Cursus drinken - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Cursus drinken - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Cursus drinken

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag heb ik dan een officiele cursus drinken gekregen. En het leuke van alles is dat iedereen daar een steentje aan bij heeft gedragen. Uiteraard doen papa en mama er alles aan om mij aan het drinken te krijgen. Mijn PM kwam daarna met een heel goed idee. Ik kreeg tekeningen van Dora, die 7 ballonnen in haar hand had. Telkens als ik dan 50 ml drink mag ik een sticker op een ballon plakken. Als alle ballonnen gevuld zijn, dan mag ik een badeendje uitzoeken. Ook heb ik met mijn PM nog ijsjes gemaakt. Helaas kon ik die vandaag nog niet opeten, want ze waren nog niet goed genoeg bevroren. Nou weet ik wel wat ik morgenvroeg direct na mijn ontbijt ga eten/drinken.
Ook de zusters zeiden telkens dat ik goed moest drinken en toen de dokter op bezoek was heeft die mij ook verteld dat als ik goed drink ik morgen al naar huis mag. Dit gaf mij wel inspiratie om direct te gaan drinken. De klapper op de vuurpijl was toch wel toen oma Hanny binnenkwam. Zij was zo slim om Lieke's en mijn lievelingsbeker mee te nemen. Dit is een hele speciale beker. Ze had niet mijn beker, maar die van Lieke bij, wat het drinken alleen maar leuker maakt.
Vandaag heb ik al 2 badeendjes verdiend, dus dan kunnen jullie allemaal uitrekenen hoeveel ik gedronken heb. Op de 3e tekening heb ik ook al 1 stickertje geplakt, dus die moeten jullie daar ook nog eens bij optellen. Geen slechte score dus, of zeg maar gerust een hele goede score.
Wat wel vervelend is, is dat we vandaag tot de ontdekking kwamen dat mijn benen het nog niet zo goed doen. Afgelopen week heb ik niet gelopen. Op mijn eigen kamer had ik wel al een paar keer een paar passen gelopen, maar dat ging niet echt goed. Vandaag gingen we naar de snoezelkamer en ik wist nog van vorige keer dat ik het heel leuk vond om telkens in de snoezelkamer op en neer te rennen. Nu stapte ik uit de buggy en zakte ik na een paar passen door mijn benen. Dit gebeurde een aantal keer. De dokter heeft mij daarna onderzocht, maar kon geen afwijkingen vinden. Waarschijnlijk is dit een gevolg van de bijwerkingen van Vincristine en Prednison. Als je daar dan nog een hersenvliesontsteking bij neemt en een week in bed ligt, dan krijg je dus als gevolg dat ik mijn benen moeilijk kan gebruiken. Inmiddels is de kuur met VCR afgelopen en de Prednison zijn we aan het afbouwen, dus in de loop van volgende week zou ik weer beter moeten kunnen lopen.
Helaas heeft Lieke ook weer antibiotica en neusspray. Dit vanwege het feit dat ze groene snottebellen heeft. Normaal zou ze hiervoor niets krijgen, maar met een zusje die Leukemie heeft, wordt je direct behandeld. Lieke zegt dan ook dat ze het graag voor mij over heeft en dat ze de medicijnen inneemt om mij beter te maken. Lief he!!

Nou hopen we allemaal dat ik morgen naar huis mag, maar in het leven van een Leukemie patient is niets zeker. Wij praten vaak over kansen en percentages. De kans is dan ook groot dat ik morgen naar huis mag. Zeg maar voor 85% zeker.

Groetjes Janske

  • 13 Augustus 2009 - 19:19

    Fam. Duisters:

    Hoi Lieve Janske,

    Super super, knap van je dat je al zoveel stickertjes verdiend hebt....
    Enne die ijsjes zullen wel erg lekker zijn morgen.....

    super janske, zet hem morgen op, want er is niets fijner dan lekker thuis samen met papa, mama en je zussen te zijn...........

    groetjes patrick, ester en de kids...


  • 13 Augustus 2009 - 19:55

    Ome Renier:

    Ha Janske,

    Ik vond dat je het hartstikke goed deed vandaag! Dat drinken gaat steeds beter en als het zo door gaat staat er morgen een hele groep badeendjes naast je in bed. :) Vond die tekeningen die je "gemaakt" hebt vandaag ook heel mooi.

    Slaap lekker.
    Liefs Ome Renier

  • 13 Augustus 2009 - 20:13

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,
    Ik wist wel dat je het kon, moesten alleen de juiste motivatie zien te vinden en zoals ome Renier al zegt; wordt wel erg druk biij jullie in bad met die eendjes of mogen ze in de waterval?
    Zet hem op!
    Groetjes tante Angela

  • 13 Augustus 2009 - 20:41

    Mechteld:

    wow je bent goed bezig. Dit was dan je eerste echte cursus. Best een moeilijk woord als je zo in die moeilijke vaktermen zit. Maar je mag me altijd bellen hoor voor nederlandse vragen. Grapje van mij voor je papa. hahahaha.

    Even tot de orde van de dag. Anke vond het geweldig taart op bed en ze waren heerlijk. En je hebt zo goed gezongen. Dat heeft je vast veel energie gekost. Verder is Anke weer schadalig verwend. Ze had zelfs wat make up gekregen en Lieke mocht ook lipgloss. dat vond ze geweldig. En Meike heeft weer heerlijk in de zandbak gespeeld. En goed gegeten geslapen en gesnoept.

    Welterusten lieverd.

    groetjes familie Wijnen

    Camping Blij Bekske. ook voor feesten en partijen.

  • 13 Augustus 2009 - 21:13

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Nou Janske..ff vertellen wat wij vandaag gedaan hebben.

    We hebben een snipperdag genomen en zijn vanmorgen naar de jou wel bekende haflingerstal De Zonnehof geweest van Willy en Jeanette Nouris.
    Ja en dan weet je wel hoe gezellig het is , veel buurten , haflingers kijken en heeeeeeeeeeel lekkere lunch gehad.
    En verder buurten , want buurten zeggen ze in Brabant:

    dé MOETEN WE AN ZIEN TE HOU-WEN

    daarna nog wat wezen winkelen zo rond 4uur thuis,, nog ff 'n 20pakken krullen naar achteren brengen en toen belde Barry of wij kwamen BBQ-en. op Anke's haar verjaardag.
    We zijn tot half 11 daar geweest , was erg gezellig en lekker.
    Ja en nu morgen ,, Opa gaat in ieder geval morgen vroeg 3zakken verse friet halen ,want als jullie thuis komen zijn we weer met z'n 11ven en ik weet nog hoeveel jij vorige week gegeten hebt.er van uit gaande dat jij morgen avond frietjes in Heeze komt eten
    Mag je niet naar huis dan krijgen jou papa en mama de culinaire kookkunst van Ome Hans in Nijmegen opgedient.
    In ieder geval wat Opa betreft zie ik je morgen en hopelijk dat Oma je thuis kan zien.
    Allemaal een rsutige nacht en tot morgen.

    Opa en Oma Beks

  • 13 Augustus 2009 - 21:34

    Lieseth:

    Hoi super Janske
    Wat heb jij weer spannende dagen achter de rug en wat heb je weer veel meegemaakt zeg. Ik ben wel blij dat je alweer wat gaat drinken, wat dat is heel goed. Lijkt me wel leuk muffins bakken en ik vind het ook altijd leuk om poedersuiker over de poffertjes te gooien, dayn lijkt het net of het gesneeuwd heeft op de poffertjes. Ik duim voor je dat je het weekend naar huis mag oké. ga maar lekker lapen nu welterusten Janske dikke kus ook voor papa en mama

  • 14 Augustus 2009 - 06:42

    Fam Van Gaal:

    Hey Super Janske

    Wat ben jij toch een kanjer zeg. Zoveel stickers verdiend. Daar zul je wel al heel veel voor hebben moeten drinken. Maar dat gaat steeds beter denken wij!! En de ijsjes waren die lekker?? Ze zien er wel lekker uithoor.

    Zet hem op vandaag, wie weet mag je dan weer lekker naar huis, en niets is fijner dan thuis met je zussen te zijn.

    Dikke kus Gijs Renske en Nicole

  • 14 Augustus 2009 - 08:12

    Jens Peperkamp:

    Hey die jJns.

    Vet cool gaaf al die stickers, is veel beter en leuker dan denken dat het kinderbier is.

    Mijn motto voor jou blijft bestaan. Daar moet op gedronken worden. hi ha ho!!!!

    Ik hoop met je mee, dat je lekker naar huis mag dit weekend!!!

    Lekker met je zussen en de badeendjes spelen!!

    Dikke knuffel van Jens en de rest van de fam.

  • 14 Augustus 2009 - 08:54

    Tante Hariètte:

    Zo dit soort berichten horen we liever. Heel goed van jou dat je weer lekker aan het drinken bent gegaan.

    Anke jij alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En je wordt al een echte grote meid. Flink verwend en make-up voor je verjaardag....gaaf.

    Ik wacht op het telefoontje dat je lekker richting huis bent vandaag.
    Maar mocht het niet zo zijn, je ligt daar ook fijn en de zusters verplegen je goed dus laat het geen domper voor je zijn als het niet zo is. Dan komen we gewoon nog wat langer gezellig naar Nijmegen.

    Groetjes Tante Hariètte xxx

  • 14 Augustus 2009 - 09:39

    Karin Smulders:

    hoi kanjer van een buurmeid,gelukkig weer wat positief nieuws maar dat moet wel met zooooooon vechtertje als jij laat de hele heipoldersstraat maar eens zien wat we hier hebben wonen! we hopen dat je snel bij je zusjes kunt zijn en de families.Hele vele groetjes van quincy hans en karin tot gauw.

  • 14 Augustus 2009 - 11:06

    Willy En Jeanet:

    Hoi Super Super Janske
    Dat is nog eens goed nieuws,dat jij zoveel kan drinken.ik ben daar wel een beetje jaloers op.
    Zou willen dat wij dat ook zo goed konden.
    Het zou wel leuk zijn als je met Mama en Papa mee naar huis mag naar je zusjes.
    Nou meid we zullen duimen voor je.
    heel veel succes met het drinken ga zo door.
    groetjes Willy en Jeanet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 2266269

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: