Van alles uitgesloten - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Van alles uitgesloten - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Van alles uitgesloten

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag was een dag waar we niet echt resultaat hebben geboekt, maar eigenlijk ook wel weer hele goede resultaten hebben geboekt. Vandaag hebben we nog steeds niet het antwoord gekregen waarom ik zo veel vocht vasthoudt en waarom de nutrienten in mijn bloed zo slecht zijn. Gelukkig geven ze het hier niet op en bijten ze zich er helemaal in vast. Vandaag hebben we weer diverse onderzoeken gedaan. Fysiek gezien een hartfilmpje en een hartecho. Dit was dus weer racen door de gangen, met als hoogtepunt dat ik zelf op het knopje van de lift mocht drukken. Hier heb ik het al weken met papa en mama over en vandaag mocht het, terwijl ik gewoon in mijn bed in de lift stond. Gaaf he!!
Conclusie van al deze onderzoeken en een onderzoek door de cardiologie was dat ik momenteel geen hartafwijkingen heb. Verder hebben ze vandaag veel bloedonderzoeken gedaan. Dat was wel lastig, want er kwam geen bloed uit mijn PAC. De oncoloog zei tegen de verpleegkundige dat zij het wel zou willen proberen en wonder boven wonder lukte het haar wel. Dit was vanmorgen. Grote lol dus van de oncoloog richting de verpleegkundige, dit wel op een leuke manier, want ze besefte zelf wel dat het meer toeval dan wijsheid was. Dat bleek 's middags, want ze hadden nog meer bloed nodig en het lukte weer niet. De oncoloog werd weer uitgedaagd, maar nu lukte het haar ook niet. Uit de hartecho bleek dat de PAC wel goed zit. Morgen wordt deze opnieuw aangeprikt en dan hopen we dat het weer goed gaat.
Verder ben ik vandaag verneveld, om te kijken of dit zou helpen bij het oplossen van het slijm. Dit ging mij prima af bij mama op haar schoot. Na het vernevelen kwam de dokter luisteren, maar het had geen resultaat, dus hoef ik verder niet meer te vernevelen.
Papa en mama hebben nog met de oncoloog gezeten om naar de scans van mijn hoofd te kijken mbt de aspergillis. Ze waren echt onder de indruk hoe goed de aspergillis onder controle is en de abcessen in mijn hoofd echt klein aan het worden zijn. Verder hebben ze met de rode draad oncoloog besloten dat er een nieuwe rode draad oncoloog komt. Dit doordat door omstandigheden deze oncoloog te weinig tijd voor ons kan vrijmaken. En als ze het doet wil ze het goed doen.
De dietiste is nog langs geweest om met ons door te spreken hoe we tot en met maandag met de sondevoeding moeten omgaan. Maandag zullen we dit opnieuw bekijken.
Als je graag bij mij in Nijmegen op bezoek komt, dan kun je een mailtje sturen naar opa IJsje: fransbeks@planet.nl Hij verzorgt voor ons de planning mbt bezoek. Als je in je mailtje ook aangeeft wanneer je kunt komen (liefst meerdere data) dan zorgt opa dat alles goed komt.

Groetjes Janske

• 08 Oktober 2009 - 22:24

Ome Tan:

Toch nog ff voor het slapen gaan jullie verhaaltje gelezen.

Weer een mooie mix van uitslagen.

Vooral het door het mooie woord "verneveld "krijg ik spontaan zin om weer eens de stoomcabine in te gaan.

groetjes

Ome Tan

• 09 Oktober 2009 - 04:32

DORRY:

HALLO FAM. BEKS.
    WEER HEEL WAT ONDERZOEKEN GEHAD MAAR FIJN DAT ALLES NU KALM BLIJFT.
    DAT JIJ DE LIFT ZELF BESTUURDE DAT WAS GAAF. EN DAN HET IJDEN OVER DE GANGEN, HEB JIJ NOG LAST VAN HET SLANGETJE IN JOU NEUS?
    IK HOOP DAT JULLIE DAG EEN BEETJE AANGENAAM IS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 09 Oktober 2009 - 06:32

Karin:

goedemorgen hier ben ik weer efkes,gelukkig alles wat rustiger verlopen goed zo ga zo door,we blijven aan jullie denken hoor maar we missen jullie wel!Goed van je dat jij de lift zelf mag bedienen weet je zeker dat het goed komt haha.Nou meissie en mama en papa veel sterkte en groetjes van karin.

• 09 Oktober 2009 - 08:11

Cor En Diny.:

Hallo lieve Bekskes in Nijmegen.
    heel fijn dat de abcessen in het hoofd van Janske kleiner worden, dat is toch wel een klein lichtpuntje
    Janske en als het nou goed gaat met de sondevoeding en je probeerd zelf een beetje te eten en te drinken dan gaat het langzaam wat beter met jou, en krijg weer energie, en misschien wel weer zin om te gaan sickeren en te knutselen, maar dat komt dan vanzelf.Verder wensen wij jullie het allerbeste en heel veel sterkte.Een hele dikke knuffel voor iedereen, en de groetjes uit GEldrop van Ome Cor en Tante Diny.

• 09 Oktober 2009 - 12:00

DORRY:

JANSKE JIJ HEBT ER EEN SUPORTER BIJ, sAMIJN MIJN KLEINDOCHTER WIL IEDERE MORGEN JANSKE ZIEN ALS ZE UIT BED KOMT, ZO OOK VANMORGEN, OMA DE FOTO DAT JANSKE HUILT, EN JANSKE MET DE PLEISTER OP HAAR NEUSJE, EN OOK DE CLOWNS, DUS DE KRING OM JOU IS NOG GROTER GEWORDEN, NU IS MIJN KLEINDOCHTER VAN 3JAAR OOK VAN DE PARTIJ.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE EN LOWFIVE DORRY EN SAMIJN

• 09 Oktober 2009 - 14:00

Frank En Heidi :

Heey hallo Super Janske

Ik zat net ff door je foto's te bladeren.
    Maar .... je pa heeft er de laatste pasfoto nog niet bijgezet.

Want op de laatste is je gezichtje weer gaver als bij de laatste die er nu opstaat.
    En dan duurt het liedje ook weer lange.

En nu maar hopen dat je het weekend weer een beetje op krachten kunt komen. De benen van jullie mam zullen intussen ook wel voor beurs zijn. Maar van de andere kant is er niks lekkerder als bij je moeder op schoot kruipen.

Groetjes uit Leende