Dag 1 v.d. behandeling - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dag 1 v.d. behandeling - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dag 1 v.d. behandeling

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 Juli 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Bij deze weer een berichtje vanuit Nijmegen.

Ten eerste wil ik Bart van harte feliciteren met het behalen van de gele slip. Ik vind dat je dat super hebt gedaan en dus krijg je een dikke kus van mij voor dit goede resultaat. Uiteraard heeft Meike jou daar flink bij aangemoedigd neem ik aan, dus heeft ze dat applaus ook wel een beetje verdient. Het spelen bij Rens en Sietske lijkt me ook gaaf als ik de verhalen hoor en dan ook nog naar smurfen(?) gezocht met Lieke? Groeien die daar aan de boom? Verder weet ik inmiddels ook waar ik elke dag ga eten als ik weer naar huis mag, want dat restaurant in Valkenswaard lijkt me niet verkeerd alleen wil papa niet mee vanwege de zalm. Mama daarintegen komt graag mee. Ik ben wel benieuwd of de peultjes uit mama's of uit oma's tuintje komen.

Lieke, ik besef steeds meer dat wij ontzettend boffen met onze opa en oma. Wat ik gisteren al hoorde blijkt nu alweer. Ze zijn niet alleen opa en oma, maar ze zijn ook vervangend moeder op school en maken zelfs tijd om speelgoed van school zuiver te maken. Verder ben ik blij dat jij goed voor Jantje zorgt, want dat heb ik eerst ook altijd gedaan en dat doe ik graag voor Bart, Sietske en Rens. Was alles goed gegaan en deed Jantje goed luisteren? Geef hem maar een lekkere wortel van mij en uiteraard ook voor Tellina en Talieke.

Ook ben ik blij dat Imke mij heeft kunnen zien op het filmpje en vragen die je hebt mag je altijd op deze site stellen. Ik zal hier dan op antwoorden en als ik het niet weet vraag ik het gewoon aan papa of mama. Verder wens ik jullie veel succes in Friesland. Ik vind het jammer dat wij daar dit jaar niet samen met jullie op vakantie kunnen, maar dat houden we gewoon tegoed en dan gaan we er de volgende keer gewoon extra van genieten. Enigste twijfel die ik nog heb is of dat ik nog op een camping wil staan, want in dit hotel is het prima geregeld. Je krijgt netjes eten en drinken en als je op het knopje drukt komt er iemand kijken of alles goed met je is. Verder heb ik televisie, DVD en internet op de kamer.

Vandaag zijn oma Hanny en Frans op bezoek geweest. Ik vond het erg leuk om ze te zien al heb ik dat niet altijd laten merken. Ze hebben heel erg goed voor papa en mama gezorgt en papa heeft zelfs het vakantieboek van Donald Duck gekregen. Van papa heb ik dus voorlopig geen last.

Goed nu even over hoe het met me gaat sinds gisterenavond en wat er allemaal gebeurd is. Gisteren ben ik dus met mama lekker gaan slapen en heb de hele nacht lekker doorgeslapen tot 06.00 uur. Ook tijdens het verschonen een aantal keer vannacht heb ik doorgeslapen. Vanochtend om 06.00 uur hebben ze bloed bij me afgenomen en de dagelijkse routine controle gedaan. Toen papa om 08.00 uur op mijn kamer kwam zat ik samen met mama aan tafel te ontbijten. Dit was de eerste keer dat ik uit bed ben geweest om te eten. Ik heb nu ook een eigen stoel op mijn kamer. Daarvoor had ik lekker gespeeld met mama met de blokken en verschillende poppetjes. We hadden ons zo goed vermaakt dat mama nog gewoon in haar pyama zat. Daarna kwam de zuster met de pilletjes en toen ging het fout. De prednison zou ik d.m.v. een pilletje binnenkrijgen, zodat ik eerder naar huis zou mogen. Nu blijkt dat ze dit pilletje zo vies hebben gemaakt dat ik er van moest spugen. Hierna heb ik het alsnog via het infuus binnengekregen. Dit omdat het heel belangrijk is dat ik de prednison nu binnenkrijg, zodat we over 8 dagen kunnen bepalen hoe we er voor staan. Hierna was ik dan ook volledig uit mijn hum. Daarna heb ik toch nog lekker gespeeld met mama en papa en ben gaan slapen.
's Middags moesten ze mij wakker maken voor het eten en mocht ik weer uit bed. Ik had echter helemaal geen zin in eten en was wederom niet in mijn hum. Ook toen moest ik het pilletje van prednison innemen. Dit om het mij toch te leren. Nu kreeg ik er ranja bij en toen ze dachten dat ik het op had zagen de zuster en papa en mama iets in de ranja. Ik had het pilletje stiekem in de ranja laten vallen. Het is ook zo vies.
Hierna hebben papa en mama besloten dat we vanaf nu tot de 8e dag alleen nog maar prednison via het infuus krijgen, omdat dit dus heeeeel belangrijk is voor de bepaling van de werking en dat we daarna met pilletjes gaan werken om te zorgen dat ik "vlug" naar huis kan.
Hierna ben ik weer gaan slapen en daarna waren Oma Hanny en Frans er. Af en toe heb ik gezellig met hen gespeeld, maar ik heb ook zitten mopperen en "ik ben twee dus zeg ik nee" gespeeld. Verder ben ik nog boos geweest omdat mama het dekseltje van het toetje heeft gehaald, ik was hier zo boos over dat ik weer moest spugen.
Helaas kan ik hier niets aan doen en is dit de uitwerking van de Prednison en misschien dat ik morgen nog wel bozer ben. Het is ook niet leuk om de hele dag alleen in dit grote ziekenhuis te liggen. Eigenlijk vind ik op dit moment niets leuk en soms ook wel en dan weer niet, maar eigenlijk ook weer wel. Als papa iets vraagt moet mama het doen, vind ik, en vice versa. Het ander moment zegt papa tegen mama dat ik zelf een Cliniclown ben en dan ben ik ook een echte grappenmaker.

Voor nu allemaal welterusten en tot morgen.

Groetjes Janske

• 10 Juli 2009 - 19:22

Wendy Vervlossen:

Hoi knappe meid,

Het valt ook niet mee als je ineens allemaal dingen moet en zal ik je dan ook maar verklappen dat echte prinsessen ook niet alleen maar lachen en ook kunnen mopperen en boos zijn. Dus je bent gewoon een echte prinses die het heel knap doet in dat grote ziekenhuis! Geef papa en mama wel ook vaak een dikke knuffel, want dat doen prinsessen ook heel veel!

Veel liefs Wendy, Reinier, Danique en Lisa

• 10 Juli 2009 - 19:27

Noortje Nijssen:

Lieve Janske (en papa, mama, Meike en Lieke)

Ziek zijn is zo vervelend en helemaal niet fijn.

Daarom wil ik laten weten dat ik aan jullie zal denken
    En is het beterschap dat ik je wil schenken.

Allereerst is daar de B van Beer.
    Want met een dikke knuffel doen de prikjes minder zeer!

En ook Engeltjes doen mee in dit gedichtje.
    Hopelijk toveren ze snel weer een lach op je gezichtje.

De T van traantjes, die horen er ook bij,
    Want ook al ben je nog zo dapper, soms ben je gewoon niet zo blij!

Een heleboel Energie is wat ik je breng met de tweede E,
    Samen met je familie vechten tegen de ziekte. Die gemene beestjes, weg ermee!

Maar van al dat ziek zijn, wordt je ook wel een beetje moe,
    Rust heb je dan echt nodig, al wil je niet altijd naar je bedje toe!

En Spelen hoort bij de S,
    Even onbezorgd gek doen, kleuren en je verkleden als een prinses!
    Daarna komt de C
    De staat voor Chemo-Casper, om beter te worden helpt hij jou mee!

De H van Helpende Handen, want het lukt je niet alleen,
    Hopelijk kom je door alle mensen snel weer op de been!

A stuurt een heleboel Aardigheidjes die je uitpakken mag,
    Ook al ben je niet jarig, ze geven je wat kleur op een sombere dag.

Het einde is bij de P van Plezier
    je denk nu misschien : wat doet die hier,
    Maar jij bent zo’n vrolijke meid
    Dus wil ik zeggen: hopelijk ben je die vervelende ziekte snel weer kwijt!

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes, Noortje (collega van mama)

• 10 Juli 2009 - 19:47

Amber Wijnen:

Hai lieve Janske,

Ik zit op het grote bed, met mijn armen over elkaar en zeg: HET IS NIET EERLIJK!!! 3x

Maar beloof me dat je goed je medicijnen inneemt, want daar word je beter van uiteindelijk. Dat zeggen papa en mama tenminste en die hebben altijd gelijk. Totdat je naar school gaat want dan heeft de juf altijd gelijk, toch Lieke??

HELE DIKKE KNUFFELKUS VAN MIJ!!

SLAAP LEKKER.

Amber Wijnen

• 10 Juli 2009 - 19:55

Mechteld:

Hoi Janske Sjanske,

Gister had ik echt mijn dag niet, liep de hele avond te brullen. Maar toen ik jou papa en mama even had gesproken en jou dvd-tje had gekeken werd ik weer rustig en kon ik goed slapen. vanmiddag ook weer even met tante Angela gekletst. Maar ik heb ook heel hard gewerkt hoor, in mij eentje. Best saai bij Sfeer zonder jou papa. Wie moet ik nou plagen en voor de gek houden? En een boterham in je eentje smaakt toch anders. En dan moet ik ook wat moeilijke taken doen, die kan ik nu niet in zijn schoenen schuiven. Maar ja, moet hem een beetje ontzien nu. En alles komt goed, dat beloof ik.

Nou, hele dikke kus allemaal van mij.

Groetjes Mechteld

• 10 Juli 2009 - 20:28

Tante Hariètte:

Hoi Janske,

Je mag best af en toe een beetje mopperen hoor ! Ik vind het al heel knap zoals jij het allemaal doet.
    Imke haar vragen tijdens het filmpje gingen over het mondkapje en dat soort dingen dus die heb ik zelf nog kunnen beantwoorden. Bedankt dat we het je anders weer mogen vragen.
    De vakantie in Friesland halen we dik en dubbel in ! Dan gaan wij ook meer dagen en kunnen we fijn samen spelen.

Een hele fijne en rustige nacht toegewenst. Ik ga zo naar huis vanuit het werk en zoek mijn bedje dan ook op.

Groetjes Tante Hariètte

• 10 Juli 2009 - 20:33

Toine:

Hoi allemaal

Weer een duidelijk verhaal, jammer dat ze die pilletjes niet wil. Angela is daar ook niet zo'n ster in, het kost haar meestal drie glazen water om 1 asperientje naar binnen te krijgen.
    Misschien zit het wel in de familie (Ferry ?)
    Verder kan ik me denk wel een beetje voorstellen dat Janske een sterk wisselend humeur krijgt van al die medicijnen. Moodswings noemen ze dat volgens mij in Engeland.
    Genoeg Engels voor vandaag alhoewel : Goodnight en Sleep well

Groetjes Toine

• 10 Juli 2009 - 20:44

Ome Renier:

Lieve Janske,

Ja, als ik heel de dag op bed moest liggen en medicijnen moest slikken dan zou ik ook wel uit mijn humeur raken. Dat je een slimme meid bewijs je maar weer eens om het pilletje in de ranja achter te laten. Gelukkig houden je papa en mama alles goed in de gaten.

Slaap lekker en tot morgen.

Ome Renier

• 10 Juli 2009 - 21:04

Tante Angela:

Hoi lieve Janske,
    Ook ik vind het heel normaal dat je uit je humeur bent. Zou ik ook zijn hoor.
    Zeg tegen mama dat de peultjes nu uit opa en oma's tuintje kwamen maar dat we de peultjes uit mama's tuintje ook nog wel plukken en als ze willen maken we ze een keer voor ze klaar met voor mama een stukje zalm en voor papa een ?? (iets naar keuze) weet alleen niet of de peultjes lekker blijven als je ze in de magnetron op moet warmen, maar we kunnen het natuurlijk wel proberen. Ik weet niet of papa en mama al doorgegeven hebben of we morgen nog iets speciaals mee moeten brengen, dat hoor ik dan nog wel. Is er nog voldoende brood? etc.
    Ome Renier, Mechteld en ik komen morgen proberen jou weer een beetje op te vrolijken, maar als je lekker knorrig wil zijn is dat ook geen enkel probleem.
    Nog even wat over Meike, ze vond het douchen een beetje raar en wilde ook echt niet dat de deur van de cabine dicht ging. Maar ze vond het na even wennen toch heel leuk en had veel lol met het vol laten lopen van een bekertje. Ook Sietske en Rens vonden het erg leuk met z'n drietjes in de douche. Ik heb dat een beetje gefilmd zodat jullie dat weer kunnen bekijken.
    Daarna is ze weer heerlijk gaan slapen.
    Dan nog de Smurfen; die groeien hier niet aan de bomen, net zo min als bij jullie maar die staan in een boek dat Rens gisteren (als verlaat verjaardagskado) van Eveline had gekregen.
    Daar staan heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeel smurfen in en dan moet je er bepaalde smurfen tussen uit zoeken.
    Nou mijn verhaal(tje) wordt weer erg lang zie ik.
    Ik ga dus maar stoppen en zie jullie morgen.
    Welterusten.
    Groetjes en knuffels tante Angela

• 11 Juli 2009 - 06:38

Opa En Lieke:

Goeienmorgen allemaal.
    Daar zijn we weer.

Tot 8.15 uitgeslapen , behalve Oma ,die slaapt nog.
    paardjes gevoert en nu gaan we Oma ontbijt op bed brengen en wij gaan dan ook ontbijten.
    Weet je wat wij gisteren ge-eten hebben ......
    Peultjes uit Mama's tuin
    We kletsen vandaag nog wel is..

Houdoe
    Opa en Lieke

• 11 Juli 2009 - 06:55

Meike:

Goeie morgen allemaal
    het is me gelukt vandaag heb ik ook van dat spul uit een schaaltje gekregen (pap) en daarna nog een stuk peperkoek
    Zoals gewoonlijk weer heerlijk geslapen en ben nu ook weer toe aan een dutje. Ome Toine verbaasd zich steeds over het feit dat ik zo goed luister, maar ja als gast moet ik natuurlijk ook wel anders gooien ze mij hier buiten. Vooral bij de keukenkastjes is het spannend zeker bij de vuilnisbak die dan uit het kastje komt gefloept. Ik moet me inhouden om niet alles daarin te gooien, gelukkig let iedereen goed op of het wel of niet weg mag. Ik hoop dat jullie ook goed geslapen hebben.

Dubbeldikke Knufkus

Tot nogeens

Meike

• 11 Juli 2009 - 09:55

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Wat weer een belevenissen! Iedere morgen als we wakker worden gaan we eerst jouw verhaal lezen. Je doet het goed en pappa en mamma nog beter.
    Heb je ook al andere kindjes gezien en ermee kunnen spelen? Of lig je steeds in bed om door het ziekenhuis te rijden?
    Een dikke knuffel voor jullie alle drie.

• 11 Juli 2009 - 10:31

Lieve Janske, Joke, Ferry, Meike en Lieke..

Ook ik ben een collega van je mama, en het was erg schrikken toen we het hoorden!

Ik wil jullie de komende tijd heel veel sterkte en kracht wensen om deze strijd aan te gaan!

• 11 Juli 2009 - 10:47

• 11 Juli 2009 - 11:18

• 11 Juli 2009 - 13:17

René &Susan, V. Oers:

Hoi fam. Beks,

Hoorde het nieuws via Elles, en ook van Ome Renier toen die hier was.

Allereerst wil ik zeggen dat we erg schrokken van dit nieuws!

Maar wij willen jullie heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke, vreemde tijd!

groetjes,

René, Susan en Stijn van Oers

• 11 Juli 2009 - 13:34

Quincy Hans Karin:

Lieve Lieve Janske Wat moet jij veel doormaken net als je papa en mama en de rest van je familie.Je moet weten dat wij ook veel aan je moeten denken en elke dag lezen wij alles over jouw op de computer wat nu wel een uitkomst is.We missen je hier en nu blijft onze snoeptrommel maar vol hahaha maar dat komt allemaal wel goed!Doe papa en mama veel groetjes en wij mailen wel weer heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groetjes van de buren.

• 11 Juli 2009 - 14:33

Lieseth Den Doop:

hallo lieve Janske
    Ik geef je groot gelijk dat je af en toe moppert, zou ik ook doen, want het is helemaal niet fijn als ze al die vervelende dingen met je doen. Maar wat zullen papa en mama trots op je zijn dat je zo flink bent. Ik denk vaak aan jou en aan papa en mama en Lieke en Meike. Janske en ook papa en mama heel veel sterkte en ik vind het heel fijn dat dat je ons zo duidelijk kan vertellen wat er allemaal gebeurt. heel veel liefs Lieseth

• 11 Juli 2009 - 15:57

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Ik vind je een keidapper meisje en je toont karakter. Zo is dat toch. Daarmee zul jij heel ver komen, want ze zullen wel even te weten komen met wie ze te maken hebben en wie Janske Beks is! Nou en daar hoort een wat minder humeur soms bij, want je wordt nu eenmaal niet zo vrolijk van al die medicijnen die je binnenkrijgt.
    Maar die vechtlust en die felheid die je in je hebt, zouden wel eens heel goed van pas kunnen komen in de komende moeilijke tijd.
    Voor jouw papa en mama een erg zware tijd met heel veel opvoedperikelen. Ik hoop dat wij ook voor hun een steun hierin kunnen zijn.
    Tja, die dapperheid zit natuurlijk in die genen van die kleine meid. Wat wil je nu met zo'n stel ouders? Daar kun je toch ook alleen maar trots op zijn?

Heel veel liefs en een dikke knuffel van opa Frans en oma Hanny

• 11 Juli 2009 - 16:41

Meike:

Hallokidoki

Ik wil even laten weten dat ik net gezellig met ome Toine heb gedineerd terwijl de rest in de kamer mocht eten. Ik kreeg als voorgerecht een petit rijstwafel en als hoofdgerecht een duogerecht van pannenkoek met pizza Hawai, vooral door het eten van de ananas kreeg ik ome Toine aan het lachen. Als dessert koos ik toch weer voor die lekkere vanille-yoghurt, die moeten ze maar snel nieuwe kopen. Lieke,Sietske en Rens hebben de hele middag lief onder de grote tafel gespeeld (geknutseld en met poppen etc.) Ik mag nu nog even "los" lekker spelen met mijn grote zus en neef en nicht.
    Het verschonen van mijn poepluier ging ook redelijk al kostte het hem wel 7 poetsdoekjes maar mij hoor je daar niet over.

Nou de groeten
    en een dikke kus voor Janske

en

Mamma

en Pappa natuurlijk

oja mijn grote zus mag een nachtje bij mij blijven logeren, misschien gaan we morgen wel iets leuks doen !!

Meike

• 11 Juli 2009 - 17:19

Geertje:

Hoi mopke,
    Stomme pillen ook, ik zou ook lekker tegen papa en mama mopperen. Zij kunnen er ook niks aan doen maar tegen wie moet je dan mopperen he?? Dat papa jou een cliniclown noemt kan ik me voorstellen want dat kan je ook echt goed zijn. Heb vandaag ook weer veel aan je moeten denken. Dan zie ik jou in een heel groot ziekenhuisbed, spelend, lachend, huilend, mopperend. Het leventje in Heeze gaat gewoon door maar vele mensen denken aan jullie!! Hoe gaat dat spelletje?? Ik ben twee en zeg nee!! Ken ik helemaal niet!!!
    Dikke kus van Geertje

• 11 Juli 2009 - 17:46

Gwen Hobbelen:

Hoi Janske,

Wat een deugniet ben je toch. Zelfs in het ziekenhuis doe je gewoon waar je zelf zin in hebt. Net als op school.
    Waarom moesten ze die pil ook zo vies maken.
    Wij kinderen houden niet van vies. Volgens mij grote mensen trouwens ook niet.

Groetjes van
    Gwen Hobbelen (groep 1/2 C)

• 11 Juli 2009 - 18:46

Nikki En Jannie:

hallo janske,

vandaag is het weekend en hoeven we niet te werken ,toch denken we aan je!
    Maar we houden je weblog bij.
    Heb je ons boekje ontvangen die de kinderen voor je gemaakt hebben?
    We houden je op de hoogte over de activiteiten en gebeurtenissen bij joepie.

Vanuit hier een dikke kus van ons

• 12 Juli 2009 - 10:29

Cor En Dorry:

Hoi Janske wat knap van jou dat jij het zonder luier hebt kunnen stellen, en dan ook nog eens geen ongelukje.De berichten hoe jij nu de pretnison inneemt vind ik erg goed, en de uitslagen zijn ook bestpositief, jullie doen het met zijn allen zo geweldig De groetjes meisje, wij blijven jou volgen op jou reis