Wirwar van slangetjes - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Wirwar van slangetjes - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Wirwar van slangetjes

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vannacht heb ik papa ook eens een rustig nachtje gegund. Ook heb ik uitgeslapen en daarna goed ontbeten. Omdat ik geen longontsteking heb is er 1 soort antibiotica gestopt. Dat scheelt toch alweer. Wat wel verbazend is, is dat ik steeds maar aankom. Dit zonder al te veel te eten, want van 1 ontbijtje kun je natuurlijk geen 3 dagen van rondkomen en dan ook nog eens aankomen. De conclusie was dus dat ik vocht vasthoud. Hiervoor kreeg ik weer medicatie om te gaan plassen. Om alles goed in de gaten te houden werden mijn waarden van het bloed bepaald en in dit geval de nutrienten. Uit het bloed bleek dat mijn Kalium op een veel te laag niveau zat. Dit kan hartritmestoornissen veroorzaken, dus het Kalium moest vlug aangevuld worden. Hierdoor moest er een extra pomp aan mijn paal bevestigd worden. Hier zitten dus inmiddels 3 pompen aan. Om al deze vloeistoffen naar mijn lichaam te krijgen werd er een nieuw kranensysteem op de paal bevestigd. Een systeem waar papa in zijn tuin trots op zou zijn. Het is nu dan ook een wirwar van slangetjes geworden. Misschien moet ik er maar een foto van maken en dan een prijsvraag van maken welk slangetje het Kalium moet volgen om in mijn bloed te komen.
2 Uur later werd mijn bloed opnieuw gecontroleerd en het Kalium was weer op acceptabel niveau. Wel blijft de Kalium er voorlopig extra bijlopen. Om ook mijn hartritme in de gaten te houden ben ik ook weer aangesloten op een monitor. Het is nu dus zo dat ik zonder chemo en zonder heftige ziekte 3 pompen heb lopen en een monitor. Geen slechte score. Jullie zullen wel begrijpen dat ik me niet helemaal lekker voel en de hele dag veel slaap en anders bij mama op schoot zit. Stickeren en alle andere leuke dingen zitten er momenteel niet in. Ook visite vind ik wel gezellig, maar niet te lang, want ik wil er wel graag gezellig bijblijven, maar wordt dan zo moe. Grote kans dat dit toch komt door het vocht dat ik vasthoud, dus ze gaan gecontroleerd er voor zorgen dat ik goed afwater. Hierbij worden mijn bloedwaarden dus goed in de gaten gehouden.
Wat betreft de Mexicaanse Griep kunnen we bijna met zekerheid stellen dat ik die niet heb. Er is vandaag geen officiele uitslag binnengekomen. Als ik positief zou zijn, zijn de dokters er van overtuigd dat ik de uistlag vandaag gekregen zou hebben. Momenteel staat er nog niets in de computer wat inhoudt dat ik nog wel in isolatie lig. Er is dus nog geen officiele uitslag dat de test negatief is.
Het is vandaag dinsdag en dat betekent dat de CliniClowns op bezoek komen. Omdat ik nog in isolatie lig, mochten ze bij mij niet komen. Daarom hebben ze twee kaarten in mijn postvak gedaan, eentje van Jopie en eentje van Oepke. Jopie schreef het volgende

Hoeperdepoep!
een kaartje op je stoep!
van Jopie een lieve groet,
omdat Jopie je even missen moet!
SMAK ---- dit is een kusje van Jopie

Dat vond ik wel ontzettend lief.

Groetjes Janske

• 06 Oktober 2009 - 20:22

Opa Ijsje:

Elke dag wel een andere polonaise aan je lijf ,maar ja het zal motten.Daarom zegt opa nog is tegen jou:

EEM LOTUS BLOEIT AAN IEDERE KREEK

• 06 Oktober 2009 - 20:33

Tante Angela:

Hey die Super Janske,
    Wat een toestanden allemaal zeg. Lijkt me overigens wel leuk zo'n puzzel met slangetjes, ik heb hier nog wel wat kandidaten om die puzzel op te lossen. Maar voor jou is dat allemaal helemaal niet leuk. Wat een lieve kaart van die Jopie.
    Dan is hier toch alles weer veel voorspoediger verlopen, Meike heeft haar goede humeur weer terug, nadat ze uiteindelijk toch een dutje had gedaan, mee Sietske had opgehaald bij de muziekschool(lekker veel aandacht van Sietske en haar vriendinnetjes Ilse en Iris) en heel veel gegeten had.
    Ze ligt nu inmiddels alweer een paar uur lekker te slapen. Hopelijk hebben jullie ook weer een rustige nacht en kunnen jullie er morgen weer met volle moed tegenaan.
    Welterusten lieve schatten.
    Knuffels van tante Angela

• 06 Oktober 2009 - 21:22

Mechteld:

He vrouwke,

Mijn reactie van zojuist is weer eens niet geplaatst, dus ga ik weer opnieuw.
    Ik ben dol op puzzels, vooral doolhof en woordzoekers, dus laat dat slangeding maar komen.
    Gaaf dat Jopie een kaart in je bus deed, maar op je kamer is eigenlijk leuker, maar ja, volgende keer beter.
    Ik zit me hier gigantisch te gapen, dus ik rol mijn bed in.

Slaap lekker allemaal.

Groetjes en knuffels uit Heeze

• 07 Oktober 2009 - 04:31

DORRY:

HOI HUMMEL EN OUDERS.
    ZIE JE WEL HET BLIJFT BIJ SNOT, EN NU HET VOCHT NOG WEG.
    WAT LEUK DAT DE CLOWNS EEN KAARTJE IN JOU POSTVAK DEDEN.
    DE PAAL WORDT WEL ZWAAR MET AL DIE SLANGEN
    KIJK MAAR UIT DAT HIJ DE PAAL BEDOEL IK NIET OMKIEPT ALS JIJ WEER STERK GENOEG BENT OM DE GANGEN ONVEILIG TE MAKEN OP JOU VOERTUIG EEN VETTE DIKKE HIFIVE EN LOWFIVE DORRY.

• 07 Oktober 2009 - 07:00

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat lief van je dat je je Papa ook eens hebt laten slapen. Gelukkig dat je nu geen rare verrassingen hebt voor ons.(en jezelf)
    Ik las gisteren een zin die nu op jullie van toepassing is.(ik denk Opa ijsje doet het dus ik ook maar)
    Hier komt ie ......

Tussen het volhouden door mag je best even uitrusten.

Groetjes uit Leende

• 07 Oktober 2009 - 07:19

Asmara:

Goede morgen allemaal.

Gelukkig heb je geen waterpokken en hopelijk ook geen mexicaanse griep dan kan het weer de goede kant op gaan. Als dat vocht nu ook goed uit je lichaam gaat voel je je vast weer een stuk beter. Dan kun je de komende dagen weer kracht en energie op doen voor de volgende chemo.
    Oh ja ik meld me ook aan voor de puzzel van slangetjes en pompen dus je krijgt kandidaten genoeg. Ik ga gauw aan het werk want ik zit nu aan de computer van Trudy.

Groetjes en tot later.
    Kusjes Asmara.

• 07 Oktober 2009 - 07:32

Melissa:

hallo Janske,
    ik vind het wel zielig dat je leukemie hebt hoor!
    ik ben Melissa, een van de kleindochters van oma Diny en opa Cor.
    wij hopen hier dat het snel weer beter met je gaat.
    groetjes van Melissa.
    P.S. Janske, we hopen dat de slangetjes vlug van jouw lijfje zijn en dat je weer op je eigen kamer kunt spelen.
    ook groetjes aan papa en mama.
    dag allemaal!!xxxxxxxxxxxxx

• 07 Oktober 2009 - 08:12

H & H & I:

Hoi Janske, Ferry en Joke,

Het was gisteren weer fijn om bij jullie te zijn en in het Ronald Mc Donald huis hebben we nog even heerlijk met papa zitten kletsen. Daarna heeft papa nog even zijn best gedaan als wegverkeersleider en zijn oma en ik weer richting huis gereden. Wel even langs de Mac Donalds natuurlijk en zodra jij naar huis mag wordt er vast en zeker gezorgd voor frietjes zonder mayo maar met curry !

Zoals ik gisteren al vertelde moet ik nu 2 dagen voor het werk (heel ver hahaha) weg. Zit lekker bij opa en oma in de buurt maar ik zal daar waarschijnlijk geen reactie op jou site kunnen plaatsen. Ome Hans die leest wel, maar typen...........dus van ons heel eventjes geen berichtjes.

Hopelijk gaan jullie rustige dagen tegemoet en wensen wij dat je weer wat fitter wordt zodat je de zaak daar weer een beetje op stelten kunt zetten.

Heel veel dikke knuffels en kusjes XXXXXXXX
    Ome Hans, tante Hariètte en Imke.

• 07 Oktober 2009 - 08:14

Tante Hariètte:

Oh ja, wij weten de uitslag van jou puzzel al maar zullen het niet aan de andere vertellen.
    Het is best lastig dus succes allemaal !

• 07 Oktober 2009 - 10:56

Marian En Maarten:

Lieve Jankse en Joke en Ferry,

Het was maandag heel fijn om jullie weer eens in levende lijve te zien, in dat knusse kamertje. Het was een goed uitgezochte dag want de een na de andere positieve (dus eigenlijk negatieve, hè Ferry) uitslag kwam binnen.
    Hoe gaat het nu met je hoesten en proesten en je blaas? Slaap je nog zo veel? Gewoon doen hoor. Die "schoten" van mamma en pappa liggen zo te zien heel heerlijk.
    En heb je alweer een beetje zin om te praten?
    Mag je weer van de isolatie af als defintief blijkt dat je ook geen Mexicaanse griep hebt?
    Dikke kus voor jullie alle drie.

• 07 Oktober 2009 - 12:23

Opa Ijsje:

ach meidje meidje meidje toch wanneer ga jij het makkelijker krijgen , zo zielig die huilende foto.
    Ik weet dat het misschien niet opbeurend is , maar wel realiteit.

En ik kan wel blijven roepen

Komop Janske jij kan het
    Komop Janske zet door
    Maar een keer huilen mag best hoor.

want:
    al bent jij nog zo;n kanjer .
    En doe je nog zo je best
    Jij moet het wel alleen doen , ook al helpt de rest.

Komop Janske daar in Nijmegen
    Komop Janske nu niet thuis.
    Ik hoop , dat je snel mag komen naar de Heipolder naar jullie huis.

Opa

• 07 Oktober 2009 - 12:25

Wijnand En Janneke:

Hai janske!
    Nou als het goed is komen wij binnenkort ook weer een keertje bij je op bezoek! Hopelijk mag je dan weer naar huis (was de vorige keer wel zo!) en zo niet dan komen we gezellig naar Nijmegen toe. Geef je pap en mam ook nog een knuffel van ons? Ik vond wel dat papa een zielig fotootje had geplaatst hoor van jou (die huilende)..neem maar een keertje wraak en zet die foto van papa dan ook maar stiekem op de site!!
    Dag meis...tot snel!

• 07 Oktober 2009 - 12:34

Opa Ijsje:

Tranen van geluk of verdriet geven de situatie aan waarin je verkeerd

• 07 Oktober 2009 - 12:43

Opa Ijsje:

Er zijn slechts 2 soorten tranen.

1 van geluk
    1 van verdriet

Maar die zijn wel van jezelf

• 07 Oktober 2009 - 13:45

Nikki En Jannie:

Hoi Janske

Elke keer weer lezen we hoe het met je gaat. Fijn dat papa en mama deze mooie site voor je bij houden. En natuurlijk jouw en de dokters goed in de gaten houden.

groetjes uit heeze

• 07 Oktober 2009 - 15:30

Gerda:

Hey, Super Janske fideranske,
    Gelukkig dat jij geen waterpokken hebt en ik hoop heel sterk ook geen Mexicaanse griep. Wat ben jij sterk! Super super super sterk. Juist laten zien dat je ook eens een moment hebt waarop het je allemaal een beetje teveel wordt getuigt van grote kracht.
    Die traantjes van jou zijn goud waard!
    Dat is jouw grote kracht; ervoor gaan en als het even teveel wordt ook aangeven dat het even teveel is. Super super super.
    Janske fideranske, hou je taai, huil als je moet huilen en lach vooral als je moet lachen.
    Jij bent jij en daarom ben jij zo bijzonder.
    Het vlammetje blijft branden voor jou en Papa, Mama, je zusjes en je familie en vrienden. Ik duim voor jullie allemaal.
    Lieve groeten, Gerda.

• 07 Oktober 2009 - 17:48

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Bij de foto met de traan, pinken wij er ook eentje weg.
    Hopelijk kun je ook iedere dag ('n beetje) lachen, bijvoorbeeld door zo'n mooie kaart. Zet 'm op, Janske.
    En ook voor jouw opa Ijsje vandaag een extra sterkte want hij leeft toch zo lief met je mee.

Daag!
    Judith & Ron, Wout

• 07 Oktober 2009 - 18:46

Ome Tan:

Ik wil niet lollig overkomen maar ik heb nog geen adreswijziging gekregen.

Maastricht is toch geen ander woord voor Nijmegen of ben ik nou GEK.

groetjes

Ome Tan

• 07 Oktober 2009 - 18:48

Karin:

hoi janske en de rest,inderdaad je mag best een keer tranen laten hoor want wanneer houd het een keer op!!!maar jouw kennende blijf je toch de SUPER WOMAN van de heipolder hoor!!en je mama en papa ook natuurlijk,hopelijk heb je vandaag weer een rustige dag gehad wij lezen het wel weer in je volgende verslag.Slaap lekker en tot mails groetjes van de fam smulders.