Uitgerust - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Uitgerust - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Uitgerust

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 September 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Na al die dagen slapen was het vandaag dan echt zo ver. Ik ben helemaal uitgerust en kan er weer volop tegenaan. Dat heb ik vandaag dan ook laten blijken, ondanks dat ik de hele dag nuchter moest blijven. Vanmorgen vertelde zuster Johan al meteen dat ik nuchter moest blijven, want ik zou vandaag de MRI-scan krijgen. Natuurlijk was vandaag net de dag dat ik wilde beginnen met eten. Dat was wel lastig, maar ik had mer er vrij vlug bij neergelegd dat ik pas mocht eten als ik in de wasmachine was geweest. In dit geval was de wasmachine de magnetom, maar ik vind het lastig om deze twee uit elkaar te halen.
Vanmorgen tijdens het bezoek van de dokter vertelde ze mij dat ik voorlopig nog wel aan de monitor moet blijven liggen. Dit net zolang tot alle onderzoeken zijn gedaan en ze alles uitgesloten hebben. Ze willen dus eerst zekerheid hebben. Wel zijn zij (en wij) heel tevreden over hoe de huid zich ontwikkeld. Het vurige is er nu af, al heb ik nu wel wat meer wondjes. De handschoenen bevallen me overigens prima.
Toen was het wachten op de MRI en deze was pas om 15.45 uur. Ik had weer energie, dus ik heb sinds enige tijd weer een DVD gekeken. In dit geval de Sprookjesboom, waar wij geweest waren op mama's feestje. Terwijl wij aan het kijken waren, hoorde wij dat de CliniClowns er aan kwamen. Toen hebben we vlug Lieke via Skype gebeld, want zij is natuurlijk ook nog een beetje ziek, al gaat het wel heel goed met haar. De CliniClowns hebben dus geskypt met Lieke, oma Hanny en opa Frans. Het was echt bere gezellig. Daarna ben ik nog even gaan schilderen voor Meike en Lieke. Toen ben ik toch nog even gaan rusten, zodat ik er 's middags weer tegenaan kon. Toen heb ik gepuzzeld en geknutseld. Verder heb ik weer praatjes genoeg en maak ik het gezellig met de zusters. Hierna was het dus tijd voor de MRI. Omdat ik altijd bang ben dat het koud is op de gang, vind ik dat ze mij altijd goed moeten inpakken in een molton als ik door het ziekenhuis ga rijden. Ook in de MRI had ik praatjes genoeg. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het apparaat kapot is, maar ze blijven me er maar inleggen. Tja, uiteindelijk heb ik me er maar weer bij neergelegd en ben ik gaan slapen. Terug van de MRI, stonden opa IJsje en oma Tumtum al op mij te wachten, alleen lag ik nog lekker te slapen. Omdat ik toch lag te slapen hebben ze mijn PAC-naald verwisseld. Hier werd ik uiteindelijk wel wakker vond, maar dat vond ik niet erg. Hierna kon ik nog lekker wat tijd doorbrengen met opa en oma. Ze hadden veel lekkere dingen voor ons bij en ik mocht weer eten, dus daar heb ik van genoten.
Tijdens het verwisselen van de PAC-naald kwam de dokter ook nog binnen met de uitslag van de scan. Deze was voor mij positief, want de abcessen in mijn hoofd zijn wederom kleiner geworden. Dat gaat dus de goede kant op. Ook had hij de uitslag van de MTX-spiegel bij. Deze is weer gezakt, maar weer niet genoeg. Nu was de waarde 0,48. Dat betekent dus gewoon doorgaan met hyperhydreren en Leukovorin.
Het is nu 22.30 uur en heb nog steeds praatjes genoeg, ik heb ook zoveel te vertellen. Ik heb toch zo'n 4 dagen heel weinig gezegd. Ook heb ik vandaag weer eens ouderwets gelachen, dus het gaat nu de goede kant op.

Groetjes Janske

• 29 September 2009 - 20:47

Tante Hariette:

Hoi Janske,

Fijn om van je te horen. Opa Ijsje zou mij nog bellen als ze terug waren van jou ivm bezoek van morgen, maar ik had nog niks gehoord. Daarom maar regelmatig op jou site gekeken en nu ik dit lees ben ik weer helemaal op mijn gemak. Fijn om te horen dat je weer praatjes hebt !
    Je moet dadelijk toch maar even lekker gaan slapen zodat je morgen ook weer lekker vol energie zit en de zaak op stelten kunt zetten daarzo.

Fijn papa en mama dat de scan goed uitgepakt is.

Slaap lekker en dikke knuffel en kusjes

Groetjes Tante Hariètte

• 29 September 2009 - 21:18

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Dag meidje,
    Zo ,dat was een opluchting voor ons om jou zo aan te treffen op deze voor jou super dag.
    Het was erg erg gezellig en van de griesmeelpudding met bessensaus luste jij wel pap van.
    Fijn dat het de goeie kant opgaat met de schimmels , nou de mtx nog effen omlaag zodat je weer een tijdje (weet ook niet hoelang) in Heeze kunt zijn.
    We hebben Lieke opgehaald en die ligt nu lekker te slapen , even kijken hoe het morgen gaat , maar wij hebben inmiddels wel besloten dat ze morgen nog niet naar school toe gaat.
    Tja helaas moest Tante hariette nog effen wachten want de paardjes moesten ook nog binnen gehaald worden , maar inmiddels hebben wij haar gesproken en verteld hoe het ging met jou en omdat jij nog in het ziekenhuis ligt komt Tante Hariette morgen naar jou toe.
    Nou Janske Ferry en Joke, Opa en Oma zijn erg opgelucht , want even in levende lijven zien , is toch wel wat anders dan door de telefoon en skype.
    Allemaal goede nachtrust en tot gauw

• 29 September 2009 - 21:19

Ome Tan:

BIG SMILE

Groetjes

Ome Tan

• 29 September 2009 - 21:19

Fam Den Boer:

Hoi die Janske

Ook hier in Heeze slaapt nog niet iedereen en ik kan me ook wel voorstellen dat je weer wat energie hebt nu je weer een paar dagen goed uitgerust hebt.En als drie jarige is het ook veel leuker om proberen in de bedhekken te gaan zitten als in bed te liggen. Gelukkig dat er weer eens een positief lichtpuntje is. Nou Janske laat ze daar maar weer eens zien wat voor een kanjers we hier in Heeze hebben. Wil je even de groetjes doen aan je pappa en mamma.

• 29 September 2009 - 21:24

Tante Angela:

Hey Jankse. slaap je al?
    Wordt wel tijd anders (voor mij trouwens ook maar ja)
    Fijn dat je weer energie hebt en weer kunt lachen, maar ik zou ook gaan lachen als ik zo'n leuk bezoek kreeg met zoveel lekkers.
    En die 'magnetron' heeft ook goed nieuws gebracht.Super!!!!
    Hier verloopt alles prima.
    Meike heeft vanochtend Asmara geholpen met strijken toen ik met Rens naar het IVN was. En vanmiddag heeft ze heel fijn in de zandbak gespeeld en zand op de keukenvloer gestrooid en is mee Sietske van de muziekschool gaan halen.
    Na dat alles was ze wel erg moe en heeft Wendy haar in bed gelegd (ome Tan en ik moesten even weg) en ligt ze heerlijk te slapen.
    Ik ga nu ook lekker slapen, morgen een drukke dag (kinderfeestje van Sietske). Ik laat je morgenavond weten hoe het geweest is.
    Slaap lekker allemaal!!!!

Groetjes en knuffels tante Angela

• 29 September 2009 - 21:29

Opa Ijsje:

Ha . die Janske nog effen dit.

Ik begin maar weer de draad op te pakken en keek dus weer naar de stand van de bezoekers . zo zeg ..... meer dan 50.000 nu,
    wil je aan je papa vragen of hij het voor mij heeft bijgehouden tijdens de vakantie

• 30 September 2009 - 05:42

Karin:

Goedemorgen janske mama en papa,gelukkig lezen we een keer positief nieuws wat voelt dat heerlijk.Janske als ik t goed begrijp kwamen oma en opa mooi op tijd met al dat lekkers en zal het zeker goed gesmaakt hebben na al dat wachten!!Nu hopen dat het vandaag net zo goed verloopt als gisteren en heb je weer goede kracht en energie om straks weer met je zusjes te spelen.Hoe is het met mama en papa?hopelijk zijn ze ook wat uitgeruster.Nou janske veel sterkte vadaag en doe mama en papa de groetjes en tot mails.Veeeeeeeeeeeeele groetjes van karin.

• 30 September 2009 - 05:45

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    IK BEN HELEMAAL BLIJ NU IK GELEZEN HEB DAT JIJ WEL 4PASSEN VOORUIT BENT GEGAAN VET HOOR, EN DAT JE WEER KUNT SPELEN EN ETEN GEWELDIG.
    HIER BIJ ONS IS HET OOK EEN VROLIJKE BOEL SAMIJN ZIT NAAR EEN LIEDJE VAN K.3. TE LIUSTEREN DUS HET BEGIN VANDAAG IS GOED .EEN VETTE DIKKE ENHIFIVE EN LOWFIVE DORRY

• 30 September 2009 - 07:31

Gertie Oet Stein:

Hoi lieve mensen jullie kunnen mij niet maar ik leef en lees altijd met jullie mee.Omdat ik vandaag las dat opa ijsje de stand bij houdt van de lezers/bezoekers dacht ik laat me de fam. zelf ook eens weten dat er in Limburg ook iemand zit die met hun meeleeft.Woorden schieten uiteraard te kort bij zoveel verdriet de tranen komen ook altijd bij mij omhoog en een gelukkig gevoel als ik lees dat Janske weer een goede dag heeft met hoop ik HEEL veel praatjes.
    Lieve Janske papa en mama en de hele achterban geweldig zoals jullie het samen doen HOUD VOL ALLES KOMT GOED.En voor Janske de hayfyf en een dikke knuf hou je taai meid. groetjes van ook een 'n oma oet Stein

• 30 September 2009 - 07:55

Cor En Diny.:

Hoi lieve Bekskes in Nijmegen. He he eindelijk een beetje goei niews van jullie, gelukkig maar.Janske je hebt toch goed geluisterd om het rooie olifantje van jou kamer te sturen, die mag wel wegblijven.(goed gedaan meiske)Het zal voor jou fijn zijn dat je gezichtje niet meer zo gespannen staat.En heeft Papa zich goed gedragen met de cliniclowns, en geen gekke dingen gezegd.net zoals de vorige keer.Janske keigoed dat de uitslag van je hoofdje geod is PROFICIAT!!!!!!, en je hebt weer energie genoeg ga zo door meiske adn komt alles wel goed. Wij blijben voor jullie DUIMEN. Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny,en natuurlijk dikke knuffels, de groetjes aan eidereen.Houdoe.

• 30 September 2009 - 08:43

Wijnand En Janneke:

Zo dat is heeel goed nieuws. Wij lezen namelijk het liefst dat jij volop praatjes hebt. Gelukkig hebben papa en mama samen de dokters en zusters goed hun best gedaan. Er zijn natuurlijk veel vraagtekens als het niet geod gaat met jou. Je hebt je weer moeten bewijzen, super meid. Echt ongelooflijk.. wij duimen voor jou dat de MTX omlaag gaat en dat je huid weer rustiger wordt. Wel stoer die handschoentjes van Micheal Jackson. Heb jij trouwens nog sticker vellen nodig of heb jij ook andere hobby's ? Dan zullen wij in Eindhoven voor jou eens gaan zoeken naar iets leuks. Tot slot willen wij ook LIEKE HEEL VEEL BETERSCHAP WENSEN !! Janske weet jij wat LIEKE leuk vindt .. want dan zullen wij haar ook verrassen. En Meike is gelukkig niet ziek maar het is niet fijn dat jullie elkaar zo lang niet gezien hebben. Groeten en zet hem op deze week !!

• 30 September 2009 - 09:44

Asmara:

Hoi Janske

Goed om te lezen dat het allemaal wat beter met je gaat. Ik heb vanmorgen even op meike gepast want tante angela en ome tan moesten even weg.
    Meike heeft me meegeholpen met de vloer dweilen, ik met de dweil en meike ging er met de handdoek achteraan. Het was geweldig om te zien hoe ze met haar knietjes over de grond kroop. Ik ga nu thuis even poetsen maar m'n hulpje zal ik wel missen.

Groetjes en tot later
    Kusjes Asmara.

• 30 September 2009 - 11:22

Frank En Heidi :

Heey super Janske

Hebben de Cliniclowns nou gebakken eieren aan je muur gehangen ??
    Ik vond die super Janske stickes eigenlijk veel mooier.

Heey maar nog ff ..... goed dat het beter met je gaat. Komt zeker omdat Opa en Oma weer terug zijn.

Trouwens een kei mooie foto van jou op die bedrand en vooral door die dikke smile :-)

Groetjes uit Leende

• 30 September 2009 - 11:25

Sven:

Hoi Lieve Janske,

Super te lezen dat het weer wat beter gaat... en dan je een beetje uitgerust bent....
    Hopelijk gaat nu de MTX snel dalen zodat je weer lekker naar huis mag om samen met je zusjes te spelen.....

Dikke knuffel van Sven

• 30 September 2009 - 12:21

B & B Ospel:

GOEIE DAG Janske.

Dat is een goed bericht om te horen,dat t nu weer ietsje pietsje beter gaat met jou.Ga zo door meiske dan komt t wel goed. Zeg Janske je lijkt wel een kleine bokser met die handschoenen,misschien voor n klein partijtje met Pappa. maar niet te hard slaan hoor!Zeg zulke lekkere tumtum zouden wij ook wel lusten.het was natuurlijk wel fijn om Oma en Opa weer te zien
    Nou de allerbeste wensen,ook voor Lieke,Meike pappa en mamma,en de hartelijke groetjes eveneens uit Limburg van: Bertie en Berke.Hoie!

• 30 September 2009 - 13:05

Tantedoor En Ome Nol:

hallo supere janske.
    wat fijn om weer eens te lezen dat het weer goed gaat met je .
    nou we blijfen hopen dat het nou eens de goede kant op gaat voor jullie.
    nou de groetjes aan mama,papa,en de rest dikke knuffel van tante door en ome nol.
    ....[je lijkt wel op een klein ondugend cliniclowntje .
    ]

• 30 September 2009 - 18:08

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat zijn we blij dat het weer wat beter met je gaat. En het Aspergilletje heeft nu ook al moeite met jou gekregen. Ik had je toch al verteld dat hij op moest passen met Janske Beks en dat hij het niet zou gaan winnen! Ha ha
    Gaaf trouwens dat jij zo'n vette Michael Jackson handschoenen hebt, wauw!

Ook met je zusje Lieke gaat het inmiddels weer een heel stuk beter. Zij wordt nu ook extra verwend en heeft van tante Tineke stickers opgestuurd gekregen, net als jij. Ook de prachtige kaart vond ze geweldig.
    Gisterenavond hebben opa IJsje en oma Tum haar opgehaald en daar logeert ze nu. Ze was ook heel blij om hun weer te zien.
    Het was voor ons wel heel stil thuiskomen vandaag, want we waren behoorlijk gewend aan dat kwebbeltje van haar. Die onzichtbare sleutel van haar juffrouw was nog zo'n gek idee niet, dat begrijpen we nu hééééélemaal! Maar.....
    Lieke we missen je!

Janske, we hopen dat je vlug naar huis mag en dat je weer even kunt bijtanken voor de volgende behandeling. We hopen, samen met jou en papa en mama, dat het nu eens allemaal normaal gaat.

lieverds, allemaal een dikke knuffel.

oma Hanny en opa Frans