GOED en slecht nieuws - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu GOED en slecht nieuws - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

GOED en slecht nieuws

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Ik vind het altijd moeilijk, want ik weet nooit waar ik mee moet beginnen. Is het slim om positief te eindigen of om positief te starten. Vandaag kan ik gelukkig beide doen, positief starten en eindigen. Het eerste positieve is dat ik via een bericht op mijn site gehoord heb dat mijn familie (in dit geval familie Hendriks) weer groter geworden is. Gradje en Nicole hebben een dochter gekregen met de naam Jolie. Even voor de duidelijkheid voor andere mensen. Gradje is een neef(je) van papa. Bij deze wil ik hen dan ook van harte feliciteren en natuurlijk ook opa (ome Gerard) en oma (tante Nettie). Ook namens papa en mama natuurlijk van harte gefeliciteerd en ik moest namens hen zeggen: "Ben der zuinig op!!"

Helaas moet ik nu overgaan op het slechte nieuws. Als Leukemie patient moet je op twee manieren denken. De ene is op korte termijn en dat betekend eigenlijk niets anders dan alle aanvallen van bacterien en virusseen afslaan. Het andere is op lange termijn en dat betekend niets anders dan met zo min mogelijk schade uit deze strijd komen. Iets waar ik dan de rest van mijn leven profijt van heb. Nu blijkt dat het slechte nieuws onder de korte termijn valt, want de aanval die ik afgelopen week heb gehad was toch nog veel heftiger dan we allemaal dachten. Ik heb namelijk een hersenvliesontsteking, ook wel nekkramp genoemd, ookwel bekend als Meningitis. Nu is dit voor een "gezond" kind al niet niks, maar voor een kind met bloedkanker is dit heftig. Gelukkig hebben papa en mama mij weer goed in de gaten gehouden, op tijd aan de bel getrokken en hebben ze in Eindhoven super goed werk geleverd om mij stabiel te krijgen. In Nijmegen hebben ze de juiste maatregelen genomen en de juiste middelen toegediend, waardoor ik nu toch weer met een gerust hart kan gaan slapen. Hersenvliesontsteking kan je eigenlijk krijgen van 2 dingen, zijnde een bacterie of een virus. Als het van de bacterie komt dan krijg ik 3 weken extra antibiotica, als het van het virus komt (wat niet verwacht wordt, omdat ik al zo goed reageer op de gegeven antibiotica) dan zal ik virusremmers krijgen. Eigenlijk is het nu niet zo'n slecht nieuws meer, want ik ben door de ergste tijd heen, maar het was voor papa en mama wel schrikken om dit te horen. Ook betekend dit dat het B-schema van protocol ALL-10 naar achteren wordt geschoven totdat ze vinden dat mijn lijf dit weer aankan. Naar verwachting zal dit zo'n vijf dagen opgeschoven worden, dus dat valt wel weer mee.

Eigenlijk is bovenstaande slechte nieuws ook meteen het goede nieuws. Want de leukocyten die in het hersenvocht gevonden zijn, zijn dus geen kankercellen. Het gehalte hiervan was namelijk heel hoog en als dit Leukemiecellen waren geweest hadden we echt een serieus probleem.

Dan eindig ik nog even met het super goede nieuws dat de 1e uitslag van de beenmergpunctie super was. Dat betekend dat ik in volledige remisie zit en dat er op het oog geen kankercellen meer te vinden zijn. Hieruit mag ik heel zachtjes concluderen dat ik niet in de HR groep zal gaan vallen, maar niets is nog onmogelijk. Dit omdat het beenmerg nu naar het SKION is en het daar op een bepaalde manier wordt onderzocht om te kijken of er niet wat kwade cellen verstopt zitten. Dit krijg ik pas te horen als ook de beenmergpunctie van dag 78 afgenomen is en als ook daar de uitslag van bekend is.

Als ik nu alles wat ik geschreven heb nog eens teruglees, dan moet ik eigenlijk concluderen dat ik alleen maar goed nieuws heb verteld. Mooi toch!! Ik ga nu lekker dromen over mijn grote vriend Chemo Casper.

Groetjes Janske

  • 11 Augustus 2009 - 20:38

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve, lieve Janske,

    Tsjonge wat een berichten vanuit Nijmegen. Dat kon er allemaal nog wel bij zeg. Wat zijn we blij dat iedereen zo alert heeft gereageerd. Goed dat nu eidelijk bekend is wat er allemaal aan de hand is. Wat moet jij je beroerd gevoeld hebben kleine meid!
    Maar we zijn nu ook blij met het goede nieuws dat alles stabiel is.
    Trouwens dat zomerkapsel staat je hardstikke puik hoor en dan die welbekende (s)Janske lach erbij, maakt het plaatje compleet.

    Lieve schat, een dikke, welverdiende knuffel en tot morgen!

    Oma Hanny en opa Frans

  • 11 Augustus 2009 - 20:43

    Ome Tan:

    Hoe spannend gaan jullie het boek nog maken? Ik zit nu al te trillen op mijn stoel van alles wat jullie meemaken en dus ook schrijven.

    Geen doekjes erom winden, duidelijke klare taal.

    Daar houd ik van.

    En net als een goed boek wisselen zich goede en slechte dingen in hoog tempo met elkaar af.

    Ook al wil nu al doorlezen naar het eind van dit boek, het happy end, weet ik dat we nog een lange weg hebben te gaan.

    Dus wederom zet 'm op en zoals die andere Barry zou zeggen;

    VOORAL DOORGAAN

    welterusten

    Ome Tan

  • 11 Augustus 2009 - 21:34

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,
    Ja het was wel weer even schrikken dit nieuws maar als je doorgaat zoals je nu doet gaat het zeker goed komen allemaal. Zoals jij smakelijk je boterham kunt smeren en eten, echt super. Ook het paardenspel was weer een succes en ik weet zeker dat je een goede amazone wordt als je zo door gaat met oefenen.
    Slaap lekker lieve kleine meid, maar vooral ook mama en papa.
    Groetjes tante Angela

  • 11 Augustus 2009 - 21:43

    Fam. Wijnen:

    Omdat vandaag het internetcafe wederom niet geopend kon worden wegens technische storing, hierbij een kort bericht.

    Dit vullen we morgen wel aan.

    Met jullie meiden gaat alles goed, vandaag twee keer naar de kermis geweest en de hele dag gezellig gespeeld, goed gegeten en lekker naar bed.

    Rest volgt morgen.

    Dikke kus van jullie meiden en van ons aan jullie.

  • 11 Augustus 2009 - 22:10

    Peter En Ineke:

    Gelukkig is inderdaad het slechte nieuws al behoorlijk afgezwakt Janske en ziet het er voor de rest heel positief uit. Wat heerlijk, dat je allemaal mensen en behandelaars om je heen hebt, die precies op de goede manier reageren. Ik hoop, dat je vannacht lekker kunt dromen en dat papa en mama ook weer wat bij kunnen slapen, want de spanning van de afgelopen dagen zal zeker afmattend zijn geweest. Heel veel sterkte verder Joke en Ferry en superJanske volhouden zo...

    Knuffel van ons

  • 11 Augustus 2009 - 22:14

    Tante Hariètte:

    Om jou verhaal zo even te horen en te lezen blijft het toch schrikken als nu blijkt wat jij dit weekend hebt doorgemaakt. Gelukkig zijn papa en mama zeer alert geweest ! SUPER Ferry en Joke. En wat zal dit nieuws vandaag toch ingeslagen hebben als een bom ook al heb je de ergste fase nu gehad van deze rotbacterie. Ik had er nog wel een vraagje over -> de antibiotica duurt 3 weken maar hebben ze ook verteld hoelang het duurt voor je hartje niet meer van die gekke spurten maakt ?

    Wel zeer fijn nieuws dat het geen kankercellen zijn. JIPPIE !!!

    Imke heeft helemaal geen koorts meer dus de kans dat papa en mama het met Ome Hans zijn kookkunsten moeten gaan doen vrijdag is zeer groot.

    Slaap lekker lieve meid en Ferry en Joke jullie zijn geweldig. Wat een goede reactie. Hoop dat jullie ook een rustige nacht hebben.

    Welterusten en dikke knuffels van mij XXX

  • 12 Augustus 2009 - 06:26

    Fam Van Bree:

    Jeetje Janske
    Wat een verhaal zeg, maar gelukkig gaat het nu de goede kant op. Sterk maar goed aan in het ziekenhuis.
    heel veel groetjes Familie van Bree

  • 12 Augustus 2009 - 06:56

    Corina Wanders:

    Lieve Janske,

    Das inderdaad goed en slecht nieuws. Tussendoor nog even hersenvliesontsteking krijgen is niet niks zeg!
    Ik ben blij te horen dat het ergste achter de rug is, maar schrikken doe je toch.
    Super goed dat er in ieder geval geen kankercellen meer gevonden zijn! Daar doe je het toch allemaal voor!
    Rust lekker uit zodat je weer snel met je zussen kunt spelen!

    Groetjes Corina

  • 12 Augustus 2009 - 08:09

    Daisy Peperkamp:

    Wat maak je toch allemaal veel mee!! Als ik of Jens ergens pijn hebben dan denken we meteen aan jou. En valt de pijn van ons in het niet. Ik wil je wel even laten weten. Dat ik afgelopen maandag heel erg leuk en gezellig met jou grote zus heb gespeeld bij Joepie. we hebben erg veel lol samen gehad. En toen mijn mama mij op kwam halen zaten Lieke en ik samen in de keuken. En hadden we weer veel lol . Mama snapte niet waarom wij zoveel lol hadden. Een klein geheimpje, wij wisten dat ook eigenlijk niet meer. Zo gezellig was het.

    Maar ondanks dat, missen we jou aanwezigheid bij joepie!!

    Ik hoorde net dat jou Opa de hulp heeft ingeroepen van Tate Ester. Die daarna mijn mama heeft gemaild. Als we tijd hebben dan zullen we er zeker zijn om jou en jou fantastische papa en mama te helpen. maar natuurlijk ook dat grote kanjer team van familie en vrienden!!

    Janske dat is goud waard.

    Heel veel succes en ik blijf jou duidelijke verhalen allemaal goed volgen.

    Dikken kus van Daisy en van de rest van mijn fam.

  • 12 Augustus 2009 - 08:43

    Fenne:

    Hoi Lieve Janske,

    Inderdaad opa belde gisterenavond en mama zei gelijk ja wordt geregeld..... Na overleg met papa die ook zei natuurlijk doen we dat voor Janske en fam......
    We hebben even gebeld/gemaild met fam.van Gaal en Peperkamp.. en zondag zullen er twee mensen jullie kant op komen.....

    Dat was inderdaad schrikken gisteren voor papa en mama denk ik...
    Maar goed je bent en kanjer en je gaat voor de voldoende.... Super Janske....... jouw papa en mama zijn ook kanjers

    Met mij gaat het gelukkig iedere dag beter..... al moet ik wel nog veel rusten....

    Een dikke knuffel van Fenne


  • 12 Augustus 2009 - 10:01

    Renske Van Gaal:

    Hey Super Janske!!!!!!!

    Dat was inderdaad schrikken gisteren voor papa en mama denk ik.
    Maar ja jij bent SUPER Janske en je laat ze daar zien dat je een vechter bent. En dat je snel weer in je bedje thuis wilt slapen!!!!!!!

    Zoals ons vriendinnetje Fenne al heeft verteld komen er vanuit onze kant zondag 2 mensen jouw opzoeken.
    Voor je papa en mama wil ik zeggen Joke en Ferry jullie zijn super mama en papa....

    Verder hoop ik dat je fijn kunt spelen met de inhoud die Jens Fenne Brent Daisy Sven en ik je hebben gestuurd.
    Dikke kus Renske en de groetjes van papa en mama

  • 12 Augustus 2009 - 12:14

    Ome Renier:

    Goed om te horen dat ze nu weten wat het was maar ja het is niet niks om dit er nog bij te hebben.

    Ik las je berichtje gisteravond al maar dacht zal morgenmiddag wel reageren. Dit omdat je papa en mama nogal nieuwsgierig zijn en vast om de zoveel tijd op je site kijken om nieuwe reacties te lezen.

    Dikke knuffel en tot morgen.
    Ome Renier

  • 12 Augustus 2009 - 13:07

    Fam Sanders:

    heey lieve janske joke en ferry
    wauw zeg wat verbaast t me steeds hoe sterk zon klein mensje als jij kunt zijn.Ik word eerlijk gezegt vrolijk van jullie laatste bericht en weet t nu zo zo zeker dat t helemaal goed gaat komen met jou na wat jij nu weer allemaal hebt doorstaan echt ik weet t zeker en wat ben ik super trots op je mega mindy met superouders en goude fam

  • 12 Augustus 2009 - 14:59

    Marian En Maarten:

    Lieve Janske en super Joke en Ferry,

    Op sommige berichten die je leest kun je niet meteen reageren omdat ze te veel emoties oproepen. Dit bericht van jullie is er zo een. We hebben het gelezen, nogmaals gelezen, over gepraat, weer gelezen, een paar keer gezucht en toen gedacht: super Joke en Ferry. Wat zullen jullie geschrokken zijn!
    Wel heel, heel fijn dat de antibiotica voor de meningitis aanslaat en dat Janske in volledige remisie zit.
    Voor de lange termijn een heel goed bericht.
    Janske, die nieuwe look staat je prima.
    Een dikke kus voor jullie drieen.

  • 12 Augustus 2009 - 18:45

    Cor En Diny.:

    Hallo super Janske Ferry en Joke. Wat een geluk dat jullie zo goed hebben gereageerd in het weekend op Janske. Super Super goed. Je moet de site verschillen keren lezen om het tot je te laten doordringen.Het is wel elke keer schrikken, steeds hoop je dat er geen vervelende dingen bijkomen. Het positieve is dat er geen kankercellen bij zijn gekomen. Janske wat heb jij al moeten vechten met je kleine lijfje, je bent een echte kanjer, ga zo door . Joke en Ferry ook jullie zijn Kanjers van ouders,en niet te vergeten jullie fam. vrienden en kennissen die alfijd voor jullie klaar staan. Een dikke knuffel en tot ziens.Groetjes uit Geldop van Ome Cor en Tante Diny. Janske voor jou een hele dikke Zoen.

  • 12 Augustus 2009 - 19:15

    Judith & Ron, Wout:

    Pffff...
    Petje af, voor allemaal. Dat jullie de positieve spirit er zo in kunnen houden; daar buigen we diep voor!

    We hoorden pas een bekend liedje van Ramses:
    Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder.
    Behoeft geen uitleg, denken we.

    Warme groeten, Judith & Ron, Wout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 2269239

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: