Even mijn hart rust geven - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Even mijn hart rust geven - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Even mijn hart rust geven

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Gisteren, nadat ik mijn bericht geplaatst had, kreeg ik nog een onderzoek en enkele dokters op bezoek. Zoals jullie vast nog wel weten had ik op het moment dat ik was opgenomen voor de abcessen een hele hoge hartslag. Om dit te compenseren heb ik momenteel een hele lage hartslag. Dit betekent dat mijn hartslag als ik wakker ben zo rond de 60 ligt en als ik slaap naar de 50 daalt. Dit is erg laag voor een kind van 3 jaar. Hierdoor werd dus eerst de zaalarts geroepen en daarna de oncoloog. Deze laatste vond het belangrijk dat ik nog een ECG kreeg, dus het was rond 23.30 uur dat ik deze nog 1 kreeg. Hier was niets raars op te ontdekken en aangezien ik ook gewoon een fitte indruk maak, is er verder geen actie op ondernomen. Alleen heb ik vannacht extra controles gekregen. Verder lag ik ook nog aan de monitor, dus er werd wel goed op mij gelet. Verder heeft dit geen problemen opgeleverd. Omdat het gisteren zo laat was geworden had ik vanmorgen iets meer moeite om wakker te worden, maar toen ik eenmaal wakker was, kon het feest weer beginnen.
Eerst hebben we met zijn drieen lekker op het gemakje aan tafel ontbeten. Nog voordat de bordjes leeg waren kwam de dokter vertellen dat ik van de monitor af mocht. Wel zouden er extra controles plaatsvinden. Nu was het dus zaak om vlug de boterhammen naar binnen te werken, want dan kon ik mijn tractor weer pakken en de gang op. Ik mocht zelfs van de afdeling af en in de grote hal heb ik me weer helemaal uitgeleefd. Voordat het middageten kwam heb ik nog even opzichter gespeeld bij de bouw van het nieuwe gedeelte van het ziekenhuis. Op de gang van de afdeling zit een raam waar ik perfect uitzicht heb op de bouw. Daar zie ik dan zo'n 30 Bob de Bouwers aan de gang en ook allemaal vrachtwagens en kranen en liften en nog veel meer. Hier kan ik dan ook met gemak een uur naar kijken. Ook vind ik het leuk om een beetje te flirten met de Bob de Bouwers. Vriendelijk zwaaien ze dan naar met terug.
Het middageten stond al op me te wachten op het moment dat ik de kamer in kwam. Er zat een omelet bij en daar had ik zin in. Helaas kreeg ik een bloedneus dus het eten moest nog even wachten. De zuster gebeld en deze spoot iets in mijn neus en ik kon gaan eten. Ik heb heerlijk zitten smullen, want er zat ook mayonaise bij. Voordat ik mocht beginnen aan mijn middagdutje, moest ik eerst nog medicijnen innemen, maar doordat ik ook bloed van de bloedneus had binnengekregen moest ik spugen. Daar ging mijn omelet....wat een pech.
Na het slapen de tractor op en weer naar de grote hal. Even computeren en toen zag ik Bart en Sietske voorbij komen. Deze kwamen bij mij op visite. Dat vond ik heel gezellig. Ze waren samen met opa IJsje en ome Tan. Als verrassing hadden ze nieuwe handschoenen bij die oma Tumtum voor mij gemaakt heeft. Deze wilde ik vanmiddag nog niet aan, want ik wilde ze bewaren voor de nacht. Nu lig ik lekker met de nieuwe handschoenen in mijn bedje.
Tussen de bedrijven door heb ik ook nog de nieuwe MTX-spiegel binnen. We komen in de buurt van de 0,1. Het is nu nog 0,15. Nog een dagje spoelen dus en misschien mag ik dan wel naar huis. Dat is nog niet zeker, want ook de Nefroloog komt morgen bij mij langs. Deze man of vrouw weet alles van nieren. Als hij, ivm de lange tijd dat het klaren van de MTX geduurd heeft, ook nog onderzoeken wil doen, dan zal ik hier nog even moeten blijven. Ook moeten papa en mama nog diverse gesprekken met verschillende mensen hebben. De belangrijkste is natuurlijk de oncoloog. In dit gesprek wordt de volgende stap besproken. Dit doen ze niet eerder dan dat de MTX voldoende uit mij lijfje is. Afwachten dus.
Ik wil oma Hanny en opa Frans nog bedanken voor de extra fotoruimte, zodat ik aan jullie allemaal kan laten zien hoe het mij vergaat.

Groetjes Janske

• 01 Oktober 2009 - 20:29

Ome Tan:

We vonden het ook kei-gezellig vandaag om op visite te komen. Bart en Sietske vonden allebei dat Janske er zo goed uit zag. Dit is voor ons weer een goed teken want ze zien Janske nu in een korte tijd met diverse gezichten maar zien dus ook dat ze er vandaag goed uit zag.

Bart en Sietske waren zo lief geweest tijdens ons bezoek dat een beloning wel op zijn plaats was dus zijn we op de terugweg nog ff gestopt bij de MCdrive. Dit hadden we misschien beter niet kunnen doen want de hele weg terug leek het net of ze allebei een blik of 10 redbul hadden gehad. Hierdoor kwam Opd ijsje zelfs niet eens aan zijn dutje toe en was het als chaufeur ook niet echt een pretje.

Maar goed, er zijn ergere dingen.

We wensen jullie weer een goede rustige nacht en tot de volgende keer.

groetjes Ome Tan

• 01 Oktober 2009 - 20:34

Tante Hariètte:

Wat gezellig dat Bart en Sietske vandaag met jou zijn komen spelen !!

Ik zie ook dat je je kroon mooi versierd hebt. Lekker geknutseld dus.

Fijn dat ik nog even je verhaal heb gezien voordat ik van het werk naar huis ga. (maar anders had ik thuis natuurlijk nog even gekeken)

Slaap lekker.

Kusjes tante Hariètte

• 01 Oktober 2009 - 20:58

Tante Angela:

Hoi Janske, Ferry en Joke.
    Nog even een klein verslagje van de dag van Meike.
    Vanochtend met tante Angela de tuin een beetje gesnoeid, in de zandbak gespeeld en nog even binnen gespeeld. Vanmiddag ook nog binnen gespeeld (het weer was niet meer zo goed) en nadat Rens uit school was fijn met Rens gespeeld (Bart en Sietske waren meteen vertrokken naar jou) en op tijd gegeten want Rens moest zwemmen en ik moest nu mee. Wat ik helemaal niet erg vond en Rens vond het al helemaal te gek. Hij had dan ook een beetje moeite met concentreren op het zwemmen maar deed het wel erg goed. Ik wilde ook wel mee zwemmen en liep dan ook meteen naar de bak met kurkjes en bandjes, maar ja ik moest toch echt op de bank gaan zitten, wat minder leuk dus maar op en af tante Angela geklauterd. Na het zwemmen naar oma Tumtum, tante Angela kon dan even de paarden binnen zetten en Rens en ik konden nog met Lieke spelen, dat vond Lieke wel erg leuk. Daarna terug naar Valkenswaard en lekker gaan slapen.
    Hopelijk slapen jullie net zo lekker als ik.

Groetjes en knuffels Meike (en tante Angela)

• 01 Oktober 2009 - 21:20

Fam Den Boer:

Wat goed om te zien dat er weer wat leven in de brouwerij komt bij Janske.En weet je dat Job nu wel een beetje jaloers zal zijn want hij zou ook wel die bob de bouwers willen zien.
    Probeer nu nog maar goed bij te tanken zodat je hopelijk weer binnen een paar dagen thuis kunt spelen met je zusjes.

De groetjes voor pappa en mamma en dat je maar weer gauw in Heeze zult zijn.

• 01 Oktober 2009 - 21:25

Lieseth:

Nou Janske laten we duimen dat je gauw weer zo goed bent dat je weer even naar huis mag. Heel veel gr superjanske

• 01 Oktober 2009 - 21:33

Mechteld:

Hallo allemaal,

Wat fijn dat het weer beter met je gaat. En je velletje ziet er zoveel beter uit. Het eist wel z´n tol bij jouw papa, maar wat lief dat hij dan even jou bed mag lenen.
    Ik zag gisteren op de foto een vol bord met eten. Krijg je dat elke dag, zoveel? Tjonge, daar kan ik wel 3 dagen van eten. hahahahahah, da´s natuurlijk wel erg overdreven, maar bij wijze van spreken dan.
    Hé, ik vind het wel stoer dat je de bob de bouwers zo interessant vindt. Vrouwen in de bouw zijn er veel te weinig, ik weet zeker dat jij daar wel verandering in zou kunnen brengen. Want jij bent SUPER-Janske. Effe fantaseren welke beroepen er zijn voor als je later groot bent.
    Uitvoerder, metselaar, kraanmachinist, tegelzetter (hihihi), of misschien wel werkvoorbereider, tekenaar, architect. Of directeur van een bouwbedrijf, ook leuk. Maar wel hard werken, maar jij weet al wat dat is. Je werkt nu immers ook al zo hard.

Nou, ik heb genoeg gefantaseerd. Ik rol mijn bed in.

Slaap lekker allemaal.

Groetjes familie Wijnen

• 01 Oktober 2009 - 21:53

Opa Ijsje:

even een spreekwoord

Het gaat allemaal over de gezondheid , de rest is franje

• 02 Oktober 2009 - 05:25

DORRY:

HOI JANKE EN FAM.
    ZIE JE WEL DAT DE KANSEN KEREN, DE BERICHTEN ZIJN BEST HOOPVOL VIND IK.
    EN OP JOU TRACTOR ROND RIJDEN IS OOK FIJN
    EN DAT JIJ WEER GOED KAN ETEN IS OOK FIJN ,NU GA IK FIKKEN EEN DIKKE VETTEN ENHIFIVE EN LOWFIVE DORRY

• 02 Oktober 2009 - 05:57

Brent En Jens:

Lieve Janske.

Geef je hart maar wat rust. Als wij over een paar jaar met jou op stap gaan. Krijg je hart, het heel druk!!

We snappen dat jij de Bob de Bouwers heel leuk vind, maar wij zien dat wel als enige concurrentie. De dokters die jij eerder beschreef, kunnen wij wel aan. Die troeven we met gemak af!!
    Doe jij ten slotte ook als SUPER Janske.
    Maar tegen een heel leger bouwvakkers word het voor ons een ander verhaal. Maar natuurlijk kun je op hun goed oefenen je vrouwelijke charmes te ontwikkelen....voor zover dat nodig is.

Janske rust goed uit dat je weer snel naar huis kunt zodat Papa en Mama ook weer een beetje tot hun zelf kunnen komen. En je zusjes kunnen vertroetelen.

Janske toi toi.

Dikke kus van je toekomstige stapvriendjes
    Brent en Jens

• 02 Oktober 2009 - 06:20

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wauw, wat knap van je dat je alweer wat bent uitgerust en de boel weer met je energie in het zonnetje zet.

Joke en Ferry, inderdaad overal bovenop zitten kost heel veel energie.
    Jullie weten al als geen ander hoe belangrijk buikgevoel etc. is. Kan geen arts aan tippen.
    Ook de keuzes waar jullie voor staan omdat alledrie de meiden jullie nodig hebben...pff petje af.

Zet 'm op, we hopen dat jullie nu snel weer met z'n allen kunnen zijn.
    Groeten van ons!

• 02 Oktober 2009 - 09:19

Lambert En Tineke:

Ha Janske!!

Eindelijk kun je dan weer op de tractor!! En dan nog wel in de grote hal! Daar is tenminste wat te beleven,hé!! Race maar lekker hard, de mensen springen heus wel opzij hoor. Wij hopen dat je héél binnenkort naar Heeze kunt, mag je lekker ouderwets spelen met je zusjes en kun je weer op je geliefde schommel!! Doe je veel groetjes aan je papa en mama?? Die zullen ook wel blij zijn om in hun eigen bedje te kunnen slapen!!!

dikke kus van ons

• 02 Oktober 2009 - 09:37

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske .Wat fijn dat je van de monitor verlost bent, al die draadjes aan je lijfje is ook best lastig nou kan je weer met det de tractor crossen door het ziekenhuis. Janske hou je wel controle bij de bouw van het ziekenhuis en dat Bob de Bouwer goed zijn werk blijven doen,wel leuk dat ze naar jou terug zwaaien ik denk dat zij jou ook een Kanjer van een Janske vinden. Gelukkig is de MTX waarde een beetje aan het dalen wij hopen dat het zo door gaat. Ferry en Joke het allerbeste en hou je taai. oja Janske je moet eens aan de zusters vragen of ze voor Papa een groter bed kunnen regelen want volgens mij slaap hij daar niet zo gemakkelijk in. maarja als je moe bent slaap je overal. Verder lieve groetjes van Ome COr en Tante Diny. Dag Kanjers.

• 02 Oktober 2009 - 11:05

Fam Van Gaal:

Hey Lieve Super Janske

Na een half uurtje lezen zijn we weer helemaal bij. Wij hebben je site 2 weken niet kunnen volgen ivm onze vakantie.(internet was daar niet echt super)

We hopen dat je snel weer naar huis mag en dan lekker kan knuffelen met je zussen, en dat het gezin beks aan de heipolder weer samen is.

En zijn het een beetje leuke bouwvakkers?? Of blijven je vriendjes Brent en Sven leuker.

En papa al een beetje uitgerust?? Of was je bedje te klein voor hem
    Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 02 Oktober 2009 - 11:50

DORRY:

HOI JANSKE WAT EEN MUTS BEN IK ,IK TYPTE JANKE INPLAATS VAN JANSKE DOM VAN MIJ EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 Oktober 2009 - 15:34

Daisy En Fenne:

He, goed te lezen dat onze super Janske weer mobiel is met haar tractor....

Hopelijk is vandaag de MTX zoals hij hoort te zijn en kun je lekker gaan genieten met je zusjes thuis....

Enne over een paar jaar gaan ook wij wel mee stappen........

Enne wij denken dat jou papa het wel nodig had om even een dutje op jou bedje te doen...

Groetjes,

Daisy, Fenne en Sven niet te vergeten.....