Eventjes los - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Eventjes los - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Eventjes los

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vanmorgen heb ik direct maar even opruiming gehouden. Ze hadden mij om 6.00 uur plasmedicatie gegeven en dat had als gevolg dat ik om 8.15 uur mijn hele luier vol had geplast. En zoals je weet vol = vol. En als er dan nog plas bijkomt moet het ergens heen. Heel mijn bed was dus nat. Voordeel hiervan is dan weer, dat je 's morgens meteen helemaal gewassen wordt en dat je al vroeg in de ochtend schoon beddegoed krijgt. Op het moment dat ik klaar was om me weer aan te gaan kleden, kreeg ik een heel raar gevoel van binnen. Het is natuurlijk ook wel raar als je normaal 's nachts niets eet en dat je nu ineens met een volle maag opstaat. Mijn bed was nog niet schoon van de plas, dus kon ik het teveel aan voedsel ook maar beter direct kwijt. Spugen dus. Er kwam zoveel uit mijn maag dat de pomp van de sondevoeding er minimaal 3 uur over doet om dat er bij mij in te krijgen. Ik was het in iets meer dan 10 seconde kwijt, dus dan kunnen jullie je een beetje voorstellen wat een zooitje het op mijn kamer was. Toen ook nog eens mijn temperatuur bepaald werd en deze kwam uit op 39,2 hadden ze hier niet veel vertrouwen op een goede dag. Ik wist wel beter.
Inmiddels was ik veel vocht kwijt en hierdoor voelde ik me toch lekkerder, ondanks de koorts die ik had. Ik heb de hele morgen praatjes voor 10 gehad en papa en mama hebben daar dan ook echt van genoten. Ik heb het zelfs gepresteerd om mama 's morgens rust te gunnen en heb 's morgens niet bij haar op schoot gezeten. 's Middags heb ik dat natuurlijk dubbel en dwars ingehaald. Rond de middag mochten even alle slangetjes eraf, want er moest een nieuwe lijn aangeprikt worden. Ook de sondevoeding werd even gestopt en ik mocht van de monitor af. Tijdens het inwerken van de toverzalf leek het papa en mama wel een goed idee om naar de snoezelkamer te gaan.Dat vond ik ook, want ik heb me daar toch fijn geslapen. Ik ben daar op het grote waterbed gaan liggen en mama kwam lekker langs me liggen. Binnen de kortste keren was ik in droomland. Heerlijk!! Alleen heb ik dus niet optimaal gebruik gemaakt van mijn vrijheid, maar ik was dan ook zo moe van de praatjes van 's ochtends.
Helaas moesten ze mij wakker maken, want de lijn moest weer aangeprikt worden. Dat liet ik dan ook goed gebeuren, want dan is het vlug klaar en mocht ik weer verder slapen in mijn eigen bed. Dit keer weer met een plaszakje, want ze wilden mijn plas weer onderzoeken. Ik vind het prima hoor.
Aan het eind van de middag liep mijn hartslag op, dus er moest iets aan de hand zijn en inderdaad hoor, na ruim 2,5 week zag ik mijn grote zus Lieke weer. Ik vond het superfijn om haar te zien en ze heeft mij ook weer aan het stickeren gezet.
Wat betreft de nutrienten is het vandaag een flipperkast geweest en dan met name het Kalium. Telkens als ik plas zakt deze heel hard weg, maar als ze dan extra Kalium geven stijgt deze ook weer vlug. En dan hoeven ze dus weer niets extra's te geven. Zo blijf ik maar de hele dag door bloed afgeven, zodat de dokters goed kunnen sturen. Tot nu toe gaat het bloed optrekken, uit de nieuw geprikte lijn, prima. We hopen natuurlijk dat dat zo blijft. Verder heb ik de dokters genoeg stof gegeven om dit weekend over na te denken en misschien dat ze na het weekend dan ook antwoorden hebben.
Rest mij nog deze week af te sluiten met een spreuk:

Wanneer de zon schijnt kan ik alles;
geen berg is te hoog,
geen probleem te moeilijk om op te lossen.

Groetjes Janske

  • 10 Oktober 2009 - 05:57

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske,

    Wat geweldig dat Lieke bij je is geweest, meteen stickeren!

    Kijkend naar deze foto's van totale rust gaan we hier spontaan fluisteren om je niet wakker te maken.
    Heb je vannacht ook nog lekker geslapen?

    Het raadsel slangetje nog vers in ons geheugen en nu maak je van je hele binneste huishouding 1 groot raadsel!
    Iedereen puzzelt een stukje mee, hoor!

    Zet ´m op!
    Knuffel van Judith, Ron, Wout

  • 10 Oktober 2009 - 06:52

    Dorry:

    HOI DE DRIE BEKSJES IN NIJMEGEN.
    WAT KAN JIJ VEEL OP EEN DAG FLINK PLASSEN OVERGEVEN BLOED AFGEVEN JOU GROTE ZUS ONTVANGEN ,OP HET WATERBED EEN DUTJE DOEN ,EN NOG VEEL MEER, JIJ BENT WEL ERG DRUK BEZIG KRUIMELTJE,MAAR HET GAAT GELOOF IK WEL EEN IETSJE PIETSJE BETER GELOOF IK .IK WENS JULLIE EEN FIJN WEEKEND ZONDER PROBLEMEN, EN EEN ZONNIGjanske .
    alle drie een dikke vette en hifvive enlowfive dorry

  • 10 Oktober 2009 - 08:21

    Gekke Neef Bart :

    hoi fammielie beks

    wat fijn dat janske even van alles af mocht en naar de snoezel ruimte is geggaan .
    het is weer de eerste keer in lange tijd dat ik weer scrijf wij zijn hier nou al de hele week films van jullie aan het kijken en overnemen.
    ik had op dinsdag aan meester pierre de pasfot film laaten zien daar schrok hij wel van en hij zij NOU WEET IK DAT JULLIE VEEL MEEMAKEN EN EEN HELE CLOSE FAMMILIE ZIJN en toen zij ach we maken er gwoon het beste van want met zulke door zetters in de fammilie kom je er wel . meike heeft het hier supper naar haar zin maar toen ze voor het eerst dat ze jullie op tv zach liet ze toch een traan . maar dat snap ik best.
    vandaag komt er een appel taart naar jullie toe en ik heb die gemaakt ALEEN IN ME EENTJE . nu ik het toch over eentjes heb meike en lieke vonden het vorg weekeind helemaal te gek want op zondeg gingen we eendjes kijken bij de dommel geen echte maar badeendjes een race onder weg hebben wij op een bruggetje gestaan en naar de eendjes gekeken .
    doei en hou doe en groetjes :GeKkE nEeF bArT

  • 10 Oktober 2009 - 08:45

    Karin:

    Hallo allemaal,wat fijn dat je zusje (en jullie dochter) weer langs mocht komen dat zal een feest geweest zijn!!!En gelukkig mochten al die slangetjes er even af en dat je lekker kon ontspannen janske geweldig.Nu maar hopen dat de artsen (die jij aan het werk hebt gezet)dit weekend tot goede uitslagen komen.Nu een heel fijn rustig weekend gewenst van quincy hans karin.

  • 10 Oktober 2009 - 12:44

    Janske:

    Als je graag bij mij in Nijmegen op bezoek komt, dan kun je een mailtje sturen naar opa IJsje: fransbeks@planet.nl Hij verzorgt voor ons de planning mbt bezoek. Als je in je mailtje ook aangeeft wanneer je kunt komen (liefst meerdere data) dan zorgt opa dat alles goed komt.

  • 10 Oktober 2009 - 18:51

    Gerda:

    Hey, Super Janske fideranske,
    Wat lig jij lekker te slapen op een super groot bed in de snoezelkamer, en dan ook Mama nog erbij. Heeft je vast goed gedaan. Wel heel goed dat alles goed wordt nagekeken. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en er verder geen rare dingen tevoorschijn komen. Is wel weer even genoeg geweest, vooral voor jou.
    Lukt het een beetje met boterhammetjes eten?

    Ik blijf voor je duimen en het vlammetje blijft branden voor allemaal.

    Lieve groeten, Gerda.


  • 10 Oktober 2009 - 19:31

    Fam. Duisters:

    Hoi Lieve Janske..... en natuurlijk Ferry en Joke...

    wat lig je heerlijk te slapen in de snoezel ruimte...

    Fijn te lezen dat papa en mama gisteren hebben genoten van jou.... Heerlijk toch.....

    We zijn blij te zien dat je gezichtje er weer wat rustiger uit ziet...

    we zagen in de mail dat Opa her weer druk heeft om de planning rond te krijgen... wij hebben inmiddels alweer een rondje gemaild, dus dat komt wel goed.....

    Wat zul jij blij geweest zijn die lieve zus van je weer te hebben gezien, hopelijk heeft dat je weer veel energie gegeven voor de komende dagen.......

    Janske ik las dat je bezoek hebt gehad van de Dietiste, nou ik heb van de week ook een bezoekje gebracht aan de dieretiste,(zo zeg ik dat) das toevallig........

    alleen mag ik dus bijna geen zuiker meer, want daar krijg ik van die diaree van........ en veel buikpijn...........
    Maare mama heeft heeft heel veel lekker snoepjes voor mij gekocht zonder suiker dus dat komt wel goed.......

    Knuffel van sven,

    als Lieke het fijn vindt mag ze nog wel een keertje komen spelen.....

    Groetjes van,
    Patrick,Ester Brent,Sven en Fenne


  • 10 Oktober 2009 - 21:33

    Nikki En Jannie:

    Haa die Janske,

    Je ligt nu op dit tijdstip zeker al lekker te slapen? Dat gaan wij ook zo doen nadat we je op de hoogte hebben gesteld wat er allemaal bij joepie gebeurd. Zo hebben de kinderen al veel herfstspullen verzameld zodat we kunnen knutselen voor het thema herfst. Die nu ook echt begonnen is aan het weer te zien. Maandag vieren we dat Jacqueline weer een jaartje ouder is geworden. Slaap lekker groetjes kus van joepie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 2266414

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: