Gewoon kuren - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Gewoon kuren - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Gewoon kuren

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 September 2009 | Nederland, Nijmegen

Vanmorgen was een rare dag. De tafel was beneden gedekt en we mochten niet in de pyama naar beneden maar moesten ons eerst aankleden. Beneden een boterham eten en Lieke moest daarna weer vlug naar boven om haar tanden te poetsen. Het was haar eerste schooldag! Meike mocht mee naar school met papa en Lieke en ik en mama bleven thuis om de auto te vullen met de spullen die we voor de opname in Nijmegen weer nodig hebben. Nu weet iedereen vrouwen alleen op stap dan veel spullen bij want wij zijn altijd bang iets vergeten te zijn. Rond kwart voor 9 negen zijn we gepakt en gezakt vertrokken naar het verweg ziekenhuis. Weer zo raar dat we allemaal ergens anders zijn.
Eenmaal daar aangekomen ben ik door de dokter bekeken en werd duidelijk dat ik geen MRI van mijn hoofd kreeg maar een CT scan van mijn longen. De dokter wilde namelijk voor de zekerheid weten dat de aspergillis niet ook nog in mijn longen is gaan wonen. De MRI komt ook nog maar deze moet nog gepland gaan worden. De LP en het aanprikken van de PAC gingen weer als vanouds en ik heb echt weer genoten an de lampjes van de snoezelkar. Door de dormicum was ik er ook heel erg zeker van dat ik niet hoefde te gaan slapen tussen de middag en ik heb mijn tijd dan ook door gebracht met het spelen van memory en puzzelen. Lieke en Meike zien op de skype na het avondeten vond ik wel moeilijk en ik moest dan ook huilen dat zij bij opa en oma waren en ik in het ziekenhuis. Maar er is me belooft dat ik straks ook naar opa en oma mag als chemocasper weer klaar is voor deze week.
Voor komende nacht staat er op de programma dat ik iedere twee uur een schone luier aan krijg maar dit laat ik meestal al slapend toe.
Morgen weer veel plassen en we zien verder wel wat de dag zal brengen.

Verder wil ik Jorg en Linda feleciteren met de geboorte van hun dochter Pien. Geniet ervan.

• 07 September 2009 - 19:26

Hetty:

Hoi SuperJanske,

Wat fijn dat jullie nog zo'n leuke vakantie week hebben gehad net als vele van ons.
    Wij willen je komende week weer veel sterkte wensen ook voor papa en mama en jouw zusjes.
    Een super gezinnetje zijn jullie.
    Groetjes Adri-Hetty-Martijn.

• 07 September 2009 - 19:49

Mechteld:

Hoi piepeloi,

Fijn dat je dag rustig is verlopen. Je bent een echte superheld.

Anke had er zin in vandaag op haar eerste schooldag. Je juf is lief, het digitale schoolbord `vet` en ze kon ook weer afspreken met Kristie.
    Amber was in tranen omdat ze niet naar school mocht, maar we gingen thee drinken bij Jolanda en toen was het ook goed. En morgen mag ze dan eindelijk naar haar juffen. Haar vriendinnetje is nu naar de basisschool dus zal ze met andere kinderen moeten spelen, maar dat zal geen problemen geven.
    Verder hebben we weinig nieuws onder de zon.

Succes morgen en tot gauw.

Heel veel liefs Mechteld

• 07 September 2009 - 20:35

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Fijn dat alles vandaag zo goed gelopen is. Ik hoop maar dat die Aspergillis het uit z'n schimmelkoppie laat om ook nog een nestje in jouw longen te bouwen. We moeten die gast gewoon helemaal niet en hij heeft dus maar weg te blijven.

Wat moet het toch moeilijk voor jou zijn, om steeds weer terug te moeten naar dat verweg-ziekenhuis. Dat je je zusjes en papa nu weer even moet missen is ook niet gemakkelijk en daar mag je rustig eventjes een traantje om laten hoor. Als je woensdag of donderdag weer thuiskomt, gaan we de schade weer inhalen, ok?

Lieve Superjanske, heel veel sterkte voor morgen en een dikke kus en knuffel!

oma Hanny en opa Frans

• 07 September 2009 - 21:16

Lieke, Meike En Papa:

Dag lieve Janske,

Wat is het verschil groot met vorige week. We waren 1 happy family en lekker een midweek weg. Nu zijn we weer voor een paar dagen uit elkaar. Dit gaat ons allemaal niet makkelijk af, maar wij begrijpen goed dat jij daar het meeste verdriet om hebt. In het ziekenhuis liggen als je ziek bent is niet erg, want de dokters maken je weer beter. Nu voel je je eigen best goed en moet je naar het ziekenhuis om je weer slechter te laten voelen. Dit alles met 1 doel. Iets wat zich de komende jaren nog vaak zal herhalen en ook iets wat steeds meer "pijn" zal gaan doen. Wij passen hier goed op elkaar, dus als mama en jij dat ook doen is het goed. Verder heeft Lieke vandaag op school mogen vertellen wat voor een kanjer ze volgend jaar op de Dirk Hezius krijgen. Lieke vindt het gaaf op school. Meike vindt alleen dat haar middagdutje aan de korte kant is, maar voor de rest vindt ze het prima. Een goede nacht toegewenst voor jullie allebei en we hopen weer vlug met jullie te kunnen knuffelen.

Groetjes en xxx-jes
    Lieke, Meike en papa

• 07 September 2009 - 21:27

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Langs deze weg willen wij Jorg en Lind aook van Harte feliciteren met hun dochter Pien.

Ook Opa en Oma Eighorn
    (hopelijk goed geschreven) van harte gefelicteerd en geniet van uw kleinkind.

• 07 September 2009 - 21:43

Opa Ijsje En Oma Tum:

Hoi Janske ...weer in dat rot ziekenhuis ,,,maar dat mogen wij eigenlijk niet zeggen , want dat is het ook niet , ze maken je daar beter , het is alleen erg vervelend iedere keer , maar goed..

Weet jij nog dat jij afgelopen zondag bij ons was en dat jij kwam zeggen dat Meike appeltjes aan het plukken was, wij gingen kijken want dat kon niet maar Meike was wel bezig met iets te plukken.
    Tomaten.
    De groene net zo goed als de rode
    Nou had Oma die op een bankje gelegd in de zon om ze allemaal rood te laten worden en wat denk je vandaag.............
    Meike was stil...
    Ze was in alle tomaten aan het bijten....
    Nou hebben we nog geen tomaten denk je.....
    Nee hoor , want Papa had al wat Tomaten uit jullie tuin meegebracht ter compensatie.
    was niet nodig geweest maar wel fijn.
    En jij nog bedankt dat je het bent komen zeggen anders waren ze er allemaal af geweest.
    He Janske en morgen er weer flink tegen aan , net als je mama

groetjes

van de zummerseweg

• 08 September 2009 - 05:25

DORRY:

hOI JANSKE EN JOKE.
    DE REST IS THUIS WAT MOEILIJK VOOR JULLIE , MAAR HET KAN NIET ANDERS DAT WETEN WIJ WEL. JANSKE MOETEN WIJ JOU STICKERS NOG NIET AANVULLEN, OF KRIJG JE ER NOG STEEDS VEEL? IK WENS JULLIE HEEL VEEL KRACHT LIEFDE EN ALLES WAT JULLIE MAAR NODIG HEBBEN, EN OOK DE VETTE GROETEN DORRY

• 08 September 2009 - 06:49

Frank En Heidi :

Hallo Janske,

Tjong Tjonge wat maak jij al veel mee in je leventje.
    Maar je laat wel zien dat je een super kanjer bent. En wat lekker om toch nog even op vakantie te zijn geweest.
    Veel sterkte en succes daar met je Mama.

En je papa thuis met de meiden.

Groetjes uit Leende

• 08 September 2009 - 10:31

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wat ben je toch een knapperd.
    Als je zo fijn hebt gespeeld en genoten na lange tijd met papa mama en je zussen dan snappen wij best dat je verdrietig bent.
    Weet je, het is misschien wel heel leuk om alvast plannetjes te maken voor als je weer samen met papa, mama en je zussen bent.
    Misschien kan iemand je wel een goede tovertruc leren zodat je die dan kan laten zien en dan vooral niets verklappen!

Heel veel succes, zet 'm op!

Groetjes, Judith & Ron, Wout

• 08 September 2009 - 12:11

Ellen Bokdam:

Hoi Janske,

Ik vind dat je je heel erg groot gedraagd zeg, dat je er nog zo vrollijk onderblijft, wil wel zeggen dat je vechters mentaliteit hebt, ga zo door.
    Ik hoop ook dat je straks een super verjaardag hebt met heel veel cadeautjes ;-)

• 08 September 2009 - 16:46

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske en Joke. Janske je mag gerust huilen omdat je zo ver van je zusjes en je papa bent, gelukkig is je mama bij jou die je traantjes weg kan vegen.Ik denk dat Meike Opa ijsje en Oma tumtum wilde helpen met tomaten plukken om e.v. soep van te maken, maarja met groene tomaten lukt dat niet zo goed.Je moet maar zo denken de bedoeling was goed, Ja Opa ijsje en Oma TumTum zo gaat dat met kleinkinderen.Ferry,Joke en meisjes nog een paar dagen dan kunnen jullie weer lekker knuffelen met z,n allen.Elke morgen als jullie wakker worden is er weer een dag voorbij, en het weerzien korter bij. Hou je taai allemaal en het gaat jullie goed. Janske succes morgen. Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe.

• 08 September 2009 - 18:39

Anke:

hallo janske
    ik vind het weer fijn om thuis te zijn maar ik vind het ook jammer dat ik niet meer door lieke en meike s morgen wakker word gemaakt

• 08 September 2009 - 19:36

Marieke:

Halloe Janske,

Wat leuk om te lezen dat je vakantie leuk was!
    Vandaag is Lieke bij mij geweest om te eten op Joepie.
    Ze vindt school wel erg leuk maar ze was wel weer blij dat ze Meike een dikke knuffel kon gaan geven.
    Ze heeft heel veel boterhammen gegeten zodat ze ook zo super sterk wordt als jij.

Janske ik wens je veel goeds toe voor de komende tijd en dit geldt natuurlijk ook voor papa,mama, Meike, Lieke en de rest van je familie.

Groetjes
    Marieke (Joepie BSO 1)