Oeps, foutje.......... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Oeps, foutje.......... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Oeps, foutje..........

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Al jullie kaarsjes, wensen, gedichtjes en "denken aan mij" hebben geholpen. Ik wil jullie dan ook van harte bedanken en zoals jullie zelf al aangeven: "Hoop doet leven!!" Nu denken jullie natuurlijk: "Wat is hier aan de hand?"
Vandaag kwam de dokter bij ons op de kamer. Ze was blij en opgelucht, maar tegelijkertijd teleurgestellend en woedend. De positieve emotie was voor mij, de negatieve emotie was ten aanzien van het laboratorium van het ziekenhuis, of in ieder geval, in 1 van hun medewerkers. Wat is het geval, ik heb geen waterpokken. Met andere woorden het in isolatie liggen, het geven van aciclovir en het stoppen van de leukemiebehandeling is allemaal voor niets geweest. Wel is het goed geweest dat ik in het ziekenhuis ben gebleven, want anders was ik voor mijn blaasontsteking toch weer opgenomen.
Zoals de uitleg was, is het zo dat je in een bepaalde laag van het uistrijkje moet kijken om te kijken of er waterpokken zijn. Op wat voor manier dan ook, vrijdag is er niet goed gekeken. Gelukkig is er toen ook vanalles op kweek gezet en daar kwamen geen waterpokken uit. Ze hebben nogmaals het uitstrijkje bekeken en ook daar zijn geen waterpokken te vinden. Als ik praat over waterpokken, dan praat ik uiteraard over het virus. Het was ook een raar verhaal, want er vond geen enkele uitbreiding plaats en je kunt er natuurlijk wel vlug bij zijn, maar dan zou het virus toch al in mijn lijf zitten en zou er toch ergens een blaasje moeten zijn bijgekomen. Gigantische fout dus van het ziekenhuis, maar gelukkig in mijn voordeel in dit geval.
Voor de rest heb ik een rustige dag gehad. De isolatie was er net vanaf vanwege de waterpokken en nu lig ik weer in isolatie vanwege de Mexicaanse Griep. Dit omdat ik steeds meer begin te niezen, hoesten en spugen met veel slijm. Ook hiervoor zijn monsters afgenomen om uit te sluiten dat het Mexicaanse Griep is, maar voor mij is dat altijd gevaarlijk. Iets doen om iets uit te sluiten. Meestal is het dan toch raak, behalve bij de waterpokken dan. Morgen heb ik de uitslag van de Mexicaanse Griep. Ook hebben ze nog een longfoto genomen waaruit blijkt dat mijn longen er prima uitzien. Dit was ook om een longontsteking uit te sluiten en dat is ook gelukt, dus ik heb alsnog goede hoop voor morgen.
Verder is tante Marian nog langs geweest, wat heel gezellig was. Ze had mooie posters bij uit de dierentuin en lekker eten voor papa en mama. Ook hield ik me groot voor haar en wilde er dan ook steeds bij zijn. Toen ze wegging was mijn energie helemaal op, dus vandaag geen happy hour.....
Rest mij nog om af te sluiten met een sms die ik van ome Tan gekregen heb toen hij hoorde dat ik geen waterpokken had:

"Goei nieuws maar van die leukemie klopt da eigenlijk wel? Ik ben blij da ik bretels aan heb. Groetjes toine"

Groetjes Jankse

• 06 Oktober 2009 - 05:13

DORRY:

HOI FAM BEKS
    WAT EEN VERHALEN,WEG POKKEN,WAT EEN MUTSEN DIE DAT ONDERZOCHTEN.MAAR EEN MENS MAAKT FOUTEN,EN NU WEER VERKOUDEN, MAAR DAT LOOPT MET WAT SNOT AF HOOR,VERDER GAAT HET GELOOF IK EEN TIKJE BETER MET JANSKE PANSKE KEVERTJE.IK HOOP DAT JIJ WEER AAN HET SPELEN ,EN STICKEREN KAN, EEN DIKKE VETTE HIFIVE EN LOWFIVE DORRY

• 06 Oktober 2009 - 05:52

Karin:

hoi janske en mama en papa,wat lees ik nu weer geen waterpokken wat een klungels inderdaad en nu wat gesnotter maar hopen dat het nu daar bij blijft hoor!We willen jullie nu heel snel thuis zien het duurt nu wel erg lang en de kaars blijft branden hoor(als ik thuis ben)dus dat helpt wel.Nu nog effe volhouden jullie dan kunnen jullie straks weer gezellig met zijn vijven herenigd worden.Kei veel sterkte en groetjes van karin.

• 06 Oktober 2009 - 06:58

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Hoi Janske>
    Gelukkig....geen waterpokken.
    We hebben voor niks in de rats gezeten , maar gelukkig zo dan andersom.
    Fijne dag en Oma komt vandaag naar je kijken.

houdoe

• 06 Oktober 2009 - 07:59

Cor En Diny.:

Hallo die Bekskes in Nijmegen. Nou zeg wat een gedoe, hebben jullie daar flink in je rats gezeten en je veel spanning gehad hoe het met Janske verder zou gaan. Gelukkig is dit allemaal voor niks geweest.Nog even afwachten hoe het met het snotteren gaat,wij hopen dat het mee zal vallen!!!!.Janske wat ben jij toch een Kanjer van een Meiske je bent een echt vechtersbaasje blijf dit vooral doen, dan komt alles goed. Ferry, Joke en Super Janske nog even wachten op de uitslag van de griep en wij hopen dat jullie vlug weer samen terug kunnen naar Heeze om gezellig met z,n vijven te zijn, en tot rust te komen in je eigen omgeving.Wij blijven vooral doorgaan met DUIMEN voor jullie allemaal ook voor het thuisfront, want die hebben ook alle steun hard nodig.Het gaat jullie allemaal goed en lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.KNUFFELS,KNUFFELS.Houdoe.

• 06 Oktober 2009 - 10:48

Oma Hanny En Frans:

Lieve, lieve Janske,

Hier vanuit Bangkok:
    Wat zijn we weer verrast door het nieuws van jou. Nou had ik jou om een prettige verrassing gevraagd, dus moet ik nu ook blij zijn. Zie je wel: Janske Beks blijft nu eenmaal Janske Beks! Vol verrassingen!
    Gelukkig is de fout van het ziekenhuis nu in jouw voordeel, maar dat had dus ook andersom kunnen zijn. Het blijft mensenwerk, maar daarom niet minder frustrerend.

Onze vlucht is goed verlopen.Gisteren hebben we de eerste plensbuien goed doorstaan. In twee dagen al heel veel gezien van Bangkok. Morgen gaan we al fietsend de stad verkennen. Nieuws hierover volgt nog wel.

Hopelijk gaat jouw blaasontsteking snel over en mag je even bijkomen thuis. We steken bij Boedha een wierookstokje aan en hopen hierbij dat het helpt.

Ferry en Joke: als wij nog moeten bellen, sms dat dan even naar ons.

Dikke, dikke knuffel (en erg zweterig) van ons allebei!

oma Hanny en opa Frans

• 06 Oktober 2009 - 13:50

Meike:

Hajo, Jankse, papa en mama.
    Hopelijk is het vandaag andersom als gisteren, toen verliep hier alles voorspoedig, en daar in Nijmegen minder.
    Vandaag ben ik niet zo goed gezind, wil vooral bij tante Angela op schoot zitten en met haar spelen. Dus misschien gaat het daar bij jullie nu wel heel goed. We horen het wel.

Heel veel handkusjes en zwaaitjes Meike

• 06 Oktober 2009 - 16:13

Lieseth:

Hallo Janske
    Ik ben blij dat de waterpokken aan jou deurtje voorbij zijn gegaan en duim, dat dat ook voor de Mexicaanse Griep telt. Je hebt immers al je kleine handjes vol om die leukemie en al die andere dingetjes bol te werken. Nou superjanske vanuit Eindhoven de groetjes en wij denken aan jullie, heel veel liefs

• 06 Oktober 2009 - 17:30

Ome Renier:

Ha, die Janske,

Wat een goed nieuws zeg. Inderdaad beter zo dan andersom... ze zal wel aan het weekend toe zijn geweest!

Hopelijk wordt het gesnotter snel minder.
    Liefs Ome Renier

• 06 Oktober 2009 - 18:39

Jan Heidi En De Rest:

wat een gedoe, nou mooi dat die pokken geen pokken zijn, nu maar weer afwachten met de mexicaanse griep; nou ja, goed, hopen dat dat niet zo is en dat de behandeling weer verder kan he janske..
    doe pap en mam heel veel groeten vanuit de tinnegieter...

jan heidi sem en samijn