Verlenging - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Verlenging - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Verlenging

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

24 September 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag was weer eens zo'n echte kl#te dag. Dagen die er bij horen als je Leukemie patient bent, maar het zijn dagen die je echt wel heel graag wil overslaan. Vloeken en boos worden op zo'n dag lukt niet, want daar heb je de energie niet voor en het beetje energie dat je hebt, heb je keihard nodig om te knokken tegen te pijn. Nu vragen jullie je natuurlijk af: "Wat is er allemaal gebeurd?"
Gisterenavond toen ik ging slapen vond papa al dat ik niet helemaal fit was. Hij had aan de verpleging aangegeven dat hij het niet helemaal vertrouwde. Het was meer een gevoel, hij kon ook niet aangeven waarom. Papa is dan ook lang wakker gebleven en toen de nachtdienst er was heeft hij gevraagd of er een dokter kon komen kijken, want mijn handen werden steeds roder en dikker. Raar woord overigens roder, maar goed. Om 3 uur kwam de dokter en papa voelde aan mij en vertelde dat er koorts op komst was. De dokter keek een beetje raar en dacht dat hij slaapdronken was. Verder heeft ze mijn handen goed bekeken, maar kon verder niets voor mij doen. Rond de klok van 5 uur begon de ellende. Zuster Johan kwam binnen en papa stond op. Hij keek naar mij en vroeg aan Johan de thermometer. En ja hoor het was zo ver en niet zo'n beetje ook. 39,6 graden was mijn temperatuur. Inmiddels was ik ook wakker en had dorst, dus ik drinken. Dat had ik beter niet kunnen doen, want hierna moest ik spugen en wederom meer eruit dan erin was gegaan. Dit is geen prettig gevoel. Heel het bed, ikzelf en de vloer zaten onder. Papa heeft vlug een deken op de grond gegooid, zodat hij mij kon uitkleden, een beetje wassen en weer aankleden. Daarna ben ik in papa zijn bed gaan liggen. Hierna begon natuurlijk weer de aanloop van dokters en verpleging. Bloed afnemen, overleggen, nog meer overleggen, welke medicijnen, nog een keer checken, uitslagen afwachten enz, enz, enz. Het was maar goed dat ik gisteren met papa vaak koffie was gaan halen, want anders had hij het niet vol gehouden, denk ik. Ik ben tijdens al deze beslommeringen door gaan slapen, want ik voelde me natuurlijk niet helemaal fit. Lekker met papa samen in het bed, want ik wilde niet meer terug, ondanks dat mijn bed inmiddels was verschoond. Om kwart voor acht mama ingelicht en overleg gehad. Ik vroeg of mama wilde komen, want als ik zo beroerd ben heb ik haar ook graag om me heen. Uiteraard deed ze dat en heeft ze ook opvang geregeld voor Meike (fam. Prinsen) en Lieke (oma Hanny). Geweldig dat zij meteen klaarstonden. Verder ben ik de dag doorgekomen met op bed liggen, slapen, stoer naar de speelkamer gaan en na vijf minuten kei moe terugkomen, en bij papa of mama op schoot hangen.
De hele dag is er weer overleg geweest en zijn er wat onderzoeken gedaan. Ondertussen kreeg ik steeds meer pijn, met name in mijn handen en mijn oren. De temperatuur was inmiddels wel weer onder de 38 graden. Natuurlijk wel met paracetamol. Rond de klok van 6 uur kwamen de dokters met de uitslagen. De MTX-spiegel is weer veel te hoog, wat betekent dat ik (waarschijnlijk) nog een paar dagen moet spoelen. Even waren ze nog bang dat mijn nieren niet voldoende klaren, maar naar aanleiding van de laatste resultaten lijkt dit niet aannemelijk en wordt er ook geen verder onderzoek op ingezet. Mijn pijn wordt bestreden met paracetamol en tramal. Ja helaas ik moet er ook aan geloven en moet naar een sterkere pijnbestrijding toe. Gelukkig is dit in verhouding nog een lage dosering. Wel heb ik al een rood olifantje gezien of beter gezegd nagedaan. Dat zie je op de foto. Verder houden ze me hier goed in de gaten wat betreft temperatuur en fysieke gesteldheid. Met name dat laatste is op dit moment zeker nog niet voldoende om naar huis te gaan en ook moet de MTX-spiegel omlaag. Papa en mama hebben inmiddels weer een kamer in het Ronald McDonaldhuis, dus die blijven nu samen bij mij. Ik hoop dat het morgen weer wat beter gaat en dat ik vannacht een betere nachtrust heb.

Groetjes Janske

• 24 September 2009 - 19:04

DORRY:

IK BEGIN MET NONDE JU IK ALS BUITENSTAANDER VOEL MIJ ZO MACHTELOOS HOI JANSKE JOKE EN FERRY WAT MOETEN JULLIE WEL NIET VOELEN ,EN JULLIE MOETEN NOG EEN LANGE WEG GAAN. HET FIKKEN HEEFT OOK AL NIET GEHOLPEN,EN DAT IS HET ENIGE WAT IK IN MIJN OGEN KAN DOEN.
    IK ZIT ZO TE MUTSEN DAT IK MIJN TEKST WEER EENS KWIJT WAS.JANSKE WAT FIJN DAT MAMA ER OOK IS NU JIJ JE ZO ROT VOELT.
    JANSKE JOKE EN FERRY EN FAM, HEEL VEEL STERKTE KRACHT EN VOLHARDING WENS IK JULLIE TOE DE VETTE GROETEN DORRY

• 24 September 2009 - 20:20

Ome Renier:

Hey stoere rode olifant!
    Daar hebben je papa en mama vast hard om moeten lachen. Volgens mij zit dat dieren gebeuren in de familie want Lieke was vandaag een vlindertje!

Veel succes met spoelen en hopelijk is de pijn vlug weg.

Slaap lekker.
    kus Ome Renier

• 24 September 2009 - 20:44

Tante Angela:

Hey die Super Janske,
    Ik heb mama nog wel even gesproken maar wilde je toch nog even laten weten dat Meike al weer haar draai gevonden heeft. Bij Joepie had ze geschilderd en in de zandbak gepeeld dus een douche was wel op zijn plaats. Maar toen ik Meike uitgekleed had en in de douche wilde doen, liep ze de badkamer uit, wees naar een bekertje en het badmatje, je raad het al, dat was ik vergeten, en met het bekertje in haar hand stapte ze vrolijk de douche in. Ze heeft nog even met ome Tan, Rens en Sietske op het grote bed gespeeld en is toen heel lekker gaan slapen.
    Hopelijk kunnen jullie daar ook een beetje slapen, en er morgen weer met goede moed tegenaan.
    welterusten klein, dapper rood olifantje.
    Knusjes van tante Angela

• 24 September 2009 - 20:47

Gerda:

Hey, Janske fideranske,
    ik zie dat de zalfjes helpen en dat je huidje er al weer wat beter uit ziet gelukkig. Ik hoop dat je vannacht wat kunt slapen en geen koorts krijgt dan heb je morgen weer wat energie. Fijn dat Papa en Mama er allebei zijn en dat de hulptroepen direct weer klaar zijn.
    Nou, Super Janske fideranske, hou je taai en veel sterkte met spoelen en alles wat erbij komt kijken.
    Ik duim voor je en hier blijft het vlammetje branden ook voor je Papa en Mama, zusjes en familie.

Lieve groeten,
    Gerda.

• 24 September 2009 - 20:57

Oma Hanny En Frans:

Hey, lief pechvogeltje van me,

Het zat vandaag weer eens niet mee he! Meisje, meisje, wat moet jij allemaal in jouw kleine levendje al meemaken. Ik hoop zo dat de pijn snel overgaat en dat ze je kunnen helpen!

We hebben vanavond samen met Lieke een kaarsje voor je aangestoken en hopen samen dat het vlug weer wat beter met je gaat.
    Lieke heeft hier lekker gegeten en ligt nu in alle rust te slapen. Ze heeft voor jou nog een heel mooie kroon gemaakt. Die ligt op je te wachten als je thuis komt.

Lieve Janske, we hopen dat je vannacht lekker slaapt en dat de pijn snel weg trekt.
    Joke en Ferry, hier gaat alles goed, dus maak je daar niet ongerust over.
    Heel veel sterkte allebei en welterusten

oma Hanny en opa Frans

• 24 September 2009 - 21:36

Ome Tan:

Onze huisarts zegt altijd na het voorschrijven van een of ander medicijn dat we de bijsluiter maar meteen weg moeten gooien. Hiermee geeft hij dan aan dat door het lezen van de bijsluiter je alleen maar zieker wordt.

Ik heb nu sterk het vermoede dat Janske stiekem alle bijsluiters is gaan lezen en daardoor ook echt alle mogelijke bijwerkingen krijgt.

De oplossing ligt dus voor de hand jullie moeten Janske niet meer laten lezen, behalve Dora-boekjes dan.

Maar ik ben geen dokter.

Was ik maar dokter geworden, dan had ik jullie wellicht effectief kunnen helpen.

Ondanks de machteloosheid blijven wij gewoon door "Fikken" onder het motto

"een dag niet gestookt is een dag niet geleefd"

groetjes

Ome Tan

p.s. Ikke en Meike = alsvanouds

• 25 September 2009 - 06:43

DORRY:

HOI JANSKE PANSKE KEVERTJE IK HOOP DAT DE PIJN WEG IS EN JIJ MINDER ROOD BENT.
    IK MAIL NU OMDAT IK IETS NIEUWS ONDER DE KNIE HEB GEKREGEN.
    HET ZIT ZO IK HEB OOK EEN KLEINDOCHTER VAN 3JAAR ZE HEET SAMIJN, EN ALS ZIJ WEER WEG GAAT BIJ MIJ KRIJG IK GEEN HAND, NEE DAN ZEG IK EEN DIKKE VETTE ,DAT IS EEN KUS MET SNOT EN ETENSRESTEN ERBIJ, EN DAN DOEN WIJ HIFIVE EN LOWFIVE, DAT ZAL JIJ MISSCHIEN OOK WEL DOEN DOE MAAR BIJ DE DOKTERS DAT STAAT STOER, DAT WAS HET EEN GOEDE DAG EN IK EINDIG MET EEN DIKKE VETTE EN HIFVIVE DORRY

• 25 September 2009 - 11:50

Tante Liny:

Hallo Janske,Joke en Ferry.
    Wat is dat nu weer allemaal,gaat het een dag goed komt er de klad weer in.Jullie moeten erg sterk zijn en moedig om dit allemaal te beleven.Janske wat fijn bij Pappa in bed,maar zo te zien Ferry heb jij ook wel wat slaap nodig
    En Janske dikke knuisjes is wel mooi maar zulke hoeft ook weer niet,hopenlijk zijn ze weer gauw normaal.we wensen jullie veel sterkte toe om ook dit weer te verwerken.
    Bertie en Berke doen ook de groeten en hier flakkert ook weer n kaarsje.Men zou zeggen dat als zoveel mensen dit doen zou het toch een keer moeten helpen,schijnbaar werkt t niet altijd, hou jullie taai.
    Veel liefs aan allemaal en de groetjes.
    tante Liny ome Harrie en Bertie en Berke.

• 25 September 2009 - 12:26

Nikki En Jannie:

hey die super janske

jeetje wat kan er veel gebeuren in een korte tijd.voelen ons machteloos als we het zo lezen.ALs we ooit iets kunnen betekenen staan we voor jullie klaar.
    we hadden gister nog een kado voor je gemaakt. rust maar even goed uit en dan kan je het op je gemak kijken.

kus vanuit joepie

• 25 September 2009 - 12:30

Wijnand En Janneke:

Hoi Janske!

Wat ben je toch een flinke meid, zeg! Wij zouden graag iets geven tegen pijn en rode kleur....helaas helpen stickers daar niet tegen.
    Zeg je even tegen jouw papa dat wij het heel goed van hem vinden dat hij naar zijn gevoel luistert! Het gevoel dat papa's en mama's hebben zit er nooit naast...ook al kijken de dokters dan nog zo raar! Dat is niet de eerste keer geweest dat hij en mama wel wisten dat je het moeilijk had...hopelijk luisteren de dokters steeds iets beter!

Dikke kus

• 25 September 2009 - 13:50

Rens:

Hoi Janske,
    Ik wil even zeggen dat ik 2 Rensen in de klas heb. Ik vind jou en ome Ferry wel een beetje lui. Het olifantje vind ik wel erg leuk.
    Ik wacht nu geduldig tot Meike wakker wordt zodat we weer lekker samen kunnen spelen. Zolang mag ik van mama op de computer dat vind ik ook erg leuk.
    Groetjes en ik hoop dat je snel weer thuis bent.
    RENS

• 25 September 2009 - 14:08

GeKkE NEeF BArT:

hoi janske ven de rest

ik ga dit weekeind logeren en dus heb ik best veel plezier maar ik blijf HOE DAN OOK aan JOU denken en ik wens je dan ook heel veel succes met je verlenging

groetjes GeKkE nEeF bArT

• 25 September 2009 - 15:03

Lieke:

ooihjjhjhjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdddddhbmmmmmmmmmmmmmmmmmmsssssssssss...f.....;;;;;;ppppp00

eeeeeeeeeeeeeee
    ik hou veel van janske.
    ik misv44occcccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccghtu8ossssssssssssssa[ppppppppppppppppppuytrcvt7jjjjjooooooolllutrik heb lekker gespeelduutuuuuujjjjjjjjjj en ga dadelijk lekker eten bij oma Hanny
    u 7yytgyhugyb uitnbjdyhr fjj jvhjhjh hrh urjnfjjfjfj
    rrIk hoop dat het goed gaat met jou. Dikke kus,kjfjfj ufgfh jjiri

lieke

• 25 September 2009 - 15:07

.Cor En Diny :

Hoi Ferry, Joke en Super Janske.Eerst willen wij jullie heel veel sterkte wensen met dit rot bericht, kan het bij jullie niet een keer meezitten dat mag onderhand toch wel eens. Janske ik heb nog nooit een rood olifantje gezien en dat van jou moet ook maar heel vlug bij jou weg gaan.Wij hopen dat de pijn uit je handjes en oren snel wat minder worden, zodat je weer het oude vrolijke Janske Beks bent, blijf goed smeren met de zalf voor je wangetjes dan worden ze weer wat soepel, en is de zalf op in het ziekenhuis hebben ze zalf genoegvoor jou. Joke, Ferry en Janske wij hopen dat jullie een goede nachtrust zullen hebben dat hebben jullie heel hard nodig om de volgende dag er weer tegenaan te kunnen. Wij vinden jullie Super Kanjers allemaal,ook het thuisfront waar jullie op kunnen bouwen. Het gaat jullie goed en TOI TOI TOI.EEN DIKKE PAKKERT en hou je taai. Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.Wij blijven DUIMEN!!!!.

• 25 September 2009 - 17:32

Meike:

Hoi Janske, papa en mama.

Ik wil jullie even welterusten wensen, ik ben net lekker met Sietske in de douche geweest en ga nu lekker slapen. Hoop jullie snel weer te zien.

Dikke knuffel en kus van Meike

• 25 September 2009 - 18:19

Lambert En Tineke:

Lieve Janske,

Als ik alle reacties zo eens doorlees valt er weinig meer aan toe te voegen!! Zóveel goede wensen, bemoediging, bezorgdheid, adviezen én de vele kaarsjes kunnen nergens anders toe leiden dan naar je uiteindelijke gezondheid Janske!! En samen met de artsen en verpleegkundigen, die er tenslotte voor geleerd hebben!!!, moet het lukken om over een héle poos weer lekker samen met je mama,papa en je zusjes op de Heipoldersstraat rond te struinen zonder om de haverklap in Nijmegen te gaan logeren!!!

Lieve Janske, óók van ons dus de allerbeste wensen, doe je de groetjes aan je papa en mama???

Lambert en Tineke

• 25 September 2009 - 18:21

Jan, Heidi Sem Samij:

ojeemig janske, wat ben jij een super meid..zo ongelooflijk knap hoe jij het doet! Je hebt een hoop te verduren zeg met die lippen, pijn, wangen, roodheid enz..... we denken veel aan jou en aan papa en mama. hou je taai en voor de momenten dat dat niet lukt heeeel veel kracht..
    x van ons