Een echte kuurdag - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een echte kuurdag - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een echte kuurdag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 September 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag was een echte kuurdag. Dat betekent zoveel als dat de dag best lang duurt, je weinig kan doen en je je alleen daardoor al beroerd voelt. Als je dan ook nog eens een volle zak gif gedurende 24 uur in je lichaam krijgt gepompt, dan begrijp je dat ik het aan het einde van de dag wel gehad had. Inmiddels heb ik overal pijn. Mijn benen, mijn armen en mijn buik doen het meeste pijn. Ik heb van de MTX namelijk over mijn hele lichaam, met name hoofd, handen en benen, rode uitslag. En dan is dat niet zo'n uitslag van vlekjes of zo, maar meer als je verbrand bent door de zon. Egaal rood zeg maar, zoiets als een kreeft. Dit geeft natuurlijk ook een branderig en pijnlijk gevoel. Als je dan ook nog zoveel vocht krijgt, staat je huid natuurlijk strak. Gelukkig zit nu alle MTX erin en als het goed is trekt het grootste gedeelte spoedig weer weg. Buiten deze rode verschijning heb ik natuurlijk nog mijn kapotte wangen en lippen. De Dermatoloog denkt iets op het spoor te zijn naar aanleiding van een studie. Volgens haar lijkt het zelfs zo te zijn dat 1 artikel zo geschreven is dat je ipv de patient ook gewoon Janske Beks kan lezen. Morgen vindt er groot overleg plaats of haar verwachtingen juist zijn.
Voor de rest gaat het hier prima. Zoals je zult begrijpen ben ik vandaag iets minder actief, maar dat betekent niet dat ik niet van mijn kamer af kom. Ook vandaag heb ik met de tractor gereden, ben ik in de speelkamer geweest en heb daar geknutseld en gepuzzeld en ben ik mee koffie gaan halen. Wel alles in beperkte mate, want ik heb vandaag ook veel geslapen en de Brabantse Dag een paar keer gekeken. Dat is toch uiteindelijk wat de dokters van mij verwachten als ik een kuur krijg, en ja, hun kun je maar beter te vriend houden.
Vandaag is het filmpje van mijn pasfoto's die ik elke week plaats weer bijgewerkt. Nu is er ook muziek achter gezet en dus nog meer de moeite van het kijken waard (het oor wil uiteindelijk ook iets). Het is uiteindelijk een nummer geworden wat jullie mij nog niet hebben kunnen adviseren, want het is gloednieuw. Vorige week vrijdag is de single uitgekomen en het is: "De Storm" met als subtitel "Geef niet op" van Blof. Het is geschreven voor de film "De Storm" die gaat over de watersnoodramp. Het idee achter het liedje is dus totaal anders, maar als je het naar mij vertaald vind ik dat het volledig past.
Verder heb ik nog een uitspraak van een filmpje van Guus Meeuwis. Ik vind hem vandaag wel passend ivm de mallaise die ik vandaag heb en de prachtweek die ik vorige week had. Ook de kleur die ik momenteel heb is hier wel passend bij. Deze uitspraak geeft toch maar weer de realiteit aan:

Kreeftensoep is niet elke dag de soep van de dag.

Groetjes Janske

• 24 September 2009 - 05:01

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Heb je lekker kunnen slapen?
    Wat doe je dit toch weer knap! Dapper, hoor!

Zet 'm op, allemaal!

Groetjes van ons

• 24 September 2009 - 06:07

Frank En Heidi :

Heey Super Janske

Goede morgen.

Ik hoop voor je dat je kleur weer wat is bijgetrokken. want er uit zien als een kreeft is ook weer niet de bedoeling. Je filmpje is mooi geworden met de muziek eronder. Wat heb je toch een knappe papa dat ie dat allemaal voor elkaar krijgt.

Wil je wel vragen aan hem of ie dat filmpje wil blijven aanvullen tot dat je 18 bent geworden of tot dat je getrouwd bent.

Dan kunnen we allemaal blijven volgen wat voor knappe en sterke en stoere meid je bent.

Nou weer veel sterkte en als je je moeder (en je zusjes natuurlijk) spreekt doe haar dan maar de groetjes van ons.

tot de volgende keer
    Groetjes uit Leende

• 24 September 2009 - 06:24

Karin:

goedemorgen samen,een beetje uitgerust van alles ik hoop het wel!Nou hopen dat deze dag beter gaat verlopen meid tis ook niet niks maar jij bent zooooooo'n dappere janske en die zorgt gewoon dat ze in het weekend weer lekker thuis zit.Hopelijk tot gauw groetjes karin

• 24 September 2009 - 08:37

Tante Angela:

Goedemorgen Jankse,

Tja wat zal ik eens zeggen; hou je taai!!
    en hopelijk wordt de soep van de dag snel weer kreeftensoep (al heb ik zelf liever chamignonsoep)

Knuffels tante Angela

• 24 September 2009 - 08:52

Elles:

Hai Janske,
    Slapen is inderdaad wel belangrijk voor je na zo'n zware dag, maar het is natuurlijk wel fijn om even uit je bedje te zijn. Lekker racen op de tractor en papa verwennen met koffie, heel goed!
    Ik ben er even een weekje tussenuit en kan je verhalen niet volgen, maar als ik weer terug ben in NL ga ik weer bij lezen wat je allemaal hebt mee gemaakt. Ik hoop te kunnen lezen dat je lekker thuis bent dat je wangen en lippen geen pijn meer doen...
    Liefs Elles

• 24 September 2009 - 08:54

Fenna Harmke Renske:

Hallo Sterke, stoere Janske

Fenna wil je even zeggen dat je dezelfde mooie roze badjas hebt als haar. Hoe is het en hoe gaat het met het kuren. Ben je weer met je paal aan het rondcrossen op een tractor?
    We vinden je een super stoere sterke meid. Wat leuk dat je naar de efteling bent geweest. Daar willen wij ook nog eens heen...
    Twee verjaardagen en de efteling in een week dat moet wel geweldig zijn geweest. We hopen voor je dat je weer snel naar huis kan en dat je niet zolang hoeft te wachten als de vorige keer.
    De meiden hier vinden het wel raar dat je om beter te worden eigenlijk nog zieker wordt gemaakt. Dat zal voor jou/jullie ook niet makkelijk zijn. We vinden wel dat jij/jullie je er goed door heen slaan.
    Janske smeer lekker door met de zalfjes en dan hopen we dat je snel weer een babyzacht huidje hebt.
    Zet hem op!!!!!!!

Groetjes uit Zuidhorn

• 24 September 2009 - 09:12

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    DAT WAS WEER EEN ZWARE DAG LAS IK , MAAR SCHRIJVEN DAT JIJ HET ZO GOED MOET DOEN HOEF IK NIET, JE DOET HET AL DIE TIJD AL ZO WONDERBAARLIJK, EN DAN VOOR EEN DRIEJARIGE
    OOK JOU AANHANG IS GEWELDIG RIJD MAAR KNOER HARD DOOR DE GANGEN ,EN IK HOOP DAT JE GAUW VERLOST BENT VAN DE PIJN AAN JE LIJFJE HET IS INDERDAAD VERGIF DIE KUUR ,MAAR DAT GIF MOET LEUKEMIE WEL VERNIETIGEN SCHATJE DUS HEB JIJ HET NODIG NU GA IK ER EEN AAN FIKKEN DAT JIJ JE GAUW WEER BETER MAG VOELEN.
    IK BEN EEN ECHTE PIROMAAN.
    DE VETTE GROET EN JANSKE EN , FAM..DOPRRY

• 24 September 2009 - 11:21

Ome Renier:

Ha Janske,

Poeh poeh dat klinkt allemaal niet zo prettig. Papa is zeker nu heel de dag aan het smeren. Hopelijk trekt het allemaal vlug weg.

Begreep net dat je er nu ook nog koorts bijgekregen hebt! Hou je taai meiske... komt allemaal goed.

Knuffel
    Ome Renier

• 24 September 2009 - 12:52

Hoi lief dapper Janske .
    We geloven dat de computer kuren heeft,nee niet dezelfde als die jij krijgt. hebben al 2x geprobeerd een bericht te sturen, is telkens weggevallen,we doen het gewoon opnieuw.
    hopenlijk helpt de zalf goed voor je snoetje(ruikt ie lekker?)en heb je niet te veel last van de kuur,maar je croste alweer door de gang,soms best gevaarlijk daar, als jij eraan komt.Geeft niet springen ze wel opzij.
    Nou Janske doe maar lekker spelletjes en kletsen met je Pappa.
    Veel liefs en groetjes
    ook aan Mamma en je zusjes van:
    Bertie en Berke.

• 24 September 2009 - 13:41

B En B Ospel:

Hiep hoi het is gelukt,de aan houder wint.Toen we in ons matje lagen te dromen hebben we iets moois beleefd.
    In onze droom dat was een feest,zijn we ook in de Efteling geweest,en hebben in het sprookjesbos iets moois gezien.

OPA IJSJE liep heel deftig en parmant,met een" EZELTJE STREK JE" aan zijn hand.
    OMA TUMTUM riep toen luid laat maar bolle, vandaag ben ik"VROUW HOLLE"
    BART EN SIETSKE lachten alS" HANS EN GRIETJE"in hun knuisje,en gingen snelnaar te snoepgoed huisje.
    RENS zong zodat je t niet vergeet,ik ben blij dat niemand weet,dat ik "REPELSTEELTJE"heet.
    LIEKE liep met de dwergen hand in hand, ze was als "SNEEUWWITJE" de mooiste van t land.
    IMKE als schone slaapster "DOORNROOSJE"zich van niets bewust,werd door een Prins wakker gekust.
    JANSKE ging als "ROODKAPJE" met in haar mandje fruit en koek,bij haar lieve Grootmoeder op bezoek.
    MEIKE zat vrolijk,ja dat is heus, als "ALS KLEIN DUIMPJE" bij de grote laarzen van de reus.
    Tot slot speelde t hele stel:2Jungskes en 5 meidjes, verstoppertje net als de"ZEVEN GEITJES".
    Dit was t einde van onze
    droomreis,want "HOLLE BOLLE GIJS" die riep: Papier Hier,
    En toen werden we wakker.

• 24 September 2009 - 13:51

Hoi Janske.Oeps
    De plaats voor de reactie was vol en kon er geen einde aan.
    Vele groetjes,en hopen dat je de droom mooi vindt
    Bertie en Berke
    Oh Ja, ook veel liefs en knuffels van :tante Liny en ome Harrie . Hoie.

• 24 September 2009 - 14:23

Asmara:

Hoi Super Janske

Ik hoop dat die dermataloog zijn studie goed heeft afgerond en jou zo gauw mogelijk van de rode vlekken kan af helpen. Maar jij laat je niet klein krijgen en knokt stevig door. Geef papa maar een knuffel en doe mama de groeten van ons als je haar spreekt. Tot later.

Kusjes Asmara Frank en Wendy.

• 28 Augustus 2011 - 10:06

Jesika: