Fysiotherapie - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Fysiotherapie - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Fysiotherapie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vanmorgen was ik al op tijd op pad in het ziekenhuis samen met papa. Ik had wel eerst uitgeslapen, maar toen ik eenmaal wakker was, leek het papa en mij een goed idee om van de kamer af te gaan. We hadden tegen mama gezegd dat ze moest uitslapen en op haar gemak moest ontbijten in het Ronald McDonald huis. Natuurlijk stapte ik op de tractor en om niet heel de afdeling in gevaar te brengen zijn we naar de grote hal net buiten de afdeling gegaan. Hier heb ik lekker op het glijbaantje gespeeld, tenminste wat ik kon. Ik ben op het grote podium gaan staan en ben samen met papa lekker gaan loungen op de grote ligbanken daar. Toen we op de kamer terugkwamen kwam de fysiotherapeut ons halen. We moesten mee naar boven waar een gymzaal is. Natuurlijk ging ik weer met de tractor en deze mocht zelfs mee de lift in. Eenmaal in de gymzaal aangekomen zag ik daar een hele gave glijbaan en eentje die Lieke nog leuker zou vinden, want het was een krokodil en Lieke is helemaal weg van krokodillen. Ik wou daar natuurlijk opklimmen, alleen ging dat nog niet helemaal soepeltjes. De fysiotherapeut had andere plannen met mij. Ze had een hele grote kussen wat leek op een schilderpallet. Deze stond nog recht op en mocht ik omduwen. Daarna moest ik de kleuren uit het pallet halen en er een hoge stapel van maken. Ondertussen kwam mama ook binnen met een sportdrank die oma Tumtum voor mij had meegegeven. Het was voor mij zichtbaar lastig om alle bewegingen te maken, maar natuurlijk liet ik me niet kennen en ging gestaag door. Het werd dan ook een hele hoge toren. Hierna moest ik de toren omgooien met een bal. Dit was ook nog wel moeilijk voor mij, maar ook hiervoor geldt, de aanhouder wint. Toen was het natuurlijk een rotzooitje in de gymzaal, dus moest ik alle kleuren weer in op de juiste plek terugstoppen. Hierbij heb ik diverse methodes gebruikt om de kleuren in de gaten te krijgen. Na nog even op de hometrainer te hebben gezeten vond ik het wel welletjes. Mijn sportdrank stond natuurlijk te wachten. Toch moest ik nog even kegelen, dus werden er drie kegels neergezet. Ik had zoiets van, dit moet snel afgelopen zijn, dus gooide ik goed raak en waren we snel klaar. Papa en mama gingen nog even praten met de fysiotherapeut en kwamen tot de conclusie dat nu nog het grote probleem zit in mijn bekken en mijn torso. Ze houden me in de gaten en papa en mama gaan weer leuke spelletjes met mij doen om te trainen.
Nog eventjes een dutje gedaan en mijn gripper verwijderd, zodat ik weer natura Janske ben. Natuurlijk natura van buiten, want wat er binnen in zit blijft natuurlijk zitten. Daarna weer naar de grote hal, waar papa en mama getafeltennist hebben en ik vooral naar van alles en nog wat hebben gekeken. Ook staan daar computers en toen ik spelletjes aan het spelen was hoorde ik een bekende stem. Het was Lieke die samen met Esther en Nency mee was gekomen. Dat was een super verrassing voor mij en we hebben dan ook echt flink lopen knuffelen. Ook hebben we daarna weer veel gespeeld.
Inmiddels is het weer avond en weer tijd voor een goede nachtrust. Dit na een dag dat ik geen koorts heb gehad. Gisterenavond heb ik nog twee keer 38 graden gehad, maar vandaag niet meer. Mocht ik dit tot morgenvroeg volhouden, dan heb ik een hele grote verrassing voor jullie.

Groetjes Janske

• 28 Augustus 2009 - 21:47

Mechteld:

Ha die Janske,

Wat knap van jou dat je zo hard gewerkt hebt. Helemaal super. Je zult er wel moe van zijn geworden. En Lieke vond het ook helemaal geweldig om weer naar jou te gaan. Ze wilde er helemaal knap uitzien en vroeg aan mij vanmorgen of oma haar pony kon knippen. En toen wist ze nog eigenlijk niet dat ze naar jou toe mocht. Of voelen kleine kinderen dat haarfijn aan? In ieder geval zijn wij hier weer apetrots op jou. Van ons krijg je een hele dikke knuffel en ik hoop dat we morgen die grote verrassing krijgen, dat heb je wel verdiend. DOE JE BEST!!

Heel veel slapende groetjes van alle grietjes Beks en Wijnen
    en Barry en Mechteld natuurlijk.

• 28 Augustus 2009 - 21:48

Fam Van Gaal:

Hey Lieve Super Janske

Wat heb je vandaag toch veel meegemaakt zeg. En wat een energie had je vandaag toch. Super!!!!

Wij zijn heel benieuwd wat die verrassing zal zijn... Maar wij hebben al een idee!!!!! Maar verklappen doen we niets..

Wij wensen je een hele goede nacht en dan komen we morgen snel weer op de site kijken wat de verrassing is.

Liefs en een dikke kus
    Renske Gijs en Nicole

• 29 Augustus 2009 - 08:22

Fam.Prinsen:

Proficiat met jullie overwinning, jullie hebben verdient gewonnen.

Wij zijn 2 keer blij dat we verloren hebben.

de Prinskes

• 29 Augustus 2009 - 08:23

Cor En Diny.:

Goeie Morgen Ferry,Joke en Super Janske.Janske je hebt er een mooi zooitje van gemaakt bij de fisio,dat geeft niks alleen moet je alles weer opruimen,dat is natuurlijk voor jou niet zo leuk je zet liever de hele boel op z,n kop.Janske Ferry en Joke fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad dat heb ook haerd nodig, en Janske weer zonder koorts KEI GOED MEISKE vol houden zo.Wij kijken met veel plezier naar de site, en zijn ook elke keer benieuwd hoe jullie dag is verlopen. Het gaat jullie goed en heeeel veeeeel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny uit Geldrop. Houdoe allemaal.

• 29 Augustus 2009 - 10:55

DORRY:

HALLO SUPER LUITJES.
    wEER GOED NIEUWSLAS IK.
    jANSKE WAT DOE JIJ AL MOEILIJK WERK MET AL DIE KLEUREN, EN DAN OOK NOG EENS KEGELEN, EN WAT FIJN DAT lIEKE WEER IS GEWEEST. jIJ HEBT MIJN VRAAG OF JIJ NOG GENOEG STICKERS HAD ZEKER NIET GELEZEN?HEB JIJ ER NOG GENOEG,? OF MOETEN WIJ ALS DE BLIXEM MET ZIJN ALLE WEER GAAN HAMSTEREN? dag schatje en super Joke en Ferry, wij zijn duidelijk op de goede weg, ik ga door met fikken DE VETTE GROETEN DORRY

• 29 Augustus 2009 - 10:59

DORRY:

ik vergat er bij te zetten, dat ik erg nieuwschierig ben wat de verassing is?MOET IK EEN THEEDOEK OM MIJN KOP BINDEN, OF ZOU MIJN MOND VAN DAT NIEUWS NIET OPEN VALLEN, DAT HOOR IK WEL GRAAG VAN JOU HOOR DORRY

• 29 Augustus 2009 - 13:09

Frans En Carla:

Hoi Janske,

Harstikke goed gewerkt bij de fysio. Wat moet je daar veel doen!

Ook wij zij erg benieuwd naar die grote verrassing van morgen! Doe je iedereen de groetjes en heel veel beterschap.

Frans en Carla

• 29 Augustus 2009 - 13:14

Dorry:

Hoi mensen.
    Grote fout verrassing fout een r te weinig dus herstel de vette groeten Dorry

• 30 Augustus 2009 - 19:50

Lieseth:

Hallo Janske
    mama vroeg of iemand muziek wist voor onder het filmpje, ik dacht aan Miracles van Ilse de Lange en /of het6 liedje van Kresip wat begint met Sweet en nog wat, weet alleen niet meer precies hoe dat heet. misschien is dat wat. gr