Einde van een geslaagde vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Einde van een geslaagde vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Einde van een geslaagde vakantie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 September 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Jullie hebben afgelopen week niets van mij gehoord en zoals afgesproken betekent dat dus dat de vakantie geslaagd is. Het was gewoon super. Wij met ons vijven.
Zoals verteld hebben papa en mama maandag definitief de knoop doorgehakt om een huisje te huren op de Kempervennen in Westerhoven. Mijn bloedwaardes waren goed. 's Morgens was ik even met mamma en Lieke naar Eindhoven om bloed te prikken. Dit om de spiegel te bepalen van het middel wat ik krijg tegen de Aspergilis (de schimmel). Daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn aangereden. We zaten in een leuk huisje, lekker in de bossen en vlak bij het water. Helemaal goed dus. Thuis slapen Lieke en Meike op 1 kamer en slaap ik apart. Nu mocht ik samen met Lieke op 1 kamer slapen en dan ook nog in een stapelbed. Dat was dus elke avond super gezellig voor het slapen gaan. We hadden ook zo veel bij te kletsen. Ook op vakantie moeten wij natuurlijk dagelijks vers koken, maar dat was geen probleem. De keuken zat aan de woonkamer d.m.v. een barretje, dus eigenlijk hebben we telkens met zijn allen gekookt. Pannekoeken, macaroni, hamburgers met gebakken aardappels en erwtjes en worteltjes waren de heerlijke maaltijden. Op donderdag heb ik met papa en mama bij de Mc.Donalds gegeten en Lieke en Meike samen met ome Tan, tante Angela, Bart, Sietske en Rens in het zwembad op het park (ook frietjes). Ja jullie lezen het goed. De familie Prinsen is op woensdag thuisgekomen van vakantie en op donderdag werden ze direct aan het werk gezet om op te passen op mijn zussen. Dit was natuurlijk geen straf voor ze met zo'n geweldig zwembad erbij. Voor mij zat het zwemmen er in eerste instantie niet in, dus hebben we met name veel gewandeld, naar het waterskien gekeken, naar de sneeuw geweest en in de speeltuintjes gespeeld en geschommeld. In het huisje zelf was het natuurlijk knutselen met veel stickers. We hebben wel laten zien dat we niet alleen zussen van elkaar zijn, maar ook echte vriendinnnen. We hebben zoveel plezier gehad.
Op donderdag moest ik dus even naar Nijmegen voor bloed te prikken en fysieke controle. Mijn bloedwaarden waren prima en zelfs zo goed dat ik bij aankomst in het park ook naar het zwembad mocht. Dit heb ik op vrijdag nog herhaald, want ik vond dit echt wel gaaf, met al die glijbanen en sproeiers enzo. Uiteraard hebben ze bij de verdere controle ook niets bijzonders gezien of gehoord. Het enigste wat nu opspeeld is dat mijn lippen en de binnenkant van mijn mond kapot gaan. Dit is natuurlijk niet prettig met eten, maar op vakantie heb ik weer laten zien hoe hoog mijn pijngrens ligt. Ook als ik samen met mijn zussen op een speeltoestel klom, wilde ik het zelfdoen. Papa en mama zagen dan dat dit heel zwaar was en zelfs een beetje pijn deed, maar ik vond het meteen goede fysiotherapie. Ook Lieke was hier goed mee aan het helpen en op een avond zei Lieke dan ook tegen papa en mama dat ze moesten komen kijken, want ik kon weer iets van de grond oprapen zonder hulp van anderen. Goed he!! Helaas had Lieke wel een gesprongen oorontsteking, zodat er op een gegeven moment na het zwemmen wat "rotzooi" uit haar oor kwam. Na een telefoontje naar de poli KNO was dit opgelost met antibiotica in de vorm van oordruppels. Ook stootte ze haar teen nog op de laatste dag in het zwembad, maar ze hebben daar prima EHBO en d.m.v. een kapotgeknipte handschoen over haar teen, kon ze daarna gelukkig gewoon weer zwemmen. Meike vindt de glijbanen ook helemaal geweldig en zij gaat er, in tegenstelling tot mij, het liefst alleen af. Op haar buik met de handen naar voren en dan lekker plonsen in het water. Opstaan en vlug weer de trap op. Zelf regelde ze dan ook dat haar middagdutje enige tijd werd uitgesteld.
Vrijdagmiddag zijn we thuisgekomen en dit weekend hebben we een beetje "rond om huis" alles bijgewerkt, zodat we weer klaar zijn voor de dag van morgen, want dan begint het "normale" leven weer.

Morgen moet ik weer naar Nijmegen voor een opname van een paar dagen. Morgen krijg ik een MRI-scan (van mijn hoofd), een ruggenprik, fysiotherapie en wordt er begonnen met de MTX-kuur van 48 uur (minimaal). Ook voor Lieke is het morgen een speciale dag, want dan begint de school weer. Ze krijgt twee nieuwe juffen, waar ze wel al kennis mee heeft gemaakt. Omdat papa en mama dit ook niet zomaar voorbij willen laten gaan, gaat mama met mij naar Nijmegen en blijft papa bij Lieke en Meike. Ik wil Lieke dan ook veel plezier en succes wensen op school. Dit geldt natuurlijk voor alle kinderen die morgen weer naar school moeten. Natuurlijk wil ik ook Meike veel succes wensen, want ook voor haar verandert er veel, want zij moet zich weer alleen vermaken.

Wij hebben in ieder geval weer energie genoeg om de strijd aan te gaan.....

Groetjes Janske

  • 06 September 2009 - 20:01

    Marian En Maarten:

    Lieve Janske, en natuurlijk ook Lieke, Meike, Joke en Ferry,

    Wat een mooi verhaal heb je weer opgeschreven met de foto's erbij.
    We zien het helemaal voor ons. Maar even een domme vraag van een noorder-westerling, waar ligt Westerhoven? Dat kleine zusje van je ziet er wel erg ondeugend uit. Klopt dat?
    Eergisteren zou opa Jan 60 jaar zijn geworden. Ik denk dat als hij er nog geweest zou zijn hij ook supertrots op jou en mamma en pappa geweest zou zijn, al zou hij dat waarschijnlijk niet zo gezegd hebben. En daarom zeg ik het maar even tegen je.
    Heel veel succes weer, morgen in Nijmegen, samen met Mamma. En voor Lieke, veel plezier weer op school. Fijn dat Pappa haar weg brengt he!
    Joke en Ferry, het zal wel even raar zijn dat jullie niet samen naar Nijmegen gaan.
    Dikke kus voor jullie alemaal.


  • 06 September 2009 - 20:11

    Mechteld:

    Hallo,

    Wow, wat een leuke vakantie. De foto´s spreken boekdelen. Ben wel jaloers op zoveel plezier.
    Wij wensen jullie weer veel sterkte en succes met de behandelingen en Lieke: Heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel plezier bij juf Lenie en juf Dorie. Daar ga je het vast en zeker heel gezellig bij krijgen.

    Groetjes Mechteld

  • 06 September 2009 - 20:35

    Herman, Willemieke :

    Hallo Janske, Lieke, Meike, Joke en Ferry.

    Wat fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. Even heerlijk van elkaar genieten. Wat gezellig dat jullie bij elkaar op een kamer mochten. Lekker in het stapelbed.
    Aan de foto's kunnen wij wel zien dat het helemaal super was.
    Morgen er weer tegen aan met nieuwe energie!! Heel veel succes...
    En Lieke jij veel plezier op school. Maar dat lukt vast wel.

    Ps:
    De Kanjerketting vinden we prachtig..... en heel erg lang...

    Groetjes Herman, Willemieke, Fenna, Harmke, Renske

  • 07 September 2009 - 04:24

    Dorry:

    hOI jANSKE ,EN mEIKE, EN GROTE KANJER lIEKE EN DE ANDERE KANJERS jOKE EN fERRY wAT EEN HEERLIJK BERICHT VAN DE FIJNE VAKANTIE, EN DAT HET BEST GOED GAAT MET JULLIE, EN NU BEGINT HET GEKNOK WEER ,MAAR ER IS AL EEN HEEL STUKJE WEG AFGELEGD, ER KOMEN NATUURLIJK NOG KEI VEEL BOCHTEN EN OPSTAKELS, MAAR JULLIE ZIJN WEL OP DE GOEDE WEG.
    vANDAAG GAAT DE BEHANDELING WEER VAN START, MAAR IK HEB ER EEN GOED GEVOEL OVER, IK HOOP JULLIE OOK.
    lIEKE IK WENS JOU EEN HEEL FIJN SCHOOLJAAR,
    jANSKE PANSKE KEVERTJE LAAT ZE EEN POEPIE RUIKEN, MAAR DAT DAAD JE AL DIE MOEILIJKE WEKEN AL.
    vEEL STERKTE WENS IK JULLIE EN DE VETTE GROETEN DORRY

  • 07 September 2009 - 08:31

    Tante Nettie:

    hee super Janske
    Fijn dat het zo goed met jullie gaat en dat jullie je energie weer helemaal op geladen hebben want er is nog een lange weg te gaan
    heel veel groetjes hier uit someren
    p.s. wij hebben nog steeds een stikker vel thuis liggen voor jou zal hem zo gauw mogelijk naar je toe sturen of misschien geven we hem wel af bij jou opa en oma
    succes van Tante Nettie en Ome Gerard

  • 07 September 2009 - 13:21

    Simone:

    Hoi Janske,

    Wat fijn om te lezen dat jullie zo'n fijne vakantie gehad hebben, de foto's zien er ook erg gezellig uit en het is jullie ook heel erg gegund!!

    Liefs Simone (kov Joepie)

  • 07 September 2009 - 15:32

    Cor En Diny.:

    Hoi familie Beks. Zoals wij hebben kunnen lezen op de site hebben jullie een super vakantie gehad. Nou het was ook hard nodig, even niet alles op uur en tijd lekker ontspannen en doen waar je zin in hebt.Vandaag begint het "normale"leven weer.Lieke heel veel plezier op school en kan je weer spelen met je vriedinnetjes succes. Janske wij kennen jou als een vechtersbaasje en weten dat ze jou daar in Nijmegen niet klein krijgen.Zet ,m op he!!!!.en heel veel succes met de ghemo, wij blijven voor jullie allemaal duimen.TOI TOI TOI. Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.

  • 07 September 2009 - 17:35

    Geertje:

    Wat een verhalen weer. Ik hou wel van thrillers, maar die van jou niet. Fijn te lezen dat jullie ook iets van je vakantie hebben kunnen maken, knap hoor! Lijkt wel een super-gezin. Succes weer....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: