Een weekendje Lieke - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een weekendje Lieke - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een weekendje Lieke

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Hier ben ik dan weer, na een geweldig weekend met mijn grote zus Lieke. Ik zal heel kort zijn over mijn eigen gezondheid, want ik wil het eigenlijk alleen over het gave weekend hebben. Met mij gaat het fysiek gezien goed, ik heb gefietst, een klein stukje gelopen en gekropen. Verder heb ik vooral gelachen en geknutseld. Wat niet goed gaat is mijn temperatuur, want ik heb nog regelmatig koorts tot 39 graden. Hiervoor heb ik opnieuw voor de zekerheid twee soorten anti-biotica gekregen. Tot nu toe zonder resultaat. Morgen gaan de dokters weer aan de slag, dus morgen vertel ik daar meer over.

Zaterdag was dan de grote dag. Lieke zou bij mij op bezoek komen en ze zou ook nog een nachtje hier blijven slapen. 's Morgens hadden we elkaar al even op Skype gezien, zodat Lieke alvast mijn grote "jaap" kon zien. Dan zou ze niet zo schrikken. Vanaf dat moment was er voor Lieke en mij nog maar 1 ding. Zo vlug mogelijk bij elkaar zijn. Na de klok van drieen was het dan zover en kwam Lieke mijn kamer binnen. Het was meteen lachen en Lieke kroop binnen de kortste keren bij mij in bed. Ondertussen waren wij plannen aan het maken voor de nacht, want wij gunden het papa en mama ook wel dat zij een nachtje bij elkaar konden slapen. Dan zou Lieke bij mij slapen en papa en mama in het huis buiten, zoals ik dat noem. Dat vonden papa, mama en de zusters geen goed idee. Toen moesten we nog even met elkaar onderhandelen, want we wilde allebei bij mama slapen. Dat ging natuurlijk niet lukken en Lieke zei al heel vlug dat als ik bij mama wilde slapen, zij wel met papa in het huis buiten ging slapen. Dus dat was geregeld. Voordat papa en mama en Lieke gingen eten had ik al regelmatig mijn schaterlach laten horen. Ik was dan ook reuzeblij.
Papa en mama gingen samen met Lieke eten bij het Ronald McDonald huis. In dit geval had Karin, onze superbuurvrouw, voor het eten gezorgd. Het was een grote mand met eten, met alles erop en eraan om een lekkere picknick te houden. Dit hebben ze dan ook lekker in de tuin met zijn drieen gedaan. Helaas kwamen er na een kwartiertje wespen en moesten ze de picknick binnen voortzetten, maar ze vonden het sowieso lekker om weer even samen met Lieke te zijn.
Toen Lieke terugkwam mochten we nog even chips eten en Lieke mocht de zuster nog helpen om mij klaar te maken voor de nacht. Zo heb ik haar laten zien hoe je spierballen moet meten, hoe het lampje om mijn voet moet en hoe alle draadjes moeten worden aangesloten om allemaal cijfertjes en grafiekjes op de monitor te zien. Vol bewondering voor de zuster had Lieke vlug nog even een knutselwerk voor haar gemaakt, die nu op het kastje van de zuster hangt. Lieke en papa gingen weg en hebben 's avonds nog lekker gekletsebetst.
Vanmorgen hebben we eerst gezellig ontbeten. Daarna zijn we weer lekker gaan knutselen, totdat alle kabeltjes weer los mochten. Toen mochten we fijn naar de speelkamer om het giraffespel te spelen. Omdat het goed weer was konden we dit ook nog eens op het dakterras doen. We zagen daar ook fietsen staan en fietsen is iets wat Lieke en ik heel graag doen. Samen hebben we dan ook veel rondjes gefietst over de getekende spoorlijn. Lieke leek wel een sneltrein, want zij haalde mij vaak in. Ikzelf was meer een boemeltje en deed alles op mijn gemakje.
Terug op de kamer was het moment daar dat, zoals we samen hadden afgesproken, al mijn haren eraf zouden gaan. Mama had de tondeuse en scheerde mij vakkundig kaal. Lieke hield goed in de gaten of alles goed ging. Omdat ik nu kaal ben heb ik een kraaltje verdient in de vorm van een petje. Toen ik deze kreeg kwam ik op het idee om dit ieniemienie petje op mijn hoofd te zetten. Hier hebben we minstens 10 minuten de slappe lach over gehad. Toen ik ging slapen had mama een verrassing voor Lieke. Mama en Lieke gingen eten bij de McDonalds. Op zich vond Lieke dit wel leuk, alleen vroeg ze mama om de 5 minuten of ze weer naar mij mochten. Na anderhalf uur waren ze alweer terug. Wel hadden ze twee Janskeberen gescoord. Deze hadden ze gekregen van de baas van het Ronald McDonald huis. 1 voor Lieke en 1 voor mij, maar de mijne geef ik aan Meike als ze mij komt bezoeken. Dit had ik zelf meteen besloten.
's Middags had ik koorts en moest weer aan de paal vast. Dit weerhield mij niet van het knutselen en van het paardenspel spelen. Ook samen Dora kijken was uiteraard geen probleem. Ook wilde we nog even naar de speelkamer en daar heb ik ook nog rondgefietst. Dat was lache, want papa moest met de paal achter mij aanlopen. Mama had ondertussen een tafeltje gedekt voor Lieke en mij, zodat we 's avonds nog lekker samen konden eten. Hierna nog wat spelen, maar Lieke werd toch al wat moe. Ome Renier kwam haar halen en toen moesten we afscheid nemen...... We zeiden allebei niet veel meer tegen elkaar, want we wisten allebei wat we voelden. Dit gold natuurlijk ook voor papa en mama.

Lieve Lieke, wij hebben een super weekend met jou gehad en we missen je nu al weer.

Lieve Meike, wij vonden het jammer dat jij er niet bij kon zijn. We hebben je gemist en missen je nog steeds.

Hopelijk komen jullie snel weer op bezoek!!!!

Groetjes Janske

• 23 Augustus 2009 - 22:08

Opa Ijsje Oma Tumtum:

3 kanjers in Nijmegen

jij Janske das inmiddels wel duidelijk hoe jij dit allemaal doorstaat en vrolijk blijft.

Jullie Ferry en Joke
    Die het begrijpelijker wijs ..effen wat moeilijk hebben met die vervelende koorts die maar niet wil zakken.
    En ook het gemis van jullie Lieke en Meike valt soms erg zwaar.

Ja want het is zo:

Zoals het klokje thuis tikt tikt het nergens.

nu effen niet , want Janske leukemie staat effen voorop.

Groetjes en DIKKE KUS van Opa en Oma

• 23 Augustus 2009 - 23:00

Angela En Toine:

Hoi Ferry, Joke en Jankse.
    Zet hem op, we denken aan jullie.Fijn dat het weekend met Lieke zo leuk was, maar afscheid nemen is dan natuurlijk weer erg moeilijk. Probeer uit de mooie momenten energie te halen.
    En koorts verdwijn!!!
    Janske we hebben gezien dat mama ook heel goed kappertje kan spelen. Goed gelukt hoor! Even wennen maar jou staat alles goed! Zeker met die prachtige lach van jou.

Groetjes, kusjes en knuffels van tante Angela en ome Tan

• 24 Augustus 2009 - 00:39

30.000:

Meer dan 30.000 keer is de site al bekeken.

De mensen leven ontzettend met jou en jullie mee.

• 24 Augustus 2009 - 07:10

Nency:

Hoi drietjes.

Ik lees met veel vreugde jullie verhalen van dit geweldige weekend(en met een kleine traan zoals alle mama's dat zullen hebben). Natuurlijk is het afscheid dan erg zwaar en missen jullie op zo'n moment jullie kleine prinses. Met zijn vijfjes was helemaal geweldig geweest.

Joke en Ferry Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer zo'n weekend kunnen houden samen met jullie drie prinsessen.
    Probeer de kracht die je in dit weekend hebt opgedaan te houden om de strijd tegen alle behandelingen aan te
    gaan.

Heel veel succes met de weg na een volgend familieweekend!

Nency en de rest van de fam.

• 24 Augustus 2009 - 07:29

Antonet En Harry:

Heey die SUPER JANSKE!
    Wij zijn net terug van 3 weken italie en hebben 2 dagen nodig gehad om al jou/jullie belevenissen te lezen. Tjonge,tjonge en dat is niet niks, wat heb jij veel meegemaakt in die korte tijd. Maar wij lezen ook dat je het allemaal heel goed doet, vandaar ook de naam SUPER JANSKE.

Ferry en Joke ook jullie zijn SUPER, want het is niet niks wat jullie meemaken. Jullie hebben gelukkig veel familie, vrienden en bekenden achter jullie staan die jullie, waar het kan, zullen helpen. Wij wensen jullie dan ook heel veel sterkte. We leven met jullie mee....

Veel liefs van Antonet, Harry, Justin en Lindsey Mennen
    Ook van tante Riek en ome Harrie Beks

ps De wagen van Haisjo wordt mooi!!!! We denken aan jullie en aan SUPER JANSKE....

• 24 Augustus 2009 - 07:44

Dorry:

hoi kunstenares janske en joke en ferry en de rest.WAT EEN FIJN WEEKEND HEBBEN JULLIE GEHAD.bARRY BEN JIJ aSPERGILLUS NOG TEGENGEKOMEN OF lEUKEME , HEB JIJ OF mECHTELD IETS VAN HUN VERNOMEN, IK HEB NIKS VERNOMEN.
    fRANS ZIJN ZE NOG GEEN IJSJES KOMEN PIKKEN?,OF TUM TUMS? dE KOORTS GAAT jANSKE VERLATEN, IK HEB DE SPREUK OPGEZEGD DE VETTE GROETEN ,dORRY

• 24 Augustus 2009 - 07:56

Nicole:

Hey Lieve Super Janske en natuurlijk kanjers van een papa en mama.

Wat een gaaf weekend zul je hebben gehad zeg. Lekker gek doen met je grote zus. Ik hoop dat jullie snel weer een super gaaf gezellig zussen weekend hebben en dan is je kleine zusje er ook bij.
    Maar hoeveel kralen heb je nu al?? Al een ketting voor de dames van het gezin Beks???

Heel veel succes en hopelijk komt er snel weer een gaaf familie weekend. Maar dan met jullie 5jes.

Dikke kus Nicole

• 24 Augustus 2009 - 11:06

Fam Van Den Hurk:

Even willen we laten weten hoeveel bewondering we voor jullie hebben en hoe dapper jullie allen zijn.
    Heel veel sterkte gewenst.Groetjes Francis,Roland,Lisa,Stijn

• 24 Augustus 2009 - 14:05

Nikki En Jannie:

Hoi Janske
    Goed om te lezen dat je het fijn hebt gehad met het bezoek van je grote zus. Als ik lees wat je allemaal meemaakt. Vinden we het erg knap hoe je er samen met je familie en vrienden mee omgaat. We hebben voor jouw een heel groot kado gemaakt. Deze geven we donderdag wel aan Meike mee als ze hier komt.
    Kus vanuit Joepie

• 24 Augustus 2009 - 14:31

Karin:

Hoi allemaal.Ik lees dat je t super hebt gehad met lieke dat doet jullie weer goed hopelijk snel met de andere erbij.Inderdaad staat je goed hoor dat gladde koppie en vooral als je lacht.Nu hopen dat de koorts heeeeel snel weggaat dan kun je verder met al die andere kuren die op je zitten te wachten meid.Heel veel groetjes van quincy hans en karin smulders.

• 24 Augustus 2009 - 14:43

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

We zitten gespannen de nieuwe ontwikkelingen af te wachten. Wat gaan ze tegen die koorts doen en waar komt die vandaan?Heb je vannacht nog koorts gehad? Wat gaan ze verder nog onderzoeken en met je doen. Kortom, het is weer een spannende dag.
    Lieve, dappere Janske hou je taai!

Joke en Ferry, wat kunnen jullie samen ongelooflijk veel aan. Geen wonder dat Janske zo'n topper is.

Dikke kus en knuffel voor allemaal.

oma Hanny en opa Frans

• 24 Augustus 2009 - 17:32

Lieke Beks:

Janske ligt in Nijmegen. Ik was gisteren heel logeren. Ome Renier was er.
    Ome Renier had mij ging ophalen. En mama heeft Janske z'n haren afgescheerd. En ik was achter papa en Janske.

Ik ken een versje van Rens geleerd:

Anke en Amber die zaten in het bootje,
    weet je wat ze deden?
    Broekje naar beneden.

En dat was het.

Daaaaaaaaaaaaaaaaaag lieve Janske, en een dikke handkus. smak.

• 24 Augustus 2009 - 17:39

Amber Wijnen:

Ik vind het leuk als Janske lacht naar mij.
    Ik vind het leuk om met mama te zwemmen.
    Janske heeft de haren eraf trekken. Helemaal zijn ze weg, waar zijn ze nou? nergens.

Ik mis Janske, ik wil naar Janske toe. Als ze beter is komt Janske naar mij thuis. Dan vindt Janske mij leuk.

Dag lieve Janske (ik zwaai erbij)
    Tot de volgende keer.

Kusje van Amber

• 24 Augustus 2009 - 17:43

Meike Beks:

euw eej eu uit uit ut

mhjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjvj lojclcjcl

Meike heeft de eerste regel zelf verteld, het betekent: Dag lieve Janske word maar snel beter.

De tweede regel heeft ze zelf getypt.

Heel veel liefs van Meike

• 24 Augustus 2009 - 17:45

Fam Duisters:

Super de logeerpartij van Lieke, hopelijk hebben jullie er veel kracht uitgehaald voor de komende tijd....

En we hopen voor jullie snel dat jullie Meike ook weer even zien......

Janske, jij bent zo super omdat je papa en mama ook super kanjers zijn.....

en wat dacht je van die twee kleine super prinssen die nu lekker thuis zijn.....

jullie mogen trots zijn op deze drie meiden Joke en Ferrie....

Hopelijk komen ze snel achter de boosdoener die de koorts veroorzaakt!!!

Eigenlijk weet ik even niet veel meer te schrijven........

Janske verklap even wat je papa en mama erg lekker vinden dan weten we wat we voor ze kunnen maken als we op bezoek komen in het weekend..... Ookal is het druk hier met de BBD voor super Janske maken we tijd....

Groetjes, Ester Patrick,
    Brent, Sven en fenne

Heel veel super kracht voor jullie drie en

• 24 Augustus 2009 - 17:50

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske. Wat een knal weekend heb jij samen met je grote zus en papa en mama gehad, leuk om de fotos te zien waar Lieke bij jou in bed is gekropen,lekker knus zo samen.Ferry en Joke het was voor jullie misschien een klein opkikkertje om deze twee meiden zo vrolijk te zien. Nu maar hopen dat de koorts bij Janske vlug minder gaat worden, in ieder geval blijven wij duimen voor jullie allemaal.Heel veel sterkte jullie zijn KANJERS van ouders hou vol. TOI TOI TOI. Voor straks lekker slapen. Groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe.

• 24 Augustus 2009 - 18:08

Anke:

Lieve Janske,

De meiden zijn soms erg irritant en vanmorgen was het de eerste keer dat Lieke,Meike en Amber fatsoenlijk samen konden spelen maar vanmiddag ging het weer aan de gang:ruzie ,ruzie en nog eens ruzie maar dat heb je weleens met dat soort meiden. Het is niet altijd even leuk om de grootste en de oudste te zijn. Of de jongste net zoals Meike dit doen ze allemaal bij elkaar: slaan knijpen van dat soort dingen en toen Mechteld had gezegddat Amber in bad mocht veranderde Mechteld 10 minuten later tegen Amber en Lieke: we gaan toch niet in bad en wat denk je: Amber zegt: maar ik heb zo gezweet (zegt ze altijd) en ik vond die foto heel erg grappig dat jij dat kralen-petJE op had.
    En ik hoop dat ik je snel weer zie.

een hele dikke knuffel en een super mega sonise dikke kus xxxxxxx
    je vriendinnetje:
    ANKE doei!!!!!!!!!!!!!!!!

• 24 Augustus 2009 - 18:42

Mechteld:

De dames mochten vandaag allemaal zelf hun zegje doe op jouw site. Om de beurt, maar wachten op elkaar blijkt erg lastig.

Nu gaan ze allemaal slapen, rust in huize Beks alias Wijnen.

Pa en ma; Hoe smaakten de boontjes en aardappels uit eigen tuin? Meike vond het erg lekker, ze smeerde weer alles onder. Lieke had niet zo'n trek in gekookte aardappel en vlees, de boontjes peuzelde ze wel allemaal op. Amber zei zelfs dat het gevaarlijke boontjes waren, ze zat nog in haar fantasiespel, maar at ze wel allemaal op.
    Anke at keurig alles op.
    Verder hebben de kinderen een hut gebouwd, Lieke vond het heel spannend. Vooral toen Anke had bedacht dat ze op de bovenverdieping konden slapen. Ik zal het even uitleggen. De stoelen rond de grote tafel werden omgedraaid. Het oude dekbedhoes over de tafel en stoelen gedrappeerd. Zo ontstond de bovenverdieping. Aan de zijkanten kwamen tafellakens en handdoeken. Heel spannend allemaal. Het slapen op de tafel vond ik niet zo'n goed idee, ik kreeg al weer visioenen van bloed en blauwe plekken, veel te gevaarlijk. Meike probeerde ook in de hut te komen, maar dat mocht niet, omdat ze eraan trok. Zij zette het dus op een gillen. Valt ook allemaal niet mee.
    Meike heeft weer veel rode vlekken op haar armen en wangen dus smeer ik 2x per dag de creme erop. Verder geen bijzonderheden.

He Janske, is het nu koud aan je hoofd? Ik vind jou petje wel heeeeeeeeeeeeel mooi, zit ie nu ook aan de ketting?

Dag lieve kanjers heel veel sterkte met de komende behandelingen. Hou je haaks.

Slaap lekker.

Heel veel groetjes van ons allen.