lieke blijft slapen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu lieke blijft slapen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

lieke blijft slapen

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Lieve allemaal,

Janske is zo moe van al het lachen, kletsen, stickeren, verven en chips eten met Lieke dat ze mij heeft gevraagd even voor haar te reageren.

Toen ik vanmorgen (8.45) bij Janske op de kamer kwam lag ze nog lekker te slapen. Ferry lag in het bed ernaast rustig een boek te lezen. Na het ontbijt mocht de monitor weer uit en het infuus weer los. Janske bedacht direct dat ze in de buggy wilde en dat hebben we dus gedaan. Samen met ons koffie halen en daarna op het dakterras van de speelkamer een spelletje spelen. Ze genoot hier zichtbaar van. Hierna terug op de kamer hebben we de mat en de bal van de fysio tevoorschijn gehaald en heeft ze samen met Ferry de bal overgegooid. Hierbij heeft ze ook een aantal keer zelfstandig gekropen en daar was ze dan ook erg trots op. Natuurlijk kon ook het stickeren niet uitblijen deze ochtend dus er zijn weer een aantal kunstwerken gemaakt. Aan het einde van de ochtend heeft ze nog even op schoot via de skype met Lieke gepraat en die vertelde dat ze haar koffer klaar had staan om een nachtje in nijmegen te komen logeren.
Het warme middageten was vandaag geen succes en terwijl we janske aan het klaar maken waren voor haar dutje viel het ons op dat ze toch weer wat warm aanvoelde. Bij controle bleek hij 38,4 te zijn. Na overleg een paracetamol erin en lekker gaan slapen.
Helaas was er na het dutje nog steeds temp en kwam de dokter toch ook nog even kijken. Het beleid is nu dat we ook weer zijn begonnen met antibiotica.

Om half vier kwam dan eindelijk Lieke samen met opa en karin. Lieke dook direct bij janske op bed en na 5 minuten hadden ze alles zo ingericht dat ze beide heerlijk aan het knutselen waren. Rond etenstijd zijn Ferry en ik samen met Lieke bij het Ronald McDonals huis gaan picknicken want Karin had voor een grote mand gezorgd met allemaal lekkere dingen erin. Lieke bleef maar aan het kletsen, knuffelen draaien en springen en genoot zichtbaar van alle aandacht. Ook had ze samen met Janske al besproken wie op welke kamer ging slapen. Hun eerste idee was zij samen in het ziekenhuis en ferry en ik in het RMcD huis. Dit leek ons geen goed plan en daarna werd er in goed overleg voor gekozen dat ik bij Janske zou blijven en Ferry met Lieke in ons buitenverblijf.
Nadat Lieke precies had gekeken hoe de monitor aangesloten moest worden en de spierballen waren gemeten hebben ze samen nog lekker wat chips gegeven en nu liggen ze allebij lekker in bed.

De foto's van vandaag komen morgen.

Groetjes Joke

• 22 Augustus 2009 - 20:49

Elles:

Hai Janske en Lieke,
    Wat super om te lezen dat jullie zussen zo ontzettend van elkaar genieten, ben erg benieuwd naar de foto's van jullie twee!
    Geniet van jullie tijd samen dit weekend, ook met papa en mama..
    Liefs Elles

• 22 Augustus 2009 - 21:24

Fam Prinsen:

Hoi Lieke, Jankse, Ferry en Joke
    Wat leuk dat Lieke mag blijven logeren en dat Janske dat ook zo leuk vind. Wel jammer van de koorts natuurlijk maar dat komt vast allemaal wel goed. Geniet van elkaar. Kusjes en knuffels voor jullie allemaal van ons allemaal.

• 22 Augustus 2009 - 21:54

Opa Ijsje:

Nou Janske ik heb het nu met eigen ogen gezien , wat een PAK sticker vellen heb je zeg ,( en dat terwijl ze op zaterdag geen post rond brengen in het ziekenhuis dus........)
    plak Zondag maar flink,
    en zoveel verschillende ook, van groot tot klein , van beestjes , tot dora van ..... ja noem maar op.
    Zelfs een van PSV (doet je papa goed)
    En , maar dat wist ik al ,,, ze sturen ze niet voor niks , want van de 4,5 uur dat ik en karin (buurvrouw)bij je zijn geweest heb je zeker 3 uur gestickerd.
    En met volle overgave geniet je ervan.

Ja natuurlijk genoot je ook toen wij binnenkwamen en we hadden Lieke bij ons . fantastische beider snoetjes . ...heerlijk
    en natuurlijk was dat ook voor jullie Ferry en Joke , want nu is jullie aller aandacht voor Janske nodig ,maar daardoor missen jullie die andere 2 enorm ondanks dat we skypen en proberen zoveel mogelijk jullie kinderen er bij te betrekken.
    Geniet morgen maar lekker van het bezoek van Lieke om daarmee weer de nodige energie op te doen die jullie de komende week wel weer nodig zullen hebben.

Een fijne zondag gewenst ook van Oma

• 22 Augustus 2009 - 22:20

Tante Hariètte:

Hoi Janske,

Wat geweldig dat Lieke bij jullie in Nijmegen is. Dat is ook genieten voor je papa en mama.
    HEERLIJK !!!!

Gezellig morgen ook nog met zijn 4-tjes en Meike komt ook vast een keertje bij jou in Nijmegen.

Geniet ervan.

XXX Tante Hariètte

• 22 Augustus 2009 - 23:44

Ome Renier :

Echt leuk om te horen dat Lieke een dagje kan blijven slapen! Nog alleen Meike erbij en papa heeft zijn "harem" weer compleet!

Hopelijk gaat die koorts wel snel over.

Maak er leuke dag morgen van!
    Gr. Renier

• 23 Augustus 2009 - 00:22

Hallo lieve allemaal,

Lieke heeft de hele ochtend gevraagd wanneer het 2 uur was, dus hadden we afgesproken dat als opa ijsje er was dat het dan 2 uur was, zo hoefde ze het niet steeds te vragen. Dat bleek een goede oplossing want ze vergiste zich nog maar 1 keer. Toen het eindelijk zover was, sprong ze een gat in de lucht. Gelukkig hadden we alles goed voorbereid en konden we binnen 2 minuten in de bus. Hopelijk ben ik niets vergeten in te pakken.

Vanmiddag ging Meike weer eens met kleren en al in het kleine zwembad duiken, gekkerd. Ze genoot weer zichtbaar. Daarna toch maar wat droogs aangedaan. Toen ging ze macaroni eten en kon ze daarna wéér andere kleren aan, want ze zat onder de smurrie. Ach ja, ik was wel weer. Opa ijsje heeft immers weer een nieuwe fles wasmiddel gekocht. Amber vroeg wel waar Lieke was, want toen zij wakker was, was Lieke nergens te vinden. Toen ging ze maar achter Anke aan rennen, die zich op haar beurt steeds ging verstoppen, ze hebben dus weer flink wat kilometers gemaakt.

Welterusten allemaal, en een fijne dag morgen!!!

groetjes Meike, Barry, Mechteld, Anke en Amber

• 23 Augustus 2009 - 06:50

Karin Smulders:

hoi alle vier,hopelijk allemaal een beetje goed geslapen van gisteren!Het was fijn dat ik met opa ijsje mee mocht naar nijmegen gisteren vond het heel gezellig en ja hoor opa heeft gelijk toen wij op jouw paste janske heb je heel veel gestickerd maar ook t puzzelen gaat goed,t meeste heb ik moeten lachen is dat je moest lachen toen jij vertelde tegen mij dat je in de luier had gedaan en dat wel drie keer (je weet t uit te kienen)je blijft ondanks alles een vrolijke dappere meid.Ik wens je vandaag veel plezier met lieke en papa en mama en misschien tot nog een keertje in nijmegen.Liefs karin.OOOOOja nog bedankt voor de mooie knutselwerk voor hans hangt hier mooi te pronken.

• 23 Augustus 2009 - 07:09

Dorry:

hoi allemaal.
    wat een pret met jou zus in nijmegen erg fijn was dat.gEEN NIEUWS OVER LEUKEMIE EN ZIJN MAAT ZE LIGGEN IN EEN HELE DIEPE SLAAP ONDER EEN BOOM ,IN HET DONKERE BOS, ZE ZIJN BEKAF, EN KUNNEN NIET MEER OP HUN BENEN STAAN ZO MOE ZIJN ZIJ DE VETTE STICKER GROETEN DORRY

• 23 Augustus 2009 - 08:14

Goedemorgen,

Lekker geslapen allemaal?
    De dames hier wel. Na het ontbijt gingen Meike en Amber buitenspelen. Af en tu een klein conflict maar dat is zo opgelost. Ik veeg de stoep zodat ik ze een beetje in de gaten kan houden. Samen hangen we de was op, Meike geeft de kledingstukken aan, af en toe wil ze wat aantrekken en heeft ze een shirt op haar hoofd. Gekkerd. Daarna ga ik even binnen aanrommelen. Dan komt Meike binnen met de grasmaaier en Amber met de fiets. Heb ze toen maar even naar buiten gebracht, want dat is niet de bedoeling. Meike wilde met de gele smile-ballon spelen, deze hing aan het plafond. Oke, dacht ik dus ik pak hem bij het touwtje, wat blijkt, zit ie aan de vliegenvangerplakstrip. Deze komt dus naar beneden. Er was een vlieg die zich er nog vanaf wist te wurmen ook nog. Nu vond ik de ballon niet meer om te spelen, plakte die ook nog aan Meike d'r haar en toen heb ik de ballon maar weggegooid met plakstrip en vliegen en al. Meike's haar plakte toen ook, dus kon ik haar ook weer wassen.

He Lieke, Anke is kei jaloers dat ze niet mee mocht naar Janske. Heb gezegd dat ze vast nog wel een keer mee mag.

Groetjes en een fijne dag.

Meike, Amber, Anke, Barry, Mechteld

• 23 Augustus 2009 - 08:44

Fam Van Gaal:

Hey lieve Super Janske!!!!!!!!!!!

Wat gaaf dat Lieke gister in Nijmegen is komen logeren. Wat een feest zal dat zijn geweest. En wat flauw van papa en mama dat jullie niet samen in het ziekenhuis mochten slapen!!!
    Wij zien jullie heel het bed al verbouwen en de rest van de middag heerlijk zitten knutselen daar in dat bed.

Maar heb je nog veel stickers nodig?? En maak je dan ook hele kunstwerken voor de zusters daar of komen al die echt Janske Beks alleen op je kamer te hangen.

Een hele fijne zondag vandaag en speel maar lekker met je zus Lieke en dan hopen dat Meike de volgende keer ook mag komen logeren. Of dat alleen Meike komt.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 23 Augustus 2009 - 11:30

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat fijn dat Lieke bij jou in Nijmegen is. Ook Lieke zal hier vast volop van genieten, want ik weet dat ze jullie allemaal heel erg mist.
    Ook voor papa en mama zal het wel kicken zijn met die twee meiden bij zich. Jammer dat Meike er niet ook nog bij is, maar die komt misschien de volgende keer wel aan de beurt.

Helaas kunnen opa Frans en ik vandaag niet naar je toekomen. We zijn snotverkouden geworden en dat is nu eenmaal erg gevaarlijk voor je. Wel jammmer, want nu moeten we het dit weekend zonder jouw lachje stellen.
    Oom Renier komt nu vanavond nog even naar je toe en neemt dan Lieke weer mee terug naar huis. We hopen dat jullie vandaag samen veel lol zullen hebben, zodat jullie er weer goed tegenaan kunnen. En Lieke, oom Renier niet teveel aan het lachen brengen in die auto he!

Lieve Janske, geniet vandaag nog maar lekker samen. We hopen op een goede dag voor jullie allemaal.

Dikke kus en knuffel:
    oma Hanny en opa Frans

• 23 Augustus 2009 - 14:58

Cor En Diny.:

Hoi Bekskes in Nijmegen.Zoals wij hebben gelezen hebben jullie een heel fijn en gezellig weekend gehad.Dat kan ook niet anders met twee van die giegelende meiden bij jullie.Lieke het was zeker kei gaaf om in het Ronald Mcdonald huis te mogen slapen,je hebt ook samen met Janske heel veel lol gehad en stickers geplakt dat kan nou ook want Janske heeft er heel veel gekregen, leuk hoor om een weekend samen te zijn met Janske Papa en Mama.Ferry en Joke geniet van deze mooie momenten. Voor straks allemaal een goede en rustige nacht.Ga zo door en het zal jullie kracht geven. Wij denken aan jullie, hou vol liefs van Ome Cor en Tante Diny.het gaat jullie allen goed, Houdoe.

• 23 Augustus 2009 - 21:13

Hoi hoi,

Meike heeft vanmiddag heerlijk bij Evelien gespeeld. Ik ging haar eerst in bed leggen. Ze trok een pruillipje, maar toen Claudia uit beeld was en ik haar een kus had gegeven ging ze heerlijk slapen. Om half 4 was ze wakker en heeft ze gedronken, gesnoept en gespeeld op het gras en met de schommel. Je weet, dat vindt ze heerlijk. Ze vonden Meike zo'n lief, makkelijk kindje, daar zijn jullie natuurlijk heel trots op, want zo helpt ze jullie goed mee in de strijd. Toen we haar op gingen halen kregen we allemaal een dikke knuffel en was ze heel blij. Daar zijn wij dan weer heel trots op. Anke vindt nl dat Meike en Lieke nu ook een beetje haar zusjes zijn. We kregen van Claudia een snoepje, dat vinden de kinders natuurlijk geweldig. Gelukkig bederfde dat niet de eetlust. Vandaag stond er vis op het menu. (Niet jaloers worden Joke) Meike at er goed van. Ik had er verse frietjes bij gebakken, Anke mocht de aardappels schllen. Dat ging haar heel goed af met de dunschiller voor asperges. De sla vond Meike niet lekker, de komkommer en kaasblokjes wel en natuurlijk de mayonaise. De karamelvla at ze goed, het laatste beetje belandde op haar kleren en smeerde ze over de stoel. Want ja, ze blijft natuurlijk wel lekker viespeuken. Wassen met een washand vind ze dan weer minder leuk, maar ja, dat hoort er ook bij. Dan is het tijd voor een douche en lekker naar bed. Weet je wat Meike steeds doet als ze boven komt? Ze loopt naar Lieke's bed en gaat er snel inliggen. Ze lacht dan heeeeeeeeeeel hard. Ik vis haar er dan snel weer uit, want meestal ziet ze er niet meer zo schoon uit aan het einde van de dag. Maar het spelletje blijft leuk.

Lieke was vandaag om 21:50 uur thuis. Ze kwam slapen binnen (niet lopend hoor, Renier droeg haar) We deden haar schoenen en jurk uit, dat viel niet mee, dus besloten we de tanden en de pyama voor 1 keer te laten voor wat het was. De schade halen we morgen in.

Nu ga ik ook slapen. Hoop dat jullie enorm genoten hebben en er weer een poosje op kunnen teren. Heel veel succes morgen, hoop dat het eindelijk eens mee zit met de behandelingen en de koorts.

Heel veel liefs van ons zesjes