GEVONDEN, of toch niet? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu GEVONDEN, of toch niet? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

GEVONDEN, of toch niet?

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

24 Juni 2011 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Na een redelijk goede nacht, met wat extra zuurstof, dachten we vanmorgen dat we wijzer waren geworden. Al vrij vroeg kwam het bericht binnen dat ze een virus gevonden hadden. Het para-influenza virus. Goed of slecht nieuws? Op zich niet heel erg verkeerd, want het is een griepvirus en die moet je dus uitzieken. Je moet er alleen voor zorgen dat er geen andere complicaties (lees ontstekingen) bijkomen. Het had ook wel wat nadelen, want ik mocht de kamer niet meer af. Wel mocht ik vanmorgen nog even naar school, maar voor de rest zou ik op mijn kamer moeten blijven.
Inmiddels was mijn koorts weer weg en er werden nieuwe spelletjes bedacht voor op de kamer. Een grote strandbal om een beetje te voetballen en een kleine bal om plastic bekertjes mee om te kegelen. Nu was dit geen gewone bal, maar een eigenwijze bal. In de bal zit een klein gewichtje, dus je hebt geen idee waar die bal terecht komt. Je kunt er wel mee lachen, maar kegelen is moeilijk. Daarom kreeg ik daarna ook een gewone bal.
Vanmiddag had ik natuurlijk weer mijn schoonheidsslaapje. Weer ben ik gaan slapen zonder zuurstofbrilletje, maar de saturatie zakte weer vlug weg. Gelukkig hadden ze geleerd van gisteren en dus is er een zuurstofkapje bij mijn gezicht gelegd. Hierdoor werd ik niet wakker en kreeg ik toch voldoende zuurstof binnen. Tijdens dit middagdutje kwam de dokter op bezoek. Ze vertelde dat de "load" van het para-influenzavirus dusdanig laag was en dat dit niet de boosdoener kan zijn. De "load" was te vergelijken met het norovirus wat ik ook nog steeds bij me draag. De hoeveelheid virus die ik bij me draag is dusdanig laag dat ik er ook niemand ziek mee kan maken en dus kreeg ik weer groen licht om van de kamer af te mogen. De dokters hebben van mij ook groen licht gekregen om nog verder te zoeken. Inmiddels wordt de puzzel nog wat lastiger, want de CRP is inmiddels ook aan het stijgen. De dokters hebben ook nog iets gevonden in mijn afweersysteem, maar dat is veel te lastig om uit te leggen. De dokters willen me in ieder geval voorlopig hier houden, maar ze hebben ook gezegd dat ik best een keer mee naar buiten mag als de omstandigheden dat toelaten. Ik hoop van het weekend nog even fijn te kunnen wandelen en wat frisse lucht op te snuiven, al zal die lucht natuurlijk nooit zo zuiver zijn als de zuurstof die uit mijn brilletje komt.
Vanmiddag kwam mijn kleine zus Meike op bezoek. Samen met tante Angela en Ingeborg. Wat een feest was dat. Ik heb heerlijk met Meike gespeeld en ik heb haar veel dingen in het ziekenhuis laten zien. Ik had me zo verheugd om met Meike te gaan fietsen en toen ik vanmorgen kreeg te horen dat ik de kamer niet afmocht, was ik bang dat het fietsen ook niet door kon gaan. Gelukkig mocht ik toch in de grote hal fietsen. Ik had me helemaal opgeladen voor het bezoek en dus moest mama mij regelmatig terugroepen, omdat ik teveel wilde doen.
Toen het bezoek weg was, was het ook alweer tijd om me op te gaan maken voor de nacht. Helaas had ik weer koorts en werd er voor de derde keer vandaag bloed afgenomen. Dit vind ik helemaal niet erg, zolang ik maar mag meehelpen. Ik heb ook nog een flinke hoestbui gehad, waardoor ik weer moest spugen en vlak voor ik ging slapen zakte mijn saturatie, terwijl ik nog wakker was. Voor de verandering ben ik op mijn andere zij in slaap gevallen en tot nu toe werkt dat positief voor mijn zuurstofopname. Eigenlijk is het nu dus al een paar dagen hetzelfde. Met de nodige ups en downs de dag doorkomen, hopen dat er geen vervelende complicaties bijkomen en wachten tot het beter gaat.

Groetjes Janske

  • 24 Juni 2011 - 22:06

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie.

    Het blijft maar op en neer gaan met jou.
    Wel koorts, geen koorts, wel genoeg zuurstof, niet genoeg zuurstof.
    Wel het virus gevonden, dan niet het goede [slechte] virus.
    Maar gelukkig wel weer een zusje op bezoek.
    En heel veel post zag ik op de foto.
    Weer naar de ziekenhuis-school geweest, fijn met je zusje gespeeld.
    En er worden weer veel spelletjes uitgevonden voor op je kamer te doen.
    Dus ondanks alles vermaak je je wel.
    Gelukkig maar.
    Ik hoop dat ze snel vinden wat je nu ziek maakt, dan kunnen er snel maatregelen genomen worden om je snel weer thuis te krijgen.
    Zondag, maandag en dinsdag word het heel mooi en warm weer.
    Je mag dan vast wel even buiten gaan wandelen, al doe je dat liever thuis natuurlijk.
    Ik wens je voor het weekend veel bezoek, post en kadootjes, en doe het rustig aan.
    Groetjes aan iedereen.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Juni 2011 - 06:41

    DORRY:

    HOI JANSKE EN FAM.
    FIJN DAT DE KOORTS IS GEZAKT EN DAT JIJ WEER VAN DE KAMER AF MAG.
    HEERLIJK DAT MEIKE ER WAS.
    NU NOG DAT BAC,BEESTJE OPSPOREN MOEILIJK WERK.
    EN DAN DIE BLOEDJES DIE JIJ GEWOON MET JOU GOOCHELSTAFJE ER UIT LAAT KOMEN GOED HOOR.
    IK HOOP VANDAAG DAT HET WEER EEN BEETJE BETER GAAT EEN DIKKE VETTE DORRY

  • 25 Juni 2011 - 06:52

    Lieke En Karin:

    Goedemorgen janske en papa en mama.Niet zo leuk dat jullie nog langer moeten blijven maar gauw hopen dat we snel weer bijelkaar komen.Maar ondanks dat heb ik vannacht bij quincy en karin mogen logeren want opa en oma moesten naar feest.We zijn met de trein naar de stad geweest en hebben lekker bij de mac gegeten.Ook hebbben ze mij verrast maar dat vertel ik als ik jullie zie.Wij zitten nu lekker op de bank met een boterham even luilakken!Janske ik heb je heeeeeeeel veel gemist maar ik zie je gauw weer zusje!Heel veel beterschap en kusjes van ons drietjes.

  • 25 Juni 2011 - 07:45

    Judith, Ron, Wout, ?:

    Dag lief gezin,

    Jeetje, zo staat alles alweer een tijdje op de kop.
    Nu weten we wel dat jullie dit al "gewend" zijn, toch hadden we gehoopt dat in deze laatste fase papa's etappes in Frankrijk de zwaartste zouden zijn voor jullie.
    Het is wel weer stoer om te zien hoe jullie dit allemaal, met behulp van het super Janske team, weer doorstaan.
    Petje af!
    Voor nu een dikke knuffel en....
    Zet 'm op!

  • 25 Juni 2011 - 11:55

    Diane En De Rest:

    Hoi Janske en de rest,

    Het zit allemaal niet mee he meis. Gelukkig doen je zusjes vaak wonderen zodat je je een paar uur lekkerder voelt.
    Hopelijk vinden ze heel snel wat er allemaal aan de hand is en gaat de CRP niet verder stijgen. Want dat kunnen we niet gebruiken he.
    Hopelijk valt het allemaal mee wat de dokters vinden, het klinkt wel eng hoor als er staat dat ze iets in je afweer systeem hebben gevonden.

    Nou snel opknappen en op naar de laatste chemokaspers en dexa!

    Dikke kus van uit Tilburg

    De Tarpania buurtjes

  • 25 Juni 2011 - 12:44

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,

    Wat was het gezellig gisteren tijdens het bezoek, jij en Meike waren helemaal door het dolle heen en het was lastig om jullie wat af te remmen, want ondanks je hoestbuien ging je maar door met fietsen en met Meike spelen. Jullie hebben samen nog even getafeltennist en dat hebben wij ook nog even samen gedaan en ik vond het erg knap hoe jij de balletjes terugsloeg, het leek elke keer net of je niet eens keek naar het balletje en toch sloeg je raak. We konden wel goed merken dat je energie opraakte en daardoor je humeur iets minder werd, maar toen we gingen zat je op de fiets weer heel uitbundig naar ons te zwaaien en dan vooral naar die gekke Meike die op de grond lag om naar jou en mama te zwaaien. Jammer dat je elke keer zoveel moet inleveren na zo'n opleving tijdens het bezoek en hopelijk gaat dat snel beter worden.
    Meike was nog helemaal niet moe en heeft een groot gedeelte van de terugweg gezongen en toen we thuiskwamen wilde ze eigenlijk nog niet naar bed, ze moest eerst nog uitgebreid knuffelen met iedereen hier en vertellen over het ziekenhuis. Daarna is ze weer heel goed gaan slapen.

    Heel veel groetjes, ook aan papa en mama van tante Angela

  • 25 Juni 2011 - 18:31

    Cor En Diny.:

    Hallo Super Janske.
    Het was gisteren {24 Juni 2011} zo te zien kei gezellig toen jou zusje Meike samne met Tante Angela op bezoek zijn geweest.
    Leuk om die lachende gezichtjes van jullie te zien, en dat jullie samen in de buggy mochten zitten was zeker helemaal gaaf. Wat zal Mama moe zijn geweest om twee van die kanjers in de buggy te moeten duwen, maar ik weet zeker dat ze dat met heel veel liefde en plezier voor jullie heeft gedaan.
    Nou Janske, Ferry en Joke wij hopen dat jullie een goede nachtrust zullen hebben en voor straks slaap lekker
    Hou vol allemaal en het gaat jullie goed, heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en een dikke pakkert voor jullie.

    Houdoe he!!!!!.

  • 25 Juni 2011 - 19:24

    DORRY:

    HOI LEKKER MEISJE EM FAM.
    IK HOOP DAT DEZE DAG WEER IETS BETER IS VERLOPEN?
    EEN DIKKE VETTE SLAAP LEKKER IEDEREEN DORRY

  • 25 Juni 2011 - 22:16

    Papa, Mama En Janske:

    Het is vandaag laat geworden met de visite. Het was ook zo gezellig. Morgenvroeg schrijf ik pas mijn bericht. Ik kan in ieder geval zeggen dat het goed met me gaat,

    Groetjes Janske

  • 26 Juni 2011 - 07:03

    DORRY:

    HOI JANSKE EN FAM.
    HOE GAAT HET NU?????????
    HEBBEN JULLIE KUNNEN SLAPEN?
    IS DE KOORTS WEG?
    IK HOEF NIET TE VRAGEN OF ZE WETEN WELKE BAC. IN HET SPEL IS?
    WANT ALS JIJ HET WIST HAD JIJ DAT LATEN WETEN.
    IN HET WEEKEND ONDERZOEKEN ZE TOCH NIET VEEL DACHT IK?
    EET JIJ AF EN TOE EEN KLEIN BEETJE? OF LUKT DAT NOG NIET?
    GELUKKIG HEB JIJ DE RUGZAK VOL MET GOEDE VITAMIENTJES.
    HEB JIJ AL VEEL POST GEKREGEN HUMMEL?
    VANDAAG WEER SPELEN MAILEN EN HOPELIJK KEI VEEL LACHEN MEIS.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

  • 26 Juni 2011 - 07:59

    Cor En Diny.:

    Hallo Super Janske en familie.
    Goeie morgen Bekskes in Nijmegen, hebben jullie een rustige nacht gehad en goed kunnen slapen?
    Janske, gaat het met jou al wat beter en is de koorts aan het zakken?
    Wij wachten in spanning af {net als jullie} of de oncologen al weten wat de oorzaak is van de Longontsteking en de hoge koorts die jou zo ziek hebben gemaakt.
    Voor vandaag {Zondag 26 Juni} een fijne dag en misschien mag je wel naar buiten als het tenminste goei weer.
    Het aller beste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en een flinke knuffel voor jullie
    Ook de groetjes van Tante Annie uit Ohe en Laak.
    HOU VOL ALLEMAAL TOI TOI TOI. Houdoe he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: