Zondag rustdag? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Zondag rustdag? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Zondag rustdag?

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Juli 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Hier ben ik dan weer met een nieuw bericht uit het regenachtige Nijmegen. Al klaart het nu wel wat op, maar nu begint het ook weer donker te worden.

Gisterenavond ben ik goed gaan slapen,alleen toen papa rond 10.00 uur bij mij kwam vond hij dat ik weer niet erg warm aanvoelde. Toen hij de zuster liet komen bleek zijn gevoel te kloppen en was mijn temperatuur en mijn hartslag weer laag. Stom ook van hen, want ik had nog zo gezegd dat ze mij heeeeeel warm moesten aankleden. Ze hadden mij gewoon warm aangekleed. De dokter is nog langs geweest en die vond mij in ieder geval nog heel goed reageren, dus daarna heb ik lekker twee kruiken en nog een aantal moltons in mijn bed gekregen. Hierna stijgde mijn temperatuur weer en heb ik lekker uitgeslapen tot kwart voor acht. Tja, het is tenslotte toch zondag. Het fijne hieraan was ook nog eens dat de laatste anderhalf uur mama bij mij in bed is komen liggen, dus hebben we lekker samen geknuffeld. Toen papa later binnenkwam dan normaal, want die mocht pas om 8.00 uur ontbijten in het Radboud hotel, zaten mama en ik nog lekker aan het ontbijt. Ook vandaag was mijn humeur weer super. Bij het innemen van de Prednison heb ik nog steeds wel moeite, maar ik doe het wel. Wat kun je anders als je ouders je op zo'n manier staan aan te moedigen. Go Janske, Go Janske, Go Janske. Lang geleden dat het publiek in Amsterdam hun club nog zo heeft aangemoedigd. En als ik mijn drankje dan op heb krijg ik van papa een high five, van mama een knuffel en van oma Tumtum een Tumtum (al weet ze dat zelf niet, maar ze staan ervoor).

Voor de rest barstte ik vandaag van de energie en ben ik zelf spelletjes gaan verzinnen. Voor de middag heb ik nauwelijks in bed gelegen. Het leukste spelletje wat ik verzonnen kon krijgen was dat ik met mijn slangetje van het infuus rondjes draaide en vroeg of papa touwtje wou springen. Mama greep vlug in en zei dat dit niet zo'n goed idee was. Waarschijnlijk omdat papa niet zo goed kan springen denk ik dan. Weer wat later werd mijn kamer toch echt te klein voor mij en heb ik de zuster heel lief aangekeken. Bij zeer grote uitzondering werd de speelkamer voor mij gereserveerd en mocht ik een half uurtje met papa en mama de speelkamer op. Ik moet nog wel aan het idee wennen, want papa en mama moesten dus zeggen tegen andere ouders dat zij de speelkamer niet opmochten en we moesten ook de deur op slot doen. Zelf was ik heel blij dat ik even mijn energie kwijt kon en heb fijn met mama mens-erger-je-niet gespeeld, met de trein rond gereden en als laatste nog even mijn energie op het hobbelpaard kwijt geraakt. Wat ik niet verleerd ben is dat het in ieder geval hard moet gaan. Op het stukje lopen van mijn kamer naar de speelkamer heb ik met mondkapje moeten lopen, in de speelkamer mocht ik zelfs het mondkapje af. Toen we teruggingen hebben we nog een dokterskoffertje meegenomen naar de kamer en daar heb ik papa en mama onderzocht. Met hen is niets mis en ze doen het hardstikke goed.

Nu denken jullie natuurlijk dat dit genoeg feest was, maar toen ik 's middags ging eten kreeg ik ook nog eens frietjes. De prednison en frietjes is een combi die mij toch wel doet eten. Lekker met ook wat mayo erbij. Ook heb ik nog twee kiwi's op. Genoeg energie dat ik zelfs maar een middagdutje van een uur heb gedaan. Na wat dingetjes gedaan te hebben om de tijd door te komen kwamen tante Hariette en ome Hans op visite. Zij hadden foto's van Imke bij met een paard, met Pukkie en met Kim. Hier was ik super blij mee. Ik was dan ook minimaal anderhalve dag aan het praten over Kim. Daar hoef je niet bang voor te zijn zeg ik dan, alleen Meike wel, want die is nog klein. Ben je al een beetje gegroeid in de hoogte Meike? Want als ik die verhalen hoor van ome Tan, dan lijkt het erop dat je alleen maar lekkere dingen krijgt. Wel super gaaf dat Lieke en Meike dit weekend bij elkaar zijn geweest. Ik hoor wel dat ze zich prima vermaken zonder mij en al dat lopen met die poppenwagens is ook niet echt voor mij. Ik zou liever met Bart zijn gaan fietsen, want fietsen is toch meer mijn ding. Je begrijpt dat ik aan het einde van de dag wel heel moe was van al die inspanningen en daarom ben ik lekker op tijd gaan slapen, nadat ik ome Hans en tante Hariette heb verteld dat ze Pukkie en Kim een dikke kus moesten geven. Voor Imke heb ik ze twee kunstwerken meegegeven.

Verder wil ik Frans nog even bedanken dat hij een foto van mij op deze site heeft geplaatst, zodat iedereen die mij niet zo goed kent weet hoe ik eruit zie.

Slaap lekker allemaal.

Groetjes Janske

• 12 Juli 2009 - 20:21

Jelle Blijham:

Hey Janske en je ouders,

Ik ben een aandachtig lezer van al je verhalen en denk veel aan jou (jullie). Leuk om te lezen dat je allemaal leuke spelletjes bedenkt en je druk bezig bent. Zoals touwtje springen.

Joke, en Ferry, mocht er iets zijn, wil je even stoom af blazen, of moet er een boodschap gehaald worden of weet ik het. Echt alles. Laat het me weten. Ik woon natuurlijk gewoon in Nijmegen.

Slaap lekker Janske en weer sterkte en plezier met je spelletjes morgen!

Jelle..

• 12 Juli 2009 - 20:24

Tante Angela:

Hoi lieve Janske,

Fijn dat je weer zo'n goede dag hebt gehad en dat stilzitten is ook niets voor jou dus fijn dat je even in de speelkamer mocht spelen.
    Ook fijn dat het gezellig was met tante Hariette en ome Hans.
    Meike groeit inderdaad als kool (heb het niet gemeten hoor maar ze ziet er goed uit en op school vinden ze zowiezo dat Meike groot is, dus ook jou papa en mama geven haar goed te eten)
    Hier waren ze ook erg blij met jou kunstwerken. Die voor Meike heb ik hoog op de keukendeur gehangen zodat ze die wel kan zien maar niet kapot maken. Ook zijn jou zusjes vandaag samen hier in de douche geweest, met Sietske en Rens, zie je het al voor je met z'n vieren in die cabine (een lol dat ze hadden) de deur moest van Lieke dicht en nu vond Meike dat ook prima (scheelt mij weer wat dweilen) daarna hebben opa en oma Lieke hier opgehaald en is Meike nadat ze zog wat gereld had met Bart lekker gaan slapen.
    Ik ga nu proberen nog een beetje te werken en dan op tijd naar bed.
    Welterusten
    Groetjes tante Angela

• 12 Juli 2009 - 20:31

Oma Hanny En Frans:

Hallo lieve schat,

Wat fijn om te horen dat je alweer een goede dag hebt gehad. We hopen dat er nog vele goede dagen zullen gaan volgen.
    Wat apart he dat jij alle kinderen uit de speelkamer kunt sturen en dan vervolgens zelf alle speelgoed ter beschikking hebt. Dat heb je toch maar weer mooi voor elkaar daar. Ik zei het al:........., ze zullen weten wie Janske Beks is, ha ha! Dat zal straks wennen zijn als Lieke en Meike weer om je heen spelen.
    Lieve schat, lekker slapen en duimen dat het morgen weer zo goed gaat.

Joke en Ferry: Jullie ook lekker slapen he!

Liefs en dikke knuffel voor mijn griebelgrietje!

Oma Hanny en Frans

• 12 Juli 2009 - 20:43

Leo En Martha:

Lieve Janske en ouders:
    Wijn zijn blij dat je weer spelletjes doet en je medicijnen goed inneem want dat is goed voor je. Het leven is een reis.
    Een reis langs heel veel wegen.
    we reizen samen of alleen.
    we weten soms niet goed waarheen.
    maar gaan op hoop van zegen.
    Bid uit vreugde,bid uit verdriet:
    God vergeet ons niet.
    Veel kusjen en knuffels van.

Ome Leo en Tante Martha.

• 12 Juli 2009 - 20:47

Opa En Oma Beks:

Hoi meidje:
    Wij hebben vandaag ook een rustdag gehad , lekker vanmorgen alles op ons gemak gedaan .
    Vanmiddag is Opa effen naar Ome Harry geweest die is morgen jarig en was vanmiddag thuis in Heeze.
    Daar moest ik alles vertellen over jou , ze vonden het wel kei goed dat jij op de site alles verteld en de meeste (die internet hebben, fam Beks is een slag oudere generatie)hebben ook dat filmpje gekeken, als ze zelf zo'n ding niet hebben waar ze jou verhaal kunnen lezen zijn er ook bij die het dan lezen bij hun kinderen , maar allemaal zijn ze het er over eens dat zo'n klein meisje dit moet meemaken gewoon tegek. En ze wensen jou dan ook alle goeds toe en jou Papa en Mama veel sterkte.
    Opa en Oma hebben Lieke opgehaald bij Tante Angela en Ome Twan ,toen wij er aan kwamen waren er 4 tegelijk in de douche en wie had het grootste woord...........

Meike...

Nou dat was het voor vandaag , slaap ze allemaal en tot morgen op de site..

Daaaaaaaaaaaag Opa en Oma

• 12 Juli 2009 - 20:58

Karen Van Der Sar:

Hoi Janske,

Jij kent me wel niet zo goed maar ik ken je tante Hariette en Ome Hans wel goed!
    Ik hoorde denet dat je zo ziek bent en daar schrok ik wel heel erg van.

Ik ben wel blij om te lezen dat je een goede dag had, lekker spelen enzo!

Joke,Ferry en iedereen van de familie, Sterkte!!

• 12 Juli 2009 - 21:00

H & H & I:

Hoi Janske,

Wij vonden het helemaal geweldig om vandaag bij jou op bezoek te zijn geweest en ook bij jou papa en mama natuurlijk ! Je was inderdaag goed actief en dan af en toe die ogen....geweldig zo ondeugend als jij kunt kijken. Het was voor ons wel even schrikken toen papa en mama aan het eten waren en het alarm van jou infuus afging. Direct het knopje van de zuster ingedrukt, maar papa en mama waren eerder terug. Mama kijkt er even na en zegt: "Oh het is de accu, die is bijna leeg". Wel fijn zo'n mama die verstand heeft van die zaken. Na het eten van papa en mama was jij behoorlijk moe en zijn wij naar huis gegaan. Wij nemen aan dat je daarna snel ik slaap bent gevallen en nog heerlijk ligt te dromen.
    Toen wij thuiskwamen lag Imke ook al heerlijk te slapen dus jouw kunstwerken zullen we morgen aan Imke geven.

Goede nacht !!

Groetjes Ome Hans en Tante Hariètte

• 12 Juli 2009 - 21:03

Lambert En Tineke:

Hé Janske,
    Terwijl we nog na zaten te genieten van ons weekje Friesland,hoorden we van oma Hanny dat je zo ziek bent.Wat een schrik!! En wat een fratsen halen de dokters toch uit met dat kleine lijfje van je!! Maar alles voor je genezing natuurlijk!!Ik lees dat je erg dapper bent en een baaldag mag best hoor. Wij wensen je het allerbeste en veel sterkte voor je papa en mama.
    Fijn dat we kunnen lezen hoe het met je gaat

lieve groetjes van ons

• 13 Juli 2009 - 05:42

Tineke Van Eerd:

Afgelopen weekend veel aan jullie gedacht en net weer de updates gelezen. Wat zijn jullie allemaal krachtig en sterk! Vooral Janske natuurlijk en wat een prachtige foto van haar.

Ik ga zo weer eens luisteren wat jullie andere prachtdochter Lieke te vertellen heeft en kijken hoe het met haar gaat. Alle lof ook voor opa en oma! Ze horen al helemaal thuis op school.

De zon schijnt hier voor jullie!

• 13 Juli 2009 - 06:17

Mechteld:

Goede morgen,

Fijne dag vandaag, het eten is gekookt/gebakken en nu naar school en werken. Amber gaat vandaag met Job en Elke spelen. Ze eet nu mijn arm op, ze is roodkapje en ik de wolf. Volgens mij vergist ze zich, roodkapje eet toch niet de wolf op? Nou ja, ik ga weer rennen.
    Doei.

groetjes Mechteld
    en natuurlijk een dikke knuffelkus.

• 13 Juli 2009 - 07:03

Corina Wanders:

Hey Janske, papa en mama,

Vol bewondering lees ik iedere keer je dagboek. Wat ben je toch positief!
    Op het schoolplein krijgen we iedere dag nog een extra update van opa Frans.We gaan voor je duimen dat je donderdag goed nieuws krijgt! Maar met zo'n positieve instelling moet dat helemaal goed komen!Knap hoor dat je even zo tussendoor de luiers in de hoek hebt gesmeten, dat je daar aan hebt gedacht! Mara vindt het ook erg knap van je en probeert het nu ook steeds meer, helaas nog zonder veel succes. Het wordt de hoogste tijd dat je weer naar joepie komt zodat er weer lekker gespeeld kan worden zonder al die rare witte pakken om je heen.
    Heel veel succes en we blijven je volgen.

Groetjes en veel liefs, Jan, Corina, Luuk en Mara

• 13 Juli 2009 - 07:38

Janneke En Wijnand:

Hoi Janske, papa en mama!

Hoe gaat het vandaag met jullie? De maandag is hier wat zonniger begonnen, bij jullie ook?
    Heb je trouwens mooi uitzicht vanaf je kamer Janske? Ik hoop van wel zodat je tussen alle vieze prednisonpillen ook eens de zon en de vogeltjes kan zien!
    Frans heeft een mooie foto van je op de site gezet...tjonge wat ben je al een grote meid zeg!
    Nou, ik verklap niets, maar er is iets leuks onderweg naar jou! Ik ben benieuwd of je het vandaag al krijgt...anders morgen!
    Het is een heel spannend pakketje! We hopen dat je het leuk zult vinden! Een dikke kus van ons allemaal!

• 13 Juli 2009 - 07:53

Tom Hendriks:

Hoi Lieve Janske en papa en mamma.

Wat doe je het goed zeg met al die nieuwe en soms enge dingen om je heen en wat fijn dat je zo'n lieve pappa en mamma hebt die lekker bij je zijn. De dokter was wel geschrokken toen hij hoorde dat je zo ziek was, terwijl het juist de tijd daarvoor zo goed met je ging. Wel goed dat je bij de superdokters in Nijmegen bent en dat ze hun best doen om jou beter te maken

Joke en Ferry veel sterkte in de komende tijd. We zijn in gedachten veel met jullie bezig hier op het Catharien.

Tom

• 13 Juli 2009 - 08:02

Elles:

Hai Janske,
    Via jou dagboek kan ik precies volgen hoe het met je gaat, zo blijf ik toch op de hoogte ondanks dat ik nog niet terug ben op joepie.
    Ik vind het erg fijn te lezen dat je geen zin had in de zondagsrust, haha. Laat nog maar veel van deze goede dagen volgen, alhoewel jij echt wel het recht hebt om ook zo nu en dan flink te mopperen.
    Over 2 weken kom ik weer terug naar joepie met Mees (mijn babytje), ik vind het wel jammer dat jij er dan niet bent.
    Lieve groetjes Elles

• 13 Juli 2009 - 08:54

Neef Bart :

hoi sorry gisteren had ik eeen paar aniemaaties gestuurt maar die kwamen heelaas niet aan

groetjes bart van uit school

• 13 Juli 2009 - 09:40

Oma Hanny:

Lieve Janske,

Bij Difrax hebben ze de betreffende knuffeldoek niet kunnen vinden. Ze proberen nog om in Belgie te kijken of er daar een is. ook hebben ze drie sites gegeven waarop ik de knuffel kan proberen te vinden. Dat ga ik in ieder geval voor je proberen.

Liefs en dikke kus,
    oma Hanny

• 13 Juli 2009 - 10:25

Patrick En Ester:

Janske,

Fijn te lezen dat het ondanks alle narigheid en die stomme zieke celletjes in jou lichaam, toch redelijk goed gaat.
    Fijn dat je nu nog zoveel energie hebt......

Er gaat hier geen dag voorbij of een van de kids vraagt hoe het met Janske is.... Leuk en fijn dat de kids dit goed aanvoelen........
    En ook wij denken iedere dag aan jou.....

super dat je je even hebt mogen uitleven in de speelkamer........
    Dit deed jou papa en mama ook wel goed denken wij..

Wat zal jij blij zijn geweest dat je je grote zus weer hebt mogen zien....

Doe je mama en papa van ons heel veel groetjes en geef ze maar een dikke knuffel van Brent, sVen en Fenne want ook voor hun is het een zware tijd....... een tijd waarin ze iets extra's verdienen, en niet te vergeten je zusjes.......

Groetjes,

Brent,Sven Fenne

• 13 Juli 2009 - 11:06

Imke:

Dank je wel voor de mooie knutselwerken die jij voor mij gemaakt hebt. Ik vind ze erg mooi !! Ik heb ook voor jou weer nieuwe gemaakt. Ik hoorde dat je de foto's van Kim, Pucky en Nassau erg leuk vind. Ik heb deze uitgezocht samen met mama.
    Ik ben naar school geweest en nou ga ik vanmiddag nog een keer naar school. En dan ben ik klaar op school en dan ga ik met de little pony spelen. En klaar nou mag mama vertellen...

Ja Janske ik ben nog steeds erg blij dat ik gisteren even met je heb kunnen spelen. Ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad en dat je vandaag ook weer vol energie zit. En ook weer lekker gegeten ? Imke zegt nu stop maar het is wel genoeg. Ze wil graag zelf even typen.
    Hier komt Imke:
    janskexxxxxxxxxx knuffel

• 13 Juli 2009 - 15:06

Opa Beks:

Wij kregen net een mail binnen , die ons veel sterkte toe wenste en voor jou Janske heel veel beterschap en Ferry en Joke ook sterkte .

Manou en Jorn Kessels
    (Kleinkinderen van ons Lien)
    ook van Papa en Mama
    (Tanja en Paul)

• 13 Juli 2009 - 15:09

Geertje :

Hoi Janske,
    Ik ga nu voor een 2 weken met vakantie. Ik hoop voor je dat het inslikken van het pilletje beter gaat als ik terugkom. Ik weet dat je het kan want jij kunt heeeeeeeel veeeeeeeeeeel, kanjer!!Hou je lekker warm en veel plezier met al die spelletjes die jullie spelen.Kunnen jullie ook dansen en zingen??
    xxx Geertje

• 13 Juli 2009 - 15:11

Claudia Peperkamp:

Hoi Janske,

Ik hoorde net op Joepie dat je er een tijdje niet zult zijn, omdat je zo ziek bent.
    Gelukkig ben jij, zo te lezen, al net zo sterk als je papa en mama. Zet hem op!

Groetjes,
    Claudia, Sef, Ruben en Maud

• 13 Juli 2009 - 15:16

Opa Beks.:

Vanmorgen was ik bij AH en daar hong aan het prikbord een flayer die over kinderkanker gaat.
    voor belangstellende:

www.kika.nl

• 13 Juli 2009 - 16:14

Nikki En Jannie:

hoi janske

haha leuk om te horen dat je het thema die we 2 maanden geleden hebben gehad; beroepen,(dokter) dat je het hebt geoefend bij mama en papa.
    Het is soms ook eens fijn om het eens bij iemand anders te doen ipv steeds bij jou.
    Het is fijn om te lezen dat je samen met papa en mama in de speelkamer alleen mocht spelen om je energie kwijt te kunnen.

Wij en de kinderen zijn trots op je en we denken veel aan je!

dikke kus van nikki en jannie

• 13 Juli 2009 - 17:24

Gijs En Nicole:

Hey die Janske

Fijn te horen dat je een fijne zondag hebt gehad. En dat je zoveel energie had.
    Wat zul jij lekker hebben kunnen spelen in de speelkamer van het ziekenhuis. Maar wel raar voor al die kinderen dat ze er niet in mochten toen jij er was.
    Hopelijk blijft het nu zo goed met je gaan en gaan die stomme cellen die je zo ziek maken snel weg.
    Hier gaat geen dag voorbij dat we aan je denken.

Voor je papa en mama en je zussen een hele dikke knuffel van Renske
    En voor jouw een dikke kus

Gijs en Nicole en Renske

• 13 Juli 2009 - 17:34

Marieke:

Hallo Janske en familie

ik hoorde bij Joepie van je ziekenhuisavontuur
    via deze site kan ik precies lezen wat je allemaal doet in het ziekenhuis.
    ik hoop dat je nog veel van deze energieke dagen zult hebben en dat je lekker in die speelkamer kan spelen samen met papa en mama.

ik wens jullie het aller beste in deze tijd.

liefs Marieke
    JOEPIE BSO1

• 13 Juli 2009 - 18:11

Sietske:

hoi janske.
    was het vandaag leuk .wat heb je gegeten. en veel beterschap.

• 13 Juli 2009 - 18:36

Rens:

ik wens jou een hele lange vakantie nog langer dan ons.
    ik vond het wel fijn dat ik jou zag op de computer maar het was niet zo leuk dat ik heel hard moest huilen omdat ik jou zo mis
    vandaag ben ik weer met Sietske en Meike in de douche geweest en vond dat erg leuk.
    Welterusten
    Groetjes Rens

• 13 Juli 2009 - 19:04

Sietske:

Hoi Janske ik dacht dat ik niet verder kon typen maar zag bij Rens dat dat wel kan. Ik wilde ook nog even zeggen dat ik het fijn vond om jou en papa en mama te zien.
    Welterusten groetjes Sietske

• 13 Juli 2009 - 19:13

Tante Angela:

Hoi lieve Janske,
    hier weer even een verslagje van de dag hier. Meike heeft vanochtend weer pap gehad en vond dat weer heerlijk. Daarna naar school, gewoon de dagelijkse dingen. Vanmiddag heeft Meike fijn in de zandbak gespeeld en is ze met mijn, Bart en Daan naar de Action geweest, Sietske moet woensdag naar het feestje van haar vriendinnetje Anouk dus moesten daar kadootjes voor gekocht worden, Sietske was bij Anouk spelen en Rens bij Bas. Daan heeft bij ons gegeten en dat vond Meike (en Daan ook) heel leuk. We hebben lekker buiten gegeten. Daarna heeft Meike nog met Sietske en Rens in de zandbak gespeeld en daarna zoals je al gelezen hebt met z'n drieen in de douche. Met een halve zandbak achterlatend in de badkamer, heb ik weer wat te doen morgen.
    Dat was het weer.
    Heel veel groetjes Tante Angela

• 14 Juli 2009 - 10:35

Eefje:

Hoi Janske,

Ik ken jou niet zo goed maar je zus Lieke wel. toen ik het nieuws hoorde schrok ik er heel erg van!
    Gelukkig ben je harstikke dapper als ik dat allemaal zo lees!
    Knap hoor!!!!
    ik wil jou en de rest van de familie heeeeeel erg veeeeeeel sterkte wensen en hou je taai!

Liefs Eefje
    Joepie BSO 1 & BSO 2

• 11 Oktober 2009 - 11:31

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.
    Dat was even een verrssing om je zussen te zien en samen te stickeren.Ik kan me voorstellen dat je een beetje moe bent geworden van al dat spelen ,maar toen je zussen weer naar huis waren heb je kekker geslapen,en dan ook nog samen frietjes gegeten nou, nou dit is een dag om niet te vergeten.
    misschien geeft je dat weer een beetje energie om vooral zo door te gaan. Wat zullen Papa en Mama hebben genoten toen ze weer een glimlach bij jou zagen, kei goed Janske!!!!!!!.

Ferry en Joke petje af voor jullie en probeer vol te houden, een dikke pakkert voor jullie en het gaat jullie goed Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.