Nog veel onrust - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nog veel onrust - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nog veel onrust

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 Juni 2011 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Gisteren liep papa nog heel stoer met mij door de gang. Kijk mijn dochter eens gaan op die mooie stoere tractor. Hij was op dat moment bijna vergeten dat hij drie dochters heeft. Vandaag was dat helemaal anders. Vanmorgen ben ik naar de ziekenhuisschool geweest. Ik heb daar wat opdrachtjes gedaan en natuurlijk gespeeld. Juf Marije had daar ook een hele mooie poppenwagen staan met een pop erin. Dat sprak mij wel aan. Van juf Marije mocht ik de pop en de poppenwagen een dagje meenemen en morgen moet ik hem weer terug brengen. Dit had dus als gevolg dat als we gingen wandelen, ik steeds de poppenwagen meenam. We zijn even naar het winkeltje geweest bij de hoofdingang, want we waren door de praprikachips heen. Dat kwam overigens niet door mij. Toen we de zak kochten kreeg ik er wel zin in en dus gingen we ergens zitten en kon ik aan de praprikachips beginnen. Ik heb welgeteld 1 chipsje gegeten. In dit geval kwam dat niet doordat papa de rest van de zak had leeg gegeten, want hij hoefde helemaal niets, maar ik zat gewoon vol na 1 chipsje. Toen kwam de poppenwagen wel goed uit, want hij deed meteen dienst als boodschappenwagentje en met een zak chips erin voelde papa zich ook weer een stuk stoerder. Hij vond het dan wel weer minder stoer als hij midden in de gang de pop even (zogenaamd) wat drinken moest geven door middel van de bijbehorende fles.
We hebben de dag vandaag vooral binnen doorgebracht, want het was buiten echt te warm. We zijn heel even op het dakterras geweest en ook bij de hoofdingang hebben we ons hoofd even buitengestoken, maar daar is het bij gebleven. Gelukkig is er op dinsdag altijd vermaak genoeg in het Nijmegen ziekenhuis. Vanmorgen moest ik dus naar school en ook de CliniClowns zijn op bezoek geweest. Vanmiddag kon ik in de grote hal weer konijnen aaien, dus al met al heb ik me goed vermaakt. Tussendoor heb ik ook nog alle post opengemaakt en ik ben er reuze blij mee en ontzettend trots op. Alle zusters krijgen van mij te horen dat ik weer heel veel post heb gehad, waarvoor mijn grote dank. Aan het einde van de dag heb ik nog even geskyped met mama, Lieke, Meike, opa IJsje en oma Tumtum. Meike is na het bezoek bij mij ook weer naar huis gegaan, dus mama, Lieke en Meike zijn weer gezellig samen. Nu maar hopen dat papa en ik ons daar vlug bij kunnen aansluiten.
Of dat morgen ook echt gaat gebeuren is maar de grote vraag. Zoals gisteren al verteld had ik een verhoging tot 38,4. Gelukkig niet van lange duur, maar toch. Vannacht, tegen de ochtend, zakte mijn saturatie weer weg. Eerst bleef deze nog steken rond de 92, maar op een gegeven moment ging deze toch naar de 87. Dat was wel even schrikken voor papa en de zuster. Ik werd wakker gemaakt en met een beetje zuurstof steeg de saturatie weer vrij snel. Ik was dus om half zeven wakker en had geen zin meer om te gaan slapen. Vandaag is de temperatuur telkens hoog in de 37 geweest en toen ik naar bed ging was deze 38 rond. Hierdoor mocht ik wel een uurtje langer wakker blijven en de temperatuur zakte in dat uurtje naar 37,5. Hierdoor kreeg ik toch groen licht om vandaag al de eerste Chemo Kaspers te krijgen. De 6-MP, de chemo die ik dagelijks thuis krijg is vanavond dus gestart. Het blijft een moeilijk verhaal. Van de ene kant gaat het vrij goed met me, maar het is gewoon duidelijk dat ik nog niet helemaal hersteld ben van die dubbele longontsteking. Ook is er geen definitieve oorzaak voor gevonden. Toch moeten de Chemo Kaspers door, want alle stoute cellen moeten uit mijn lichaam zijn verdwenen als ik straks stop. Het is wel duidelijk dat de laatste vijf weken toch nog heel spannend gaan worden. Morgen wordt er opnieuw overlegd over hoe verder en het is vooral te hopen dat de saturatie niet meer daalt en mijn temperatuur juist wel. Ik zou zeggen, voor de laatste vijf weken nog even alle kaarsjes aansteken. Het heeft al twee jaar heel goed geholpen, dus het zal me ook helpen om de laatste vijf weken van de behandeling door te komen.

Groetjes Janske

• 28 Juni 2011 - 21:43

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Heel verstandig dat jij en papa vandaag binnen zijn gebleven.
    Het was vandaag zo verschrikkelijk heet dat het eigenlijk niet leuk meer was.
    Het blijft met jou maar op en neer gaan.
    Ik hoop dat je morgen naar huis mag, maar als de 'logen'dat nog niet verstandig vinden moet je toch maar naar ze luisteren.
    Want in het ziekenhuis kunnen ze je nog beter in de gaten houden dan thuis.
    Wat een mooie poppenwagen, en wat lief dat je die een dagje mocht lenen.
    Hebben jullie vanavond ook zo veel onweer gehad.
    Kon je vanuit je kamer de flitsen goed zien, of vond je dat eng om ernaar te kijken.
    Ik hoop dat de Chemo Kaspers hun werk weer gaan doen.
    En dat je temp weer omlaag gaat en blijft en je saturatie weer omhoog gaat en blijft.
    Voor nu lekker slapen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 28 Juni 2011 - 21:58

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat leuk dat jij zoveel post krijgt. Je kamer zal nu wel aardig opgefleurd zijn.
    Een beetje verhoging en een beetje zuurstof bij, maar toch is de chemo weer gestart.
    Nog 5 weken voordat deze behandelingen gaan stoppen.
    Dat is op een handje te tellen en komt nu wel erg dichtbij.
    Ik ga voor jou een extra kaars branden zodat ze allebei heel goed voor jou kunnen zorgen.

Heeft het in Nijmegen ook veel geregend en is er veel onweer geweest of viel het wel mee?
    Hier heeft het heel even erg hard geregend en daarna gewoon en het onweer viel hier erg mee.
    Met tellen tussen bliksem en donderslag was het steeds ongeveer 10 km weg.
    Maar de regen is erg welkom. Vooral na deze hete, hete, hete dag!

Voor morgen veel plezier nog met de poppenwagen en wie weet wat voor nieuw speeltje je nu weer tegenkomt.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 29 Juni 2011 - 06:27

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Nou maar hopen dat het toch allemaal maar weer goed komt. En het blijft raar dat je goed moet zijn......zodat ze je weer zieker kunnen maken.
    Maar dat hoort er schijnbaar allemaal bij.

Kun je al iets vertellen of de onderzoeken en de reactie's van jou al iets hebben opgeleverd voor de verdere onderzoeken naar leukemie?

We wachten vol spanning af wanneer je naar huis mag. We blijven de mail volgen

Groetjes uit Leende

• 29 Juni 2011 - 06:53

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Je maakt het weer erg spannend maar ook hier branden de kaarsen volop dus dat MOET wel goedkomen. Zoals je zelf al zei: hou de temperatuur laag en de saturatie hoog!
    Veel succes vandaag!

Dikke knuffel van tante Angela

• 29 Juni 2011 - 07:09

DORRY:

HOI FOTOMODEL EN FAM.
    WAT LEUK DIE POPPENWAGEN MET POP EN CHIPS.
    OOK WEL FIJN KLINKT ZO DUBBEL, DAT ZE WEER CHEMO MEDICIJNEN GEVEN.
    NU NOG 5 WEKEN TE GAAN.
    ALS JE ER TEGENAAN KIJKT IS DAT LANG VOORAL MET ALLE VALKUILEN, MAAR WIJ FIKKEN ONS HET APENZUUR,EN JIJ GEEFT HEM NATUURLIJK VAN JETJE?
    GISTEREN WAS HET ZO HEET DAT DE VOGELS GEBRADEN UIT DE LUCHT VIELEN.
    NAAR IK LUST GEEN MUS OF ROODBORSTJE DUS HADDEN WIJ DRAADJES VLEES
    DIE RODE NEUS STAAT JOU GOED HUMMEL,EN AL DIE POST IS OOK SUPER VAN AL JOU ONDERDANEN .
    NOU MEISJE IK HOOP DAT DE KOORTS WEG BLIJFT EN DE SATURATIE OP DE GOEDE HOOGTE BLIJFT.
    EEN FIJNE DAG ,NU IS HET NIET MEER ZO WARM DUS WANDEL FIETS RIJDEN OP JOU VOERTUIG EN HEEL MISSCHIEN EET JIJ WEL EEN STUKJE BROOD OF IETS.
    EEN HELE DIKKE VETTE DORRY

• 29 Juni 2011 - 08:54

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Jammer dat je geen foto hebt geplaatst van papa achter de kinderwagen die popje aan het voeden is. Dat lijkt ons een erg mooi gezicht :)
    Helaas laat je nu weer zien dat Janske niet gewoon Janske is maar wij zien dat liever op de positieve manier. Maar goed wie weet zorg je vandaag voor die ommezwaai.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 29 Juni 2011 - 12:49

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Dit verhaal is nu weer echt een Janske-verhaal.
    Ik hoorde net van mama dat je nog niet naar huis mag vandaag.
    Dus.......ziek, maar desondanks vol streken, hou jij weer iedereen in het Radboud bezig.

Lieve schat, dikke knuffel en hou je haaks!
    We komen binnenkort weer richting Nijmegen.

• 29 Juni 2011 - 13:39

Nikki En Jannie :

Haa Janske,

Wat een leuke foto's heb je weer.
    De chemo Kaspers maar weer hun werk laten doen en
    Janske aftellen maar wij duimen nog steeds voor je
    groetjes ons

• 29 Juni 2011 - 14:47

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Nou Janske dat is wel even balen dat je nog niet naar huis mag.
    Het is verstandig om je paar dagen langer in het ziekenhuis te laten zolang de temperatuur steeds op en neer blijft gaan, het verpeelgend personeel kan jou dan goed op jou letten hoe het met jou gaat.
    Natuurlijk was je veel liever naar huis gegaan samen met Papa om weer fijn met je zusjes te spelen en allemaal samen te zijn.
    Jonge, Jonge wat heb jij veel post gekregen zie je wel dat er nog veel lieve mensen zijn die jou niet vergeten, en zeker ook aan Papa, Mama, lieke en Meike denken.
    Wij wensen jede laatste 5 weken heel veel kracht en sterkte om de top van die hoge berg zonder dat je naar beneden schuift zal halen,maar probeer elk grassprietje vast te pakken en hou vast als het moet met allebij jou handjes heel veel succes Meiske en zet 'm op.
    Wij laten natuurlijk de kaarsjes voor jou branden , heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny, voor straks slaap lekker samen met Papa en voor jullie dikke knuffels. Houdoe he!!!!!!.

• 29 Juni 2011 - 15:15

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Potver jan drie dubbeltjes , dat is dikke pech dat je temp. te hoog is en je niet naar huis mag vandaag. Maar beter met al die schommelingen daar en onder controle en dat ze het uitzoeken waar het vandaan komt.
    Laat die logen nou maar is flink nadenken .
    Misschien helpt het als jij de dokter van Opa de groetjes doet. (wij weten samen waarom ik dat zeg)
    Nou meiske hou je papa bezig vanavond , slaap lekker en een rustige nacht.
    Van Opa en Oma

• 29 Juni 2011 - 17:38

Nichtje Sietske:

Hoi Janske
    Wat heb jij veel post zeg
    Wel jammer dat je niet naar huis mag
    Ik hoop dat je snel wel weer naar huis mag
    We zullen nog wel skypen

Groetjes:Sietske

• 29 Juni 2011 - 17:44

L & H Bergmans.:

Hallo dapper Janske.

• 29 Juni 2011 - 18:09

L & H Bergmans:

Hallo dapper Janske.

Zoals je ziet heeft de computer weer kuren,hopenlijk zal dit bericht goed gaan.
    Het is heel jammer dat je nog langer in het ziekenhuis moet blijven ,jij zorgt elke keer weer voor verrassingen voor iedereen die met je meeleven. Samen met jou Pappa moet je er wel doorheen slaan daar in Nijmegen.
    We blijven de kaarsjes branden en ook met een gebedje voor jou moet het toch wel eens beter gaan.
    Veel groetjes van ome Harrie, tante Liny en tante Anneke.

Wij willen jou ook de allerbeste wensen en groeten overbrengen. Maar Janske wat heb je veel kaarten gekregen erg leuk hoor.
    Hoie en Hou-Doe . Bertie en Berke.

• 29 Juni 2011 - 21:24

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een mooi clowntje ben jij, echt Super Janske met haar streken.
    Wat gezellig met de poppenwagen boodschappen doen en lekker wandelen over de gangen van het ziekenhuis. Wij hopen dat het goed gaat met de chemo, we zetten weer een kaarsje voor je op en duimen voor je dat het goed gaat. Nog 5 weken Janske.

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 29 Juni 2011 - 21:59

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat jammer dat je niet naar huis mocht vandaag.
    Maar ze kunnen je beter pas laten gaan, als het ook echt zonder risico kan.
    Niet leuk, maar wel slim van die 'logen'.
    Laat ze nog maar even flink denken en werken.
    Nog 5 weken, op 1 hand te tellen.
    Het gaat snel, maar ook weer niet.
    De top is duidelijk in zicht.
    Je gaat er komen, ook al neem je nu een kleine omweg.
    Zet het ziekenhuis nog maar even lekker op stelten samen met papa.
    Zodat ze weer goed weten, en niet vergeten dat Superjanske Beks weer even is geweest.
    Kun je trouwens je kamer al behangen met kaarten, of is er ook nog wat muur te zien.
    Wij wachten maar af wat de 'logen' morgen weer zeggen, en dan horen we het wel weer.
    Welterusten.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxx