iedereen die het horen wilde. Ze vond het helemaal geweldig.

Hopelijk werkt de babyfoon naar wens en komen alle piepjes luid en duidelijk bij papa en mama binnen.

Je ziet er goed uit meid en had weer lekkere praatjes en leuke lachjes. Super ! Dat geeft papa en mama ook weer zichtbaar energie.

Fijn dat jullie vanaf morgen weer lekker met zijn vijven zijn.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 20 Oktober 2009 - 04:22

DORRY:

HOI MOOIE MEID EM OUDERS.

JANSKE JOU OGEN ZIJN NET EEN LEESBOEK, JE KUNT ER VEEL UIT AFLEZEN WAT EEN KIJKERS.
    IK GELOOF DAT HET FIKKEN VRUCHTEN BEGINT AF TE WERPEN ,DUS GAAN WE DOOR.
    HET WAS WEL EEN VROLIJKE MELDING AL DIE GOEDE BERICHTEN, IK HOOP DAT JIJ VANDAAG OOK NIET ZIEK BENT, MAAR DAAROM GA IK TOCH MAAR FIKKEN DAG KANJERS STERKTE EN VOLHARDING EEN DIKKE VETTE HIFIVE EN LOWFIVE DORRY DAG MOOI GRIETJE EN OUDERS DORRY

• 20 Oktober 2009 - 06:03

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Wat fijn om te lezen dat het gisteren zo goed is gegaan.Zo kun je er tenminste van genieten dat je weer lekker thuis bent.Ik hoop dat het vandaag ook prima verloopt en dat je daarna heerlijk met je zusjes kunt spelen!! Kun je al wat beter lopen?? Je kunt in ieder geval fijn schommelen en zó mooi en dik ingepakt met je mooie nieuwe spullen mag je misschien ook lekker buiten spelen??

Lieve Janske, wij duimen vandaag voor jou!!

Doe je veel groetjes aan papa en mama?

dikke kus!!

• 20 Oktober 2009 - 06:06

Karin:

Goedemorgen allemaal hier neffe,gelukkig weer thuis (af en toe)en inderdaad janske je ziet er weer hartstikke koel uit en je lach en praatjes zijn er weer wat was dat missen zeg maar je ziet wel dat al die kaarsjes bij iedereen zijn werk doen en blijven doen.We wensen je weer veel sterkte vandaag en dat je gauw weer met je zussen kunt spelen. groetjes karin.

• 20 Oktober 2009 - 08:13

Cor En Diny.:

Hoi Janske.

Wat en mooie fofo van jou met die muts,das en handschoentjes, en dan ook nog dat snoetje van jou zo vrolijk,je ogen zeggen genoeg hoe het met je gaat, ze stralen dat is een goed teken.

Het gezinnetje is weer kompleet dat moet voor jullie allemaal een fijn gevoel zijn, wij hopen dat het voorlopig zo zal blijven.

Janske volgens mij ben jij een klein prulleke, en bepaal jij zelf of je gaat slapen,of dat je met je zussen gaat spelen.
    Als je moe bent ga je lekker even rusten op de bank dan komt alles wel goed.
    Janske succes met de behandeling en het gaat jullie allemaal goed.Heel veel lieve groetjes en dikke knuffels van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe.

• 20 Oktober 2009 - 19:13

Mechteld:

Hoi Lieve Janske Sjanske,

Wat geweldig dat het weer beter met je gaat. Dan komen die lachjes goed tot hun recht.
    En wat zie je er heerlijk ingepakt uit, laat die sneeuw maar komen!!
    Voor Anke was het vandaag een spannende dag. De laatste inentingen stonden op het programma. De BMR en DTP. Dat betekende in elke arm een prikje. Ze had er al een hele week zenuwen van. Het was wel even tegenstribbelen en huilen geblazen. Maar toen het voorbij was viel het wel een beetje mee. Ze klaagt over pijn in haar arm, maar dat zal met een paar dagen wel wegtrekken.
    Als we dan jou verhalen lezen bij jij een volleerd prikmodel. Want jij hebt er al zoveel gehad. Wij vinden het dus wel heeeeeeeeeeeeeeeel knap van jou dat jij dat allemaal toelaat.
    Amber was ook vol van de spuitjes. Ze herinnerde zich jou spuitjes met medicijnen nog. Ze zei: als ik Janske ben mag ik ook spuitjes met ranja.
    Zij ziet er dus alleen maar de voordelen van.

Wij wensen jullie een rustige nacht en veel sterkte morgen.

Ik duik ook vroeg mijn bed in, want vanmorgen was ik aan de late kant wakker. Ik zal mijn slaap ook wel hard nodig hebben.

Heel veel liefs uit de Ten Borchwardlaan!!

• 21 Oktober 2009 - 07:00

Tante Angela:

Goeiemorgen SUPER JANSKE en de rest van de familie,

Kei Fijn dat jullie weer lekker met zijn vijven zijn. Dat zijn wij nu ook weer, erg rustig zo moet ik zeggen, moet effe wennen. Maar ik hoef niet stil te zitten en geniet van de gedachte dat jullie fijn met zijn vijven genieten van het feit dat jij tot nu toe goed reageerd op de kuur. Wederom weer SUPER. Heel veel succes vandaag weer!!!

Groetjes tante Angela

• 21 Oktober 2009 - 07:05

Fam Van Gaal:

Goede morgen lieve Super Janske

Enne het zal wel lekker zijn zo met papa en mama en je 2 super zussen. Hebben jullie al veel samen op de schommel gezeten?? En lekker in de tuin gespeeld??
    Voor vandaag wensen we je veel succes.

Wat een mooie foto van je!!! Je bent helemaal klaar voor de winter zien we wel.

X Renske Gijs en Nicole

• 21 Oktober 2009 - 07:18

DORRY:

HOI JANSKE EN OUDERS.
    GAAT HET EEN BEETJE GOED MET JULLIE, IK HOOP DAT JANSKE PANSKE KEVERTJE NIET ZIEK IS VAN DE GIFT.
    HEB JIJ MET JOU ZUSJES KUNNEN SPELEN?
    , IK WENS JOU EEN ZIEKVRIJEDAG, EN NATUURLIJK ALLE DAGEN ZIEKVRIJ EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 Oktober 2009 - 11:15

Nikki En Jannie:

ha die super janske!!

wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    lekker mijn z'n 5e thuis.
    heel veel plezier en geniet er van!

dikke kus vanuit joepie

• 21 Oktober 2009 - 12:29

Oma Hanny En Frans:

Hallo (s)Janske,

Gelukkig hebben we weer even de mogelijkheid om te reageren. Nu vanuit Hua Hiem. Het is hier 38 graden, dus die foto van die sjaal en muts van jou, sloeg in als een bom. Wat is het koud he................brrrrrrrrrrr! Daar zullen wij staks wel even aan moeten wennen.

Fijn dat jullie weer samen zijn met jullie gezinnetje. Wij hopen dat we dat voorlopig vaker mee mogen maken.
    Fijn dat je die pachtige ogen nog hebt, vandaar maar weer (s)Janske.

Lieve schat, heel veel sterkte met de komende chemo-kuur en tot binnenkort.

Oma Hanny en opa Frans

• 21 Oktober 2009 - 12:41

Jens En Daisy:

Hey Janske,

Jij hebt een hobby en die heet stickeren, onze hobby is foto’s kijken op de computer of op het digitale fotolijstje van mama.

Je snapt het natuurlijk al dat wij nu net naar jou fotoboek hebben zitten kijken. En ondanks alle zielige foto’s vinden wij het leuk om alles zo achter elkaar te zien. En onze mama moet steeds uitleggen wat jij precies voor ziekte hebt.

We hopen dat er veel foto’s bij mogen komen van alles wat jij thuis gaat mee maken met jullie gezinnetje.

Geniet van het thuis zijn!!

Dikke kus van Jens en Daisy