Rollator - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Rollator - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Rollator

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

21 Oktober 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het gaat op dit moment best goed met me. Lekker met mijn zussen en papa en mama thuis, dus dat is prima. Elke dag een ritje naar Nijmegen voor een gesprekje, controle en chemo en voor de rest kan ik fijn spelen. Hopelijk houden we dit lang vol. Tot nu toe ben ik van deze chemo nog niet echt misselijk geworden. Wel eet ik niet of nauwelijks meer, maar gelukkig heb ik al een sonde, dus krijg ik toch voedingsstoffen voldoende binnen. Wel neem ik mijn medicijnen nog steeds oraal in en dus niet via de sonde. Dit vinden de dokters heel knap van mij en ook drinken doe ik nog voldoende om het restvocht aan te vullen.
Gisteren en vandaag was opa IJsje met respectievelijk mama en papa (en natuurlijk mij) meegereden. Vandaag had ik ook nog een kleine sessie met de fysiotherapie, want lopen lukt gewoon nog niet. Ik heb teveel ingeteerd en daardoor te weinig spierkracht om te kunnen lopen. Hierdoor zak ik vaak door mijn benen en dan is het vertrouwen toch steeds weg. Soms loop ik wel kleine stukjes aan de handen van papa of mama. Dat was dus ook wat de fysio zag. De wil is er wel. Verder onderzoek van haar wees ook niets uit en ze dacht dat ze me wel kon helpen. Toen ze opnieuw binnenkwam dacht ik dat ze iets voor opa mee had genomen, maar het bleek voor mij te zijn. Het was een rollator. In Nijmegen kon ik niet meer oefenen, maar eenmaal thuis aangekomen ben ik natuurlijk direct aan de slag gegaan. Ik had het meteen te pakken en ben direct naar de konijnenren gelopen en, na daar even gerust te hebben, weer terug. De fysio belde nog op om te vragen hoe het ging. Mama vertelde dat ik op en neer in de tuin gelopen was. Dat vond ze een prima begin, kleine stukjes. Toen vertelde mama dat dit 30 meter heen en 30 meter terug was. De fysio was onder de indruk, maar vertelde er direct bij dat we wel moesten oppassen dat ik niet meteen te veel ging doen. Dat bleek ook, want nadat ik een dutje had gedaan, werd ik wakker met spierpijn in mijn rechter bovenbeen. Papa heeft mijn been een tijdje gemasseerd en daarna ging het wel weer. Uiteraard ben ik toch nog een paar keer naar buiten gegaan om te oefenen en ook binnen loop ik regelmatig met mijn rolator. Ik vind het heerlijk om weer mobiel te zijn en wordt daar dan ook helemaal vrolijk van. Ik ben wel benieuwd hoe mijn benen morgen voelen, want ik ben bang dat ik vandaag toch teveel heb gedaan. Waarschijnlijk spierpijn dus. Maakt niet uit, ik werk gewoon volgens het principe: 2 stapjes vooruit en 1 stapje achteruit. Dat is me tot nu toe telkens goed bevallen.
Mama is vandaag de eerste die een griepprik heeft gekregen. Papa krijgt deze morgen. Vandaag hebben we ook aan de oncoloog gevraagd wat ze met mijn zussen en mij willen mbt de griep en de Mexicaanse Griep. Het beleid is dat oncologie patienten in principe griepprikken krijgen, maar wat betreft mij willen ze daar nog eerst eens goed over praten. Ze vinden het op dit moment het belangrijkst dat ik en ons gezin in een rustiger vaarwater terecht gaan komen. Wat betreft mijn zussen, daar is nog geen algemeen beleid voor, maar ook dat zal binnen nu en 2 weken bekend zijn.
Verder heb ik het momenteel heel druk met spelen en genieten van het bij elkaar zijn. Hierdoor zal ik niet iedere dag iets op de site zetten, maar uiteraard houd ik jullie wel op de hoogte van de vorderingen en zeker als er iets speciaals is gebeurd.

Groetjes Janske

  • 21 Oktober 2009 - 17:42

    ANKE:

    Hallo lieve janske,
    het is thuis natuurlijk heel gezelelig en ik kan wel raden met wie jij speelt:lieke meike en je rolator. Groetjes en een hele dikke knuffel en kus van: ANKE!!!

  • 21 Oktober 2009 - 18:08

    Lambert En Tineke:


    Hé Janske,wat een goede uitvinding voor jou,zo'n rollator!! Je hebt er lol in hé!! Goed zo, blijf lekker oefenen dan komt het helemaal goed met die beentjes van jou. Fijn dat je je een stuk beter voelt!!

    groetjes van ons

  • 21 Oktober 2009 - 18:45

    Dorry:

    Wat een geweldig nieuws.
    HET GAAT BEST GOED ,JE KUNT MET JOU ZUSJES SPELEN, JIJ BENT THUIS BIJ PAPA EN MAMA OPA OMA ,EN DE REST, EN DAN OOK NOG EENS EEN GAVE GROENE ROLATOR GEWELDIG HUMMEL GA ZO DOOR DE VETTE GROETEN ,EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 21 Oktober 2009 - 19:16

    Corina Wanders:

    Hey Janske,

    Wat een super hippe rollator heb je gekregen!Als ik er ooit eentje nodig heb wil ik die van jou graag lenen!
    Heerlijk dat het weer zo goed met je gaat. Ik moet zeggen dat ik het ook iedere keer op het schoolplein weer geweldig vind dat je er weer bij bent. Iedereen weer bij elkaar, zoals het hoort!Hopelijk blijven we dit nog heeeel lang zien.
    Succes met de rollator! maar zo te zien gaat dat helemaal goed komen en geniet ervan om weer lekker met zn allen thuis te zijn.

    Veel liefs!

  • 21 Oktober 2009 - 19:56

    Mechteld:

    Hoi Lieve Janske,

    Wat zie je er goed uit!! Helemaal blij met je rolator. Fijn hoor, dat je weer wat actiever kan zijn. Opent weer wat deuren.
    Wil je je papa de groeten doen van Fred van Dijk, Peter Habets en Mevr. Buil. Zij wensen jullie heel veel sterkte.

    Fijne dag morgen.

    Groetjes Familie Wijnen

  • 21 Oktober 2009 - 20:04

    Opa Ijsje.:

    nou had ik een mooi verhaal geschreven en nou pakte de site het niet. ff opnieuw proberen.
    Afgelopen dagen ben ik met jou mee geweest naar nijmegen.
    En ik moet zeggen het was lachen.
    Ik geloof goed dat de verpleegkundige van de afdeling waar jij gelegen hebt vroeg van wanneer kom je weer bij ons liggen.
    Want als jij zo'n 4 of 5 dokters en verpleegkundige om je heen hebt is het lachen met jou. Ik geloof goed dat de Co's een rode kop bij je krijgen met je opmerkingen en gezichtjes die je trekt.
    Het was echt fijn om dit is mee te maken hoe jij je in het grote ziekenhuis manifesteerd.
    Ik heb tegen Oma gezegd ,dat ze maar is vlug mee moet gaan.
    Oh en wat betreft dat van die afdeling,,,, la ma zitten als kan ,, blijf maar lkr in de heipoldersstraat.
    houdoe he

  • 21 Oktober 2009 - 22:01

    Fam Den Boer:

    Hoi Janske

    Wat doet het goed om een verslag te lezen en te zien dat je er weer goed uit ziet.Ik heb ook wel gezien dat je grote zus Lieke je erg goed helpt.
    Nu maar hopen dat je veel kilometers kunt maken met je nieuwe rollator, maar wel graag in de heipolderstraat.

    Groetjes Elke, Job en die pappa en mamma

  • 22 Oktober 2009 - 07:23

    Fam Van Gaal:

    Hey lieve Super Janske

    Gijs kwam gisteravond thuis en was volop aan het praten over je. Over wat je allemaal thuis doet.
    Gijs vond het erg leuk dat hij je papa had gezien.

    Wij vinden die foto van je achter de rollator erg mooi.
    Ga jij maar flink wat meters maken daar in de Heipolder.
    Veel plezier met je zussen en papa en mama.

    Dikke X Renske Gijs en Niicole


  • 22 Oktober 2009 - 08:29

    Fam. Kessels Ospel:

    Hoi familie Beks in de Heipolderstraat. Oh wat heerlijk om dat te kunnen schrijven en wat fijn dat alles naar wens verloopt. Janske geweldig hoe jij achter de rollator loopt met die knalrose crocs, wat een uitkomst voor jou he!En als je spierpijn krijgt, geeft niets jullie hebben de masseur (papa) al in huis. Groetjes en zet 'em op! Dikke knuffel aan allemaal Tanja, Paul, Manou en Jorn Kessels

  • 22 Oktober 2009 - 08:51

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.

    Was Opa ijsje een beetje jaloers op jou mooie rolator.
    Ik denk het niet, want jij hebt nu nodig en dat is voor jou fijn dat je nou zelf kan gaan en niemand nodig hebt om even naar de konijntjes te gaan kijken,Kei goed Janske!!!
    Als wij jou zien lopen worden wij alleen maar vrolijk met die lach op jou gezichtje.
    Het is wel fijn om een grotere zus te hebben die jou helpen,Lieke voor jou ook een pluim op je hoed lief van jou hoor.
    Oja Janske kan Opa ijsje een beetje puzzelen , of moet jij Opa helpen en zeggen hoe het moet?
    De zuters in het ziekenhuis vragen wanneer jij weer bij ze op afdeling komt, laat ze maar vragen en blijf maar lekker thuis bij je zussen en Papa en Mama, en natuurlijk de rest van de familie.
    Lieve familie Beks geniet van meisjes en wij wensen jullie allemaal heel veel geluk.
    Voor iedereen heel veel liefs en misschien wel tot ziens.Groetjes van Ome Cor en Tante Diny.XXXXX.

  • 22 Oktober 2009 - 09:29

    B & B Ospel.:

    Hoi lieve Janske.
    We schoten samen in de lach toen we jouw trotse,vrolijke gezichtje zagen met die hippe groene rollator,alsof je wilt zeggen;wie doet me wat!
    Dit is een heel goede uitkomst voor jou zeg.
    En met de hulp van Lieke gaat het uitstekend zo te zien. Wandel maar fijn buiten door de tuin,jullie hebben plaats genoeg.Je pasfoto is weer Toppie!
    De groetjes,ook aan Jefke
    van ons allemaal.
    Hoie: Bertie en Berke.

    Opa ijsje,zo'n ding is wel handig,maer gij het 'm gelukkig nog nie noddig. Groeten uit Ospel.

  • 22 Oktober 2009 - 09:48

    H & H & I:

    Go Jankse Go !!!!

    Gisteren hebben wij nog even live op Skype mogen zien hoe geweldig goed jij met de rollator kunt lopen.

    Je hebt ook weer gezellig gekwebbeld en Imke was ook weer blij je even te zien.

    Heeeeeeeeerlijk een beetje rust in de tent.

    Dikke knuffel en kusjes Ome Hans, Tante Hariètte en Imke

  • 22 Oktober 2009 - 12:59

    Willy En Jeanet:

    Hoi Janske
    EINDELIJK eens goed nieuws meid.
    Lekker thuis met je Papa en Mama en je zusjes.Dat is pas genieten,wat heb jij een mooie rolator gekregen,en dat je er zo goed mee overweg kunt.
    Nu volhouden meid.
    Zet 'm op
    Groetjes Willy en Jeanet

  • 22 Oktober 2009 - 16:05

    Anita Van Hoof:

    Hoi Lieve, sterke, dappere Janske,

    Wat fijn dat je nu met de hulp van zo'n gave rollator toch lekker rond kunt lopen. En wat zie je er goed uit met je stralende lach achter die rollator. Ik lees je verhalen iedere dag en god, god, wat heb je al veel meegemaakt in deze korte tijd. Ik ben blij dat je je nu redelijk goed voelt en dat je lekker thuis bent bij je zussen. Laten we hopen dat het zo blijft en dat je zonder verdere tegenslagen je behandeling kunt afmaken.

    De groetjes aan jouw papa en mama en je zussen.

    Een dikke knuffel van martin, anita, wesley en joey.

  • 22 Oktober 2009 - 16:17

    Bas En Sanne:

    Ha super Janske, je laat zien dat je een echte super Janske bent! Je ziet er goed uit en straalt helemaal achter je hippe groene mobiel. We duimen nog steeds voor je dat het met jou en je gezin vooruit blijft gaan.
    Groetjes de Vrientjes

  • 22 Oktober 2009 - 16:30

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske!

    Wout vindt dat je een mooie "roene motor" hebt.
    Wij sluiten ons aan bij alles wat al geschreven is. Geniet van ieder moment dat er samen is, hoop is de toekomst en veel, veel succes!

    Zet 'm op!
    Groeten van ons.

  • 23 Oktober 2009 - 05:36

    DORRY:

    HOI FAM.BEKS.
    GEEN BERICHT VAN JOU, IK HOOP GEEN BERICHT DAT ALLES GOED IS.
    HEB JIJ NOG VEEL MET DIE GAVE ROLATOR GELOPEN?
    IK GELOOF DAT JULLIE NU EEN PAAR DAGEN RUST HEBBEN, GENIET MAAR LEKKER VAN ALLES,
    HEBBEN JULLIE GROTE KONIJNEN? WIJ HEBBEN EEN PUPPIE HOND DAG ALLEMAAL VEEL PLEZIER MET ELKAAR EEN DIKKE VETTE HIFIVE EN LOWFIVE DORRY

  • 23 Oktober 2009 - 09:34

    GeKe NeEf BaRt:

    hoi janske

    ik zie dat je een rollator hebt je lijkt net een oud omatje nog wat grijze haren en klaar

    doei groetjes afwienersnietsel bay bay hou doe tot ziens en tot snel GeKkE nEeF bArT

  • 24 Oktober 2009 - 07:12

    DORRY:

    HOI JANSKE FERRY EN JOKE
    ZIJN JULLIE NOG AAN HET GENIETEN,?VANDAAG NOG RUST ,MORGEN WEER NAAR NIJMEGEN ALS IK HET GOED HEB, GAAT HET LOPEN GOED MET DE ROLATOR?ZIJN JOU BEENTJES NOG ZO MOE, IK HAD OOK GEDACHT AAN EEN LOOPSTOEL DIE KLEINE PEUTERS SOMS HEBBEN OM TE LEREN LOPEN, MAAR NU HEB JIJ EEN HIPPE GROENE ROLATOR, IK HEB EEN BLAUWE, DIE IS NIET ZO MOOI , EN IK KAN ER NIET ZO GOED MEE LOPEN, JIJ BENT VEEL BETER KLEINE SCHAT .
    EEN HELE FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE EN LOWFIVE DORRY

  • 24 Oktober 2009 - 07:54

    Mechteld:

    Ha die Bekskes,

    Hoe is het daar? Beetje goed geslapen? Het is heerlijk weer voor een rondje in de tuin en een partijtje schommelen. Het gras zal wel te nat zijn.
    Anke en Amber hebben weer wat tekeneningen voor jullie. Is er nog plaats aan de muur?

    Toty gauw!!

    dikke knuffel van de Wijnens

  • 24 Oktober 2009 - 09:07

    DORRY:

    HOI MENSEN.
    IK HEB EEN VRAAG?
    HEBBEN JULLIE EEN BOLDERKAR? DAT IS DENK IK MAKKELIJK OM janske en meike beide te vervoeren, als je er geen hebt ,mag jij de mijne zolang hebben als je wilt dag hummel en auwlui DORRY

  • 24 Oktober 2009 - 12:48

    Heidi:

    hee allemaal, wat bewonderenswaardig hoe jullie het doen en hoe mooi jullie schrijven..
    die janske, wat een kanjer en de rest ook!
    wij zijn flink aan het klussen in de ten borchwardlaan dat zullen jullie wel van frans vernomen hebben...

    heel veel groeten, x jan heidi sem, samijn

  • 24 Oktober 2009 - 14:53

    Cor En Diny.:

    Hallo Bekskes uit de Heipolderstraat.
    Wij willen zomaar een klein berichtje sturen.
    Hoe gaat het verder met de familie?
    Ferry ik kan me voorstellen dat je even geen berichten schrijft, als er niets bijzonders aan de hand is het aleen maar goed. jullie kennen het spreekwoord wel "GEEN BERICHT IS GOED BERICHT

    Lieke, Janske en Meike jullie genieten zeker wel om samen te spelen, en sickeren jullie nog?
    Het weer is nu wel een beetje slecht om buiten te spelen maar ik denk dat julie binnen ook fijn kunnen spelen, het is alleen al fijn om samen te zijn met Papa en Mama .

    Ferry, Joke en Meisjes een heel gezellig weekend en geniet er van. Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Voor iedereen een hele dikke knuffel.Houdoe he.

  • 24 Oktober 2009 - 19:02

    Van Ons:

    hey super janske,

    ja hier even een berichtje vanuit landal......... bij de veluwe..... erg mooi en rustig..
    we zijn blij dat we geen berichtjes lezen, en gaan er dus vanuit da je lekker thuis met je twee super zussen en papa en mama aan het genieten bent van de herfstvakantie. We gunnen jullie dit van harte Joke, Ferrie geniet ervan met jullie kanjers......

    groetjes de peperkampjes en de duistertjes.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: