De raderen draaien - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De raderen draaien - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De raderen draaien

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 Juni 2011 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Ze weten het niet. Ze weten gewoon niet wat ze met mij aanmoeten. De dilemma's heb ik jullie al eerder verteld. Momenteel wordt er druk overlegd en alle opties worden besproken. Het brengt heel veel spanning met zich mee. Of de keuze die nu gemaakt gaat worden de beste is, dat zullen we nooit weten. Als het over drie jaar nog kei goed met me gaat, kunnen we in ieder geval zeggen dat het een juiste keuze is. Waar de keuze op gaat vallen, dat weten we niet. We hebben al veel spannende dingen meegemaakt tijdens mijn behandeling. Vaak waren dat zaken die direct van invloed hadden op mijn leven. Sommige zaken gingen op dat moment daadwerkelijk over leven en dood. Dat was korte termijn denken, want als er niets gebeurde liep het verkeerd met mij af. Telkens werd de lange termijn ook goed in de gaten gehouden. Nu is het puur een keuze voor de lange termijn. Wat is verstandig?
Ik benoem niets, omdat er nu keuzes gemaakt moeten worden door oncologen. Mensen die jarenlange ervaring hebben en al vele, vele kinderen hebben genezen. Mensen die als doel in hun leven hebben om kinderen die kanker hebben te laten overleven. Zij zullen een verstandige keuze moeten maken. Een rationele keuze. Wij, die helaas een keer in aanraking komen met kanker, kunnen dat niet. Wij kunnen niet afwegen wat goed en slecht is en we kunnen al helemaal niet naar de lange termijn kijken. Bij ons gelden andere zaken en dat zijn emoties. Elke beslissing die nu gemaakt wordt, zal bepaalde emoties bij ons losmaken. Wat de keuze ook zal zijn, het zal zeker de nodige spanning met zich meebrengen. Potjandorie, wat zijn die laatste loodjes zwaar. Morgen hopen wij meer duidelijkheid te krijgen en als ik meer weet, dan laat ik het jullie ook weten.
Natuurlijk proberen we zoveel mogelijk door te gaan in het ziekenhuis. Gisteren is mijn slangetje al van mijn buik gehaald en vanmorgen mochten de stickers van de monitor er vanaf. Dat gaf mij de mogelijkheid om eens lekker te douchen. Dat is me zo goed bevallen dat ik al met papa heb afgesproken om morgen weer te gaan douchen. Ook ben ik vandaag weer naar school geweest en ik heb inmiddels begrepen dat juf Marije ook contact heeft gehad met mijn juffen in Heeze. Wat super goed geregeld is dat en ik heb vandaag dan ook vanuit Heeze ziekenhuiswerk meegekregen. Daar ga ik morgen mee aan de slag.
Gisteren had ik Agmar al heel even gezien en vandaag hadden we een date. Ik heb vanmiddag heerlijk een uurtje met haar gespeeld en iets heel moois gemaakt voor Frans. Die is morgen namelijk jarig. Bij deze alvast van harte gefeliciteerd. Het kado heb ik nog niet meegegeven naar Heeze, want ik wil je het persoonlijk geven.
Daarna was het tijd voor de visite. Oma Tumtum en tante Hariette. Het was kei gezellig. We zijn samen een stuk gaan wandelen. Helemaal naar de ingang die aan de andere kant van het ziekenhuis ligt. Ook hebben ze nog een hapje met ons meegegeten en toen was het alweer tijd om te gaan slapen. Natuurlijk niet voordat ik even geskypet had met mama, Lieke en Meike. Vandaag had Lieke een sponsorloop gedaan op school en ze had maar liefst negen rondjes gelopen. Ik ben zo trots op mijn grote zus.
Toen ik in bed lag om te gaan slapen, kwamen ook de emoties bij mij los. Ik besef nu ook hoelang ik alweer in het ziekenhuis ben en ik mis mijn zusjes dan ook enorm. Papa is lekker bij mij komen liggen en zo ben ik dan toch in slaap gevallen. Benieuwd wat de dag van morgen weer gaat brengen.

Groetjes Janske

  • 30 Juni 2011 - 21:16

    Mama:

    Dag lieve Janske en papa,

    Hier thuis is het gemis van jullie ook goed merkbaar. Zeker rond slaaptijd is jullie gemis een vast onderwerp van gesprek. Wel is Lieke dan zo wijs om te zeggen dat je pas naar huis mag als de dokter het goed vindt. Het skypen vanavond was leuk en we hebben samen toch nog even fijn ons slaapliedje voor elkaar gezongen.
    Slaap lekker daar en we wachten in spanning af hier wat de oncologen gaan besluiten.
    Mama

  • 30 Juni 2011 - 22:00

    Ineke En Peter:

    Goh Janske, Joke, Ferry, Lieke en Meike, wat enorm spannend en onzeker is deze periode weer voor jullie! Wat is dat laatste stukje naar de top gigantisch zwaar. We willen jullie héél veel sterkte wensen en hopen met jullie mee, dat de goede beslissingen, óók voor de lange termijn, genomen kunnen worden. Wij blijven jullie volgen.

    Liefs van ons

  • 30 Juni 2011 - 22:21

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,
    God Janske wat houd je het ook voor ons spannend. Maar we kunnen niets anders dan afwachten en vertrouwen op het advies van de heren doktoren en je hebt toch de beste in het land.

    We zijn vandaag druk geweest met de voorbereidingen voor morgen, hebben jullie wasje opgehaald en gewassen, hebben gestoeid met Meike, zijn even voorbij de brievenbus gereden en hebben Lieke aangemoedigd bij haar sponsorloop. Ze heeft het geweldig gedaan; stoer zoals ze steeds voorbij kwam en dat was maar liefst 9 keer, terwijl ze maar 4 keer hoefde. Waar ken ik dat karakter van???

    Laat de doktoren maar snel beslissen, want we beginnen jullie ook hier te missen.
    Liefs en dikke knuffel.


  • 30 Juni 2011 - 22:29

    Sien Swinkels:

    Hallo Janske,

    Je kent me nog niet want ik ben net geboren....
    Mijn naam is Sien, ik ben ongeveer 50 cm en ik weeg bijna 3 kilo.
    Mijn papa en mama zijn Ron en Judith, die ken je wel en mijn stoere broer heet Wout.
    Ik had geen zin meer om nog 3 weken te wachten dus vandaar dat ik er nu al ben.
    We maken het goed na de keizersnee en liggen in Boxmeer in het ziekenhuis.

    Ik kom jullie via dit berichtje een knuffel geven om deze moeilijke tijd door te komen, jullie kunnen het, dat weet ik zeker! We denken aan jullie en duimen!
    Zet 'm op!!

  • 30 Juni 2011 - 22:34

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie.

    Potverdikkie, waarom moeten die laatste weken zo zwaar zijn.
    Dan denk je, we zijn er bijna en dan gaat het toch nog moeilijk worden.
    Laat de oncologen maar goed en lang denken, zodat ze het goede besluit kunnen nemen.
    Ik snap dat je thuis mist, en natuurlijk wil je zo snel mogelijk naar huis.
    Maar echt pas als het echt kan hoor lieverd, niet eerder, hoe moeilijk dat ook is.
    Lieve familie Beks-Blijham, heel veel sterkte en hou vol, het komt goed.
    Voor nu, slaap lekker, wij blijven duimen.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Juni 2011 - 22:44

    Joli Claes:

    Hallo allemaal

    Hier ben ik weer
    Ik vergeet helemaal te zeggen hoe knap ik de prestatie van Lieke vind.
    4x en dan doe het 9x
    Hartstikke goed gedaan meisje, je bent echt een dochter van je papa.

    fam. Swinkels, van harte proficiat met jullie nieuwe aanwinst.
    Veel geluk en plezier met de kleine hummel.

    Frans, van harte proficiat met je verjaardag.

    Doei-doei

  • 01 Juli 2011 - 05:27

    Karin:

    Hallo lieve janske en fam.Jeetje het wachten op de uitslag duurt inderdaad lang zeg en wij wachten met spanning af wat je ons weer gaat schrijven.Nu maar gauw hopen dat ze de juiste beslissingen gaan nemen en dat jullie gauw thuis zijn.Ik ben gisteren ook naar de sponserloop wisten kijken en inderdaad die zus van je wat geweldig!!!!!de kleuterklassen deden het beter dan de grote klassen hoor dat maf gezegd worden.Nou meissie probeer maar weer een fijne dag te maken daar en dat de oncologen maar gauw zeggen dat jullie naar huis mogen.Vele groetjes. Oja Frans proficiat met je verjaardag .

  • 01 Juli 2011 - 05:31

    Frank En Heidi:

    Hallo Super Janske

    Wat een spannend eind maak jij ervan.
    Maar als we zo terug kijken op de afgelopen 2 jaar dan klopt het eigenlijk wel.
    Je hebt niet veel gedaan zoals het "normaal" zou moeten verlopen.
    Dus waarom zou je er nu een saai eind aan maken. Dit is veel spannender. En zo hebben de ..logen ook wat meer om te doen. En 1 ding is zeker Super Janske zullen ze nooit meer vergeten.

    Maar je telt wel af.........dat gaat in ieder geval door.

    We zijn benieuwd wat er gaat gebeuren.
    Nou veel sterkte en succes en dat ook voor je zusjes en je papa en mama

    Groetjes uit Leende

  • 01 Juli 2011 - 05:34

    Frank En Heidi :

    Vergeten we gewoon Frans te feliciteren

    Sorry ....
    Proficiat Frans

    Enne Judith en Ron ook proficiat met jullie dochter
    Wout proficiat met je zusje SIEN

    Geniet er maar lekker van met zijn 3e

  • 01 Juli 2011 - 06:05

    DORRY:

    HOI JANSKE EN FAM.
    JANSKE WAT IS ALLES MOEILIJK NU NOG VEEL ZWAARDER DAN ANDERS.
    MAAR DE ONCOLOGEN ZIJN ZO KNAP EN HEBBEN HEEL VEEL KINDEREN BETER GEMAAKT DIE GAAN ECHT NIET OVER EEN NACHTJE IJS HOOR HUMMEL.
    MAAR OM NU DEENERGIE EN VOLHARDING ,EN HET GELOOF EN VERTROUWEN ER IN TE HOUDEN IS EEN HELS KARWEI, MAAR IK WERP ME NU OP FIKKEN GOEDE BEHANDELINGEN VOLHARDING VOOR JULLIE NONDE JU DAT LUCHT NIET ECHT OP HUMMEL.
    FRANS HARTELIJK GEFELICITEERD.SIEN WELKOM OP DEZE WERELD MEISJE LEUKE NAAM FAM SWINKELS HARTELIJK GEFELICITEERD,
    JOKE EN FERRIE PROBEER ER IN TE BLIJVEN GELOVEN HOE ONMENSELIJK ZWAAR HET OOK IS STERKTE EEN DIKKE VETTE DORRY
    .

  • 01 Juli 2011 - 06:15

    Diane En De Rest:

    Lieve Janske,

    Wat een spannende momenten, wat een grote beslissing gaan de heren waarschijnlijk maken! Jij zal daar nu niet zo heel veel van mee krijgen maar papa en mama wel. Spannend. We zullen voor jullie een kaarsje branden dat wat de beslissing ook moge zijn dat het met jou helemaal goed komt want daar doen ze het tenslotte voor een gezond Super Janske!

    Geef deze keer papa en mama maar een hele dikke knuffel van ons dat kunnen ze vast heel goed gebruiken!

    Knuffels uit Tilburg,
    Angela, Diane, Jelle, Mees & Annelot de Tarpania buurtjes

  • 01 Juli 2011 - 07:01

    Lambert En Tineke:

    Hoi Janske,

    Je houdt de spanning er goed in, zeg!! Wat een moeilijke dagen aan het eind van deze toch al zo zware rit. Wij kunnen niets anders doen dan hopen dat jouw artsen de beste beslissing nemen. En daar wordt duidelijk héél goed over nagedacht!!!
    Wat fijn dat je daar nu lekker rond mag lopen en spelen. Je gaat zelfs naar buiten!! Misschien kan dat vandaag óók weer???
    Joke en Ferry, dit wordt een pittige dag !! Wij denken vandaag aan jullie en wensen jullie véél sterkte.

    En Janske, wat is dat toch een topper hé, die grote zus van jou !! Lieke, prima gedaan!!

    Frans, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! En de familie Swinkels, proficiat met jullie dochter!!

    Groetjes van Lambert en Tineke

  • 01 Juli 2011 - 07:24

    DORRY:

    HIER IS ZE WEER.
    JANSKE NU BEN IK VERGETEN TE MAILEN HOE GEWELDIG IK HET VIND DAT JOU ZUS LIEKE ZO'N GOEDE LOOP HEEFT GEDAAN .
    EVEN 9KEER DACHT DIE SCHAT KNAP HOOR MEISJE KLASSE.
    DUIDELIJK EEN BEKS EN BLIJHAM, OOK ZO'N DOORZETTER ,KEI GOED LIEKE.
    DORRY

  • 01 Juli 2011 - 07:29

    H & H & I:

    Hoi SUPER Janske,

    Wij hebben gisteren heerlijk bijgebuurt en gewandeld. Het was SUPER gezellig.
    Ook wij duimen vandaag heel hard voor deze spannende dag, er vanuit gaande dat de logen vandaag met een antwoord komen.
    Ferry en Joke wij denken aan jullie en als het iets is ......bellen !!!

    Frans gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ron, Judith en Wout van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sien.

    Hele hele hele dikke knuffels en kusjes vandaag. Ome Hans, tante Hariètte en Imke.

  • 01 Juli 2011 - 08:09

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat spannend allemaal. Die logen hebben het druk met overleggen.
    Maar ja, daar moet ook wel een goed doordacht besluit uitkomen voor jou.
    En gisteren zijn Oma Tumtum en Tante Hariètte gezellig bij jou en Papa op bezoek geweest.
    Hoe gaat het met het eten, neem jij zelf weer wat hapjes van een of ander?
    En vandaag ga jij weer lekker douchen! Heerlijk, al dat water over je heen.

    Geniet vandaag maar lekker van alle spelletjes die je in het ziekenhuis kunt spelen en succes met de les.

    Voor Lieke: geweldig goed gedaan meisje, 9x !!! Ook jij bent een Kanjer!

    Frans, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en familie Swinkels van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 01 Juli 2011 - 09:54

    Willy En Jeanet:

    Hoi Luitjes

    Wat kan het leven toch raar zijn.
    De ene moment ben je gelukkig en blij.
    Het ander moment ben je onzeker en ongelukkig.
    Je denkt zo die 5 weken gaan we met z'n allen er tegenaan.
    En dan eens dan moet er weer beslissingen genomen worden.Waarom kan het leven niet zijn zoals je zo graag wilt ,waarom word er over je leven bepaald,van wat er moet gaan gebeuren.
    Het zijn altijd van die vragen waar je zo weinig mee kunt.
    Zo onzeker niet allen voor Janske maar ook voor Ouders zusjes,opa's en oma's familie vrienden en kennissen.
    een keer moet die zon weer gaan schijnen zodat je weer kunt gaan leven.
    Maar tot dan is het afwachten.
    Ondanks deze uitspraken moet je positief blijven ook al valt het niet altijd mee.
    Gelukkig heb je je Familie vrienden en kennissen die jullie bij staan en willen helpen in deze moeilijke tijd ,daar zijn wij er een van.
    Maak in gedachte een grote kring sluit de handen ineen maak je je sterk dan overwin je ook deze rottijd
    Met z'n allen er tegenaan ,laat je niet ten onder gaan.
    Want de die sterke liefde voor jullie gezin, die zo hard vecht voor het bestaan van deze klein meid.
    Kan niet kapot,beter nog ,het is niet te verslaan.
    Met heel ons hart wensen we jullie veel sterkte toe,om deze rottijd te overwinnen.
    Janske je bent een wereld meid.

    Ga er voor

    Groetjes Willy en Jeanet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: