Koekjes bakken - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Koekjes bakken - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Koekjes bakken

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 September 2009 | Nederland, Nijmegen

Beste allemaal,

Vanmorgen werd ik rond half acht gewekt door de zuster die het ontbijt kwam brengen. Ik wilde graag mijn brood smeren maar opeten daar had ik geen zin in. Mijn mond is namelijk kapot wat eten moeilijk maakt. Mama dacht dat yoghurt misschien een beter plan was maar ook die vond ik alleen maar leuk totdat er echt gegeten moest worden. Uiteindelijk bestond mijn ontbijt dus alleen uit een beker ice tea. Daarna weer puzzelen en met de dora memory spelen en we zijn samen naar de speelkamer geweest. Daar heb ik een schilderwerk gemaakt. Omdat ik ook vandaag veel moet plassen zijn we regelmatig naar de kamer terug geweest om een schone luier aan te doen. Op een zeker moment kwam mijn PM, niet Agmar die is op vakantie, maar Martin met de vraag of ik zin had om koekjes te bakken. Hier had ik wel oren naar dus weer op naar de speelkamer en mixen maar. Naar wat mix en kneedwerk hadden we genoeg voor 15 koekjes en deze zou mijn PM nadat ze in de oven waren geweest bij me komen brengen. Ik moet zeggen het was een mooi eindresultaat en mama zei dat ze ook heel lekker waren. Verder weer veel traktor gereden en ik heb nog bezoek gehad van de fysiotherapie. Deze was heel tevreden met mijn vooruitgang. Ze gaf aan dat het nog wel tijd nodig heeft maar dat alles goed komt. Ze zal iedere opname opnieuw komen kijken hoe de vorderingen zijn en of ze nog tips heeft voor dat moment. Ook het avondeten was geen succes en ik heb eigelijk alleen maar de vruchtenhagel opgegeten. Maar volgens mij kan ik ook leven op ice tea alleen.
Lieke op de computer zien vond ik ook vandaag weer heel moeilijk en ik wilde dan ook niets liever dan direct naar huis toen ik ze gezien had. Na een half uur heel boos te zijn geweest op mama omdat ze niet mee naar huis wilde ben ik toch maar naar mama gaan luisteren en zij zei dat ik pas naar huis mag als de dokter het zegt. Nu maar hopen dat dat heel snel is!

Lieke heel veel plezier morgen met je eerste les bij de sweet candy Laat maar eens zien hoe goed je thuis al geoefend hebt met dansen. Ook alles goed onthouden zodat je het mij thuis ook kan leren.

Groetjes Janske

• 08 September 2009 - 21:18

Tante Angela:

Hoi Janske,
    Leuk dat je weer lekkere koekjes gebakken hebt. Natuurlijk minder leuk dat je nog in het ziekenhuis moet blijven maar zo te horen vermaak je je daar toch wel. Luister maar goed naar mama en de dokters dan ben je snel weer thuis.
    Hier gaat alles weer zijn gangetje, Bart Sietske en Rens vinden het leuk op school. Sietske had vandaag getrakteerd voor haar verjaardag en haar eerste muziekles gehad.
    Veel succes morgen en maak er het beste van, leuke dingen doen met mama.
    Heel veel groetjes en knuffels (ook voor mama)

• 08 September 2009 - 21:20

Lieke, Meike En Papa:

Dag lieve Janske en mama,

Vanmorgen hebben we eerst Lieke naar school gebracht. Ze had er weer zin in. Hierna is Meike naar Joepie gebracht. Eerst wilde Meike niet weg bij papa en bleef bij papa aan zijn been hangen. Maar omdat papa natuurlijk veel bij te kletsen had op Joepie is ze toch maar gaan spelen. Toen papa uiteindelijk toch ging wilde hij nog een kus, maar toen was Meike natuurlijk al weer te druk met spelen. Lieke is tussen de middag en na school ook bij Joepie geweest en ze hebben het daar dan ook allebei weer super naar hun zin. Toen papa hun kwam halen zaten ze samen op de fiets. Lieke voorop en Meike als een echte koningin achterop. In de tussentijd heeft papa het een en ander aan papierwerk m.b.t. Janske bijgewerkt, want ook dat komt er best veel bij kijken. 's Middags is hij nog naar Sfeer geweest om te kijken hoe het is tussen de tegels en sanitair.
    Na Joepie zijn we weer lekker gaan eten bij opa IJsje en oma Tumtum. Dit hebben we gisteren ook al gedaan en morgen mogen we er weer eten. Met een beetje geluk met jullie erbij. Daarna thuis nog in bad en papa had er lekker veel schuim ingedaan, dus we hadden veel plezier. Voordeel van ons plezier was dat papa meteen heel de badkamer moest poetsen, want alles was nat.
    Lieke slaapt weer lekker in jouw (Janske) bed, zodat ze toch nog lekker dicht bij jou kan zijn. Papa heeft het altijd al gezegd als mama nachtdienst had, maar echt goed slapen alleen in zo'n groot bed doet hij niet. Voor de rest hebben wij hier alles onder controle.

We hopen dat de MTX-spiegel nu vlug weer op aanvaardbaar nivo zit en dat we jullie vlug (het liefst morgen) weer thuis kunnen verwachten.

xxx-jes Lieke, Meike en papa

• 09 September 2009 - 05:31

Mechteld:

Wow, Janske, koekjes bakken, dat wil ik ook wel!! Maar dan vind ik opeten altijd het leukst.
    Ik snap best dat je zo boos bent dat je naar huis wil. Maar dokters en mama hebben het beste met je voor. Ook al maken de dokters je gruwelijk ziek. Wel balen dat je nu niet zo goed meer kan eten. Hopelijk dat dat snel beter wordt.

Heel veel plezier met tractor rijden vandaag en met wat je vandaag nog meer gaat doen.

Groetjes en een dikke kus van ons vieren

• 09 September 2009 - 05:33

Mechteld:

Nog 6 dagen en je bent...................3 !!!

Weer een lichtpuntje en een kraal!

Groetjes

• 09 September 2009 - 05:55

Karin Smulders:

hallo dames,een beetje goed kunnen slapen samen?Inderdaad janske lekker koekjes bakken wil iedereen wel gezellig toch?als je dat thuis ook een keertje doet komen wij proeven oke?we hopen je snel weer thuis te zien hoor dus wel wat eten en aan sterken anders duurt t wat langer en dat is niet de bedoeling.helaas kan ik je mama nog niet helpen ben zelf nog niet helemaal inorde maar dat komt wel weer.vele groetjes van quincy hans karin.TOT GAUW.

• 09 September 2009 - 07:00

DORRY:

HOI MEISJES IN NYMEGEN
    wAT LEUK OM KOEKJES TE BAKKEN, MAAR EEN MONDJE WAT KAPOT IS IS NIET ZO LEUK.
    jANSKE MISSCHIEN KAN JIJ WEL DANOONTJES ETEN EN POTJES FRUIT, DIE JIJ KREEG TOEN JE NOG KLEINER WAS.
    eN JIJ MAG BEST BOOS ZIJN ,NIET ZO FIJN VOOR JOU MAMA ,MAAR DIE SNAPT HET WEL wAAROM MAIL JIJ NIET OF JE NOG STICKERS GENOEG HEBT?ANDERS MOET ER WEER EEN AXTIE KOMEN DAAR IS TOCH NIKS MIS MEE,IK VRAAG HET TOCH ZELF AAN JOU.
    iK HOOP DAT JOU MONDJE GAUW BETER IS, EN DAT JIJ OOK WEER HARD KAN SCHEUREN MET JOU TRACTORjOKE STERKTE BIJ JOU KIND, EN fERRY JIJ BIJ mEIKE EN lIEKE dE VETTE GROETEN dORRY

• 09 September 2009 - 07:43

Fam Van Gaal:

Het lieve Super Janske

Zo te lezen hebben jullie een super vakantie gehad. Fijn zeg. En jij ook in dat grote zwembad gezwommen. Wat zal dat een feest zijn geweest.
    Wat leuk dat je lekker koekjes hebt mogen bakken. Maar wel jammer dat je een beetje pijn in je mond hebt.

Succes daar in Nijmegen en dat je maar weer snel in je bedje in Heeze mag slapen.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole
    Ps Lieke veel plezier vanavond bij de meiden van Sweet Candy he.

• 09 September 2009 - 09:23

Brent,Sven En Fenne:

Hoi lieve Janske en mama,

Fijn te lezen dat ook jullie toch nog een super vakantie hebben gehad...

Hihi wij waren ook op centerparcs maar wel in een ander park......... ook wij hebben genoten....

Hopelijk kun je zelf toch genieten van de lekkere koekjes die je hebt gebakken... en geneest je mondje snel zodat je weer lekker kunt eten.....

Hopelijk mag j snel weer naar Heeze zodat je met je zusjes kunt knuffelen...

Mama doet van de week wel even de haarband van Lieke in de bus die ligt nog bioj ons.....

Meike geniet er wel van schter op de fiets toen mama ons kwam halen bij joepie zat ze ook bij Sven op de fiets......

Groetjes en een kanjer knuffel van Brent, Sven en Fenne

• 09 September 2009 - 10:52

Nikki En Jannie:

Hoi Janske,

Goed om te lezen dat je vakantie zo geslaagd was. Aan de foto's kunnen we inderdaat wel afzien dat je er van genoten hebt. Lieke heeft ons deze week ook allemaal 1 voor 1 verteld over de vakantie en dat zij ervan genoten had. Nu weer in het ziekenhuis wensen we je het beste en doe mama de groeten van ons groetjes vanuit joepie.

• 09 September 2009 - 12:27

Asmara:

Hoi Janske

Wat fijn dat jullie zo'n leuke vacantie gehad hebben op de kempervennen. Jammer dat ik er niet meer werk anders had ik jullie vast wel ergens gezien.
    Maar de vacantie zit erop en alles gaat weer gewoon door. Jullie hebben weer energie opgedaan om de strijd weer aan te gaan. Nu maar hopen dat de pijn in je mond niet te lang gaat duren, zodat je snel weer goed kunt eten. Hopelijk mag je snel weer naar huis, dan kun je lieke, meike en papa weer thuis knuffelen.

groetjes ook aan mama,
    Asmara