Warm - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Warm - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Warm

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 Juni 2011 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vannacht heb ik goed geslapen en vanmorgen was ik dan ook weer goed fit. Niet fit genoeg om een boterham te eten, want die zijn er vandaag weer geen ingegaan. Wel fit genoeg om naar het dakterras te gaan en daar met de fiets een aantal rondjes te rijden. Omdat het vanmorgen al heel warm was op het dakterras zijn we de verkoeling van het ziekenhuis gaan opzoeken. Ik heb de tractor gepakt en zo ben ik in het ziekenhuis op onderzoek gegaan. Helemaal naar de andere kant van het ziekenhuis en telkens op zoek naar, voor mij, nieuwe paden. Van de ene lift naar de andere lift, zodat ik steeds op een andere verdieping reed. Ik kreeg veel aanspraak van mensen en mensen die hier werken vertelde mij telkens nieuwe wegen. Zo heb ik in het ziekenhuis een hele ronde gemaakt.
Na deze ronde was het tijd om rustig aan te doen en na wat puzzels gemaakt te hebben kwam de post. En ja, daar was ik wel even zoet mee. Iedereen super bedankt voor alle kaarten. Het doet me echt goed om deze uit te pakken en ik luister heel aandachtig als papa de kaarten voorleest. We hebben ze weer allemaal op mijn kamer opgehangen, dus het wordt hier al een hele gezellige kamer. Dat wordt woensdag nog een hele verhuizing om alles weer mee naar huis te nemen.
Na mijn middagdutje was het wachten op de visite. Deze keer waren het ome Tan en Meike. En als ik 1 van mijn zusjes zie ben ik natuurlijk door het dolle heen. Ik had een heel plan opgesteld. Eerst zijn we naar mijn kamer gegaan, daarna naar het Ronald McDonaldhuis, daarna weer naar mijn kamer, omdat ik eigenlijk moest eten en uiteindelijk hebben we nog even in de grote hal gespeeld. Het eten was vandaag weer niet veel, maar gelukkig had ome Tan wel een maniertje gevonden om mij toch een bekertje appelmoes op te laten eten en ook nog eens een paar hapjes yoghurt. Telkens als ik een hapje had genomen, mocht ik een sticker plakken op het gezicht van ome Tan. Daar ben ik natuurlijk wel voor te porren.
Na het afscheid van de visite was het al tijd om naar bed te gaan. Dan moeten alle controles weer plaatsvinden en dus ook temperaturen. Dat was wel even schrikken, want mijn temperatuur was gestegen naar 38,4. Dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken. Eerder op de dag was mijn temperatuur ook al redelijk hoog, met 37,7. Met de zuster hebben we afgesproken dat we niet te vlug conclusies gaan trekken en een uur later moest ik weer getemperatuurd worden. Toen was deze weer gezakt naar 37,3. Nu maar hopen dat dit zo blijft en dat die 38,4 gewoon komt door het warme weer. Misschien heeft de thermometer er wel gewoon langs gezeten en heeft deze de temperatuur van de buitenlucht gemeten in plaats van mijn lichaamstemperatuur.
Na een half uur slapen werd ik alweer wakker gemaakt, vanwege de tweede keer temperaturen. Daarna kon ik niet meer slapen en het is nu half elf en ik lig heerlijk spelletjes te spelen in mijn bed. Ik heb beloofd dat ik tegelijk met papa ga slapen, dus ik hoop dat hij het niet te laat maakt vanavond.

Groetjes Janske

• 27 Juni 2011 - 20:59

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Papa en jij samen in het ziekenhuis om uit te zieken, daar houden wij ons hart voor vast.
    Als dat maar goed gaat! Zo te lezen valt het met de ondeugende dingen wel mee. En dat terwijl je meest ondeugende zusje er ook nog was.
    Leuk om het hele ziekenhuis, lekker in de koelte te ontdekken.
    Is je kamer ook wel koel?
    Ome Tan zonder sticker is al leuk, maar met de stickers is hij net een aangetekend postpakketje.
    En je hebt al zoveel post gekregen!
    Nou meid, rustig aan met die warmte, en rustig uitzieken.
    Een dikke kus voor jou en papa, en in Heeze voor Mama, Lieke en Meike.

• 27 Juni 2011 - 21:06

Opa Ijsje Oma Tumtum:

In jou liedje ben benieuwd zeg je ; misschien wordt ik wel bakker of minister president, wij hebben een nieuwe baan voor je, wat dacht je van : Gids in het radboud ziekenhuis.
    Verder wachten we af hoe het vannacht en morgen weer gaat en als die meter die buiten temperatuur aangeeft dan zal je morgen wel tegen de 40graden aan hebben. dus dat doen we niet.
    Het wordt morgen puffen , dus rustig aan.
    Slaap ze en tot ziens

• 27 Juni 2011 - 21:23

Janny:

Hallo Janske en Familie,

Wat een avontuur rondcrossen in het ziekenhuis op de tractor, je kan als gids gaan werken in het ziekenhuis en iedereen de weg wijzen, ha, ha.
    Wat ziet ome Tan er knap uit met al die stickers, maar ja het is voor een goed doeI
    Ik hoop dat de temperatuur weer zakt, ( buiten ook heel erg warm ), wel goed eten he Janske.
    Vraag maar aan mama of ze heel veel tassen meeneemt naar Nijmegen als je woensdag naar huis mag om al je kadootjes en post mee naar huis te nemen.
    wij wensen je een heel goed herstel en voor vannacht lekker slapen,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 27 Juni 2011 - 21:52

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Jij vermaakt je wel in het ziekenhuis.
    Hoeveel kilometer heb je al gefietst, want je trapt heel wat af daar.
    En dan weer een zusje op bezoek, en ome Tan natuurlijk.
    Ze zien er mooi uit met al die stickers op hun gezicht.
    Doe je wel rustig aan want het is veel te warm om je zo druk te maken.
    Zorg maar dat die temperatuur weer snel naar beneden gaat.
    Dus nu lekker slapen en morgen rustig aan.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxx

• 28 Juni 2011 - 06:07

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag stickeraar,
    Goed idee, zeg; dat stickeren!
    Is papa nog netjes op tijd gaan slapen gisteravond?
    Veel plezier vandaag ennuh....
    Zet 'm op!

• 28 Juni 2011 - 06:57

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat stoer ziet dat eruit, jij op de tractor.
    En wat slim van jou om het hele ziekenhuis te verkennen nu jij zo'n prima vervoer hebt.
    Goed bedacht.
    Gezellig dat Meike weer bij jou op bezoek is geweest samen met Ome Tan.
    Ze staan er allebei zeer gekleurd op. Maar jij hebt wel iets gegeten!

Heb jij goed geslapen vannacht en is de koorts weer weg?
    Voor vandaag succes met de chemo en misschien mag jij naar huis???

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 28 Juni 2011 - 07:06

DORRY:

HOI JANSKE EN FAm.
    ziet er goed uit de foto's wat ben jij toch een bezige bij.
    jammer dat het eten niet wil lukken.
    maar met ome tan lukt het een beetje.
    fijn dat jij veel post krijgt .
    vandaag al dinsdag morgen hopelijk naar de polder?
    hoi je maar rustig vandaag .
    nou hummel een dikke vette dorry

• 28 Juni 2011 - 16:02

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wat een onderzoekster ben jij zeg......
    Ik denk dat het personeel van het Radboud je onderhand wel kent.

Het gaat gelukkig de goede kant op met je. Volhouden he!
    Vanavond lekker slapen en dan hopen we je morgen weer fijn in Heeze te zien.

Liefs en dikke knuffel van ons.

• 28 Juni 2011 - 20:43

Inge :

Hoi lief meisje,

Wat heb je nou met ome Toine gedaan? Ik zie wel aan Meike... waar ze mee omgaat...
    Op dit moment regent het lekker en ze zijn buiten allemaal foto's aan het maken.
    Ik zie zoveel flitsen. Het is wel goed dat het een beetje afkoelt.
    De komende weken is het rustig en mooi weer... beter voor iedereen.
    Dan kun je weer normaal op temperatuur komen en zal het fijner zijn om op het dak te rijden met de traktor of misschien weer thuis...?
    Rustig aan en pas op voor overstekend wild...daar in het ziekenhuis.

knufjes Inge.