Schelpen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Schelpen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Schelpen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Augustus 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Deze week stond voor een groot deel in het teken van schelpen. Nu zullen jullie denken schelpen in Heeze? Nee, niet in Heeze, we zijn afgelopen week naar Zeeland geweest. Lekker even uitwaaien en van het stand genieten en dat allemaal op dokters advies. We hadden een huisje in Port Zélande en het allerleukste aan dit huis was dat er een verdieping in zat. Boven waren er twee kamers. Op de ene kamer sliepen Meike en ik, de andere kamer was voor papa en mama. Lieke had een kamer voor zichzelf alleen beneden.
Verder was het park voorzien van alle leuke dingen die op ieder centerparks te vinden zijn.
Het park zelf lag aan het Grevelingenmeer en op de eerste dag hebben we dan ook, omdat het weer het toeliet, even een lekkere plons hierin gemaakt.
Ook hebben we deze week veel afspraakjes gehad met andere mensen. Zo hebben we ome Renier te logeren gehad. Super gaaf natuurlijk een oom die komt logeren op vakantie en die we in hebben mogen graven op de strand. Per toeval bleken Pleun en Janske ook op vakantie te zijn in Zeeland. Samen met hun hebben we dan ook een hele dag op het strand door gebracht. Schelpen zoeken, kuilen graven, een optocht maken van zandtorens en ga zo nog maar even door.
Opa Ijsje heeft vroeger voor zijn werk altijd door Zeeland gereden om bij supermarken langs te gaan. Met de wetenschap dat wij in Zeeland waren was de verleiding zo groot om onze kant op te rijden dat wij daar dankbaar gebruik van hebben gebruikt. Samen met opa Ijsje en oma Tumtum zijn we naar Middelburg gegaan om naar de miniaturen van Walcheren te kijken. Op de terugweg naar Port Zélande hebben we dankzij de opaopa veel mooie plekjes van Zeeland gezien.
Nu waren dit allemaal geplande afspraken maar soms kom je ook mensen tegen die je niet verwacht tegen te komen. Zo liepen we Bart de Win tegen het lijf op het park. Papa en Lieke kwamen net terug van de bakker en Bart was onderweg ernaar toe. Aan het einde van de middag kwamen we hem nog eens tegen maar nu samen met Arianne. Na een praatje vroeg Bart of hij met me op de foto mocht. Ook al ben ik op vakantie voor Bart maak ik graag een uitzondering.
Voor ons was het daarna echt tijd voor een rustdag. We hadden daarom een slim plannetje. Papa had namelijk zijn fiets meegenomen en het leek ons een goede uitdaging om hem een rondje (80 km) om het Grevelingenmeer te laten rijden. Dat gaf ons de tijd om samen met mama een knutselochtend te hebben met de schelpen. Zo hebben we kettingen gemaakt en heel veel knutselwerken door schelpen op te plakken samen met stickers en gekleurd papier. Omdat daarmee de moeheid nog niet over was hebben we in de middag allemaal nog even een schoonheidsslaapje gedaan.
Donderdag mochten wij de dag helemaal zelf bepalen. Er waren nog een paar dingen die we op ons lijstje hadden. We wilde graag in de draaimolen. De draaimolen had maar drie figuren maar dat was voor ons precies genoeg. Daarna was het tijd voor een potje familie minigolf. De winnaar moest trakteren. Gelukkig voor ons heeft papa gewonnen en was Lieke van de kinderen de winnaar. De hele middag stond in het teken van het zwembad. Echt iets waar wij geen genoeg van krijgen en waarbij papa en mama moesten vertellen dat het echt genoeg was geweest. Vandaag moesten we op tijd uit het huisje. Wel vonden we het nog te vroeg om naar huis te gaan. We zijn dan nog tot drie uur op het strand geweest. Wederom weer spelen in het zand, schelpen zoeken en zelfs even met de voeten in de zee.

Nu zijn we in deze grote vakantie twee keer 1 week weg geweest en ook al was het weer hetzelfde. Er waren wolken, zon, regen, wind en kou ons gevoel was anders. In de eerste vakantie waren we nog aan het bijkomen van de schrik dat alles ineens klaar was. Nu was er soms het gevoel dat we gewoon een gezin zijn. Heel langzaam lijken we allemaal op onze eigen manier wat meer afstand te kunnen nemen van de situatie van de afgelopen 2 jaar.

Groetjes Janske

• 13 Augustus 2011 - 06:30

Goofie:

Hallo lieve Janske en allemaal.
    Wat een heerlijke plaatjes allemaal en een leuke vakantie. Ik krijg er ook meteen zin in vakantie in Zeeland. Wat leuk dat er lieve mensen langskwamen. En waar ik het allerblijst van word is dat jullie een weekje weg zijn zonder een meisje dat n ziekenhuis moet. Of zich heeeel ziek voelt. Of slangetje nodig heeft. Heerlijk. En papa lekker gefietst. Nou ik was ook op alpes l,huez en heb een ukke pukkeberg op gefietst in de buurt, nou ik weet niet waar papa zijn benen heeft laten maken, maar het zijn super,super Ferry benen. Echt ik vind hem nu nog knapper dan ik hem al vond. Zelfs onze auto had het er zwaar mee. Nou geniet lekker van het weer thuis zijn. Groetjes aan allemaal. Bye, ciao, au revoir, Goofie

• 13 Augustus 2011 - 07:07

Leanne:

Wat leuk om te lezen dat jullie een fijne, hele fijne, vakantie hebben gehad!
    De foto's zeggen dan ook al genoeg. Mooi zeg!
    Gezellig samen op het strand, veel bezoek gehad, een eerste staartje en een mooie omgeving waar genoeg te doen is.. super.
    Misschien zie ik jullie nog wel een keer op de kermis.. Tot snel!
    Groetjes, ook voor papa, mama, lieke en meike,
    Leanne

• 13 Augustus 2011 - 08:53

Lambert En Tineke:

Hallo!!

Wat een gewéldig "gewoon" gezin zijn jullie toch. Heerlijk een weekje met vakantie, zonder allerlei "buitengewone" fratsen ( ze waren natuurlijk zéér noodzakelijk ). Maar wát een vrijheid nu !!!
    Het straalt van deze foto's af. Het is nog steeds schoolvakantie, dus véél plezier nog. Há, wat een geestig staartje, maar het staat je super!!

groetjes uit het Gooi

• 13 Augustus 2011 - 10:32

Gerda:

Hallo Ferry, Joke, Lieke, Janske en Meike,

Dat ziet er inderdaad uit als een echte vakantie.
    Geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
    En gezellige visite en leuke mensen ontmoet. Kan niet op!

Nu thuis nog even van een lekker weekje vakantie genieten en dan begint het gewone leventje weer. Maar natuurlijk eerst groot feest!

Janske, wat heb jij een leuk staartje! Staat heel koddig.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 13 Augustus 2011 - 11:08

Judith,Ron,Wout,Sien:

Klinkt als muziek in onze oren!

Groetjes!

• 13 Augustus 2011 - 12:18

DORRY:

HOI FILMSTERREN BEKS.
    NONDE KNOL DIE FOTO'S ZIJN GAAF.
    EN WAT HEEFT BART DE WIN EEN LIEF SNOETJE.
    DAT IS NOG EENS VAKANTIE VIEREN ZONDER AANHANGER MEDICIJNEN OPA EN OMA OME REIN, EN NOG MEER BEKENDEN LEUK ZEG.
    MEISJE ONVOORSTELBAAR MAAR TOCH MAAR MOOI WEL WAAR.
    HUMMEL EN FAM GA VERDER MET GENIETEN OP NAAR HET AFSLUITFEEST.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 13 Augustus 2011 - 13:40

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wie had dat, een tijdje terug nog maar,gedacht, dat jullie gewoon 2x 'n weekje op vakantie konden gaan.
    Zonder toestanden en gewoon genieten maar.
    Wat heerlijk dat dit weer kan.
    En de foto's spreken voor zich, alleen maar lachende gezichten.
    En jou staartje vind ik helemaal super.
    Och, en het weer hoeft niet mooi te zijn om een fijne vakantie te hebben.
    Als je maar allerlei leuke dingen kan doen , en dat is wel gelukt.
    Zelfs gezellig bezoek krijgen op je vakantie-adres, hoe gezellig kan het zijn, fantastisch.
    Nu nog een weekje thuis genieten, en dan begint het 'gewone' leven weer.
    Dus nog veel plezier deze week met z'n allen.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Augustus 2011 - 15:17

Janny:

Hallo Janske en Familie,

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben in Zeeland, lekker je eigen ding doen.
    Zand, schelpen en water wat wil je nog meer, jullie zien er goed uit een mooi gezin,
    Janske je staartje staat erg mooi, je haren groeien goed, en papa heeft hij de 80 km vol gemaakt met die harde wind in Zeeland? Wij hoepn volgende week nog wat zonnige dagen te hebben in Zeeland en dan zit het er voor ons ook weer op, heel veel groetjes uit Breskens,

Fam.Vrienten

• 13 Augustus 2011 - 18:40

Juf Marijke:

Hoi Janske en familie!
    Wat een leuke foto's kwamen er net voorbij. Ik ben gisteren pas terug van vakantie en was benieuwd hoe het met jullie gaat. Jullie zien er allemaal zo blij en ontspannen uit,geweldig!
    Mijn vakantie zit er nu op maar daarom kan ik wel even langskomen op het GROTE FEEST!
    Dan kan ik met eigen ogen zien wat een mooie haren jij weer hebt MET STAART!
    Tot 21 augustus en groetjes van
    Juf Marijke

• 13 Augustus 2011 - 22:01

Ineke En Peter:

Wat heerlijk, dat jullie weer zo hebben kunnen genieten. Dat is inderdaad vooral bijzonder geweest, omdat jullie je nu weer een gewoon gezin hebben kunnen voelen. We wensen jullie nog héél veel van deze vakanties toe.
    Groetjes vanuit Venray