Meike op bezoek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Meike op bezoek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Meike op bezoek

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 Juli 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Ten eerste antwoorden op jullie vragen zoals beloofd.

Lieke vind het helemaal geweldig op school. Gisteren belde ze mij rond half twee op en was helemaal in tranen. Helaas lag ik zelf te slapen, maar mama heeft met haar gesproken. Opa wist niet goed wat er met haar aan de hand was. Tegen mama vertelde ze dat ze zo verdrietig was omdat ze maar 1 keer naar school mocht ipv van 2 keer. Juffrouw Tineke had heel lief tegen opa gezegd dat Lieke niet helemaal lekker in haar vel zat en dat het misschien beter voor Lieke zou zijn als ze een middagje thuis bleef. Dit deed opa dus ook netjes, echter was Lieke het daar niet mee eens. Na het telefoongesprek is ze alsnog naar school gegaan en was alles weer helemaal goed. Dus ja, ze heeft het super naar haar zin op school bij juffrouw Tineke en ze krijgt ook lieve kaarten en tekeningen van haar klasgenootjes, waar ze iedereeen dan ook voor wil bedanken. Ook namens mij en papa en mama.

Wat betreft de multo's, ik bedoel de moltons. Ik heb nog steeds een aantal moltons in mijn bed als ik ga slapen. Geen kruik meer en ik heb ook geen grote temperatuursdalingen meer. Ik vind het prima zo.

De kado's van de collega's van mama zijn goed aangekomen. De puzzel/memory is een grote hit. De pop heb ik voor het raam gezet op de vensterbank, want daar moet ik nog even aan wennen.

Met papa en mama gaat het relatief, in deze omstandigheden, goed. Uiteraard waren ze na het nieuws emotioneel zeer zwaar aangeslagen, maar nu zijn ze, net als mij, strijdvaardig.

Wat is er sinds vorig bericht allemaal gebeurd. Toen ik gisteren heel goed ben gaan slapen is mama rond half twaalf naar haar kamer gegaan. Rond twaalf uur ben ik wakker geworden en ben ik lekker een uurtje gaan kletsen met papa. Hierna ben ik weer gaan slapen tot 6 uur, want toen werd er weer bloed afgenomen. Na een schone luier en weer wat gekletst te hebben ben ik gaan uitslapen tot half negen. Toen ging alles, zoals zo vaak hier, weer in een stroomversnelling. Eerst heb ik met papa en mama een rondleiding gehad op de Poli, waar straks mijn dagbehandelingen zullen plaatsvinden. Deze keer mocht ik in een stoel met wielen en mama deed mij telkens duwen. Uiteraard had ik een mondkapje voor en een molton over mijn benen, dus ik zat er heerlijk bij en heb alles op mijn gemak kunnen bekijken. Ook heb ik nog een munt gekregen van de afdeling waarop ik lig: "de Zee". Deze zit in een mooi doosje en heb ik de hele morgen goed bij me gehouden. Terug op de kamer moesten we alweer vrij vlug weg, want er moest een echo worden gemaakt van mijn hart en een hartfilmpje. Dit om te kijken hoe mijn hart funtioneert op het zogenaamde nulpunt of meetpunt. In de toekomst krijg ik namelijk diverse medicijnen die mijn hartfunctie kunnen LET OP!!! KUNNEN aantasten. Dit willen ze super goed in de gaten houden, vandaar deze echo en het filmpje. Bij de echo doen ze een soort gel, wat papa in zijn haren doet, op mijn borst. Deze hadden ze lekker voorverwarmt en was dus niet koud. Hierna gingen ze met een soort afstandsbediening over de gel en konden ze heel mooi zien hoe het hart functioneert en ook individueel per onderdeel. Bij het hartfilmpje maakten ze een echt kunstwerk van mijn lichaam. Ik kreeg 11 plakkertjes op mijn lijf. 7 op mijn romp en totaal 4 op mjin armen en benen. Hier werden allemaal draden aangemaakt en zo konden ze de electrische activiteit van mijn hart meten. Het uitgangspunt van mijn hart is prima. Verder heb ik het ook weer super gedaan met mama en papa aan mijn zijde en heb ik dan ook weer een kraaltje verdient. Wat betreft die kralen, daar kom ik een keer op terug als ik een dag minder heb meegemaakt, want dat is een verhaal op zich.

Hierna ben ik gaan slapen. Helaas hadden ze bij de echo niet voldoende opnames gemaakt en moest ik na het slapen nog een echo laten maken. Ik vond dat niet erg, want het leverde mij een extra kraaltje op. Ook was dit weer een extra ritje in de stoel met wielen. Ik zal dit vanaf nu een rolstoel noemen. Dat vind ik er wel een mooie naam voor.

Nadat we terugkwamen van de echo kreeg ik visite van tante Angela, Mechteld en MEIKE. We waren alledrie super blij om haar te zien. We hebben ook flink met haar geknuffeld en dat ze geweest is wisten de zusters ook. Ze waren even bang dat er een bom was ontploft, maar ik heb ze gerustgesteld en gezegt dat Meike op bezoek was. Papa en mama zijn toen naar de maatschappelijk werker geweest voor een kennismakingsgesprek. Tja, er komt voor papa en mama veel meer bij kijken dan de verzorging voor mij alleen. Maar zoals gezegd, ze doen het goed en indien nodig help ik ze wel. Ik doe inmiddels ook al bijna zelfstandig mijn bloeddruk meten, dus ik leer zeer snel.

Met Meike, Mechteld en tante Angela ben ik buiten, jaja, buiten wezen spelen op het dakterrasspeelplaats. Dit was kei leuk, maar daar kunnen Mechteld en/of tante Angela vast meer over vertellen. Ook heb ik nog een hele mooie lachende ballon gekregen (smiley) van Wijnand en Janneke. Deze zat kant en klaar in een doos, dus ik kreeg een hele grote doos per post. Wederom waren de zusters heel nieuwsgierig en toen ze het zagen ook nog eens jaloers. Hier heb ik, en ook Meike, vandaag al veel mee gespeeld. Het brengt ook een lach op mijn gezicht.

Na het afscheid van Meike, het cammen met Lieke, Opa, Oma, Opa, Oma, Imke, Pukkie, tante Hariette en zelfs Kim ben ik lekker gaan slapen. Op naar een intensieve en spannende dag. Even voor de duidelijkheid, morgen krijgen we nog geen uitslag, deze zullen we waarschijnlijk zaterdag krijge, maar niets is zeker hier. We wachten dus maar in spanning af.

Oma Hanny, ik vind het super gaaf dat je nog een tutje voor mij hebt gevonden en wil dan ook iedereen bedanken die haar heeft geholpen bij deze zoektocht. Ook de aanbiedingen voor alternatieve tutjes vind ik zeer lief, maar zoals jullie op de foto's kunnen zien is er voor mij maar 1 echte tut en die gaat overal mee naar toe.

Ten slotte wil ik iedereen nog even wijzen op het feit van het aantal pageviews van deze site. Ik weet niet wie mijn verhalen allemaal leest, maar we hebben al bijna 10.000 pageviews. Iets wat mij ontzettend goed doet, dat iedereen zo begaan is in mijn reis naar een kankervrij bestaan.

Groetjes Janske

• 15 Juli 2009 - 20:38

Elles:

Hai Janske,
    Wat heb jij elke dag veel te vertellen zeg..
    Zeg maar tegen papa en mama dat het 'mooie' verhalen zijn, en aan het aantal hits op je pagina te zien zijn er veel mensen die het met me eens zijn. De foto's bij de verhalen zijn mooi, zo kunnen we nog beter snappen wat jij allemaal mee maakt daar in Nijmegen.
    Liefs Elles

• 15 Juli 2009 - 20:54

Mechteld:

Hoi lieve Janske Sjanske,

Wat heb ik toch genoten vandaag van jou en Meike. Heerlijk knuffelen, aaien lachen, ruzie maken, fietsen, glijden, eten, enz, enz, enz.
    Het was vet cool om met jou buiten te spelen. We gingen eerst op de glijbaan, althans jij en Meike. Daarna even rondlopen, fietsen op de driewieler, wandelen in de buggy en ook op de moeilijke glijbaan met kruiptunnel. Heerlijk in de schaduw, wind door je haren, prachtig uitzicht en lekkere frisse lucht. Doet de mens goed. We hebben vanalles gefilmd en gefotografeerd. Af en toe zagen we dat je moe werd, maar je wilde toch nog eens op de glijbaan en toch nog een rondje fietsen. Heel heel heel knap. Je bent een echte KANJER. Na een uurtje (!!) gingen we weer naar binnen en kon je even bijkomen. Je vond het heerlijk om in de buggy te rijden, deze zul je nog vaak nodig hebben. Toch fijn dat die ooit uitgevonden zijn. Nou meid, ik ga maar weer afronden. Ik wens je alle sterkte voor morgen. Je liet vandaag al weer zien dat ze je niet klein krijgen, je gaat gewoon door. Dat is je kracht. (dat zegt jou papa ook wel eens: Groot is macht, klein is kracht) Die houden we erin.

Heel veel liefs Mechteld

en ook sterkte voor je papa en mama, op die spannende dag morgen.

ps. nou weet ik waarom ze je om 6 uur altijd bloedprikken; dan hebben de dokters de goede informatie als ze aan hun dag beginnen om 8 uur. Eigenlijk heel logisch.

• 15 Juli 2009 - 21:40

Tante Angela:

Ik heb niet zoveel meer toe te voegen aan het verhaal van Janske en Mechteld, het was echt kei leuk en je betn al heel wijs en weet al precies wat wel en niet mag en zei dat dan ook tegen Meike, die zich daar niet altijd iets van aantrekt. Ik ben er wel moe van geworden dus ga naar bed. Welterusten en veel succes morgen.

• 15 Juli 2009 - 22:09

Bas En Sanne :

Hoi STOERE Janske

Wat ben je toch een knappert! Zelf buiten fietsen met je zus achterop. Goed om te zien dat je daar zo'n zin in hebt. Wil je papa en mama morgen een dikke knuffel van ons geven, dan branden we hier een kaarsje voor jou. We zijn trots op jullie allemaal omdat jullie ondanks alles zo hard vechten, ga zo door. Hup Janske hup Janske!!

Houdoe :-)

• 15 Juli 2009 - 22:22

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Dag schattebouten.
    Vandaag een stapje in de goede richting ? dat hopen wij natuurlijk van ganzer harte.
    Toi Toi Toi jullie 3en

• 16 Juli 2009 - 05:57

H & H & I:

Hoi Janske,

Imke vond het helemaal geweldig om jou op de computer te zien en met elkaar te spreken. Ze was er behoorlijk van onder de indruk en het was ook het allereerste wat ze tegen papa vertelde toen hij thuis kwam. "Ik heb Janske gezien". Met een big smile op haar gezicht. Pucky aan jou laten zien was nog niet zo'n probleem maar jou verzoek om Kim leek mij lastiger. Maar wat bleek, Kim vond het ook heel erg leuk en kwam keurig netjes voor de camera zitten speciaal voor jou !!

Ik hoop dat je niet te ziek en misselijk wordt van de behandelingen van vandaag.

Heel veel succes en we duimen heel hard met jullie mee !!

Knuffel en dikke kussen en van Pucky en Kim een poot.

Ome Hans, Tante Hariette en Imke.

• 16 Juli 2009 - 06:32

Fam. Duisters:

Goedemorgen Janske,

Vandaag heel veel succes gewenst, ook voor papa en Mama..

Fijn dat je gisteren heerlijk met meike hebt kunnen spelen.....

Ik kom vanavond snel weer even lezen hoe het is gegaan.... maar ga nu snel aan hetw erk hihi moet ook gebeuren....

Groetjes,

Ester

• 16 Juli 2009 - 07:38

Tanja Kessels:

Goedemorgen Bekskes,
    Ik ben iedere dag weer benieuwd hoe het jullie vergaat in Nijmegen en probeer jullie op de voet te volgen. Erg fijn dat er nu ook foto's bij de verslagen staan. Ondanks alle trubbels staan jullie toch allemaal lachend op de foto!! Blij te horen dat de temp schommelingen minder zijn en dat je fijn met je zus Meike en Angela buiten hebt mogen spelen. Heerlijk he? Nou we leven met jullie mee op deze spannende dag en duimen voor jullie. Veel sterkte en zet um op alledrie, groetjes uit Ospel Tanja, Paul, Manou en Jorn.
    p.s als je weer naar huis mag Janske heb ik voor jou en je zusjes een leuke verrassing!

• 16 Juli 2009 - 12:32

Jeanine Spit:

Dag lieve grote dappere meid!
    vandaag hoorde ik dat je ziek bent! Ik ben er erg van geschrokken!
    Ik ben een oud-collega van jouw mama en van mama weet ik wat voor stoere dappere meid jij bent!
    En dappere meisjes kunnen heel veel aan, en ik weet dan ook zeker dat jij het heel goed gaat doen en doet, samen met papa, mama, Lieke en Meike en alle andere mensen die je lief vind!
    Lieve meid, een dikke kus via de computer voor jou, en zeg maar tegen papa en mama dat ik heel veel aan ze denk, goed? niet vergeten he?
    Ik brand hier voor jou een kaarsje, dat jou gaat helpen deze reis te maken.
    Dikke kus Jeaninex

• 16 Juli 2009 - 12:32

Jeanine Spit:

Dag lieve grote dappere meid!
    vandaag hoorde ik dat je ziek bent! Ik ben er erg van geschrokken!
    Ik brand hier voor jou een kaarsje, dat jou gaat helpen deze reis te maken.
    Dikke kus Jeaninex

• 16 Juli 2009 - 13:53

Wijnand En Janneke:

Lieve super Janske, dat is fijn dat jij even buiten hebt kunnen spelen met jouw kleine zus. Wij vragen ons wel af welke belangrijke uitslag jij deze week moet krijgen. Misschien hebben we daar overheen gelezen ? Wij duimen in ieder geval voor jou dat het een goede uitslag is !! Tjonge jonge wat krijg jij ook veel onderzoeken. Maar als ik lees hoeveel kralen jij scoort dan doe je het samen met papa en mama heel goed. Je hebt natuurlijk al een hele ketting verzameld. Is er al iets bekend over hoe lang jij nu in het ziekenhuis moet blijven ? Goed we zullen niet te veel vragen stellen want dat is wel vermoeiend. Veel succes met de onderzoeken en de behandeling , kralenkoningin !!

• 16 Juli 2009 - 18:22

Nikki En Jannie:

hey janske,

wat leuk om op de foto's te zien dat je samen met meike rond fiets, want dat doe je bij joepie ook veel.Meike mocht overal met je mee , het liefst zet je haar achter op de grote fiets en samen fietsen jullie gezellig rond.
    Je bent zo lief voor je zussen!

Dikke kus van nikki en jannie

• 16 Juli 2009 - 18:24

Nikki En Jannie:

natuurlijk je zussen ,mama en papa zijn ook geweldig lief voor je!

• 16 Juli 2009 - 19:05

Lenneke Van Bree:

Hey dappere kanjers,
    Wat een bijzondere foto's!!! Hierop kun je wel zien hoe ontzettend knap die Janske het allemaal doet.
    Veel lieve groetjes

• 17 Juli 2009 - 20:08

Math En Rian:

hoi allemaal,
    dat was effe schrikke van het bericht dat hariette over jullie gezinnetje vertelde,nou dat is echt niet leuk en we hopen dat jullie samen alle kracht vinden om dit alles goed te doorstaan, dus zet 'm op we duimen voor jullie volgen jullie per computer.
    heel veel toi,toi,toi .
    groetjes Math en Rian Litjens uit Wellerlooi