Poffertjes en muffins - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Poffertjes en muffins - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Poffertjes en muffins

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Bij deze heb ik een goed bericht, want de hersenvliesontsteking kom van een bacterie. Dit betekend dat ik geen virusremmer meer krijg en dat ik 1 soort antibiotica minder krijg. Momenteel wordt bekeken of ik van het weekend naar huis mag. Hier heb ik dan wel de thuiszorg voor nodig, want ik moet wel 1 soort antibiotica via een infuus toegediend krijgen. Hiervoor is al van alles in het werk gesteld. Vrijdag wordt de pomp voor het infuus bij mij thuis bezorgd. Als alles dan goed gaat mag ik maandag weer poliklinisch beginnen met de volgende chemokuur. Deze is heel intensief, dus wordt er ook nog bekeken of ik dan wel in Nijmegen in het Ronald McDonald huis verblijf, of dat ik vier achtereenvolgende dagen op en neer rijdt. Met andere woorden, alle mogelijkheden worden nu uitgezocht over het vervolgtraject.
Degene die nu nog roet in het eten gooit, dat ben ik zelf, want ik heb helemaal geen zin om te drinken. Dit is al een paar dagen en ze proberen steeds meer "foefjes" om mij aan het drinken te krijgen. Overdag krijg ik nog maar de minimale hoeveelheid vocht via het infuus. 's Avonds wordt dan berekend wat mijn vochtintake is en dit wordt dan in de nacht via het infuus gecorrigeerd. Het is natuurlijk de bedoeling dat ik zoveel mogelijk vocht zelf drink. Momenteel drink ik 1/3 van de hoeveelheid die ik moet gaan drinken. Als ik dat doe en ik knap nog iets meer op, dan mag ik dus vrij vlug weer naar huis. Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar ik denk wel dat dit een goede stimulans is. Ook heb ik morgen een afspraak met mijn PM om te overleggen wat zij ervan denkt en of zij nog tips heeft om mij goed te laten drinken.

Vandaag heb ik met een groep van 7 collega-patienten, ouders en PM-ers poffertjes en muffins gebakken. Ze hadden mij gevraagd of ik hier zin in had. Dit was niet het geval en ik dacht ik ga slapen. Toen papa vertelde dat we dat in de ziekenhuisschool gingen doen, voelde ik mij ineens 4 jaar, en had ik er wel zin in. Zoals gewoonlijk heb ik eerst de kat uit de boom gekeken, maar toen had ik er ook echt zin in. Het muffinbeslag heb ik zelf gemixt en in de vormpjes gedaan. Hierna nog versierd met hagelslag. Toen ze de oven ingingen stond de oven op grillen, dus dat was foute boel. Er kwam zwarte rook uit de oven en er hing een flinke brandlucht. Gelukkig ging het brandalarm niet af en wat voor mij nog fijner was, was het feit dat ik nog een keer beslag mocht mixen en opnieuw in de vormpjes doen en opnieuw versieren. Deze muffins waren wel goed gelukt. Zelf heb ik de glazuur geklopt en daarna de muffins nog meer versierd. Ze waren heel mooi geworden en nu heb ik ze aan Barry en Mechteld meegegeven voor Anke, want die is morgen jarig. De poffertjes wou ik niet eten, maar vond ze wel leuk om te krijgen, want dan mocht ik er poedersuiker opdoen. Ook had ik nog van een lieve mede-patient een muffin gekregen. Dit vond ik wel heel erg lief van hem.

Bij deze wil ik alle vakantiegangers die ik dit nog niet gewenst heb, een hele fijne vakantie toewensen. En natuurlijk wil ik Anke Wijnen een hele fijne verjaardag wensen.

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria. Hieperdepiep.......HOERA

Groetjes Janske

• 12 Augustus 2009 - 20:46

Oma Hanny En Frans:

Hallo toffe griebelgriet!

Dat zijn leuke berichten van jou. Kun jij straks op jouw verjaardag je eigen taartjes gaan bakken! Leuk hoor die school daar in het ziekenhuis. Als ik naar de foto's kijk ziet het er allemaal heel professioneel uit. Daar mag je trots op zijn. Anke zal ze morgen op haar verjaardag wel heel trots aan iedereen laten zien en er lekker van smullen. Misschien kun je nu ook voor je eigen verjaardag wel taartjes gaan bakken. Dan komen wij ze wel opeten.

Lieve schat, wat zijn we trots op jouw uithoudings-en incasseringsvermogen. Je verdient een dikke knuffel (en je ouders ook).
    Morgen kom ik even met oom Renier kijken of het drinken ook wat beter gaat. Ik zal voor je duimen.

Weet je Janske, in Italie kennen ze je nu ook. Jesse Arts heeft daar een kaarsje voor je aangestoken met het verzoek om je vooral snel beter te laten worden. Lief he!

Slaap lekker en tot morgen. Dikke kus!

oma Hanny en opa Frans

• 12 Augustus 2009 - 21:53

Tante Angela:

Hey die Janske
    Ik heb die lekkere muffins nog gezien en kon er bijna niet vanaf blijven zo lekker zagen ze eruit. Jouw zussen hebben vanmiddag heerlijk gespeeld met Rens, Sietske, Anke en Amber. Bart is gaan helpen vouwen bij de Haisjo, ze missen daar jou papa natuurlijk ook.
    Vanavond was een echte meidenclub, gezellig giebelen etc. Ome Tan had nl. na het pannenkoeken eten Bart en Rens maar even meegenomen want die gooide af en toe wat roet in het eten.
    Zet hem op met drinken en herstellen.
    Groetjes en knuffels ook aan papa en mama.

• 13 Augustus 2009 - 06:42

Bas En Sanne:

Ha die Janske
    Je bent echt een kanjer! Toen wij je bericht zagen dat het niet zo goed ging vertelde ik meteen tegen Bas dit is foute boel :(. Maar gelukkig heb jij je weer super door de wedstrijd heen gewerkt en gewonnen! Ben dan ook blij om je weer wat actiever te zien :).
    Vind jij het ook zo knap van papa en mama dat ze alles zo goed rond om jou heen regelen en bij jou zijn? Wij wel. Jullie zijn kanjers!! Altijd al geweten maar nu wordt het echt bevestigd. Janske drink hier maar eens een ranjaborrel op, dan kun je weer snel samen met je zussen verder proosten en dan komt die intake wel goed. Suc6!
    Groetjes Bas en Sanne

• 13 Augustus 2009 - 07:47

Lambert EnTineke:

Hoi Janske!!

Wat fijn dat je in het weekend misschien naar huis mag.Dat zullen je zusjes óók wel fijn vinden, en je papa en mama uiteraard ook. Dan kun je weer lekker schommelen, want die zul je wel gemist hebben hé?? Zou de camping er nog zijn, om het feest compleet te maken?? Ik begrijp dat het volgende week een intensief weekje wordt en ben dan ook erg benieuwd of je in Heeze of Nijmegen gaat slapen. Heeft de p.m. je nog trucjes geleerd om goed te drinken?? Want ik las dat dát wel héél belangrijk is!!

Wij wensen jullie allemaal een fijn weekend thuis en hopen dat jullie wat tot rust kunnen komen want het was me het weekje wél hoor!!!

Succes met de volgende behandelfase!!!!

liefs van ons voor de Supergirl uit Heeze

• 13 Augustus 2009 - 09:04

Jens Peperkamp:

Hey Lieve Janske,

Ik hoor van mama dat jij naar de school gaat in het ziekenhuis. Dat is wel heel erg vet cool gaaf hoor!! De foto's zijn erg leuk......en je snapt al wat ik nu wil gaan doen!!! OOk van die lekkere koekjes bakken.
    Ik hoop dat je snel weer zin krijgt in drinken. Een tip van mij.....denk maar dat het kinderbier!!! Is dat doe ik ook altijd. En dan kun je echt zo je glas leeg drinken. Mocht dit niet helpen dan denk maar dat je dan het weekend thuis bent.

Zet hem op en denk maar zo. Daar moet op gedronken worden....la la.

Dikke kus van Jens

• 13 Augustus 2009 - 11:20

Fam. Van Laarhoven:

Hoi hoi Janske,

Tjee meid, het wordt je maar niet makkelijk gemaakt. Ongelofelijk wat mijn lieve, kleine, vrolijke buurmeisje al moet doorstaan. Ook jij kunt er niets aan doen, dat de dingen gaan zoals ze gaan. Je bent een echte vechter en ik weet zeker dat dit jouw papa en mama heel veel kracht geeft. Ik ben er trouwens inmiddels wel van overtuigd, dat jij de allerbeste papa en mama hebt, die je je maar kan wensen!

Ik vind trouwens dat het eigenlijk helemaal geen leukemie is maar stommemie!!!

Janske, samen met jouw twee kanjers van zussen en jouw papa en mama, doen jullie het kei goed! Jullie moeten volhouden en de hoop niet opgeven; jullie zijn vechters, jullie kunnen het!
    Ik wens jou en jouw mama en papa heel veel sterkte en ik hoop dat voor jullie heel snel de regen verdwijnt en het zonnetje weer schijnt!

Groetjes en een hele dikke pakkerd van Evelien
    (en natuurlijk ook van mijn papa en mama)

• 13 Augustus 2009 - 12:45

Cor En Diny.:

Hoi die Janske.Gelukkig eindelijk een goed bericht uit Nijmegen, waar wij allemaal op zaten te wachten.Janske, weet je wat je moet doen als je drinken krijgt en je hebt er niet zo veel zin in, dan zeg tegen papa en mama dat ze niet mogen kijken en drink je toch heel vlug je beker leeg, zodat je papa en mama kan verrassen dat zou leuk zijn!!!!. Janske Ferry en Joke wij hopen dat je dit weekend naar huis toe kunnen. Verder willen wij Janske heel veel succes wensen Maandag met de chemo. toi toi toi groetjes en liefs van Ome Cor en Tante Diny . Het gaat jullie goed.