TIK TOK - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu TIK TOK - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

TIK TOK

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 September 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag was een dag van vermaak en van onderzoeken. Nu heb ik het geluk dat onderzoeken voor mij ook een vorm van vermaak zijn, dus eigenlijk was het vandaag een dag van vermaak voor mij. Helaas hebben papa en mama vandaag niet zo kunnen genieten, omdat vandaag maar weer eens is gebleken dat papa en mama constant moeten opletten of alles wel goed gebeurd. Dit blijft toch wel heel vervelend en vraagt dan ook heel veel energie van papa en mama.
Vanmorgen vroeg ik als eerste of ik vandaag weer in de wasmachine mocht. Dit was helaas niet het geval. Wel zou ik vandaag een piepje in mijn oren krijgen en nog andere onderzoeken. Voordat het zover was kreeg ik bezoek van twee mensen met een hele grote bas. Vandaag was op het theaterplein een voorstelling van TIK (Theater In Kinderziekenhuizen). Zij kwamen met de voorstelling "De Bas". Omdat ik daar niet heen kon, kreeg ik vanmorgen een prive voorstelling op mijn kamer. Voor mij was het dus meer TOK (Theater Op Kamer). Het was heel leuk, want ze kwamen met een heuse contrabas, waar een muis in woont. Verder zaten er nog veel meer laatjes in met allemaal verborgen spulletjes van muis.
Hierna moesten we naar de gehoortest. Dit was helemaal aan de andere kant van het ziekenhuis, dus het was weer een lange wandeling. De uitslag van deze test was heel goed, dus nu heb ik geen smoesjes meer om niet goed te luisteren. Gelukkig luister ik meestal heel goed, dus veel problemen zal dat niet met zich meebrengen.
Uit de bloeduitslagen van vanmorgen bleek dat mijn Hb aan de lage kant was. Hierdoor heb ik vandaag een bloedtransfusie gekregen. Na een klein dutje kreeg ik visite. Het was tante Hariette, samen met Imke. Dat was een grote verrassing voor mij en ik heb dan ook veel gespeeld met Imke. Ik vond het kei gezellig dat zij er was. Ook kon zij even kijken hoe een ECG gemaakt wordt. Ik werd weer helemaal volgeplakt met stickers en toen kwamen er wat grafiekjes uit het apparaat. De uitslag van dit onderzoek hebben we nog niet binnen. Wel de uitslag van de MTX-spiegel. Deze was vandaag 0,26. Nog steeds niet goed genoeg dus nog even doorgaan met spoelen.

Groetjes Janske

PS Mijn fotoruimte zit vol en deze kan ik vanuit Nijmegen niet vergroten. Daardoor zullen er voorlopig geen foto's geplaatst worden.

• 30 September 2009 - 20:29

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wij willen graag heel veel foto's van jou te zien krijgen en daarom hebben we fotoruimte gesponsord.
    MAAK DUS VOORAL WEER VOLOP FOTO'S, zodat wij straks in Thailand ook nog jou kunnen zien.
    Lieve Janske, we hopen dat het morgen weer een goede dag voor jullie wordt.
    En wat het resultaat dan ook is..........., vrijdag komen wij je weer opzoeken!

Dikke kus en welterusten!
    Ga maar slapen lieve Janske........., ga maar lekker slaaaaaaaaapen!

oma Hanny en opa Frans

• 30 September 2009 - 20:44

Tante Angela:

Hey die Jankse,
    Fijn dat je een dag van vermaak hebt gehad vandaag, dat hebben Lieke en Meike trouwens ook gehad op het feestje van Sietske. Alles is super verlopen en Meike was voor de vriendinntjes van Sietske al een feest op zich dus die kwam dan ook echt geen aandacht tekort. Ook Lieke heeft zich prima vermaakt en lekker meegespeeld met de rest.
    Wel heel leuk verzonnen die titel van vandaag TIK TOK. Ik denk dan toch meer aan een klok dan aan een bas, maar leuk zal het zeker zijn geweest. Net zoals het andere bezoek.
    Hopelijk komt de uitslag van de ECG snel en is deze positief, maar dat horen we morgen wel weer.
    Welterusten voor nu en doe je de groetjes aan papa en mama?!
    Knuffels tante Angela

• 30 September 2009 - 20:52

Ome Renier:

Ha die Janske,

Volgens mij zit je de boel weer een beetje op stelten te zetten want ik dacht ook meteen aan een klok!

Fijn om te horen dat je een leuke dag hebt gehad en dat de MTX-spiegel steeds meer de goede kant. Ik gok dat hij morgen precies op 0,10 staat! Alhoewel bij jouw weet je nooit ;)

Slaap lekker.
    Liefs,
    Ome Renier

• 01 Oktober 2009 - 06:49

DORRY:

HOI MENSEN IN NIJMEGEN EN ELDERS.
    WAT FIJN DAT ALLES HEEL LANGZAAM TEN GOEDE AAN HET KEREN IS .
    nu nog wat uitslagen, en dan weten wij nog meer.
    en jij hebt weer bloed gekregen waar jij berensterk van wordt ,dus lukken gaat het hoe dan ook.
    janske een dikke vette en hifive en lowfive dorry

• 01 Oktober 2009 - 08:36

H & H & I:

Hoi Janske,

Imke vond het helemaal geweldig om weer even met jou te spelen ! Vanmorgen had ze het nog over jou en dat grote ziekenhuis. En dat giechelen van jullie was ook erg leuk om te horen.

Het was heel fijn om jullie weer te zien na een week vakantie !

Zet hem op en met een beetje geluk zijn de MTX waardes helemaal goed vandaag.

Knuffel en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en heeeeeeeeel veel kusjes van Imke

• 01 Oktober 2009 - 14:12

L&H Bergmans:

Hallo Janske.

Fijn dat het weer een beetje vooruit gaat,al duurt t wel wat lang.Jullie geduld wordt zo wel veel op de proef gesteld.Hopenlijk brengende andere uitslagen goed nieuws.
    Janske ik heb een versje gelezen ,hier en daar n beetje veranderd,ik hoop dat je het leuk vindt,t is als volgt.
    Lieve Heertje,ik kom U zeggen
    ik ben ziek,en heb vaak pijn
    Leg Uw handen op mijn hoofdje
    En wil heel dicht bij mij zijn
    Ik ga nu slapen,ik ben moe
    'K sluit mijn beide oogjes toe
    Engeltje,houdt ook deze nacht
    Over mij heel trouw de wacht
    Als'k dan mijn oogjes open doe
    Lacht de zon mij vriendelijk toe.

Veel liefs en de groeten van:tante Liny en Ome Harrie

Hela hela wij hebben ook 'n versje,luister.
    Akke pakke panske
    Dit versje is voor Janske
    Ekke pekke peertjes
    De liefste groetjes van de beertjes.
    Bertie en Berke

• 01 Oktober 2009 - 17:50

Gerda:

Hey, Janske fideranske,
    Ik heb het gevoel dat het heeeeeel erg goed met jou gaat. Vooral nu de MTXspiegel zo ver is gedaald kan dit niet lang meer duren. Jij bent binnenkort weer thuis met je Papa en Mama en zusjes. Heel knap van je dat je dat rode olifantje de deur hebt gewezen en dat het nu beter met je gaat.
    Ik geniet ook als ik zie dat jouw energie weer terug is en dat je weer kunt lachen.
    Hou vol, kleine guit, en laat ze weer eens wat zien. Zo'n Super Janske fideranske is er maar één, en dat ben jij!!!
    Kei goed gedaan.

Lieve groeten, Gerda.