Plekje op mijn longen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Plekje op mijn longen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Plekje op mijn longen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 September 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Net als je denkt dat alles goed gaat en je weer vlug naar huis mag, krijg je weer ontzettende schrik. Zoals ik maandag verteld heb, hebben ze toen een CT-scan van mijn longen gemaakt. Wat ik jullie nog niet eerder verteld had, was dat er bij de vorige scan ook een klein plekje op mijn longen te zien was. Dit plekje was zo klein dat ze niet met zekerheid durfde te zeggen dat het echt "iets" was. Het kon ook een bloedvat zijn of een klein litteken van een longontsteking die ik heb gehad toen ik klein was. Nu kwam er uit de scan van maandag dat dit plekje gegroeid is, en dat kan natuurlijk niet als het er altijd al zou hebben gezeten. Probleem dus. Papa gebeld en die is direct naar Nijmegen gekomen. In de tussentijd dat hij in de auto zat ben ik naar de MRI-scan gegaan voor een scan van mijn hoofd. Het slaapmiddel werkte nog niet zo goed, dus ik heb met mama een hele discussie gehad, want volgens mij was de Magnetom kapot. Hij draaide niet rond en hij maakte wel een hoop lawaai. Dat kan niet goed zijn. Mama vertelde mij dat de wasmachine (CT-scan) een ander apparaat is dan de Magnetom (MRI-scan) en dat ik die twee door elkaar haalde. Ik heb het er maar bij gelaten en ben lekker gaan slapen.
Uiteraard was de uitslag van de MRI heel belangrijk, want als ook de abcessen in mijn hoofd gegroeid zouden zijn, dan was de Aspergillis sterker dan de medicijnen die ik er tegen krijg. Dan zou wederom het hele beleid aangepast moeten worden. De spanning was dus hoog, toen de dokter met de uitslag kwam. De uitslag was voor mij positief, want de abcessen in mijn hoofd zijn beide weer wat kleiner geworden. Wel blijven we wederom met een extra vraag zitten, want wat is er in mijn longen aan de hand? Momenteel wordt er geen actie op ondernomen, omdat er fysiek niets aan mij te merken is. Als je last van je longen hebt, merk je dat namelijk heel vlug. Verder is het nog steeds een klein plekje en is het dus moeilijk en gevaarlijk om hier een biopt van te nemen. Wel wordt het uiteraard met de scan in de gaten gehouden. Weer een extra stukje spanning in dit hoofdstuk van deze thriller.
Het eten gaat niet zo goed en ik heb allemaal middeltjes gekregen om mijn slijmvliezen in zo'n goed mogelijke staat te houden. Dit valt niet mee, want inmiddels is het zo'n beetje van mond tot kont geirriteerd. Toch blijf ik telkens nog eten, al is het met kleine beetjes. Ik ben zelfs wat aangekomen, maar dat komt mede omdat ik vocht vasthoudt en ik 2 liter per 24 uur krijg toegedient. Inmiddels ben ik een halve kilo zwaarder en dan plas ik toch echt wel heel veel.
Voorlopig moet ik nog even in Nijmegen blijven omdat mijn MTX-spiegel nog (veel) te hoog is. Dit moet zo vlug mogelijk naar beneden, dus ik zal moeten blijven spoelen en krijg ik om de zes uur folinezuur. Over 24 uur wordt weer de MTX-spiegel bepaald en de verwachting is dat deze dan nog niet voldoende gezakt is. Dan moet ik weer 24 uur spoelen en krijg ik weer folinezuur en wordt de MTX-spiegel weer bepaald. Dit net zolang tot het een aanvaardbaar nivo is. Wanneer dat is.....???

Groetjes Janske

• 09 September 2009 - 18:06

Ome Tan:

Ik weet ik mag niet vloeken, dat heb ik van mijn moeder geleerd. Maar na het lezen van wederom een "spannend" bericht heb ik me even laten gaan. Lucht wel op maar veranderd helaas niets aan de situatie. Nu mogen wij weer voor Meike zorgen wat zeker geen straf is maar we hadden natuurlijk liever gezien dat Janske en Joke vandaag weer naar huis mochten. Meike doet in ieder geval net of ze niet weg is geweest en ligt alweer lekker op Sietske's kamer te slapen. Ook Bart, Sietske en Rens vinden het Kei-leuk dat hun zorg-zusje er weer is.
    Ik hoop jullie met dit "goede" nieuws wat kan opvrolijken en wens jullie een goede nacht.

groetjes

Ome Tan

• 09 September 2009 - 19:04

Ank En Ben:

wat een rotbericht weer voor jullie, ga je vol goede moed naar Nijmegen en dan dit weer.
    we wensen jullie weer heel veel sterkte vanuit de Heipoldersstraat en
    bedankt voor jullie lieve
    kaart.

• 09 September 2009 - 19:07

Fam. Duisters:

ja vloeken mag niet maar ook hier zeiden we even tegen elkaar een paar van die woorden... en inderdaad waarom........................

En kunnen we alleen maar zeggen Kanjers sterkte.....

We hebben er even geen woorden voor.......

Dikke knuffel van ons allemaal......

• 09 September 2009 - 19:19

Dorry:

HOI KANJERS VLOEKEN MAG BEST VIND IK WAT EEN ROTNIEUWS WAT KAN EEN MENS HEBBEN,MAAR JULLIE HEBBEN GEEN KEUS ,KANJERS HOUD VOL IK WENS JULLIE ALLEMAAL VEEL KRACHT LIEFDE EN VOORSPOED DORRY

• 09 September 2009 - 19:28

Oma Hanny En Frans:

Hey, SuperSjees(S)janske,

Wat een teleurstelling nu dat je nog niet naar huis mag. Het thrillerverhaal over jouw weg naar genezen blijft wel érg spannend. Vanmiddag was dan ook weer zo'n moment dat wij niet snel zullen vergeten.

Ik sprak net jouw papa en die vertelde dat je inmiddels weer over de gangen crosst en de boel onveilig maakt daar. Dat wordt dus weer opletten daar voor al die ...logen en het verplegend personeel!

Wat geweldig he dat die smerige Aspergillesbeestjes in jouw hoofd al aan het minderen zijn. Van mij kunnen ze een flinke trap nakrijgen. We duimen met ons allen dat ze binnenkort helemaal het hazepad gaan kiezen.

Dappere Janske, slaap lekker en we hopen je heel snel weer op de Heipolderstraat te zien.

Dikke kus en knuffel, ook voor jouw mama en papa.

Oma Hanny en opa Frans

• 09 September 2009 - 19:38

Fam. Kessels Ospel:

We waren al zo blij voor jullie dat jullie een supervakantie hadden gehad, heerlijk om te horen. Maar de pret mag schijnbaar niet te lang duren, want dan komt er weer een domper bovenop. Gelukkig dat de abcessen in je hoofdje kleiner worden, maar dat plekje in je longen moet ook maar hetzelfde blijven dat lijkt ons toch het beste voor jou. Misschien nog een tip: de opa van Manou en Jorn moest toen hij ook zo ziek was en zijn mond kapot had, puur of aangelengd bessensap (geen ranja)drinken en kamillethee. Als jullie hier niet aan kunnen komen moet opa IJsje maar een telefoontje plegen richting Ospel en dan komt het wel jullie kant op. Sterkte allemaal en de kaarsjes branden weer voor jullie in het regenachtige Ospel. Dikke knuffel van Tanja, Paul, Manou en Jorn.

• 09 September 2009 - 19:56

Cor En Diny.:

Hoi Super Kanjers.Wat moeten wij op dit rotbericht zeggen.Woorden schieten te kort........Het enigen wat wij kunnen zeggen is om jullie heel veel sterkte te wensen,en lieve knuffels te geven.In onze gedachten zijn jullie bij ons, voor straks een goede nachtrust. Groetjes van Ome Cor en Tante Diny.

• 09 September 2009 - 20:05

Karin:

hallo daar,hier effe ikke nog een keer,wat zonde nou dat je weer wat erbij hebt gekregen en we keken al uit het raam wanneer jullie thuis zouden komen maar helaas,we hoorden papa effe vloeken en weg was hij dus wij dachten al oei oei,dus vloeken mag best een keer,we hopwn dat jullie krachten nog werken en dat alles nu weer snel op pijl komt.in ieder geval veel sterkte en welterusten en tot mails hou jullie taai he?? groetjes karin.

• 09 September 2009 - 20:55

Leo Y Martha:

ik vond zo fijn dat jullie een geslaagde vakantie hebben gehad en nou is natuurlijk minder leuk dat ze een vlekje op je longen gezien is ik wens jullie veel sterkte en veel geluk komende tijd. xxx en liefs van fam. van der Sommen-Sevilla.

• 09 September 2009 - 21:51

Opa Ijsje Oma Tumtum:

dag Schat
    Verdorie nog aan toe nou dit weer wanneer houd het is op....
    Vanmorgen was je papa nog bij ons om een "bekske" te doen en was opgewekt dat alles zo voorspoedig (lijkt) ging.
    Hij belde nog op van hebben jullie nog wat kisten omde appels in te doen dan ga ik appels plukken ,kunnen we een grote appeltaart bakken en nog geen kwartier later telefoon, zei ik nog ja we komen er aan,,nee nee zei papa ik moet naar Nijmegen, kunnen jullie Meike en Lieke effen opvangen en regelen voor de komende dagen , net zoals het was.
    En zo zie je maar weer , niks valt er te plannen met deze voor jou zo vervelende ziekte. met al die bij verschijnselen.
    Janske wij hopen dat je de komende dagen wat beter gaat en da je is in een rustiger vaarwater komt zodat het programma is gewoon afgewerkt kan worden , waarmee de dokters bezig zijn.
    Janske Ferry en Joke ,,hou jullie haaks

• 10 September 2009 - 05:09

H & H & I:

Nu heb ik toch echt een nieuwe tegelvloer nodig op kantoor. o:)Potverjandriedubbeltjes nog eens an toe.
    Zet hem op met zijn allen en gebruik de energie die jullie opgedaan hebben op vakantie !
    Imke was ook bij opa en oma en zou gezellig samen met Lieke, Meike en jou papa spelen en eten. Helaas kwam het vervelende telefoontje van jou papa. Gelukkig kwam later op de avond ook weer een fijn telefoontje dat de abcessen in jou mooie hoofdje niet groter zijn geworden. Dat maakte ons weer blij.
    Hopelijk hebben jullie goed geslapen vannacht en zet hem op toppertjes !

Hele dikke knuffels van ome Hans, tante Hariette en Imke.

• 10 September 2009 - 05:15

H & H & I:

(Het was de bedoeling om een knipoogsmilie te plaatsen maar het is een lachsmilie geworden.)

• 10 September 2009 - 06:16

Mechteld:

Wat en ############-bericht. Daar zaten we niet op te wachten. Heeeeel veeeeel sterkte voor jullie allen.

Enne...... Harriette. Ik weet nog wel een mooie tegel.
    hahahahahahah

groetjes Mechteld

• 10 September 2009 - 07:16

DORRY:

hoi fam beks.
    Hebben jullie een redelijke nacht gehad?
    Hoe gaat het met het mondje van janske?
    Kunnen jullie ER nogTEGENAAN na de laatste tegenvaller WAT EEN ONZIN VAN MIJ JULLIE HEBBEN GEEN KEUS HET MOET GEWOON?IK BLIJF FIKKEN EENS MOET HET TOCH IETS AF DOEN .
    JANSKE IS BIJNA JARIG BEGREEP IK UIT HET VERSLAG DWELKE DATUM? KUNNEN WE HAAR NIET BEDELVEN ONDER LEUKE POST EN STICKERS, EN NATUURLIJK CADEAUTJES
    DAG FAM BEKS STERKTE EN DE VETTE GROETEN DORRY

• 10 September 2009 - 07:58

Opa Ijsje:

Antwoord op Dorrie is : Janske is dinsdag 15 september Jarig .
    maar ik wil absoluut geen verplichtingen scheppen naar iedereen.

• 10 September 2009 - 08:44

DORRY:

HOI OPA IJSJE.
    iEDEREEN IS VRIJ OM EEN KAART OF IETS TE STUREN, IK GA ECHT NIET IEDEREEN AF MET EEN DWANGBEVEL DAT ZE IETS MOETEN DOEN.
    MAAR IK SNAP HET WEL HOOR , IK GA ERG VER MEE DAT WEET IK, MAAR LEG OP NIEMAND DRUK HOOR OPA IJSJE DE VETTE GROETEN ,EN VEEL STERKTE DORRY

• 10 September 2009 - 10:39

Fam Van Laarhoven:

Ha Janske (en natuurlijk ook Joke en Ferry),

....................
    Ook wij weten even niet wat we moeten zeggen, of liever gezegd moeten typen.

Het enige wat we kunnen doen is nog meer kaarsjes opsteken en nog meer duimen en jullie nog veeeeel meer kracht en positieve energie toewensen. Hopelijk gaat binnenkort het zonnetje echt schijnen en komen er alleen nog maar positieve berichten uit Nijmegen.

Groetjes en een dikke knuffel
    van ons alle drie

• 10 September 2009 - 10:57

Ome Renier:

Hey Janske,

He vervelend ik dacht geen nieuws goed nieuws maar zo te lezen ging alles goed totdat ze die plekjes op je longen weer tegen zijn gekomen. Wanneer stopt het nu eens! Gelukkig zijn de abcessen wel kleiner geworden.

Hopelijk kun je snel weer naar huis.

Knuffel, Ome Renier

• 10 September 2009 - 12:55

Bertie En Berke:

Hallo Janske.

Wat een vervelend bericht voor jou,je mamma en pappa.(ook de rest van de familie niet te vergeten)
    We hadden zo gehoopt dat je misschien weer snel thuis zou zijn,om lekker in je hangmat te liggen.Maar dat valt nu weer erg tegen.
    Meisje,meisje wat jij toch allemaal moet meemaken,niet te begrijpen. We zijn zelf ook wel verdrietig en ,n beetje boos:Potjepietjepotlood.
    Toch laten we de moed niet zakken,om dit plekje ook weer aan te pakken.
    Vele groetjes en veel liefs uit Ospel van:
    Bertie en Berke.

• 10 September 2009 - 15:08

Fam Van Gaal:

Hey lieve Super Janske

Ook hier schieten woorden te kort.
    En de vraag waarom jij weer die komt hier een paar keer per dag voorbij..

Wij wensen jullie veel sterkte voor de komende dagen.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole