Extra zuurstof - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Extra zuurstof - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Extra zuurstof

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

21 Juni 2011 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Nu kan ik vandaag mijn verhaal schrijven over alle leuke dingen die ik vandaag gedaan heb, want er was vandaag veel te doen. Mees kwam op bezoek, de CliniClowns waren er, er werd bingo gespeeld en je kon konijntjes aaien. Ook zijn opa IJsje en oma Tumtum nog op bezoek geweest. Dit alles heb ik gedaan, maar dan wel in een tempo dat niet des Janske's is. En dan nog kan ik maar een paar uur wakker blijven en dan val ik om van de slaap.
Nee, waar het nu om draait is dat het niet helemaal goed gaat met mij. Ik heb jullie wel eens verteld over bergbeklimmers die op grote hoogte extra zuurstof krijgen om de top te bereiken. Nu had ik nooit verwacht dat ik dit ook ooit zou krijgen, maar vannacht is het dan toch gebeurd. Mijn longen nemen niet voldoende zuurstof op en als ik slaap, dan komt er te weinig zuurstof in mijn bloed. De saturatie zakte vannacht weg naar 88%. Nu is dat voor heel even niet erg, maar voor langere tijd is dat natuurlijk niet goed voor je lichaam. Vandaar dat ik vannacht een zuurstofbrilletje heb gekregen en hierdoor kreeg ik wel voldoende zuurstof binnen. Telkens als ik ga slapen zie je de saturatie zakken en dus ben ik vanavond weer gaan slapen met een zuurstofbrilletje op. Er komt nog geen zuurstof door het slangetje, maar dat zal niet lang meer duren wat de saturatiemeter geeft al waardes aan van laag in de 90%.
Gelukkig is de koorts weg en vandaag heb ik voor het eerst sinds een paar dagen weer zelf wat gegeten. Natuurlijk neem ik het ervan als het even gaat en dus zien ze mij ook regelmatig op de fiets door de grote hal rijden, maar heel lang houd ik dat niet vol. Jullie zullen begrijpen dat de logen hier ook niet helemaal gerust op zijn. Vandaag heb ik weer alles moeten afgeven. Ontlasting, bloed, urine en keelswabs. Alles is voor onderzoek weg. Eigenlijk willen ze nog meer bloed hebben, maar mijn PAC is tot op heden niet aangeprikt, dus als deze wordt aangeprikt zal er nog meer bloed worden afgenomen. Ik heb jullie ook wel eens verteld dat de chemo in dit stadium niet meer uitgesteld wordt. Helaas, bij Janske wel. Het gebeurd echt zelden, maar morgen zou ik eigenlijk aan een nieuw kuurblok beginnen. Deze wordt nu minimaal 1 dag uitgesteld. Vanaf zondag heb ik sowieso helemaal geen chemo meer gehad.
In de gesprekken met mijn rode draadoncoloog kregen we te horen dat er ook verder gezocht gaat worden naar mijn ziekmaker. Natuurlijk hadden wij er ook al aan gedacht, maar vandaag is het dan ook door iedereen uitgesproken. We hopen natuurlijk van niet, maar de naam Aspergillus is ook gevallen. Laten we eerst de onderzoeken maar eens afwachten voordat we in paniek raken. Morgen krijg ik een CT-scan. Niet zomaar een CT-scan maar een HD-CT-scan. Deze maakt nog meer foto's dan de normale CT-scan en zo kunnen de logen nog beter zien wat er momenteel in mijn longen gebeurd. Vol spanning wachten we af.
Zo zien jullie maar weer dat ik er voor zorg dat ze in Nijmegen weten dat ik er weer ben. Zoals de verpleger van vanmiddag vertelde: "Met Janske verveel je je nooit!"

Groetjes Janske

• 22 Juni 2011 - 07:25

Meike :

Goedemorgen Janske, papa en mama,

Ik heb fijn geslapen naast Sietske.
    Ik heb achterop de fiets gezeten vanmorgen toen we Rens en Sietske naar school brachten en toen heb ik heel goed tante Angela vastgehouden.
    Ik heb ook al in de zandbak gespeeld.(met water dat door de regen in de emmertjes was gekomen)

Hopelijk weten de logen snel meer te vertellen zodat ze je kunnen helpen en dat je snel opknapt!
    We vinden de schilderwerken erg mooi en willen graag jou zien goochelen, of kan papa dat beter?
    Het konijn ziet er heel lief uit en had je gewonnen met Bingo?

We duimen!!!

dikke kus van Meike en tante Angela

• 22 Juni 2011 - 07:28

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Heel veel succes vandaag.

• 22 Juni 2011 - 07:37

H & H & I:

Hoi Super Janske,

De logen hebben het weer lekker druk met jou.
    We wachten in spanning af wat er vandaag uit de onderzoeken komt.
    Zet hem op Janske en laat zien dat je SUPER bent.

Ook voor papa en mama een dikke knuffel en kusjes.

Ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 22 Juni 2011 - 07:38

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    DAT IS WEER EEN HEEL VERHAAL OVER JOU DAAR IN NIJMEGEN .
    OOK WEER ECHTE RAAKFOTO'S.
    WAT LIEF VAN DE KLAS VAN LIEKE .
    JIJ ZORGT INDERDAAD VOOR EEN HELE HOOP NIEUWE DINGEN IN NIJMEGEN, MAAR HUMMEL NODIG ZIJN DE MEESTE NIET.
    ALS ZE NU MAAR EENS DAT BEESTJE KUNNEN VINDEN ?
    WANT DAN KRIJG JIJ EEN BEHANDELING WAARVAN DAT MORMEL HET LOODJE LEGT HEB IK BEGREPEN?
    MEISJE IK KAN ALLEEN MAAR FIKKEN EN BIDDEN EEN MACHTELOOS GEVOEL HEBBEN EN MAILEN.
    MAAR OPGEVEN NOOIT HE'HUMMEL DE LUCHT IS IJL MAAR MET WAT ZUURSTOF KOM JE ER .
    DAT WEET IK EN VOEL IK.
    EEN ZO FIJN MOGENLIJKE DAG WEL KNAP VAN DAT BROOD ETEN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 22 Juni 2011 - 08:03

Goofie:

Dag lieve Janske en familie,

Tjeetje mineetje zeg. Het houdt maar niet op!! Ik dacht dat jij je portie nu wel tig keer gehad had zeg!!! Gelukkig heb je een zuurstofbrilletje op sterkte gekregen!!Daar knap je zeker wel van op!! En het ziet er toch allemaal weer gezellig uit op die foto's zeg. Het lijkt wel een klein feestje.
    Ik hoop dag en nacht en ik duim me suf(als ik slaap doe ik maar een duim in mijn mond) dat je vlug weer fris en fruitig thuis mag zijn. En lekker naar school kan. Maar nu lijkt die top wel heeel erg hoog zo he? Doe je papa, mama, Lieke en Meike de groetjes van mij???

Lach maar veel om die gekke clowns en lekker leuke dingen doen daar en veeeeeel slapen.

Zet hem op kanjer!!!!

Lieve Groetjes inclusief knuffel Goofie

• 22 Juni 2011 - 08:18

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Maar weer veel succes vandaag met alle uitslagen en onderzoeken.

Groetjes uit Leende

• 22 Juni 2011 - 08:21

Marleen:

He Superjanske

Wat een naar bericht. De laatste loodje vallen zo wel heel zwaar, en dan ook nog zuurstof gebrek. Ik had het toch fijner gevonden als die dokters zich daar wel een beetje konden vervelen, en dat die top niet zo stijl was met alle ijle lucht. Ik hoop voor je dat ze nu heel hard werken, en heel goed nadenken en jou snel weer klaarmaken voor de laatste loodjes. Het is toch wel eens een keertje genoeg geweest. Hoop dat de berg snel veranderd in de tafelberg, daar is het lekker vlak bovenaan. Zet hem op, en heel veel sterkte en succes!

Liefs Marleen

• 22 Juni 2011 - 10:01

Renske:

Hey Super Janske

Wat vervelend zeg dat je nu weer in Nijmegen moet logeren. Hopelijk ben je snel opgeknapt dat je weer met je zussen kan slapen en spelen.
    Maar wat een verhaal weer nu kan ik zien dat de weg naar de top echt heel zwaar is.
    Ik heb gister weer een mooi kaarsje voor je aangemaakt bij het Nicasiusplekje.
    Hopelijk werkt het.
    Zorg er maar voor dat je snel beter bet zodat je weer veel kan springen met je zusjes maar ik denk dat papa en mama ook wel eens met je springen of niet.

Zorg er maar voor dat je snel weer in de Heipolder bent we weten dat je het kan.
    Dikke kus Renske en de rest van de familie

• 22 Juni 2011 - 10:28

Jos Zwieber De Vos:

Hoi Janske en papa en mama,

Ik hoop dat je gauw weer beter bent, zodat ik lekker gek kan doen door de keukenraam !
    Sterkte aan papa en mama.
    Oh ja, en wat leuk dat je ook voortaan een trampoline hebt. Super !

Beterschap van Jos Zwieber de Vos

• 22 Juni 2011 - 12:46

Wijnand En Janneke:

Bah, ik zeg het eerlijk Janske...ik had even niet meer op je site gekeken en vroeg me opeens af hoe het met je zou gaan!? Nou, dat is dus even niet zo mooi wat ik nu weer van je lees. Welk vervelend beestje valt je nu lastig? Het kan wel zijn dat de logen en de verplegers zich nooit met jouw vervelen, maar wat ons betreft mogen zij zich vervelen tot ze er groen van zien!!!
    Dit vinden wij natuurlijk niet fijn voor jou. Je bent niet voor niets Super Janske, dus klagen zul je wel niet over dat zuurstofbrilletje, maar wij zien jou natuurlijk veel liever heel hard schommelen!
    Draai jij je eigen liedjes ook vaak? Momenteel zit de zin "ik wil schommelen" de hele tijd in mijn hoofd en om de een of andere reden wil die er maar niet uit.....is dat misschien omdat jij dit nu ook vaak denkt?
    Wij denken in elk geval wel heel vaak aan jou en nu nog een beetje meer.
    We denken ook aan jouw pap en mam...geef je ze een dikke kus van ons?
    Geef spook/tut ook maar een dikke zoen!

Hopelijk kunnen we snel weer allemaal diep en opgelucht ademhalen!!!
    xxx Wijnand en Janneke

• 22 Juni 2011 - 13:06

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Zo ben je in Eindhoven en zo ben je in Nijmegen.
    Maar beter kan je nu niet zijn.
    Laat al die logen maar goed zoeken welk beestje jou nu plaagt zodat je snel weer wat beter bent.
    En een beetje extra zuurstof kan geen kwaad dan is het voor jou ietsje gemakkelijker om te ademen en voldoende binnen te krijgen. Net zoals voeding uit je rugzakje.
    Fijn dat jij je toch weer bezig kunt houden met fietsen en lachen met de Cliniclowns.
    Rust maar lekker uit en geniet van het spelen. Had je trouwens prijs met de Bingo?

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 22 Juni 2011 - 16:23

Geertje:

Goh, zo zie ik je en dan hoor/lees ik dat je weer in Nijmegen bent. Tja, de weg naar de top is zwaar. Wat moeten deze dagen energie vreten. Kon ik je die maar veel geven........ik ga het wel proberen xxx

• 22 Juni 2011 - 16:35

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Gelukkig zijn er ook nog leuke dingen te doen in het ziekenhuis.
    En goed dat er zuurstofbrilletjes zijn.
    Ik hoop dat de uitslagen ervoor zorgen dat er snel een behandeing gestart kan worden.
    Succes met de scan.
    Het komt goed, ik blijf het zeggen.
    Hou je taai allemaal.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ps: ik ben een beetje laat , deze pagina lag eruit.

• 22 Juni 2011 - 16:58

Niels & Linda Goorts:

Hoi SUPER-Janske,

Wat oneerlijk zeg dat je weer in Nijmegen moet blijven.
    Je hebt wel héél mooi geschilderd zeg!
    Hopelijk vinden de dokters snel wat er aan de hand is zodat je snel weer beter bent,
    en dat je weer verder kan met de chemo om uiteindelijk toch aan de top te komen!
    Wie had gedacht dat de laatste loodjes toch zó zwaar gingen worden, zwaar dat wisten ze wel, maar zó zwaar...
    Hopelijk kan je snel weer naar huis!
    We denken aan je lieve meid..

Knuffel,
    Niels en Linda

• 22 Juni 2011 - 21:25

Sanne:

Lieve Super Janske
    Heel veel sterkte voor jullie ale 3, kanjers!!!
    Wij duimen voor je en dat de boosdoener maar snel aangepakt kan worden!
    Greetz de familie Vrienten