Beterschap Lieke - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Beterschap Lieke - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Beterschap Lieke

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 Juli 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag kreeg ik een niet zo'n leuk bericht over mijn grote zus Lieke. Ze heeft weer eens een oorontsteking en ontzettende snottebellen. Hier heeft ze antibiotica voor gekregen en oordruppels. Nu is Lieke op dat vlak wel wat gewend, dus die slaat zich daar wel doorheen. Wat wij zussen wel balen vinden is dat Lieke eigenlijk morgen bij mij op bezoek zou komen. Ze zou zelfs een gesprek met mijn PM hebben over Chemo Kasper. Helaas mag ze mij nu een week lang niet komen opzoeken. Dat vind ik heel jammer, want ik mis haar toch wel ontzettend. Bij deze wil ik haar dan ook van harte beterschap wensen. Inmiddels hebben we een goede laptop met cam, dus misschien kan ik haar in de komende dagen alsnog zien en met haar praten. Ook Meike hoop ik dan een keer live te zien. Wel heb ik van ze een DVD over hoe hun week eruit heeft gezien. Dit vind ik al heel gaaf. Met proefdraaien heb ik Bart, Sietske en Rens al gezien en ook tante Angela. Dat heeft ome Tan mooi geregeld. Verder geeft het niet hoor Rens dat je zo moest huilen, ik moest ook wel erg slikken toen ik jou en de rest van je familie zag. Ik vond het vooral raar dat ik jullie live zag en ik had ook nog eens jullie DVD opstaan. Dat was wel verwarrend voor mij, dus dat doen we volgende keer anders.

Vannacht heb ik goed geslapen tot kwart over vijf. Toen kwamen ze weer bloed afnemen. Hierna heb ik een uurtje gespeeld en met papa geknuffeld en ben toch weer gaan slapen tot 8.00 uur. Een goed ontbijt gehad en daarna volgde het goede nieuws snel achter elkaar. De PM heeft mijn kamer helemaal ingericht naar hoe ik het graag heb. Ik heb nu een eigen hobbelpaard en een eigen speeltafel met stoeltje. Helemaal goed dus. Ook kreeg ik ontzettend veel lieve kaarten en de postbode die het kwam brengen was er echt van onder de indruk. Ook de muren beginnen dus al aardig vol te raken. Ik vind het er gezellig uitzien. Vanuit mijn speelstoel kan ik naar buiten kijken en dan zie ik veel bomen, een hele grote zandbak en de zee. Tenminste als je grote hopen geel zand een zandbak mag noemen en als je water gewoon zee mag noemen. Vanmorgen waren ze de bomen aan het snoeien met een hele grote kraan en dat vond ik uiteraard super leuk. Verder met het goede nieuws. Ik mag stoppen met de hyperhydratatie. Dit betekende vandaag zelfs dat 4 uurtjes lang het infuus afgekoppeld mocht worden en ik dus "Vrij" in mijn kamer mocht rondlopen en spelen. Hier heb ik dan ook optimaal gebruik van gemaakt. Papa en mama waren blij dat ze vandaag weer eens op mij konden mopperen, omdat ik weer allemaal ondeugende dingen deed. Overigens kreeg ik tussen de middag bij mijn macaroni peultjes, ik denk uit de ziekenhuistuin. Lang niet zo lekker als die van mama of oma natuurlijk. 's Middags kwamen ze langs met een hele grote kar met van alles erop, maar toen lag ik te slapen. Gelukkig was papa zo lief om voor mij een zakje chips te vragen, waarvan ik dan ook heel de middag heb gesnoept. Verder heeft papa een leuk spelletje bedacht en dat is dansen op de DVD van Guus Meeuwis. Het was vandaag dus echt feest.
De beroemde duo's peppi en kokki, snip en snap, Bassie en Adriaan, ze vallen allemaal in het niets bij het duo ome Tan en Barry. Zij waren het die vandaag een bezoekje brachten. Alleen wilden ze mij laten geloven dat ze een week lang met een sticker op hun voorhoofd hadden gelopen, maar ik had natuurlijk meteen in de gaten dat ze een anderd sticker op hun voorhoofd hadden geplakt. Verder had Barry zijn coolbox van het werk mee en daar had hij speciaal voor mama vis in zitten, klaargemaakt door Mechteld. Daar heeft mama dan ook echt van gesmuld. Volgende keer neemt het duo ook gereedschap mee, want ze hebben nog een aantal opmerkingen over mijn kamer en die willen ze graag verhelpen. Of dat een goed plan is.........?

Zoals gezegd hebben we de hele dag Guus Meeuwis geluisterd en gekeken en tenslotte hebben mama en papa hetvolgende liedje uitgekozen wat ze bijzonder vinden passen bij wat ons nu overkomt en wat we van iedereen voelen.

Verder heb ik tot slot nog een wijze uitspraak wat een citaat is uit "G" the movie:

Het leven is als neuspeuteren,
Je moet eruit halen wat erin zit.

Groetjes Janske

• 13 Juli 2009 - 19:44

Ome Renier:

Ha die Janske,

Echt jammer dat je grote zus nu ook een beetje ziekjes is. Gelukkig ben je zo een week verder en met die webcams van tegenwoordig lijkt het vast allemaal echt. Nou slaap lekker en hopelijk kun je morgen weer even "vrij" spelen.

Slaap lekker. Liefs Ome Renier

• 13 Juli 2009 - 20:02

Tanja Kessels Ospel:

Hoi Janske, Joke en Ferry. Wat een treffend liedje hebben jullie pap en mam toch uitgekozen, de tranen biggelden over mijn wangen. Wat fijn dat jullie de warmte van iedereen rondom jullie heen zo ervaren. Ik vind het echt super hoe jullie samen met de ziekte van Janske omgaan. Chapeau!!!!!!!!! Een dikke knuffel oet Limburg van Tanja, Paul, Manou en Jorn. Welterusten, morgen weer een superdag gewenst enne Janske: je bent een KANJER!!!!!

• 13 Juli 2009 - 20:26

Lieseth:

hallo Janske ik vind het heel fijn dat ik kan lezen wat jij allemaal meemaakt. Wat knap zeg dat je de prednisin al zelf in kunt nemen want als het zo vies is is het super knap dat je dat toch doet. Ik denk dat het wel heel tof is als je zo een papa en mama hebt die je dan zo aanmoedigen. Doe je mama en papa van mij de groetjes en voor jou een hele dikke knuffel. liefs Lieseth

• 13 Juli 2009 - 20:33

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Gelukkig alweer een goede dag in het ziekenhuis.
    Wat jammer dat Lieke nu morgen niet kan komen omdat ze oorontsteking heeft.
    Maar gelukkig schijnt er een webcam aan te komen waarop jullie dan toch nog even elkaar kunnen zien.

Ik ben nog steeds naar dat knuffellapje van jou op zoek en misschien heb ik er alvast één gevonden. Niet te vlug jubelen, want straks is het het verkeerde, maar we blijven lekker bezig zo.
    Een collega van oma heeft dat via internet voor mij op weten te sporen. Ja, ja, ik heb ook mijn collega's voor de speurtocht aan het werk gezet zoals je ziet.

Lieve Janske, ik hoop dat je vannacht lekker slaapt en morgen weer een goede dag krijgt.

Dikke kus en knuffel voor mijn griebelgrietje!

Oma Hanny en opa Frans

• 13 Juli 2009 - 20:36

Christel Linssen:

Hai Janske,
    Wat vind ik het knap dat jij zo goed kan vertellen wat er allemaal gebeurd en dat je zo ontzettend goed bent om precies te zeggen hoe jij je kamer wil. Zo'n hobbelpaard lijkt mij ook wel kei gaaf! Jammer dat je nu even niet met Lieke kan spelen maar ik wet zeker dat jullie veel plezier zullen beleven met de web cam en als Lieke jouw toetje via de webcam ziet zal ze snel weer beter zijn zodat jullie samen de nboel weer op stelten kunnen zetten. Ik hoop dat je dat de komende tijd nog veel gaat doen. Zijn jullie een beetje voorzichtig met mama en papa. Dan zal ik ook roepen Go Janske Go Janske Go Janske!!
    Zet em op!!!Veel groetjes Christel (collega van mama)

• 13 Juli 2009 - 20:48

Tante Hariètte:

Inderdaad een heel treffend nummer en ook hier bleef het niet droog. Wat muziek toch belangrijk kan zijn.
    Maar jij hebt je vandaag vast Mega Mindy gevoeld, lekker vrij spelen zonder beperkende slangetjes ! Hopelijk kan dat morgen ook weer. Ik kom morgen weer bij je kijken. Helaas zonder Lieke maar dat proberen middels de cam op te lossen. Al is reallife natuurlijk veel leuker.
    Slaap lekker en tot morgen !!
    XXX Tante Hariètte

• 13 Juli 2009 - 20:50

Frank En Heidi:

Heey hallo Stoer Janske

Wat bof jj maar met zo'n ouders en lieve familie die ook nog je zieke zusje Lieke verzorgen. Of voor je kleine zusje Meike de badkamer iedere keer moeten uit dweilen. En dat zijn dan nog maar hele kleine dingetjes.

Maar Janske ...... als je kamer helemaal is zoals je wilt, kun je daar dan ook een filmpje van maken en die op de site zetten. Wij zijn er eigenlijk best wel nieuwgierig na .... waar je met je pa en ma de hele tijd uithangt.

Enne ... hoe zit dat nu met die kralen ??
    Je zou nog vertellen wanneer je die kon verdienen.

Het zal nu wel weer morgen zijn als je dit leest. Dus probeer er maar weer een leuke ondeugende dag van te maken. (nu mag het lekker)

Groetjes van mijn Maike (lijkt wel een beetje op Meike) en Mandy en Hans en natuurlijk van Frank en van mij Heidi

O ja .... als opa ijsjes teveel ijsjes heeft maag hij er gerust een paar in Leende afgeven hihhihihi

• 13 Juli 2009 - 22:05

Dian:

heej meisje
    wat geweldig om te lezen dat het zo goed gaat,en dat je zo'n leuke kamer hebt gekregen. ook vinden wij het heel leuk om te lezen dat je met guus zo kunt dansen, wij vinden zijn muziek ook helemaal geweldig, vinden de keuze van jullie nummer dan ook helemaal top. het ga je heel goed meisje, wens lieke heel veel beterschap, doe papa en mama de groeten en tot de volgende keer. groetjes van peter en dian leon en femke en john en ellen

• 13 Juli 2009 - 22:27

Opa En Oma:

Dag schattebout en lieve zus.
    Ja inderdaad vandaag met Lieke naar dokter Liebregts geweest en ja omdat ze snottebellen had en oorontsteking mag ze niet naar ver weg komen , want dan word jij alleen maar zieker en dat wil ze natuurlijk niet. Miscchien mag ze van dokter liebregts volgende week wel komen , maar dan moet ze helemaal beter zijn , hij zei nog tegen Oma zeker niet gaan deze week en volgende week pas als je zeker weet dat ze beter is anders kom maar effen langs neem geen risiko.
    Ja Janske
    Wel erg maar het is het beste voor jou en daar doen wij met zijn allen alles voor.
    Vanavond is Ome Nol en Tante Door bij ons geweest ,harstikke fijn was dat , ze kwamen wat buurten , en hebben ook jou film gezien ,ze waren onder de indruk van jou zoals jij je gedraagt .geweldig !! En ook Papa en Mama geweldig
    Morgen komt Oma naar jou met tante Hariette en gaat Opa met Ome Hijs bij jullie de tuin doen .
    Nou ik ga maar afsluiten anders zeggen ze straks weer dat ik zo laat nog achter de computer zit.

Houdoe !!

• 13 Juli 2009 - 22:28

Opa:

Lieve zus , moest ik van Lieke zeggen

• 13 Juli 2009 - 22:34

Noortje Sprengers:

Hey Janske,

Wat kan je het toch mooi vertellen.
    Ik vind jou wel een knappe meid hoor!
    Ook veel liefs voor je ouders,

Noortje S

• 14 Juli 2009 - 00:37

Marit Vogels:

He die Janske,

wat fijn dat je vandaag even los in je kamer kon boeven. En een hobbelpaard op je kamer, wauw dat is goed geregeld meissie. Ik hoop voor je dat je snel weer eens thuis van mama's peultjes kunt snoepen. Want die zijn natuurlijk veel lekkerder dan die iets te lang gekookte peultjes van het ziekenhuis.
    Nou Janske, zet hem op en de groetjes aan je mama en papa.

• 14 Juli 2009 - 06:10

Willy &Jeanet Nouris:

Hoi Janske
    We zijn gisteren bij Opa en Oma geweest en ook hebben we je zusje lieke gezien.
    Ze was vol lof over jou meisje,en natuurlijk over haar papa en mama.
    Geweldig hoe jullie erdoor slaan in goede en slechte tijden.
    Jullie Familiebanden is heel sterk,en word alleen maar sterker ook in de moeilijke tijden.
    Een ding is zeker jullie slaan er zich wel doorheen,dat kan alleen als je allemaal elkaar steunt,En met liefde voor elkaar,maar dat is hier op zeer hoog niveau.
    Met liefde overwin je alles.Ik wens jullie heel veel sterkte toe,en dat het voor jullie de tijd om mag vliegen zodat het zo snel mogelijk voorbij is.
    Groetjes Willy en Jeanet

• 14 Juli 2009 - 08:05

Meike:

Hoi Janske,
    Ik hoop je snel te zien op de webcam. Ga nu slapen, was een beetje vroeg wakker vanochtend maar Sietske vond het niet erg en heeft lekker met mij gespeeld. Vanmiddag komt Wendy even oppassen want tante Angela moet mee naar school met Bart naar het zwemmen.
    Heel veel knuffels van Meike ook aan papa en mama.

• 14 Juli 2009 - 09:41

Meike:

Oma Hanny en Frans langs deze weg alvast bedankt voor de mooie kaart.
    Knuffels van Meike

• 14 Juli 2009 - 12:26

Anje Grijpstra:

Beste Janske,

We kennen elkaar niet, maar ook ik ben een collega van jouw mama. Via deze weg wil ik jou en je papa, mama en zusjes heel veel sterkte en kracht toewensen voor de komende tijd. Aan de verhalen te lezen ben jij een hele dappere, sterke meid!

Zet hem op!!

ik vertaal

oma is bij janske
    janske is ziek
    en ik moet plassen
    ik ga kalan kijken op visie
    en groetjes van en dikke kus..... van de grootste ZUS

• 14 Juli 2009 - 17:34

Wilma Van De Vin:

Wat gek dat jij moet plassen, Lieke. Je hebt vanmiddag bij ons 2 grote bekers ranja op, maar plassen.... Ho maar. Ik denk dat het wel een heeeeele grote plas was.

Lieke van de Vin vond het heel gezellig dat je bij ons was. Dat was toch wel het leukste vandaag. Ze snapt ook heel goed dat Lieke haar zusjes zo mist en ook haar papa en mama. Maar bij opa en oma logeren.... dat is ook wel erg leuk.

Lieke ligt net lekker in bed en ze hoopt je morgen bij juffendag weer te zien.

Groetjes,
    Wilma en Lieke

• 14 Juli 2009 - 17:34

Anita Van Hoof:

Lieve Janske,

Jij kent mij denk ik niet, maar ik jou wel (een beetje). Ik ben een nichtje van jouw papa en jouw opa is mijn peetoom, dus ik heb je wel eens gezien op opa's verjaardag. Ik ben erg geschrokken toen ik hoorde dat je zo erg ziek bent. Je bent volgens mij wel een dappere meid en je hebt natuurlijk veel steun aan je papa en mama die altijd bij je zijn. Slim van je om iedere dag een verhaal op de site te zetten over hoe het met je gegaan is. Zo kan iedereen die het wil weten precies volgen hoe het met je gaat zonder dat ze steeds papa en mama of opa en oma moeten bellen en zij steeds hetzelfde verhaal moeten vertellen. Wij leven erg met je mee, wensen je veel sterkte in de strijd en hopen natuurlijk dat je weer helemaal beter wordt.

Ferry en Joke, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Opa, oma en de rest van de familie natuurlijk ook heel veel sterkte toegewenst.

Groetjes van Martin, Anita, Wesley en Joey

• 14 Juli 2009 - 17:50

Birgit Hoefnagels:

Hoi Janske,

wat ben jij dapper zeg, als meisje van bijna 3!!! Aan je verhalen te lezen kan je elke dag zorgen voor een mooie glimlach en probeer je vooral van alle "stomme" dingen iets leuks te maken! Hopelijk kan je zo goed doorgaan en weer snel thuis met je zusje spelen!
    Zet hem op voor de komende periode en slaap lekker voor vanavond alvast! Lieve groetjes, ook voor mama, papa en je zusjes! Birgit (collega van mama)

Ps. Wat een bijzonder en mooi liedje voor deze tijd!

• 14 Juli 2009 - 18:13

Anke :

Lieve Janske hier een gedicht voor jou omdat ik zoveeeeeeeeeeeeeeeel van je hou:

Rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw en het allerbeste hoop ik voor jou.

Jij en Jochem(klasgenootje heeft zijn bovenbeen gebroken en zijn sleutelbeen.)zijn nu het allerallerbelangrijkste in mijn leven.Ik hoop dat het snel goed komt en jou snel weer kan zien. Ik heb in de pauze met jou ZUS gespeeld en ik heb haar gekieteld.

Groetjes:Anke die jou heel erg mist.

• 14 Juli 2009 - 18:37

Sietske:

hoi janske. ik maak voor jou een gedichtje : ik vindt je sterk
    daarom heb je veel werk
    zo sterk als een paard
    daarom stuur ik jou een kaart
    je ligt in een ziekenhuis
    daarom ben je nog niet thuis
    wij zorgen goed voor jouw zusje en van mij krijg je nog een kusje

groetjes

Sietske

• 14 Juli 2009 - 18:42

T. Uinman:

Beste Anke

wij kunnen ook andere kleuren rozen en viooltjes leveren tegen zeer scherpe prijzen

Bvd

T.uinman

• 14 Juli 2009 - 18:55

Mechteld:

Lieve Joke en Ferry,

Jullie zijn een ijzersterk stel, ook al voel je de grond wel eens wankelen. Samen slaan jullie je er door heen. Dat weet ik zeker.

Een knuffel is zo fijn,
    Een knuffel voelt zo goed.
    Een knuffel omdat het mag
    En niet omdat het moet.

Een knuffel geeft je warmte.
    Van 2 armen om je heen.
    Even met z´n tweetjes.
    Even niet alleen.

Een knuffel kost helemaal niets.
    Ja, een minuutje van je tijd.
    Maar het geeft zoveel kracht,
    Om weer door te gaan in de strijd!!

Tot morgen.

Knuffel op afstand.
    Groetjes Mechteld

• 14 Juli 2009 - 19:04

Tim & Danielle:

Heel veel sterkte! Ook voor je pappa, mamma en zusjes..
    Fijn om te lezen dat het iets beter met je gaat, en wat kun je dat mooi schrijven.
    Je slaat je er goed door heen, heel knap van je..

Liefs Tim en Danielle

• 14 Juli 2009 - 19:48

Demi:

Hoi Janske
    ik heb jullie verhaal gehoort van Willy en jeanet en ik wou even laten weten dat we allemaal aan jullie denken en we leven erg mee met jullie! Ik wens jullie allemaal erg veel stekte toe!

groetjes Demi
    haflingerstal van de zonnehof.

• 14 Juli 2009 - 20:01

Renske Gijs Nicole:

Hallo Janske Joke Ferry en super zussen.

Wat een leuke foto´s hebben jullie op de site gezet.
    Wij zijn vandaag weer bij het Nicasiusplekje geweest om kaarsjes voor jullie te branden
    Ook willen wij Lieke via deze weg veel beterschap wensen.
    Joke en Ferry ook denken wij aan jullie. En er gaat geen dag voorbij dat wij niet aan jullie denken of over jullie praten.

Dikke knuffel Renske Gijs en Nicole

• 14 Juli 2009 - 20:32

Jennifer De Kleine:

hallo janske en de hele familie.

ik heb het slecht nieuws van jeanet gehoord.
    en ik wil je heel veel sterkte wensen met het overwinnen van je ziekte.
    en natuurlijk heel veel sterkte voor je ouders en de hele familie.

je hebt mijn hart al veroverd met je dagboek.

ik denk aan je in deze moeilijke tijd.

groetjes jennifer van haflingerstal van de zonnehof. :)