Genieten !!!!!!!! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Genieten !!!!!!!! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Genieten !!!!!!!!

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 Juli 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Ten eerste voor de oplettende lezer heb ik met terugwerkende kracht foto's bij de berichten geplaatst. Dit zodat jullie ook een beeld krijgen van wat ik allemaal meemaak. Zoals eerder vermeld, als zaken niet helemaal duidelijk voor jullie zijn, ben ik graag bereid om antwoord op deze vragen te geven. Verder vind ik het ontzettend lief en mooi dat jullie zo'n mooie gedichten voor mij en de rest van mijn familie schrijven.

Even een pauze, want de zuster komt binnen. Ik ga zo meteen verder.

Weer een prettig gesprek met de zuster gehad van wel bijna een uur, dus mijn bericht is verlaat.

Helaas voor T.uinman mag ik geen bloemen ontvangen, dus kan ik niet ingaan op zijn aanbod en Anke wil geen andere kleur anders kan ze niet zo'n mooi gedicht maken, of kan Anke ook mooie gedichten schrijven met andere kleuren? Ik zie een uitdaging en wat daar mee bedoeld wordt, weten de papa en mama van jou wel. Het is namelijk een gevleugelde uitspraak van mijn papa.

Zo, nog even het spuitinfuus verwisseld. Ik moet wel zeggen dat schrijven vanuit mijn eigen kamer een stuk moeilijker is. Ik word wat meer afgeleid, maar ik kan jullie nu natuurlijk wel van de laatste feitjes op de hoogte houden.

Dan nog even een medisch feitje voor alle weight-watchers onder ons. Prednison moet je niet nemen bij een Sonja Bakker dieet. Wat is namelijk het geval, ik eet nog steeds niet zoveel, maar ik heb al een hele strakgespanen dikke buik. Verder heb ik daar geen last van, het kan volgens de dokter wel zo zijn dat ik meer scheetjes moet laten.

Voor de rest is het met spanning wachten op donderdag, wat voor mij weer een hele belangrijke en zware dag gaat worden. Ik moet eerlijk zeggen dat langzaam de spanning bij ons wel oploopt, toch proberen we zoveel mogelijk te genieten op dit moment. Hoe doen we dit?

Vanmorgen om 9.00 uur werd mijn infuus weer losgekoppelt. Hierna mocht ik dus weer "vrij" rondlopen in mijn kamer. Na gegeten te hebben en wat gespeeld te hebben hoorden we op de gang ineens gezellige muziek. Toen we gingen kijken door het raam zagen we twee CliniClowns die telkens voor mijn deur heen en weer liepen. Eerst durfde ik niet dicht bij de deur te gaan staan, maar met de hand van papa vast durfde ik dat wel. De Clowns moesten achter het glas op de gang blijven. Toen ik dicht bij de deur stond keken ze zo naar mij, dat ze tegen elkaar aanbotsen. Daarna gingen ze voor mij bellenblazen, iets wat ik sowieso altijd heel leuk vind. Ze konden heel veel bellenblazen, maar tijdens het vangen gingen ze telkens kapot. Ineens kon 1 clown wel een bel vangen, want toen deze zijn hand opendeed zat daar ineens een rode clownsneus in. Deze gaven ze aan papa en hij moest deze opzetten, daar moest ik wel om lachen. Toen ze ook nog om het hoekje van de deur bellen blaasde in mijn kamer was de pret compleet. Daarna heb ik ze uitgezwaaid, ben gaan eten en een uurtje gaan slapen.

Toen ik wakker werd mochten we met zijn drieen naar de snoezelkamer. Dat was echt gaaf. Dat heb ik dan ook heel vaak tegeen papa en mama gezegd. Ook had ik dat half uur steeds een dikke glimlach. Ik heb daar heel veel energie achtergelaten, maar ik heb zoveel plezier gehad dat ik ook veel energie heb opgedaan. Er was zoveel daar, ik zal jullie 1 ding vertellen en als ik er volgende keer weer kom zal ik weer iets vertellen. Er stonden twee hele grote palen met water en daar werden luchtbellen ingeblazen. Ook zaten er lampen in die telkens van kleur veranderde. In dezelfde hoek zaten spiegels, zodat ik ook mijzelf weer kon bewonderen met de mooiste kleuren. In de rest van de kamer was het dan schemerig tot donker. Ook kon ik tussen de palen doorlopen en heb toen tegen mama gezegd hoe leuk dat dat was en mama deed dat toen ook. We hebben plezier voor 10 gehad.

Uit de snoezelkamer, naar de visite. Oma (tumtum, die had ze ook weer bij) en tante Hariette (met mondkapje). Het was gezellig, echter mijn energie was wel een beetje op. Voor het eten hebben we nog even een verbinding gemaakt met Heeze en kon ik via de computer praten met Lieke. Ik kon haar ook zien en zij mij. We hebben daar dan ook allebei ontzettend van genoten en gelachen naar elkaar.

Al met al een dag om nooit meer te vergeten.

Groetjes Janske

• 14 Juli 2009 - 21:05

Fam Den Boer:

Wat goed om te lezen dat je het zo goed doet allemaal. Elke heeft samen met mij naar chemo kaper gekeken en snapt ze op haar manier dat er slechte celletjes in jou kamertjes zitten die weg moeten. Ook Job krijgt zo het nodige van mij te horen, toen ik over de foto van de ziekenauto vertelde had hij zoiets van ik wel ook wel in een tuta auto, maar ik heb hem toch maar even uitgelegd dat het beter is om in de auto van papa en mama te zitten.
    Heel veel groetjes aan je papa en mama en je zussen.
    Vindt Lieke het ook zo leuk op de basisschool?

Groetjes Nathalie

• 14 Juli 2009 - 21:30

Tante Angela Ome Tan:

Hoi Janske, wat leuk van die snoezelkamer en de clinic clowns, ik had jou reactie wel willen zien, en dan papa met zo'n rode neus echt lachen. Leuk dat er nu ook foto's op de site staan. Nog even over Meike vandaag. Ze is helemaal gek met de konijntjes maar als ik zeg dat ze wat witlof aan ze mag geven eet ze die toch liever zelf op.
    Verder had ze het bij Wendy goed gedaan, Wendy moest wel met haar gaan wandelen in de buggy, dat vind ze zowiezo erg leuk en Bart, Sietske en Rens hebben dan ook na het avondeten nog een rondje met haar gelopen. Haar weer uit de buggy krijgen gaat dan niet zo gemakkelijk zo leuk vind ze het. Ze had na haar dutje om half 4 een leuk kadootje voor ome Toine die net thuis was, ze had nl alles onderge....pt. Ze mocht van ome Toine meteen in de douche, het was met doekjes niet te doen. Ze heeft verder lekker in de zandbak gespeeld en toen Sietske en Rens in het zwembad gingen heeft ze bij de rand gestaan en vond het prachtig als ze nat werd gemaakt door Sietske en Rens. Ze had de grootste lol. Ze heeft weer goed gegeten (witlof dus) en lekker gedouched en gaan slapen.
    Ik zie je morgen!!!(tante Angela)
    Groetjes en knuffels tante Angela en ome Toine

• 14 Juli 2009 - 21:48

Ome Renier:

Ha die Janske, toch nog een berichtje! Ik dacht al kan me niet voorstellen dat papa nu al een dagje overslaat :P

Die snoezelkamer en de cliniclowns klinkt allemaal heel gezellig. Ik weet niet wanneer die cliniclowns er weer zijn maar ik denk dat Lieke dat ook wel leuk zou vinden. Uiteraard moet ze dan wel beter zijn.

Nou welterusten.
    Knuffel Ome Renier

• 15 Juli 2009 - 08:33

Fam. Duisters:

Hoi Janske,

Wat zullen je papa en mama gisteren blij zijn geweest dat jij zo genoten hebt van het snoezelen de clini clowns etc..

OOOOOOOOo en wat sneu voor Lieke dat ze vanmiddag niet mag komen omdat ze oorontsteking heeft....... Gelukkig kun je nu via de webcam met haar praten....

maandag heeft sven samen met mama het verhaal van chemocasper gekeken en hij was onder de indruk en weet nu dat ie nog heel veel nachtjes moet slapen voor jij beter bent....
    Hij mist je wel op joepie!!!

Het is vandaag hier weer een stralende dag hopelijk ook in nijmegen....

En ik weet zeker dat jullie Joke en Ferrie gisteren ook genoten hebben toen Janske zo aan het genieten was....

janske houd je de postbode in de gaten er komt een leuke verassing aan........

Groetjes Ester

• 15 Juli 2009 - 09:14

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Dat is pas echt gaaf, alle foto's hebben we bekeken. Die foto van jou met maama en pappa spant de kroon! En ook dat je met Lieke kan praten.
    Heb je nog steeds al die moltons om 's nachts lekker warm te blijven? Toen Oom Maarten een paar weken geleden ook in het ziekenhuis lag, had hij het na de operatie ook zo koud en wilde hij een molton vragen. Hij wist alleen niet meer hoe dat heette (je raakt in een ziekenhuis ook soms best wel een beetje in war) en hij vroeg toen een "multo". De zusters begrepen er niets van. Gelukkig heb jij je pappa en mamma die het allemaal heel goed snappen.
    Donderdag een spannende dag. Ik denk dat ik dan wel 's avonds al even ga lezen wat je erover schrijft.
    Dikke kus voor jullie alle drie.

• 15 Juli 2009 - 09:57

Sanne Blijham:

Lieve Janske en familie,

Jij hebt een flinke reis te gaan! Maar ik vecht met je mee!! En heel veel anderen daarbij! En ik lees het al, jij bent een sterke meid zeg!

Ik denk aan jou en aan de rest van je familie, Liefs Sanne

• 15 Juli 2009 - 11:17

Lieseth:

Hallo Janske
    Ik heb naar je foto's gekeken en ja wat een grote borden eten krijg je daar. Alleen daarvan zou je al heel veel scheetjes moeten laten. Lijkt me wel heel leuk die snoezelkamer, ik heb er nog nooit een gezien, maar zoals jij het vertellen kan kan ik er in mijn hoofd wel een plaatje van maken. Ik wil jou en mama en papa morgen heel veel sterkte wensen, want ik las dat het morgen weer een vervelende dag wordt. Ik denk aan je. liefs Liefs en heel veel groetjes en kusjes uit Eindhoven.

• 15 Juli 2009 - 12:33

Karel Schenning:

Hoi Lieke

Wat leuk dat er ook foto's van jou en jouw kamergenoten te zien zijn. Weten we ook eens wie er allemaal voor jou zorgen. Je hebt het eigenlijk best druk met vanalles. Dat is wel fijn heb je ook wat afleiding.

vandaag hebben we met zijn alle van de kinderafdeling een cadeau opgestuurd. De meningen zijn verdeeld of het een mooi cadeau is. Jou mening telt in deze het zwaarst.

ik hoor het graag terug. Tot de volgende keer

• 15 Juli 2009 - 12:42

Lisette Kursten:

Hallo Janske
    We schrokken van het nieuws dat je ziek was.
    Ik ben nu alle berichten aan het lezen geweest.
    En heb al je foto's ook bekeken. Ik hoop dat het allemaal weer goed met je komt.
    Geniet vooral van alle mooie dingen die je krijgt. Knuffel flink met al het bezoek en natuurlijk met je papa,mama en natuurlijk met je zusjes. Groetjes van Lisette,Jack,Simone en Ilse kursten.
    Ps Ik zal de berichten goed blijven volgen.

• 15 Juli 2009 - 13:42

Anja Hobbelen:

Hoi Janske,

Wat fijn dat papa een hand heeft die je af en toe kan vasthouden. Want 2 clowns bij je deur is natuurlijk wel een beetje spannend.

En dan die snoezelruimte....toen ik de foto zag werden er hier 2 jaloers. Ivo en Gwen willen daar ook wel een middagje in spelen. Wat een gezelligheid.

En morgen....gaan wij met z'n allen gewoon Heel Hard voor je duimen....en we wachten in spanning af.

Groetjes uit Heeze van de familie Hobbelen

• 15 Juli 2009 - 14:38

Karin Smulders:

hoi janske en de rest,wat is dat knap om elke dag weer zo veel plezier te hebben ondanks wat je allemaal moet meemaken echt te gek en die cliniclowns is helemaal het einde vind ik nog wel leuk om te zien.hoe is het met papa en mama?houd jij ze een beetje in de gaten en houd jij ze ook lekker bezig ik denk het wel nou veel sterkte morgen en tot schrijfs maar weer.kei veel groetjes en kusjes van de buren quincy hans karin.

• 15 Juli 2009 - 15:01

Lambert En Tineke:

Ondanks alle narigheid er toch het beste van maken. Gelukkig zijn er ook mooie momenten waar jij en papa en mama veel plezier aan beleven. Morgen wordt een pittig dagje. Wij denken aan jullie, hou je haaks!!

dikke knuffel

• 15 Juli 2009 - 16:01

Lieke:

uytgggghhgddsazxde4
    Opa vertaald,
    Met mij gaat het weer redelijk goed ,beetje snotneus nog maar voor de rest gaat het wel.
    Vandaag was het juffendag(verjaardag van alle juffen) we zijn naar het heezebosch geweest , ik kreeg eerst plakje cake,, wandelen naar de camping,, ijsje gekregen,,,,met de auto van frederiek terug naar school en hebben toen rozijntjes gekregen.
    Vanmiddag bij opa en oma thuis , geschilderd in de schuur ,gespeeld met de pop en koekjes gehad, (sssssssssstt) oma sliep, dus van Opa extra koekje gehad.
    Zo dadelijk komt Oma Hanny en Frans bij mij op bezoek , en de rest weet ik niet.
    Janske een dikke kus en knuffel van mij en wat ik v geverft heb krijg je nog wel en ik moet plassen.
    Papa en Mama , jullie ook een dikke kus en knuffel.
    Heb net van Oma Hanny en Frans stickerboek gekregen en een kaart, vooral een kaart vind ik fijn om te krijgen.
    Ik ben zolang jij ver weg bent janske
    bij Opa en Oma ,en die weet jij wel te wonen op de somerenseweg 22 5591JW Heeze.

Groetjes van mij allemaal

Lieke..

• 15 Juli 2009 - 17:52

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske!

Wauw, wat en mooie snoezelkamer, lekker blits. Wel lekker toch, even iets anders en dan ook nog bezoek van grappige, belblazende clowns.
    Je kent ons helemaal niet, Janske. Toch maak je, sinds het nieuws dat we van oma Hanny kregen, deel uit van onze dag.
    's avonds na het eten / badderen lezen we even met z'n allen hoe het je die dag vergaan is. We vinden het krachtig dat jullie deze mooie verslagen kunnen schrijven. Tussen de regels door is ook de spanning voelbaar.
    We blijven jullie volgen.
    Zet 'm op morgen, allemaal!

Liefs, Judith & Ron, Wout

• 15 Juli 2009 - 19:28

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Fijn dat we je vandaag even op de webcam hebben kunnen zien. Wat ben je toch een dapper meisje! Ondanks alle vervelende toestanden die ze met je uithalen, blijf je toch nog behoorlijk vrolijk.

Weet je dat het gelukt is om elders uit Nederland nog een zelfde knuffellapje te bemachtigen!!!! Er kan dus blijvend getutteld worden, zonder onderbreken. En dat heb je verdiend!

Morgen wordt een zware dag voor jou. We duimen dat de onderzoeken en uitslagen hiervan meevallen.
    Gelukkig heb je je papa en mama altijd dicht bij je en kun je op veel steun rekenen.

Lieverd, ik mis je zo.
    Vandaag ben ik ook nog even bij Lieke geweest. Haar snottebel is aardig geslonken, dus ik heb goede hoop dat ze volgende week wel naar je toe kan komen.

Lekker slapen, dikke knuffel en tot morgen!

Oma Hanny en opa Frans

• 15 Juli 2009 - 19:40

Wendy Van Ham.:

Lieve Janske, Joke en Ferry

Het oppassen op meike was erg leuk
    toen angela even de kinderen naar school moest brengen begon ze allemaal te huilen bij de poort, toen dacht ik laat ik dan maar een stukje met haar gaan wandelen, zal ze vast heel leuk vinden, toen we op de hoek waren kwam ik al meteen tante angela tegen.
    En moest ze gaan slapen.
    Ze heeft toen heel lang door geslapen.
    Toen ome tan thuis kwam sliep meike nog steeds, en ben ik naar huis gegaan.
    Heel veel sterkte met de spannende dag morgen.

Veel liefs, en kusjes Wendy

• 15 Juli 2009 - 20:00

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske en pappa en mamma,

Wij hebben vandaag ook een leuke kaart gekregen van Meike uit Valkenswaard. Heel leuk en we gaan van de uitnodiging zeker gebruik maken.

Morgen komen Oma Hanny en Renier. Weer met veel zuivere was en.....

En natuurlijk een culinair hoogstandje.

-Potage Reniere
    -Macaroni a la hanniere
    -Toetie lekkiere

Ook wij wachten met spanning op de uitslag en onze gedachten zijn bij jullie. Heel veel sterkte.

H&F

• 15 Juli 2009 - 20:06

Eugenie Van De Kolk:

Lieve Janske
    Jij kent mij niet maar ik ken jou tante Angela en Oom Twan.Wat kunnen papa en mama trots op jou zijn dat jij zo sterk bent in deze situatie. Wij kennen de snoezel ruimte want ons zoontje heeft ook een hele poos gelogeerd in het ziekenhuis en daar mochten wij er ook naar toe dat is zeker een hele fijne ruimte.Veel sterkte donderdag en ik denk aan jullie

groetjes Eugenie van de Kolk